Město bez aut - inspirace pro ČR

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28698
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24762 poděkování
Dostal poděkování: 20838 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Restikce je omezení pomocí příkazů, zákazů, popřípadě zdanění, zpoplatnění. Pokud něco omezuji pomocí pozitivní motivace, říká se tomu pobídka, podpora, nebo úplně nesmyslně "pozitivní diskriminace".

Co je rovnováha je otázka na Nobelovu cenu. Svět se totiž neustále vyvíjí. Před 500 lety jsme neuměli létat, pak někdo vynalezl balón, letadlo. Před desetitisíci lety jsme chodili pěšky, pak, jak říkají Američani "člověk vynalezl koně", pak někdo vynalezl parní stroj, lokomotivu, spalovací motor, automobil. Dnes vynalézáme způsoby, jak ukládat levně elektrickou energii, ale to neznamená, že se vrátíme k chůzi a koním. Jen ta letadla, lokomotivy, auta, motocykly, budou na elektřinu. Asi budou lehčí, z uhlíkových vláken, aby potřebovala méně energie, ale lidé se nikdy nevzdají možnosti se individuálně přepravovat bez použití vlastní lidské síly. Na to jsme už příliš pokročilí se k tomu vracet. Jestli tě baví šlapat do pedálů, tak si šlapej, ale spousta lidí pojede na elektřinu ve vlastním dvoumístném autě, než by se namáhali šlapat. A mnozí začnou dokonce létat. ;)
http://www.hybrid.cz/osobni-prepravni-d ... s-posadkou
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

Petr.Vileta píše:
02 úno 2020, 23:24
Restikce je omezení pomocí příkazů, zákazů, popřípadě zdanění, zpoplatnění...
Chytáš se něčeho na základě zkresleného příspěvku trolla. Hodně štěstí...
OFFTOPICPárkrát tady viditelně zalhal a na základě toho nemusíme debatovat.
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28698
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24762 poděkování
Dostal poděkování: 20838 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 23:37
Petr.Vileta píše:
02 úno 2020, 23:24
Restikce je omezení pomocí příkazů, zákazů, popřípadě zdanění, zpoplatnění...
Chytáš se něčeho na základě zkresleného příspěvku trolla. Hodně štěstí...
OFFTOPICPárkrát tady viditelně zalhal a na základě toho nemusíme debatovat.
Nevím kdo to je, ale já mám dost podobné názory. A kdy přesně zalhal? Jeden příklad.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

sinda
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 28
Registrován: 09 led 2020, 09:05
Dostal poděkování: 5 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od sinda »

Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:28
uživatelé IAD tvoří v centru Prahy z hlediska objemu dopravy v osobokilometrech výraznou menšinu, problém je, že to je menšina hlučná a prostorově náročná
Kolejová doprava je výrazně hlučnější. Ostatně právě značný hluk z kolejové dopravy je příčinou toho, že dodnes - po deseti letech provozování - není zkolaudované tzv. Nové spojení pod Vítkovem a jezdí se tam na výjimku. Obdobně se s hlukem potýkali i některé už i zrekonstruované tramvajové tratě - například ta na Bělehradské. V centru se kvůli hluku v musí i snižovat rychlost, což se samozřejmě negativně podepisuje na jízdních dobách.

V případě tramvají často dochází k záboru prostoru tak nevhodně, že často jiné dopravní prostředky hromadné dopravy ten prostor ani využít nemůžou a budují se pro ně vedle další vyhrazené pásy. Dnes populární travnaté tramvajové pásy jsou v praxi komplikací jak pro souběžnou MHD vedenou po silnici, tak třeba pro složky IZS. V zahraničí jsou běžně podobné pásy konstrukčně zpevněné a i autobus po nich bez obtíží projede. U nás to z nějakého důvodu nejde. Nebo se jen nechce? U nás je holt takovým jistým zlozvykem dělat věci tak nějak napůl - kouknout se, jak to vypadá na fotce a snažit se to vizuelně napodobit. Funkčnost a praktičnost se už neřeší - hlavně, aby to na oko nějak vypadalo.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 856
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 867 poděkování
Dostal poděkování: 648 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

sinda píše:
03 úno 2020, 08:53
Kolejová doprava je výrazně hlučnější.
Samozřejmě byla míněna hlučnost jejich názorového projevu. :fet:

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Ondrej.Kalis píše:
03 úno 2020, 10:22
Samozřejmě byla míněna hlučnost jejich názorového projevu. :fet:
Až se řadoví automobilisté sdruží a na protest po vzoru taxikářů ucpou průjezd tramvajím na magistrále u ÍPáku, Palačáku nebo na Karláku to teprv uvidíte ten rachot :lol: Ve svých vizích těžíte z toho, že motorizovaná veřejnost zatím stále spíše jen mlčí - na rozdíl od aktivistických spolků věnujících se třeba cyklodopravě. OFFTOPICAle jednou se to pověstné ucho prostě utrhne... pohráváte si se zenem mnohých... :mrgreen: Právě proto, že jen řešíte co kde seškrtat, omezit a regulovat - aniž byste zvládali nabídnout odpovídající v praxi funkční alternativy, tak jak tomu je v těch jiných městech, jimiž se tu oháníte. Prostě experti na polovičatá řešení na papíře :fet: Ani pořádně obšlehnout ty funkční zahraniční příklady neumíte... :twisted:

Nikezeus
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 316
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 56 poděkování
Dostal poděkování: 208 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Nikezeus »

Segmentovana infrastruktura je dost podstatna pro dodrzovani grafikonu, hlavne v dobe dopravnich spicek.
Ze by zrovna treba 15T byly hlucne mi neprijde, ale mozna mi uz neslouzi sluch.

Co se tyce zaboru prostoru, treba konkretne do zminovane tramvaje 15T se vejde az 180 zapadonemeckych soudruhu:
https://www.skoda.cz/reference/tramvaj- ... ?from=prod

Jinymi slovy v idealnim pripade nemusi na silnici vyjet 180 aut, protoze dnes je skoro pravidlem, ze jedno auto rovna se jedna jezdici zadnice.

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Nikezeus píše:
03 úno 2020, 12:51
Segmentovana infrastruktura je dost podstatna pro dodrzovani grafikonu, hlavne v dobe dopravnich spicek.
S tím je problém i v sedlech a to i v místech, kde je pro tramvaje explicitně vyhrazené těleso. Ale zpoždění do 5 minut se neřeší, navíc ty data o průběžném dodržování grafikonu pořádně nemají ani na ROPIDu.
Nikezeus píše:
03 úno 2020, 12:51
Ze by zrovna treba 15T byly hlucne mi neprijde, ale mozna mi uz neslouzi sluch.
Co se tyce zaboru prostoru, treba konkretne do zminovane tramvaje 15T se vejde az 180 zapadonemeckych soudruhu:
https://www.skoda.cz/reference/tramvaj- ... ?from=prod
Jinymi slovy v idealnim pripade nemusi na silnici vyjet 180 aut, protoze dnes je skoro pravidlem, ze jedno auto rovna se jedna jezdici zadnice.
15T není jediným typem tramvaje provozovaným v Praze. Je zde spousta starších 14T, KT8D5 a v neposlední řadě nezničitelné OFFTOPICbyť nějakým způsobem zmodernizované T3, které na některých linkách jezdí i sólo. Samozřejmě, že hlučnost těch starších souprav je vyšší. A jejich vyřazení z provozu se rozhodně nechystá, v případě KT8D5 dokonce DPP nakupuje a opravuje další ojeté vozy.

Pominout nelze ani konstrukční stáří a tedy hlučnost samotného tramvajového svršku. Například ve Škrétově ulici naleznete originál z roku 1978, letos tedy oslaví 42 let provozu. Na Hládkově je ještě větší veterán, tam koleje pamatují rok 1947. A spousta dalších pamětníků...OFFTOPIC. Sobratiště Zvonařka (1967), Dvorce, Nádraží Braník (1968), Starý Hloubětín (1972), křižovatka Radlická – Za Ženskými domovy (1973), smyčky Dlabačov, Královka, Bílá Hora, Podolská vodárna (1975), Lehovec (1976), smyčka Špejchar, smyčka Výstaviště Holešovice (1977), Revoluční (1978)... a to jde jen o místa 40+let stará.

A samozřejmě, aby někde mohla těch 180 aut 15T nahradit, tak tam nejdřív musí nějaká tramvajová trať vůbec vést. V Praze jsou poměrně velká sídliště, kam OFFTOPICprojistotu žádné koleje stále prostě nevedou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi marvon za příspěvek:
Petr.Vileta

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3275
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 580 poděkování
Dostal poděkování: 2956 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondra.kl »

Nikezeus píše:
03 úno 2020, 12:51
Jinymi slovy v idealnim pripade nemusi na silnici vyjet 180 aut, protoze dnes je skoro pravidlem, ze jedno auto rovna se jedna jezdici zadnice.
Ještě jsem neviděl 180 aut, jedoucích zároveň jen a pouze po trase tramvaje. Obvykle jedou ze spousty různých míst, různými trasami a na spoustu různých míst ... a jenom některá z nich jedou někdy kousek po trase tramvaje. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Petr.Vileta

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host