Administrative assistant in Brussels

Výběrová řízení na zaměstnanecká místa a zakázky

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Republikove predsednictvo

Pravidla fóra
  • Pro každé řízení zakládá hospodář nové téma.
  • V úvodním příspěvku stanovte co nejlépe požadavky a způsob výběru vítěze.
  • Dále řízení probíhá stanoveným způsobem.
  • Připomínky a námitky směřujte do podatelny zadavatele, pokud není v úvodním příspěvku řízení stanoveno jinak.
  • Po ukončení řízení hospodář vlákno zamkne.
Pro zakázky a zaměstnanecká místa nad 50 000 Kč je výběrové řízení povinnost. Zaměstnanecká místa lze vytvářet pouze na základě usnesení republikového výboru.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jana.Kolarikova
Vedoucí personálního odboru
Příspěvky: 1035
Registrován: 03 srp 2012, 13:52
Profese: vedoucí PO
Dal poděkování: 1021 poděkování
Dostal poděkování: 1570 poděkování

Administrative assistant in Brussels

Příspěvek od Jana.Kolarikova »

Mikuláš Peksa, Pirate Member of the European Parliament, is looking for a reliable assistant in his Brussels office who can help with administrative tasks. As an Administrative assistant you will be called upon to perform a multitude of tasks including:

· administering the agenda, mailbox, and calendar of the MEP;
· organizing events, arranging visits to the EP;
· managing the different MEP‘s budgets;
· preparing and processing materials within the MEP‘s agenda;
· cooperating with policy assistants in Brussels and regional assistants in Czechia;
· carrying out daily duties within the office;
· communicating with institutions and citizens;
· carrying out administrative duties required by the MEP;

We expect:
· organizational skills, flexibility, reliability, mobility, loyalty, proactive approach to work;
· experience with office programs;
· fluent in English; proficiency in Czech, Slovak, German, French or other languages is an asset;
· experience with the same or similar position;
· personal integrity and professional approach to the work;
· passion for Open Source Software and other open technologies;
· enthusiasm for working in an international team;
· willingness to occasionally travel to Strasbourg, Czechia, or on other missions;
· full support for transparency in public affairs as well as deep respect for privacy in personal matters.

We offer:
· full time position as an Accredited Parliamentiary Assistant (APA) in Brussels;
· the length of contract will be 1 year with the possibility of extension;
· salary based on experience and in accordance with Parliamentary regulation;
· work in the best political party with possibility to participate in a meaningful and transparent policy.

Requirements for selection:

The applicant will send the necessary documentation by 17th March 2020. You can apply here.
The condition for being included in the selection procedure is to send a structured CV and a cover letter explaining why we should choose you for the position. The winner’s CV and cover letter may be published.

Preferred starting date
: After approval by the MEP as soon as possible.

The nomination team has the right to extend the deadline. The first round is done by evaluating the CV, motivation and previous experience. The second round is carried out in the form of practical verification of the required criteria. The evaluation is carried out by an evaluation committee composed of representatives of the MEP. Third round by personal interview.

Evaluation Criteria:

Position Requirements 40%
Knowledge of Pirate Program and Argumentation 15%
Overall impression 15%
Motivation 15%
Experience/Education 15%
Jana Koláříková - vedoucí personálního odboru
https://www.facebook.com/JaninkaToofree
jana.kolarikova@pirati.cz
770113643
Don´t live your life impressing others, live your life impressing yourself!

Odpovědět

Zpět na „Veřejná výběrová řízení“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Helena.Buchtova a 1 host