Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

V projektovém inkubátoru zakládá projekty samozvaný projektový manažer založením nového tématu.

Moderátoři: PKS Jihomoravský kraj, KoKS Jihomoravský kraj, Mediální tým - KS Jihomoravský kraj

Pravidla fóra
  • Toto fórum slouží ke koordinaci projektů tvořených v Jihomoravském kraji.
  • Projekt se vytváří založením nového tématu v tomto fóru a zakládající se automaticky stává samozvaným projektovým manažerem.
  • Jako název vlákna vyberte co nejvýstižnější stručný popis projektu.
  • Do prvního příspěvku zakládaného tématu napište rozšířený popis projektu, materiální a personální požadavky, jména současného manažera a jeho týmu a také dobu trvání projektu.
  • Krajské předsednictvo řídí zásadní projekty a zakládá je jako důležité vlákno. Také má pravomoci převzít řízení ostatních projektů nebo je rušit.
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

OFFTOPICNáhled: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji:
Motto: „Učíš-li se, abys jsi se naučil, zapomeneš. Učíš-li se, abys znal, zapamatuješ si“.
1/ Jakým způsobem učit a co učit? (Khanova škola)
2/ Studenty/ky učení nebaví a nezajímá.
3/ Je třeba se soustředit na kreativitu a emocionální inteligenci. Je třeba studenty inspirovat. Vykonává-li někdo něco na základě, co ho baví, tak je šťastněší a imutně zdravější. Takto se dá tvořit i lepší lidská společnost.
4/ Doučování žáků podprůměrných, průměrných i nadprůměrných. To je gró finského školství, které tady není.
5/ Je nezbytně nutné osobní růst každého žáka. Kdo to nuznává, tak nemá ve školství co dělat.
6/ V rámci nesprávně zvoleného studia musí být umožněno studentům a učňům včasná i dodatečná možnost změnit školu nebo učiliště.
7/ Učitelé/ky mají velké problémy s autoritou. Učitel/ka se musí stát více koučem a mentorem.
8/ Nutná větší svoboda učitelům/kám při výběru vzdělávacích prostředků.
9/ Vzdělávání na základě talentu (silných stránek) studenta/ky a na jeho/jí úroveň. Otevírat lidský potenciál. Student/ka, učeň/ice se musí dokonale poznat.
10/ Vzdělávání pro život a potřeb ekonomiky, průmyslu Jihomoravského kraje a ČR (základní výzkum, biotechnologie, nanotechnologie,
mikroelektronika, medicína, alternativní pohony vozidel). Chybí vědci, inženýři, řemeslníci.
11/ Učivo musí být stále moderní, jdoucí s dobou a vědeckými poznatky.
12/ Vzdělávání do široka (možnost vystřídání za život více zaměstnání - pracovního uplatnění).
13/ Vzdělávání v oborech budoucnosti (big data, cloud computing, internet věcí, sociální sítě, mobilní technologie).
14/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět diagnostikovat studenta.
15/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět ovládat digitální technologie.
16/ Podpora kolektivnímu vyučování (spolupráce ve třídě v týmech, umění stavět pracovní kolektiv).
17/ Od 1.1.2015 pan ministr Chládek rozjel projekt - snižování stavu studentů ve třídách. Je třeba o to ministerstvo školství žádat pro
Jihomoravský kraj. Pro začátek alespoň pro některé vybrané střední školy.
18/ Více mužů do škol (nediskriminovat muže).
19/ Konkurzy na ředitele/ku ne podle známosti, ale podle odbornosti.
20/ Výběr ředitele/ky podle stálého mravního profilu. Ne cukr a med před konkurzem a bič po něm nebo v následujících letech.
21/ Výběr učitelů a učitelek podle dlouhodobého mravního profilu. Ne pracovním místům ze známosti!
22/ Ředitel/ka i učitel/ka musí umět ovládat anglický jazyk.
23/ Chudoba ovlivňuje vzdělávání.
24/ Je třeba podporovat úspěšné studenty/ky - sportovce/kyně.
25/ Vnést v povědomí rodičům, že musí žádat konkurenceschopnější vzdělání. Jinak jejich děti budou systematicky končit na úřadě práce s dlouhodobou nezaměstnaností v rámci globální konkurence. V Arabských státech čeká 800 milionů mladých nezaměstnaných. Číňané proniknou příští rok 2016 na náš trh, kteří mají armádu inženýrů s lepším vzděláním než u nás včetně Indie. Studenti/ky budou už jen globálně soupeřit o pracovní místa, kterých bude stále větší nedostatek.
26/ Správný výběr v povolání se musí už dělat na základní škole (zvyšuje to později produktivitu práce až o 50%).
27/ Mírnit "řádění" České školní inspekce. Trvalá spolupráce se základní školou.
28/ Je třeba běžet rychleji než jsme běželi včera. Současně musíme běžet rychleji než běží ostatní.

OKRAJOVĚ:
29/ Jihomoravský kraj musí sem dovést moderní technologie z důvodů atraktivnosti a přilákání investorů. Je třeba vymýtit známostní a korupční ekonomiku. Jak? Exemplárním potrestáním korupčníků/c na všech (i politických) úrovních. Zabavení veškerého majetku. Do budoucna možno manželky, synů, dcer, strýčků a tetiček.
30/ Ve Finsku je na vládě výbor budoucnosti, který určuje, kam se bude země (municipalita - kraj) za 10, 20 let ubírat a podle toho směřuje školství. Nejen na Jihomoravském kraji by to měli dělat také.
31/ Tlak na stát srovnání platů učitelů/ek na 150% průměrného platu, což by bylo 38.855 Kč. Ve Finsku se dává na školství 6,8% HDP. U nás 4,5% HDP. Ve Finsku je normativ 191 000 Kč na žáka. V Česku od 30.000 do 85.000 Kč. Je tu rozkradeno 300 miliard Kč na školství. V Německu je průměrná mzda 94.572 Kč a v EU 89.739 Kč.
Naposledy upravil(a) ItoldYouSo7227 dne 20 kvě 2015, 14:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Skryt duplicitní obsah do OT tagu
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

Děkuji Majko.
Soubor všech sepsaných věcí se do dnešního dne neděje. Politici, ministr kýve, ale téměř nekoná. Naše doporučení bez kterého se dnes žádná konkurenceschopná škola neobejde, tak je třeba nabídnout rodičům, podnikům, firmám, zaměstnaneckým družstvům a široké veřejnosti před volbami. Školám, politikům, zastupitelům, ministru M. Chládkovi po volbách.Jinak jsem zastáncem názoru: Méně kritizovat a více pracovat (učit se z chyb, nedostatků a neznalosti ostatních). Tím myslím špatnou práci jiných stran a jiných politiků. Tu naši ne. Ono se lehce kritizuje, ale málo kdo koná. Věřím, že my konat budeme. Jo a ještě jednu věc. Dozvěděl jsem se, že je dobré občas uvést odkud jsem poznatky čerpal a to z toho důvodu, aby citace měly svou hodnotu, protože opisovat z googlu umí kde kdo. Já se hlavně opírám o YOUTUBE, kde jsou nahrané přednášky docentů, expertů, vědeckých pracovníků v přímém přenosu jako na vysoké škole v posluchárně. Luboš Kropáček
Naposledy upravil(a) anonym102 dne 29 dub 2015, 15:26, celkem upraveno 5 x.
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

Jo, jo, jo Majko. Na všechno se postupně podávím. Budu to s vaší pomocí dolaďovat. Je to zatím nástřel toho, kde se dnes dost věcí nekoná a proto jsme, kde jsme. Stále pozadu za vyspělou Evropou, Amerikou a světem. Ve Finsku je školství a tím i zaměstnanost a ekonomika mantrou. U nás je to maximálně před volbami s tím, že se něco přidá učitelům a tím reforma končí. Já to, celé považuji jako případnou přípravu na vstup do sněmovny a prosadit to vřelým srdcem a zdravým rozumem schopných politiků a zejména, co nejširšího počtu voličů. Znám některé lidi z ANO 2011 a jsem si jist, že na řadu věcí by jejich poslanci včetně jejich ministrů a včetně Andreje Babiše kývli. Školství není jednorázová záležitost, ale práce až do soudného dne. Tedy pokud se to stane mantrou pro ČR? Zatím tu bylo mantrou, jak bezchybně krást, lhát, podvádět, uplácat, odklánět, překlánět atd.. L.K.
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

OFFTOPICRe: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji
od Lubomir.Kropacek » 29 dub 2015, 13:34

Náprava středního školství v Jihomoravském kraji:

Motto: „Učíš-li se, abys jsi se naučil, zapomeneš. Učíš-li se, abys znal, zapamatuješ si“.

1/ Jakým způsobem učit a co učit? (Khanova škola)
2/ Studenty/ky učení nebaví a nezajímá.
3/ Je třeba se soustředit na kreativitu a emocionální inteligenci. Je třeba studenty inspirovat. Vykonává-li někdo něco na základě, co ho baví, tak je šťastněší a imutně zdravější. Takto se dá tvořit i lepší lidská společnost.
4/ Doučování žáků podprůměrných, průměrných i nadprůměrných. To je gró finského školství, které tady není.
5/ Je nezbytně nutné osobní růst každého žáka. Kdo to nuznává, tak nemá ve školství co dělat.
6/ V rámci nesprávně zvoleného studia musí být umožněno studentům a učňům včasná i dodatečná možnost změnit školu nebo učiliště.
7/ Učitelé/ky mají velké problémy s autoritou. Učitel/ka se musí stát více koučem a mentorem.
8/ Nutná větší svoboda učitelům/kám při výběru vzdělávacích prostředků.
9/ Vzdělávání na základě talentu (silných stránek) studenta/ky a na jeho/jí úroveň. Otevírat lidský potenciál. Student/ka, učeň/ice se musí dokonale poznat.
10/ Vzdělávání pro život a potřeb ekonomiky, průmyslu Jihomoravského kraje a ČR (základní výzkum, biotechnologie, nanotechnologie,
mikroelektronika, medicína, alternativní pohony vozidel). Chybí vědci, inženýři, řemeslníci.
11/ Učivo musí být stále moderní, jdoucí s dobou a vědeckými poznatky.
12/ Vzdělávání do široka (možnost vystřídání za život více zaměstnání - pracovního uplatnění).
13/ Vzdělávání v oborech budoucnosti (big data, cloud computing, internet věcí, sociální sítě, mobilní technologie).
14/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět diagnostikovat studenta.
15/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět ovládat digitální technologie.
16/ Podpora kolektivnímu vyučování (spolupráce ve třídě v týmech, umění stavět pracovní kolektiv).
17/ Od 1.1.2015 pan ministr Chládek rozjel projekt - snižování stavu studentů ve třídách. Je třeba o to ministerstvo školství žádat pro
Jihomoravský kraj. Pro začátek alespoň pro některé vybrané střední školy.
18/ Více mužů do škol (nediskriminovat muže).
19/ Konkurzy na ředitele/ku ne podle známosti, ale podle odbornosti.
20/ Výběr ředitele/ky podle stálého mravního profilu. Ne cukr a med před konkurzem a bič po něm nebo v následujících letech.
21/ Výběr učitelů a učitelek podle dlouhodobého mravního profilu. Ne pracovním místům ze známosti!
22/ Ředitel/ka i učitel/ka musí umět ovládat anglický jazyk.
23/ Chudoba ovlivňuje vzdělávání.
24/ Je třeba podporovat úspěšné studenty/ky - sportovce/kyně.
25/ Vnést v povědomí rodičům, že musí žádat konkurenceschopnější vzdělání. Jinak jejich děti budou systematicky končit na úřadě práce s dlouhodobou nezaměstnaností v rámci globální konkurence. V Arabských státech čeká 800 milionů mladých nezaměstnaných. Číňané proniknou příští rok 2016 na náš trh, kteří mají armádu inženýrů s lepším vzděláním než u nás včetně Indie. Studenti/ky budou už jen globálně soupeřit o pracovní místa, kterých bude stále větší nedostatek.
26/ Správný výběr v povolání se musí už dělat na základní škole (zvyšuje to později produktivitu práce až o 50%).
27/ Mírnit "řádění" České školní inspekce. Trvalá spolupráce se základní školou.
28/ Je třeba běžet rychleji než jsme běželi včera. Současně musíme běžet rychleji než běží ostatní.

OKRAJOVĚ:
29/ Jihomoravský kraj musí sem dovést moderní technologie z důvodů atraktivnosti a přilákání investorů. Je třeba vymýtit známostní a korupční ekonomiku. Jak? Exemplárním potrestáním korupčníků/c na všech (i politických) úrovních. Zabavení veškerého majetku. Do budoucna možno manželky, synů, dcer, strýčků a tetiček.
30/ Ve Finsku je na vládě výbor budoucnosti, který určuje, kam se bude země (municipalita - kraj) za 10, 20 let ubírat a podle toho směřuje školství. Nejen na Jihomoravském kraji by to měli dělat také.
31/ Tlak na stát srovnání platů učitelů/ek na 150% průměrného platu, což by bylo 38.855 Kč. Ve Finsku se dává na školství 6,8% HDP. U nás 4,5% HDP. Ve Finsku je normativ 191 000 Kč na žáka. V Česku od 30.000 do 85.000 Kč. Je tu rozkradeno 300 miliard Kč na školství. V Německu je průměrná mzda 94.572 Kč a v EU 89.739 Kč.
Naposledy upravil(a) ItoldYouSo7227 dne 20 kvě 2015, 14:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Skryt duplicitní obsah do OT tagu
Uživatelský avatar
Maria.Vasickova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2453
Registrován: 01 úno 2010, 21:56
Bydliště: Jižní Morava
Dal poděkování: 1772 poděkování
Dostal poděkování: 1652 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od Maria.Vasickova »


Štěstí spočívá ve svobodě a svoboda v odvaze.

Periklés
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

OFFTOPICNáprava středního školství v Jihomoravském kraji:

Motto: „Učíš-li se, abys jsi se naučil, zapomeneš. Učíš-li se, abys znal, zapamatuješ si“.

1/ Jakým způsobem učit a co učit? (Khanova škola)
2/ Studenty/ky učení nebaví a nezajímá.
3/ Je třeba se soustředit na kreativitu a emocionální inteligenci. Je třeba studenty inspirovat. Vykonává-li někdo něco na základě, co ho baví, tak je šťastnější a imunitně zdravější. Takto se dá tvořit i lepší lidská společnost.
4/ Doučování žáků podprůměrných, průměrných i nadprůměrných. To je gró finského školství, které tady není.
5/ Je nezbytně nutné osobní růst každého žáka. Kdo to neuznává, tak nemá ve školství co dělat.
6/ V rámci nesprávně zvoleného studia musí být umožněno studentům a učňům včasná i dodatečná možnost změnit školu nebo učiliště.
7/ Učitelé/ky mají velké problémy s autoritou. Učitel/ka se musí stát více koučem a mentorem.
8/ Nutná větší svoboda učitelům/kám při výběru vzdělávacích prostředků.
9/ Vzdělávání na základě talentu (silných stránek) studenta/ky a na jeho/jí úroveň. Otevírat lidský potenciál. Student/ka, učeň/ice se musí dokonale poznat.
10/ Vzdělávání pro život a potřeb ekonomiky, průmyslu Jihomoravského kraje a ČR (základní výzkum, biotechnologie, nanotechnologie,
mikroelektronika, medicína, alternativní pohony vozidel). Chybí vědci, inženýři, řemeslníci.
11/ Učivo musí být stále moderní, jdoucí s dobou a vědeckými poznatky.
12/ Vzdělávání do široka (možnost vystřídání za život více zaměstnání - pracovního uplatnění).
13/ Vzdělávání v oborech budoucnosti (big data, cloud computing, internet věcí, sociální sítě, mobilní technologie).
14/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět diagnostikovat studenta.
15/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět ovládat digitální technologie.
16/ Podpora kolektivnímu vyučování (spolupráce ve třídě v týmech, umění stavět pracovní kolektiv).
17/ Od 1.1.2015 pan ministr Chládek rozjel projekt - snižování stavu studentů ve třídách. Je třeba o to ministerstvo školství žádat pro
Jihomoravský kraj. Pro začátek alespoň pro některé vybrané střední školy.
18/ Více mužů do škol (nediskriminovat muže).
19/ Konkurzy na ředitele/ku ne podle známosti, ale podle odbornosti.
20/ Výběr ředitele/ky podle stálého mravního profilu. Ne cukr a med před konkurzem a bič po něm nebo v následujících letech.
21/ Výběr učitelů a učitelek podle dlouhodobého mravního profilu. Ne pracovním místům ze známosti!
22/ Ředitel/ka i učitel/ka musí umět ovládat anglický jazyk.
23/ Chudoba ovlivňuje vzdělávání.
24/ Je třeba podporovat úspěšné studenty/ky - sportovce/kyně.
25/ Vnést v povědomí rodičům, že musí žádat konkurenceschopnější vzdělání. Jinak jejich děti budou systematicky končit na úřadě práce s dlouhodobou nezaměstnaností v rámci globální konkurence. V Arabských státech čeká 800 milionů mladých nezaměstnaných. Číňané proniknou příští rok 2016 na náš trh, kteří mají armádu inženýrů s lepším vzděláním než u nás včetně Indie. Studenti/ky budou už jen globálně soupeřit o pracovní místa, kterých bude stále větší nedostatek.
26/ Správný výběr v povolání se musí už dělat na základní škole (zvyšuje to později produktivitu práce až o 50%).
27/ Studen si nevybírá školu, ale (firmu nebo podnik – pracovní místo). Nelze, aby student, který nemá na střední školu, aby se tam dostal jenom kvůli známostem nebo získání normativu.
28/ Zavedení duálního vzdělávacího systému na středních školách.
29/ Je nutno stanovit kvóty na střední školy, učiliště a jen na daný počet dostat finance. Nelze platit neperspektivní školy.
30/ Stát (Jihomoravský kraj) bude muset změnit systém financování. Současný systém je silně podfinacovaný a nehospodárný.
31/ Mírnit "řádění" České školní inspekce. Trvalá spolupráce se základní školou.
32/ Je třeba běžet rychleji než jsme běželi včera. Současně musíme běžet rychleji než běží ostatní.

OKRAJOVĚ:
33/ Jihomoravský kraj musí sem dovést moderní technologie z důvodů atraktivnosti a přilákání investorů. Je třeba vymýtit známostní a korupční ekonomiku. Jak? Exemplárním potrestáním korupčníků/c na všech (i politických) úrovních. Zabavení veškerého majetku. Do budoucna možno manželky, synů, dcer, strýčků a tetiček.
34/ Ve Finsku je na vládě výbor budoucnosti, který určuje, kam se bude země (municipalita - kraj) za 10, 20 let ubírat a podle toho směřuje školství. Nejen na Jihomoravském kraji by to měli dělat také.
35/ Tlak na stát srovnání platů učitelů/ek na 150% průměrného platu, což by bylo 38.855 Kč. Ve Finsku se dává na školství 6,8% HDP. U nás 4,5% HDP. Ve Finsku je normativ 191 000 Kč na žáka. V Česku od 30.000 do 85.000 Kč. Je tu rozkradeno 300 miliard Kč na školství. V Německu je průměrná mzda 94.572 Kč a v EU 89.739 Kč.
36/ V Jižní Korei je téměř nulová nezaměstnanost, protože stát vytváří pracovní místa. V tom by měla být přítomnost i budoucnost ČR (Jihomoravského kraje).
Naposledy upravil(a) ItoldYouSo7227 dne 20 kvě 2015, 14:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Skryt duplicitní obsah do OT tagu
Uživatelský avatar
Jiri.Ulip
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 926
Registrován: 02 říj 2013, 23:52
Profese: Growth Technology Architect
Bydliště: Brno - Krpole
Dal poděkování: 6700 poděkování
Dostal poděkování: 1070 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od Jiri.Ulip »

Lubomir.Kropacek píše: 1/ Jakým způsobem učit a co učit? (Khanova škola)
Khanova škola je výborná záležitost - sám jsem se přes ně pár věcí doučoval a mají to opravdu dobře pojaté od úrovně základky po vysokou školu. Stačí si jen říct v jakém bodě znalost člověka končí a pokračovat z něj.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Ulip za příspěvek:
anonym102
propagátor otevřených dat, bývalý zastupitel a radní v Brně

Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
-- Samuel Beckett
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

OFFTOPIC[quote="Lubomir.Kropacek"]Náprava středního školství v Jihomoravském kraji:

Motto: „Učíš-li se, abys jsi se naučil, zapomeneš. Učíš-li se, abys znal, zapamatuješ si“.

1/ Jakým způsobem učit a co učit? (Khanova škola)
2/ Studenty/ky učení nebaví a nezajímá.
3/ Je třeba se soustředit na kreativitu a emocionální inteligenci. Je třeba studenty inspirovat. Vykonává-li někdo něco na základě, co ho baví, tak je šťastnější a imunitně zdravější. Takto se dá tvořit i lepší lidská společnost.
4/ Doučování žáků podprůměrných, průměrných i nadprůměrných. To je gró finského školství, které tady není.
5/ Je nezbytně nutné osobní růst každého žáka. Kdo to neuznává, tak nemá ve školství co dělat.
6/ V rámci nesprávně zvoleného studia musí být umožněno studentům a učňům včasná i dodatečná možnost změnit školu nebo učiliště.
7/ Učitelé/ky mají velké problémy s autoritou. Učitel/ka se musí stát více koučem a mentorem.
8/ Nutná větší svoboda učitelům/kám při výběru vzdělávacích prostředků.
9/ Vzdělávání na základě talentu (silných stránek) studenta/ky a na jeho/jí úroveň. Otevírat lidský potenciál. Student/ka, učeň/ice se musí dokonale poznat.
10/ Vzdělávání pro život a potřeb ekonomiky, průmyslu Jihomoravského kraje a ČR (základní výzkum, biotechnologie, nanotechnologie,
mikroelektronika, medicína, alternativní pohony vozidel). Chybí vědci, inženýři, řemeslníci.
11/ Učivo musí být stále moderní, jdoucí s dobou a vědeckými poznatky.
12/ Vzdělávání do široka (možnost vystřídání za život více zaměstnání - pracovního uplatnění).
13/ Vzdělávání v oborech budoucnosti (big data, cloud computing, internet věcí, sociální sítě, mobilní technologie).
14/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět diagnostikovat studenta.
15/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět ovládat digitální technologie.
16/ Podpora kolektivnímu vyučování (spolupráce ve třídě v týmech, umění stavět pracovní kolektiv).
17/ Od 1.1.2015 pan ministr Chládek rozjel projekt - snižování stavu studentů ve třídách. Je třeba o to ministerstvo školství žádat pro
Jihomoravský kraj. Pro začátek alespoň pro některé vybrané střední školy.
18/ Více mužů do škol (nediskriminovat muže).
19/ Konkurzy na ředitele/ku ne podle známosti, ale podle odbornosti.
20/ Výběr ředitele/ky podle stálého mravního profilu. Ne cukr a med před konkurzem a bič po něm nebo v následujících letech.
21/ Výběr učitelů a učitelek podle dlouhodobého mravního profilu. Ne pracovním místům ze známosti!
22/ Ředitel/ka i učitel/ka musí umět ovládat anglický jazyk.
23/ Chudoba zásadně a rozhodně ovlivňuje úspěch ve vzdělávání a úspěch ve škole studenta od narození až po smrt.
24/ Je třeba podporovat úspěšné studenty/ky - sportovce/kyně.
25/ Vnést v povědomí rodičům, že musí žádat konkurenceschopnější vzdělání. Jinak jejich děti budou systematicky končit na úřadě práce s dlouhodobou nezaměstnaností v rámci globální konkurence. V Arabských státech čeká 800 milionů mladých nezaměstnaných. Číňané proniknou příští rok 2016 na náš trh, kteří mají armádu inženýrů s lepším vzděláním než u nás včetně Indie. Studenti/ky budou už jen globálně soupeřit o pracovní místa, kterých bude stále větší nedostatek.
26/ Správný výběr v povolání se musí už dělat na základní škole (zvyšuje to později produktivitu práce až o 50%).
27/ Studen si nevybírá školu, ale (firmu nebo podnik – pracovní místo). Nelze, aby student, který nemá na střední školu, aby se tam dostal jenom z důvodu známosti nebo získání normativu.
28/ Zavedení duálního vzdělávacího systému na středních školách.
29/ Je nutno stanovit kvóty na střední školy, učiliště a jen na daný počet dostat finance. Nelze platit neperspektivní školy.
30/ Stát (Jihomoravský kraj) bude muset změnit systém financování. Současný systém je silně podfinacovaný a nehospodárný.
31/ Mírnit "řádění" České školní inspekce. Trvalá spolupráce se základní školou.
32/ Je třeba běžet rychleji než jsme běželi včera. Současně musíme běžet rychleji než běží ostatní.

OKRAJOVĚ:
33/ Jihomoravský kraj musí sem dovést moderní technologie z důvodů atraktivnosti a přilákání investorů. Je třeba vymýtit známostní a korupční ekonomiku. Jak? Exemplárním potrestáním korupčníků/c na všech (i politických) úrovních. Zabavení veškerého majetku. Do budoucna možno manželky, synů, dcer, strýčků a tetiček.
34/ Ve Finsku je na vládě výbor budoucnosti, který určuje, kam se bude země (municipalita - kraj) za 10, 20 let ubírat a podle toho směřuje školství. Nejen na Jihomoravském kraji by to měli dělat také.
35/ Tlak na stát srovnání platů učitelů/ek na 150% průměrného platu, což by bylo 38.855 Kč. Ve Finsku se dává na školství 6,8% HDP. U nás 4,5% HDP. Ve Finsku je normativ 191 000 Kč na žáka. V Česku od 30.000 do 85.000 Kč. Je tu rozkradeno 300 miliard Kč na školství. V Německu je průměrná mzda 94.572 Kč a v EU 89.739 Kč.
36/ V Jižní Korei je téměř nulová nezaměstnanost, protože stát vytváří pracovní místa. V tom by měla být přítomnost i budoucnost ČR (Jihomoravského kraje).[/quote]
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

OFFTOPICNáprava středního školství v Jihomoravském kraji:

Motto: „Učíš-li se, abys jsi se naučil, zapomeneš. Učíš-li se, abys znal, zapamatuješ si“.

1/ Největším problémem konkurenceschopnosti ĆR (Jihomoravského kraje) je základní a střední školství.
2/ Jakým způsobem studenty učit a co učit, objevovat a bádat? Dělat školu zajímavou a přitažlivou. (Khanova škola)
3/ Studenty/ky učení nebaví a nezajímá. Ve škole musí studenti bádat a objevovat podle zájmu a silných stránek. V RVP MŠMT jsou kompetnce nepodstatné, nedůležité až hloupé pro použití v praktickém životě.
4/ Je třeba se soustředit na kreativitu a emocionální inteligenci. Je třeba studenty inspirovat. Vykonává-li někdo něco na základě, co ho baví, tak je šťastnější a imunitně zdravější. Takto se dá tvořit i lepší lidská společnost. Je třeba chválit nejen jednotlivce, ale hlavně celý kolektiv. Viz. Konfucianismus - přežít musí kolektiv. Nikoliv jednotlivec.
5/ Doučování žáků podprůměrných, průměrných i nadprůměrných by mělo být samozřejmostí. To je "gró" finského školství, které tady není.
6/ Je nezbytně nutný osobní růst každého studenta/ky, učně/ce v jeho/jím nadání, talentu a silných stránkách. Kdo to nerespektuje, tak nemá ve školství co dělat.
7/ V rámci nesprávně zvoleného studia musí být umožněno studentům/kám a učňům/cím včasná i dodatečná možnost změnit školu nebo učiliště.
8/ Učitelé/ky mají velké problémy s autoritou. Učitel/ka se musí stát více koučem, mentorem, „vědcem a badatelem“.
9/ Nutná větší svoboda učitelům/kám při výběru vzdělávacích, badatelských objevitelských prostředků.
10/ Vzdělávání, bádání, objevování na základě talentu (silných stránek) studenta/ky, učně/ice a na jeho/jí úroveň. Otevírat lidský potenciál. Student/ka, učeň/ice se musí dokonale poznat.
11/ Vzdělávání, bádání, objevování pro život a potřeb ekonomiky, průmyslu Jihomoravského kraje a ČR (základní výzkum, biotechnologie, nanotechnologie, mikroelektronika, medicína, alternativní pohony vozidel). Chybí vědci, inženýři, řemeslníci (studentská výroba robotů a pod. soutěží).
12/ Učivo, bádání, objevování musí být stále moderní, jdoucí s dobou a vědeckými poznatky (viz. Prima ZOOM nebo Čt 2, YOUTUBE).
13/ Vzdělávání do široka (možnost vystřídání za život více zaměstnání - pracovního uplatnění).
14/ Vzdělávání, bádání, objevování v oborech budoucnosti (big data, cloud computing, internet věcí, sociální sítě, mobilní technologie).
15/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět na vysoké úrovni diagnostikovat studenta/ku nebo učně/nici. Jinak nemá ve školství, co dělat!
16/ Ředitel/ka, učitel/ka musí umět ovládat na elementární úrovni digitální technologie a používání na škole je podporovat.
17/ Ředitel/ka i učitel/ka musí umět ovládat na elementární úrovni anglický jazyk.
18/ Podpora kolektivnímu vyučování, bádání, objevování (spolupráce ve třídě v týmech, umění stavět pracovní kolektiv). Není důležitý jednotlivec, ale skupina.
19/ Od 1.1.2015 pan ministr Chládek rozjel projekt - snižování stavu studentů ve třídách. Je třeba o to ministerstvo školství žádat pro
Jihomoravský kraj. Pro začátek alespoň pro některé vybrané střední školy a učiliště.
20/ Více mužů do škol (nediskriminovat muže)! 82% učitelek a jen 18% učitelů by ve Finsku v životě by nemohlo existovat a nesmí existovat ani u nás. Jenom proto, že žena – učitelka je poslušnější, podřídivější direktivním nařízením není důvod diskriminovat muže – učitele. Zatím to tak v Česku je. Ředitelky muže neberou.
21/ Konkurzy na ředitele/ku ne podle známosti, ale podle odbornosti a schopnosti vést lidsky pedagogický kolektiv. Direktivní přístup je nevhodný.
22/ Výběr ředitele/ky podle stálého mravního profilu. Ne cukr a med před konkurzem na spolupracovníky a bič po něm nebo v následujících letech ve funkci.
23/ Výběr učitelů a učitelek podle dlouhodobého mravního profilu. Ne pracovním místům ze známosti, rodinné příslušnosti nebo dokonce prostřednictvím korupce!
24/ Chudoba zásadně a rozhodně ovlivňuje úspěch ve vzdělávání a úspěch ve škole od narození až po smrt. Je nutný lidský, vstřícný, spravedlivý přístup ke studentům a jejich rodičům, opatrovníkům.
25/ Je třeba podporovat a vyzdvihovat úspěšné studenty/ky - sportovce/kyně.
26/ Je třeba stále vnášet v povědomí rodičů, že musí žádat (přinutit) stát ke stále konkurenceschopnějšímu vzdělání. Politici to dobrovolně neudělají. Jinak jejich děti budou systematicky končit na úřadě práce s dlouhodobou nezaměstnaností v rámci nově a poprvé globální konkurenci. V Arabských státech čeká 800 milionů mladých mužů a žen nezaměstnaných. Číňané proniknou příští rok 2016 na náš trh, kteří mají armádu inženýrů s lepším vzděláním než u nás. Indie každý rok vyprodukuje 200 000 inženýrů ve stejné kvalitě jako u nás, kteří jsou ochotni pracovat za mnohem menší mzdu. Studenti/ky budou už jen globálně soupeřit o pracovní místa, kterých bude stále větší nedostatek.
27/ Správný výběr povolání se musí už dělat od základní (mateřské) školy, což zvyšuje později produktivitu práce až o 50%.
28/ Studen si nevybírá školu, ale (firmu nebo podnik – pracovní místo). Nelze, aby student, který nemá na střední školu, aby se tam dostal jenom kvůli známostem nebo získání normativu.
29/ Zavedení duálního vzdělávacího systému na středních školách a učilištích jako v Německu nebo ve Švýcarsku.
30/ Je nutno stanovit kvóty na střední školy, učiliště a jen na daný počet přijatých dostat finance jako ve Finsku. Nelze platit neperspektivní školy. Škola nesmí být byznys, ale inkubátorem nápadů, pokrokových postupů a vědeckého bádání.
31/ Stát (Jihomoravský kraj) bude muset změnit systém financování. Současný systém je silně podfinacovaný a nehospodárný.
32/ Mírnit "řádění" České školní inspekce. Inspekce má pomáhat a ne trestat. Pohromou pro Jihomoravské školství je paní Irena Bobrovská z ČŠI. Ještě nikdy, tak málo žen a mužů nenapáchalo tolik škody a zla na vzdělanosti českého národa jako ČŠI. Administrativu musí vytvářet municipalita a ne MŠMT! ČŠI je umělé vytváření pracovních míst pro kamarády, rodinné příslušníky a známé.
33/ Je životně důležité, aby fungovala trvalá spolupráce se základními školami při diagnostice budoucího povolání žáků/kyň - studentů/ek - učňů/inc.
34/ Je třeba běžet rychleji než jsme běželi včera. Současně musíme běžet rychleji než běží ostatní.
35/ Dobří učitelé/ky by měli být vyzvedávání každý den ve zprávách a brát je za hrdiny. Vůbec nestačí cena Zlatý Ámos jedenkrát za rok.

OKRAJOVĚ:
36/ Jihomoravský kraj musí sem dovést moderní technologie z důvodů atraktivnosti a přilákání investorů. Je třeba vymýtit známostní a korupční ekonomiku. Jak? Exemplárním potrestáním korupčníka/ce na všech (i politických) úrovních. Zabavení veškerého majetku korupčníka a jeho manželky, synů, dcer, strýčků a tetiček.
37/ Ve Finsku je na vládě výbor budoucnosti, který určuje, kam se bude země (municipalita - kraj) za 10, 20 let ubírat a podle toho směřuje školství. Nejen na Jihomoravském kraji by to měli dělat také.
38/ Tlak na stát na srovnání platů učitelů/ek na 150% průměrného platu, což by bylo 38.855 Kč. V Německu je průměrná mzda 94.572 Kč a v EU 89.739 Kč. Ve Finsku se dává na školství 6,8% HDP. U nás jen 4,5% HDP. Ve Finsku je normativ 191 000 Kč na žáka. V Česku od 30.000 do 85.000 Kč. Je tu rozkradeno 300 miliard Kč na školství.
39/ V Jižní Korei je téměř nulová nezaměstnanost, protože stát vytváří pracovní místa. V tom by měla být přítomnost i budoucnost ČR (Jihomoravského kraje).
Naposledy upravil(a) ItoldYouSo7227 dne 20 kvě 2015, 14:49, celkem upraveno 63 x.
Důvod: Skryt duplicitní obsah do OT tagu
anonym102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 133
Registrován: 11 lis 2014, 11:59
Profese: anonym
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Náprava středního školství v Jihomoravském kraji

Příspěvek od anonym102 »

Zdravím Tě Jiří a děkuji.
To je přesně ono. Ke vzdělání musí vést více způsobů. Já se raději učím z obrázků a videí než z knížek. Způsob učení, bádání a objevování musí určovat učitel. Ne ředitel/ka, Česká školní komise a "okouzlující" mistr, co nedělá konkurenceschopné školství, ale další pokusy na dětech a studentech. K tomu jedná tak, aby si voliče/ky nepopudil proti sobě a byl volen napříště, aby zachoval koryta svým spolustraníkům/čkám atd. atd.. Mantrou ČR je tunelování, rozkrádání, odklánění, podvádění, lhaní korupčnění. Nikoliv konkurenceschopné školství. Babiš se jeví národu jako slušný a férový člověk. Dělá pro všechny lidi. Proto ANO stoupají preference. Úspěšný den. Kolega Luboš Kropáček, Blansko
Odpovědět

Zpět na „Projektový inkubátor Jihomoravský kraj“