Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 úno 2020, 12:54
- Profese: Elektroinženýr
- Dostal poděkování: 1 poděkování
Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Dobrý den!
Chtěl bych podpořit, aby obce více čerpaly evropské dotace na flotily autobusů na vodíkové palivové články, které mají nulové emise a jsou udržitelné.
Chtěl bych podpořit, aby obce více čerpaly evropské dotace na flotily autobusů na vodíkové palivové články, které mají nulové emise a jsou udržitelné.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi m.zeleny za příspěvek:
- Marek.Krejpsky
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Vodík
Motor roztáčí elektřina vzniklá reakcí plynu a palivových článků z grafitu a dalších kovů.
Plusy:
Nízké až nulové emise
Nevyčerpatelnost zdrojů vodíku
Snadné míchání vodíku se vzduchem
Mínusy:
Technologie zatím není dostatečně vyspělá, aby se prosadila do sériové výroby
Neexistující síť čerpacích stanic
Obtížná přeprava – vodík se přepravuje v kapalném stavu při teplotě -253 °C
Nebezpečí předčasného vznícení palivové směsi
Potřeba objemných palivových nádrží kvůli nízké hustotě vodíku
https://www.mzone.cz/velke-porovnani-al ... ebo-vodik/
Motor roztáčí elektřina vzniklá reakcí plynu a palivových článků z grafitu a dalších kovů.
Plusy:
Nízké až nulové emise
Nevyčerpatelnost zdrojů vodíku
Snadné míchání vodíku se vzduchem
Mínusy:
Technologie zatím není dostatečně vyspělá, aby se prosadila do sériové výroby
Neexistující síť čerpacích stanic
Obtížná přeprava – vodík se přepravuje v kapalném stavu při teplotě -253 °C
Nebezpečí předčasného vznícení palivové směsi
Potřeba objemných palivových nádrží kvůli nízké hustotě vodíku
https://www.mzone.cz/velke-porovnani-al ... ebo-vodik/
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- Marek.Krejpsky
- Krajské předsednictvo
- Příspěvky: 515
- Registrován: 20 zář 2019, 17:00
- Profese: konzultant IT
- Dal poděkování: 1867 poděkování
- Dostal poděkování: 747 poděkování
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Technologie vodíku se již používá v malých sériích v městských autobusech a zdá se, že velkosériová výroba není zas až tak daleko.
Čerpací stanice na vodík se již v EU začínají budovat, v tomto jsme opravdu pozadu.
https://www.fuelcellbuses.eu/
Myslím, že vláda ČR by měla být aktivnější a podporovat průmysl při zapojování do těchto nových a nastupujících technologií. Náš automobilový průmysl je nejvýznamnější část ekonomiky a bylo by dobré být účasten na vytváření nových inovaci.
Opět jde o to, co Piráti po vládě chtějí a co vláda není schopna plnit - ČR se musí stát mozkovnou a přestat být levnou montovnou.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Marek.Krejpsky za příspěvek:
- Blanka.Lednicka
Marek Křejpský
místopředseda KS Vysočina, zakládající člen MS Žďársko
profil na webu
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 19
- Registrován: 22 srp 2014, 10:20
- Profese: architekt
- Bydliště: Polní 9, 373 71 Rudolfov
- Dal poděkování: 2 poděkování
- Dostal poděkování: 12 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Není ani dostatečná síť dobíjecích stanic na elektroauta, lidé se tomu spíše smějí. Chybí politická podpora. Naproti tomu třeba Vídeň bude mít letos už 1000 takových stanic s nabíjením větrem a to na městských pozemcích...
- Jan.Licka
- Předseda/předsedkyně místního sdružení
- Příspěvky: 377
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 1001 poděkování
- Dostal poděkování: 839 poděkování
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Prosím vás, než začnete v krajských kampaních horovat MHD na vodík, vlaky na vodík a vzducholodě ... načtěte si způsoby, jakými se vodík získává, skladuje a využívá v dopravě. Obhajujete tu v podstatě elektromobily, jen s tím rozdílem, že se do nich elektřina převáží a skladuje v tlakových lahvích. Zmiňované a obdivované Nizozemsko se snaží minimalizovat ztráty Shellu z rušeného obřího pole zemního plynu v Groningen a zužitkovat přebytek energie z větrných farem - zatímco u nás podpora vodíku poslouží k prodloužení provozu uhelných dolů a koksáren. Nenaskakujte na argumentaci pana uhlobarona Křetínského.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ma ... 47ab5f122/
https://www.dutchnews.nl/news/2020/02/s ... gen-plant/
C + H2O → CO + H2. CO + H2O → CO2 + H2 . Dva základní vzorce ekologie v podání České republiky a.s.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_plyn
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ma ... 47ab5f122/
https://www.dutchnews.nl/news/2020/02/s ... gen-plant/
C + H2O → CO + H2. CO + H2O → CO2 + H2 . Dva základní vzorce ekologie v podání České republiky a.s.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_plyn
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 2):
- Ondrej.Kalis, Veronika.Murzynova
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 654
- Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
- Profese: Analytik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 448 poděkování
- Dostal poděkování: 1027 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Což je zásadní rozdíl v případě, že je pro provozovatele důležitý dojezd a nemá, resp. nechce investovat do nákladné rychlodobíjecí infrastruktury.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
- Vit.Fux
Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)
-
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 129
- Registrován: 02 bře 2021, 09:41
- Profese: Letecký inženýr
- Bydliště: Praha 4
- Dal poděkování: 130 poděkování
- Dostal poděkování: 65 poděkování
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
No právě. Naprosto souhlasím. Stejně tak je nutné se zaměřit na recyklaci baterií z elektromobilů (co si budeme povídat, za nějakou dobu kapacita baterie už nebude stačit)....
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 pro 2020, 17:14
- Dal poděkování: 1 poděkování
- Dostal poděkování: 17 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpora ekologických a udržitelných aut a hlavně MHD na vodík
Zdravím vespolek. Chci upozornit, že aktuálně nastavené dotační programy na období 2021-27 masivně podporují vodík v dopravě, ale i jiné "alternativní pohony". Mám výhrady k účelnosti některých alternativ (např. CNG v MHD fakticky už nic nepřináší, lze podložit fakty), či energetické a ekonomické efektivitě (rychlonabíjení či vodík), ale budiž, v mnoha městech to může být nejlepší dostupné řešení.
Co je však zásadní - prakticky zcela chybí, resp. je naprosto směšně nízce postavená podpora pro drážní elektrickou MHD. Nejvíce opomenuty jsou tramvaje, přitom ty jsou a mají být hlavní páteří MHD ve velkých městech, jsou nejatraktivnější pro cestující, energeticky efektivní, ekonomicky výkonné a nakonec jsou i zcela recyklovatelné (cirkulární ekonomika). Ve středně velkých městech jejich roli přejímají trolejbusy, kde baterie řeší snadný rozvoj i flexibilitu. Podpora tramvají, resp. drážní MHD a dráhy obecně by měla být pirátskou prioritou.
Co je však zásadní - prakticky zcela chybí, resp. je naprosto směšně nízce postavená podpora pro drážní elektrickou MHD. Nejvíce opomenuty jsou tramvaje, přitom ty jsou a mají být hlavní páteří MHD ve velkých městech, jsou nejatraktivnější pro cestující, energeticky efektivní, ekonomicky výkonné a nakonec jsou i zcela recyklovatelné (cirkulární ekonomika). Ve středně velkých městech jejich roli přejímají trolejbusy, kde baterie řeší snadný rozvoj i flexibilitu. Podpora tramvají, resp. drážní MHD a dráhy obecně by měla být pirátskou prioritou.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi jirkakohout za příspěvky (celkem 2):
- Martin.Cezik, michalci