Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.

Souhlasím se změnou úhrady cestovních výdajů

PRO
21
54%
PROTI
14
36%
zdržuji se
4
10%
 
Celkem hlasujících: 39 - Celkem hlasů: 39

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2455
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2010 poděkování
Dostal poděkování: 3230 poděkování

Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Jan.Prokop »

Vzhledem k tomu, že zaměstnáváme externisty, často za plat, který zdaleka nedosahuje průměr pro jejich odbornost a kteří ke své činosti potřebují cestovat vlastním automobilem, je max cena 3Kč za km těžce podnákladová, proto navrhuji změnit to, aby to odpovídalo aspoň zákoníku práce tj 4,10Kč za km + spotřeba paliva

§ 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

z
4) Pro použití automobilu se s ohledem na současné ceny pohonných hmot a průměrnou spotřebu běžných aut stanovuje paušál 3 Kč/km. V odůvodněných případech lze místo paušálu proplatit prokázané výdaje za pohonné hmoty, maximálně však do 5 Kč/km (např. při užití dodávky).
na
4) Pro použití automobilu se stanovuje max cena dle Zákoníku práce §157
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 9):
Jiri.Snizek, Jan.Korbel, Marek.Rebicek, Dalibor.Zahora, Vaclav.Kubaljak, Daniel.Netusil, Stepan.Drtina, Lenka.Kozlova, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Vaclav.Kubaljak
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 519
Registrován: 08 kvě 2018, 23:05
Profese: Účetní
Dal poděkování: 1515 poděkování
Dostal poděkování: 1094 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Vaclav.Kubaljak »

Jan.Prokop píše: 29 srp 2019, 01:04 Vzhledem k tomu, že zaměstnáváme externisty, často za plat, který zdaleka nedosahuje průměr pro jejich odbornost a kteří ke své činosti potřebují cestovat vlastním automobilem, je max cena 3Kč za km těžce podnákladová, proto navrhuji změnit to, aby to odpovídalo aspoň zákoníku práce tj 4,10Kč za km + spotřeba paliva

§ 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

z
4) Pro použití automobilu se s ohledem na současné ceny pohonných hmot a průměrnou spotřebu běžných aut stanovuje paušál 3 Kč/km. V odůvodněných případech lze místo paušálu proplatit prokázané výdaje za pohonné hmoty, maximálně však do 5 Kč/km (např. při užití dodávky).
na
4) Pro použití automobilu se stanovuje max cena dle Zákoníku práce §157
Díky, náhrada 3 Kč/km je opravdu výsměch každému, kdo se snaží o auto starat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Kubaljak za příspěvek:
Stepan.Drtina
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18664
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33851 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Martin.Kucera »

Jan.Prokop píše: 29 srp 2019, 01:04Vzhledem k tomu, že zaměstnáváme externisty, často za plat, který zdaleka nedosahuje průměr pro jejich odbornost a kteří ke své činosti potřebují cestovat vlastním automobilem,
1) Mohl bys uvést několik příkladů takových externistů? (Tedy odborníků, kteří u nás berou podprůměr, a je nezbytně nutné, aby často - tj. výjimečné situace jednou za několik měsíců mě teď nezajímají - cestovali automobilem.)

2) Jakkoli připouštím, že 3 Kč/km je podnákladové, tak 4 Kč/km plus palivo (což mi v součtu odhadem vychází okolo 6 Kč/km) by znamenalo, že kupříkladu za cestu Ostrava-Praha vlastním autem bychom propláceli okolo 2000 Kč a to jsem zásadně proti (vlakem je to cca za 300). Čili pokud už měnit PraH tak, aby proplácení cesty autem odpovídalo nákladům, je třeba zároveň nastavit podmínky (a hlavně je pak důsledně vymáhat) tak, aby se cesta autem proplácela skutečně jen v nezbytně nutných případech, kdy neexistuje alternativa (např. je potřeba si s sebou vézt něco, co by se veřejnou dopravou přepravovalo špatně).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 10):
Jan.Bednarik, Isa, Lenka.Kozlova, Petr.Vileta, Vladimira.Sykorova, Petr.Tkadlec, Ivo.Vlasaty, Jakub.Dedek, Ondrej.Kalis, Denis.Rychtar

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Marek.Rebicek
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 665
Registrován: 11 úno 2018, 12:21
Profese: dřevařství
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 1266 poděkování
Dostal poděkování: 1291 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Marek.Rebicek »

Možná bych doplnil. že to není jen o externistech, ten předpis se vztahuje na členy, zaměstnance, dodavatele a je v rozporu s platnou právní úpravou v ČR. Fakticky předpokládá, že při použití soukromého auta na pracovní cestě pro stranické účely je jediným oprávněným nákladem PHM. To je samozřejmě nesmysl a nutí nás k dotaci aktivit strany.
Jedna věc je dobrovolnickost a druhá zneužívání nákladů, které člověk vydá ve prospěch strany.
Vím, že zaměstnance moc nemáme, ale sami tušíme, že třeba Koks by jimi být rozhodně měli. Pak jim nemůžeme v rozporu se zákony omezovat plnění cestovních či jiných náhrad.
Revize dokumentu a jeho napojení na Zákoník práce je nutná. Honzu bych poprosil o přesnější formulaci, pokud to jde např.:
4) Při použití soukromého automobilu se použijí obecné předpisy o náhradě jízdních výdajů dle §157 a následujících zákoníku práce č. 262/2006 Sb.
Uživatelský avatar
Marek.Rebicek
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 665
Registrován: 11 úno 2018, 12:21
Profese: dřevařství
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 1266 poděkování
Dostal poděkování: 1291 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Marek.Rebicek »

Martin.Kucera píše: 29 srp 2019, 10:09
2) Jakkoli připouštím, že 3 Kč/km je podnákladové, tak 4 Kč/km plus palivo (což mi v součtu odhadem vychází okolo 6 Kč/km) by znamenalo, že kupříkladu za cestu Ostrava-Praha vlastním autem bychom propláceli okolo 2000 Kč a to jsem zásadně proti (vlakem je to cca za 300). Čili pokud už měnit PraH tak, aby proplácení cesty autem odpovídalo nákladům, je třeba zároveň nastavit podmínky (a hlavně je pak důsledně vymáhat) tak, aby se cesta autem proplácela skutečně jen v nezbytně nutných případech, kdy neexistuje alternativa (např. je potřeba si s sebou vézt něco, co by se veřejnou dopravou přepravovalo špatně).
To je druhá věc, cesta musí být odůvodněná a dopředu schválená v rámci činnosti hospodáře sdružení. Ale nemůžeš odpírat zaměstnanci zákonný nárok vnitřním předpisem.
Uživatelský avatar
Jana.Skopalikova
Republikový výbor
Příspěvky: 1283
Registrován: 08 kvě 2018, 23:07
Profese: Radní Středočeského kraje
Dal poděkování: 1587 poděkování
Dostal poděkování: 2047 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Jana.Skopalikova »

Soouhlasím s @Martin.Kucera. PKS SčK chce už teď proplácet cestovné našemu PR managerovi částkou 5 kč/km (viewtopic.php?p=633156#p633156) za celý červen a červenec.
Ale jak jsem psala už tam:
Jana.Skopalikova píše: 28 srp 2019, 13:21 Jako proplácení tím paušálem 3 Kč/km beru, zvlášť když je to třeba jak jel Štěpán z Kutné Hory do Řevnice - tam jezdí hromadná doprava dost blbě. :)

Když si ale spočítáme cestu třeba z Prahy do Benešova a zpět, kam jezdí vlaky co hodinu a trvá cesta 40 minut rychlíkem, tak ve faktuře PR managera je 120 Km a 600 Kč.
Ale když pojede člověk vlakem, tak to má 80 Kč 1 cesta vlakem bez žádné slevy. Když připočítáme ještě 24 Kč lístek na MHD v Praze, tak jsme na zpátečním jízdném na 208 Kč. Úspora nákladů cca 400 Kč na jedné cestě - to je trochu velký rozdíl, že?
Ještě bych připsala, že poslední večerní vlak do Prahy jede cca v 11 hodin a z ostatních MS po kraji je to podobné, takže argumentace tím, že jede člověk na schůzi večer a nechce odbíhat na vlak mi taky nepřijde úplně relevantní. To už beru spíš to, že jeli 2-3 lidi v autě (z faktury to ale člověk nepozná).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jana.Skopalikova za příspěvek:
Lenka.Kozlova
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18664
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33851 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Martin.Kucera »

Marek.Rebicek píše: 29 srp 2019, 10:49
Martin.Kucera píše: 29 srp 2019, 10:09 2) Jakkoli připouštím, že 3 Kč/km je podnákladové, tak 4 Kč/km plus palivo (což mi v součtu odhadem vychází okolo 6 Kč/km) by znamenalo, že kupříkladu za cestu Ostrava-Praha vlastním autem bychom propláceli okolo 2000 Kč a to jsem zásadně proti (vlakem je to cca za 300). Čili pokud už měnit PraH tak, aby proplácení cesty autem odpovídalo nákladům, je třeba zároveň nastavit podmínky (a hlavně je pak důsledně vymáhat) tak, aby se cesta autem proplácela skutečně jen v nezbytně nutných případech, kdy neexistuje alternativa (např. je potřeba si s sebou vézt něco, co by se veřejnou dopravou přepravovalo špatně).
To je druhá věc, cesta musí být odůvodněná a dopředu schválená v rámci činnosti hospodáře sdružení. Ale nemůžeš odpírat zaměstnanci zákonný nárok vnitřním předpisem.
Jasně, vnitřní předpis nemůžeme mít v rozporu se zákonem.
Ale musí zde být ta důsledná zodpovědnost, kontrola a vymáhání. (Bohužel najdeme lecjaké případy nehospodárného jednání.)
Tj. použití auta musí být vždy schválené dopředu (vyjma mimořádných událostí typu "trať je zavalená stromy a XY musí být do tehdy a tehdy v televizním studiu") a jen v případech, že neexistují alternativy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 4):
Jana.Skopalikova, Vaclav.Kubaljak, Lucie.Spacilova, Isa

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2455
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2010 poděkování
Dostal poděkování: 3230 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Jan.Prokop »

Jana.Skopalikova píše: 29 srp 2019, 10:56 Soouhlasím s @Martin.Kucera. PKS SčK chce už teď proplácet cestovné našemu PR managerovi částkou 5 kč/km (viewtopic.php?p=633156#p633156) za celý červen a červenec.
Ale jak jsem psala už tam:
Jana.Skopalikova píše: 28 srp 2019, 13:21 Jako proplácení tím paušálem 3 Kč/km beru, zvlášť když je to třeba jak jel Štěpán z Kutné Hory do Řevnice - tam jezdí hromadná doprava dost blbě. :)

Když si ale spočítáme cestu třeba z Prahy do Benešova a zpět, kam jezdí vlaky co hodinu a trvá cesta 40 minut rychlíkem, tak ve faktuře PR managera je 120 Km a 600 Kč.
Ale když pojede člověk vlakem, tak to má 80 Kč 1 cesta vlakem bez žádné slevy. Když připočítáme ještě 24 Kč lístek na MHD v Praze, tak jsme na zpátečním jízdném na 208 Kč. Úspora nákladů cca 400 Kč na jedné cestě - to je trochu velký rozdíl, že?
Ještě bych připsala, že poslední večerní vlak do Prahy jede cca v 11 hodin a z ostatních MS po kraji je to podobné, takže argumentace tím, že jede člověk na schůzi večer a nechce odbíhat na vlak mi taky nepřijde úplně relevantní. To už beru spíš to, že jeli 2-3 lidi v autě (z faktury to ale člověk nepozná).
Chybí ti tam důležitá veličina a to čas, co jsem se díval, tak když se do Benešova a zpět pojede autem, tak se ušetří cca hodina času, takže když ten člověk bude se věnovat místo cestování produktivní práci pro nás, tak při běžné hodinové sazbě specialisty 1000 Kč/hod (to že to pro nás dělá podstatně levněji by v kalkulaci nemělo hrát roli), jsme naopak 600 Kč v mínusu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 3):
Stepan.Drtina, Vaclav.Kubaljak, Jiri.Snizek
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18664
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33851 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Martin.Kucera »

Jan.Prokop píše: 29 srp 2019, 12:44Chybí ti tam důležitá veličina a to čas, co jsem se díval, tak když se do Benešova a zpět pojede autem, tak se ušetří cca hodina času, takže když ten člověk bude se věnovat místo cestování produktivní práci pro nás, tak při běžné hodinové sazbě specialisty 1000 Kč/hod (to že to pro nás dělá podstatně levněji by v kalkulaci nemělo hrát roli), jsme naopak 600 Kč v mínusu.
Když pojede vlakem, může se věnovat produktivní práci ve vlaku (protože se nemusí věnovat řízení), takže pokud z těch 40 minut cesty jedním směrem věnuje 30 minut produktivní práci, je to při cestě tam a zpět právě ta hodina produktivní práce a v mínusu nebudete.
OFFTOPICSamozřejmě pokud je někdo příliš sexy na to, aby se ve vlaku věnoval práci, či dokonce aby vlakem jezdil, pak je na místě si položit otázku, zda takového člověka mají zaměstnávat zrovna Piráti.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Petr.Tkadlec, Josef.Spak

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2455
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2010 poděkování
Dostal poděkování: 3230 poděkování

Re: Změna § 3 Úhrada cestovních výdajů v Prováděcí vyhlášce k hospodaření a rozpočtům

Příspěvek od Jan.Prokop »

Martin.Kucera píše: 29 srp 2019, 13:01 Když pojede vlakem, může se věnovat produktivní práci ve vlaku (protože se nemusí věnovat řízení), takže pokud z těch 40 minut cesty jedním směrem věnuje 30 minut produktivní práci, je to při cestě tam a zpět právě ta hodina produktivní práce a v mínusu nebudete.
OFFTOPICSamozřejmě pokud je někdo příliš sexy na to, aby se ve vlaku věnoval práci, či dokonce aby vlakem jezdil, pak je na místě si položit otázku, zda takového člověka mají zaměstnávat zrovna Piráti.
Já třeba vlakem jezdím dost, ale pracovat v něm nemůžu, protože mě to uspava, navíc v drtivý většině spojů pokud clověk nejede z výchozí stanice, nebo nemá místenku, tak si nesedne.
Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“