Digitální Zabezpečení Přejezdu

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vladislav.Kurz
Příspěvky: 112
Registrován: 01 zář 2009, 13:39
Profese: spravce pocitacovych siti a serveru
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 117 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Vladislav.Kurz »

Displeje jsou IMHO blbost.
Cedule s piktogramem, jak prorazit zavoru vidim jako dobry a hlavne levny napad.
Jako ideal bych videl detekci vozidla - staci fotobunka, ktera zaregistuje, ze nekdo projel po zapnuti vystrahy, a ta by zpozdila, nebo uplne vypla sklapeni te vyjezdove poloviny zavor.
(Pripadne by to mohlo byt slozitejsi a nejak vyhodnocovat jestli ten kdo tam vjel pri vystraze, uz vyjel ven a sklopit zavory za nim, aby to nekdo nezkousel proklickovat v protismeru.)

Jak psali vyse, na zastaveni vlaku je uz pozde (pokud to neni maly motoracek).
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34638
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31593 poděkování
Dostal poděkování: 25701 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Ono by možná trochu pomohlo až zase bude Policie dělat celostátní bezpečnostní akci, tak tentokrát ne na dálnice a rychlost jízdy, ale jen na přejezdy a za každé porušení pokutu v maximální výši, případně body, zadržení řidičáku, atd. A spolupracovat se všemi TV, ty by jistě měly zájem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
Vladislav.Kurz, V__

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Martin.Cezik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 22
Registrován: 28 kvě 2018, 16:39
Profese: Pracovnik IT
Dal poděkování: 37 poděkování
Dostal poděkování: 22 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Martin.Cezik »

Nevim, zda jakakoli pokuta muze problem vyresit. Pokud je nekdo takovy ignorant, ze vedome vjede na blikajici prejezd a riskuje tim zivot svuj i ostatnich lidi, pochybuji, ze strach z pripadne pokuty s tim cokoli udela.

Pro kazdeho jedince by pud sebezachovy mel byt vyssi nez strach z pokuty. At uz je jakakoli. Proto jsem spis pro kombinaci osvety a budovani mimourovnovych prejezdu kdekoli to je jen mozne (vim, nejdrazsi reseni, ale take se 100% bezpecnosti).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Cezik za příspěvek:
V__
Vladislav.Kurz
Příspěvky: 112
Registrován: 01 zář 2009, 13:39
Profese: spravce pocitacovych siti a serveru
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 117 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Vladislav.Kurz »

Kdyby fungoval pud sebezachovy, tak by tohle vlakno vubec nevzniklo :-(
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vladislav.Kurz za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, V__
JKANDRIK
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 57
Registrován: 28 zář 2019, 22:08
Profese: programátor
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 47 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od JKANDRIK »

Martin.Cezik píše: 08 úno 2021, 14:56Pro kazdeho jedince by pud sebezachovy mel byt vyssi nez strach z pokuty. At uz je jakakoli. Proto jsem spis pro kombinaci osvety a budovani mimourovnovych prejezdu kdekoli to je jen mozne (vim, nejdrazsi reseni, ale take se 100% bezpecnosti).
Problém je v tom, že nikto si pud sebazáchovy nespojí so svetlami, či závorou. Ten vzniká až v okamihu, keď sa na neho rúti ten vlak, a to už je sakra neskoro.
Tito uživatelé poděkovali autorovi JKANDRIK za příspěvek:
V__
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34638
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31593 poděkování
Dostal poděkování: 25701 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Martin.Cezik píše: 08 úno 2021, 14:56 Nevim, zda jakakoli pokuta muze problem vyresit. Pokud je nekdo takovy ignorant, ze vedome vjede na blikajici prejezd a riskuje tim zivot svuj i ostatnich lidi, pochybuji, ze strach z pripadne pokuty s tim cokoli udela.

Pro kazdeho jedince by pud sebezachovy mel byt vyssi nez strach z pokuty. At uz je jakakoli. Proto jsem spis pro kombinaci osvety a budovani mimourovnovych prejezdu kdekoli to je jen mozne (vim, nejdrazsi reseni, ale take se 100% bezpecnosti).
Nesouhlasím. Dnes se pokuty dávají za rychlost, za projetí křižovatky na červenou, za telefonování za jízdy a kupodivu to prý funguje. Kdo jezdí s telefonem na uchu, ten si koupí handsfree, kdo jezdí moc rychle, ten se nedoplatí, případně se vyboduje a pak ho potupně musí vozit manželka nebo syn. :D Jenže ty přejezdy dnes v podstatě nikdo cíleně nehlídá, na rozdíl od alkoholu nebo drog za volantem. Takže, kdyby se udělaly dvě monstrakce s přejezdy a v TV si lidé poslechli, že vesnický Pepa s 20 let starým Favoritem dostal pálku 10000 Kč za to, že prokličkoval půl-závory na červenou, tak by si fakt dali pozor. A kdyby se za to rovnou strhávaly body, dalo by si hodně lidí pozor.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

eladar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 431
Registrován: 04 bře 2021, 11:42
Dal poděkování: 166 poděkování
Dostal poděkování: 315 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od eladar »

Jsou země, které volí mnohem jednodušší a efektivnější "kovářskou" cestu. Závory jsou jen do půlky vozovky, aby bylo možné bez problémů z přejezdu odjet, aby na něm člověk neuvízl.
Ale poté co se spustí závory vyjedou z vozovky mechanické zábrany. A pokud by je někdo chtěl přejet, přijde o podvozek, takže to zkusí jen jednou.
Kus oceli otočený proti podvozku auta má mnohem větší autoritu než deset sofstikovaných obrazovek. Někdy je jednodušší řešení efektivnější.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34638
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31593 poděkování
Dostal poděkování: 25701 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Petr.Vileta »

eladar píše: 11 bře 2021, 00:39 Jsou země, které volí mnohem jednodušší a efektivnější "kovářskou" cestu.
Já vím, téhle, ale dokoukej to až do konce :D

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

eladar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 431
Registrován: 04 bře 2021, 11:42
Dal poděkování: 166 poděkování
Dostal poděkování: 315 poděkování

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od eladar »

To se stává. Taky jsem viděl křižovatku zapojenou špatně, takže signál pro nevidomé se ozval v okamžiku, kdy naskočila červená ...
... ale k tématu. Tohle se řeší už docela dlouho. Opravdu zajímavá diskuse na toto téma bylo na summitu IRF asi před dvěma nebo třemi lety v Istanbulu.
I když tam padala spousta nápadů, tak jsem si z toho odnesl to, že jediným finančně přijatelným a dostatečně funkčním řešením bude možná až s rozšířením I2C. A k tomu bude potřeba součinnost výrobců automobilů. Ti se v zásadě nebrání, ale potřebují standard.
Tito uživatelé poděkovali autorovi eladar za příspěvek:
Marek.Krejpsky
Jenda_
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 23
Registrován: 11 úno 2018, 04:52
Profese: vývojář a admin
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 18 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální Zabezpečení Přejezdu

Příspěvek od Jenda_ »

PospichalRichard píše: 04 říj 2020, 02:48

Ta se zapíná v případě, že senzory zaregistrují uvězněné auto na přejezdu.

Ehm, možná by se hlavně při detekci auta na přejezdu měl jako zastavit ten vlak, že jo (na to už je normálně rádiový systém - „generální stop“). Například při té nehodě v Uhříněvsi (http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 190906.pdf) stálo na přejezdu auto, vlak se teprve rozjel (!) ze stanice, rozjel se na 100 km/h a plnou rychlostí to do něj napálil.

Další clusterfuck pro ilustraci stavu přejezdů je třeba tady http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 170130.pdf:

  • Na přejezdu s upadlou krajnicí se zasekl náklaďák. Pět minut na to koukala kamera, nebyla nijak snížená viditelnost aby detekce nefungovala nebo tak, přesto se nic nestalo.

  • Kvůli korbě náklaďáku se nepodařilo sklopit závory. Kupodivu neexistuje žádné čidlo, který by v takové situaci prohlásilo přejezd za nebezpečný a vlak zastavilo / omezilo rychlost na 10km/h / ... Za dvě minuty tak do náklaďáku plnou rychlostí narazil vlak. Vypadá to tedy, že přejezd klidně může mít zaseknuté závory, prasklé žárovky, a nikdo si toho nevšimne a vlaky normálně budou jezdit dál. A nikdo to neřeší.

A ještě jedna věc pro pobavení (je to teda spíš k pláči) - http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI ... 150714.pdf:

  • Vlak má inerciální navigační systém, který ví s předností na pár metrů, kde se zrovna na trati nachází (na trati jsou orientační body, které korigují akumulovanou chybu toho inerciálního systému), a má mapu trati, samozřejmě včetně toho, kde třeba jako končí koleje, a když je to zapnuté, tak to umí samo zastavit ve stanici, prostě jak by člověk čekal.

  • Tento navigační systém viděl, že vlak jede na kolej, která končí, a nebrzdí, ale nijak nezasáhl, protože nikdo nepovažoval za potřebné tam tohle naprogramovat. Vlak tak dojel na konec koleje, podlaha zůstala na místě a ostatní části vlaku pokračovaly dál. Nikomu to nepřijde divné a navigační systém není potřeba nijak upravovat, doslova „Příčiny v systému bezpečnosti nebyly Drážní inspekcí zjištěny.“


No a pak jeden z faktorů, proč lidi jezdí na přejezdy na červenou, je ten, že přejezdy mají úplně absurdní časování, ukazující aroganci a zaostalost všeho okolo. Například přejezd bliká i když vlak stojí ve stanici hned vedle něj, nastupují cestující, všichni to vidí, trať je jednokolejná, takže nic jiného jet nemůže, ale prostě přejezd bliká a nakašlete si. Nebo přejezd bliká pět minut a pak projede nějaká lokálka třicítkou a pak ještě bliká další minutu protože proč ne (mimochodem pokud vy způsobíte pětiminutové zpoždění vlaku, tak po vás budou vymáhat pár tisíc. Ale zbytečné zdržování přejezdy prochází.). Nebo se zvednou závory a hned se zase sklopí, protože je super si občas z někoho vystřelit (https://jenda.hrach.eu/f/prejezd.mp4).

Petr.Vileta píše: 07 úno 2021, 20:50

Ono by možná trochu pomohlo až zase bude Policie dělat celostátní bezpečnostní akci, tak tentokrát ne na dálnice a rychlost jízdy, ale jen na přejezdy a za každé porušení pokutu v maximální výši, případně body, zadržení řidičáku, atd. A spolupracovat se všemi TV, ty by jistě měly zájem.

Souhlasím za podmínky, že se budou současně postihovat vady přejezdů, které jsem popsal výše.

JKANDRIK píše: 08 říj 2020, 17:02

Ony sa totiž železničné priecestia v Československu od začiatku koncipovali tak, aby čo najmenej obmedzovali cestnú dopravu. To okrem iného znamená, že zatvorené priecestie samo o sebe nie je podmienkou rozsvietenia zelenej, zatvorenie závor sa časuje nejakých 10-15s pred príjazd vlaku (dlhšia doba znamená, že vlak ide pomalšie než traťovou rýchlosťou, resp. stál a rozbiehal sa), takže v okamihu, keď začnú padať závory, je už spravidla nemožné vlak zastaviť

Když si člověk prokliká nehody na DIČR (http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-m ... h-udalosti), tak zjistí, že většina z nich spadá do kategorie, kdy zastavit šlo.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“