Město bez aut - inspirace pro ČR

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 13:18
Kde v něčem vidíš můj vlastní prospěch je mi velkou záhadou!
Je to v té samé větě. :twisted:
"Cílem je zdravější obyvatelstvo, méně smogu a méně aut v centrech měst atd."
1) Do zdravějšího obyvatelstva mě netahej, to si laskavě rozhodnu sám.
2) Trochu smogu ve městech bývá v dopravní špičce ráno a odpoledne, jinak to samozřejmě JE jiné, než na vsi vedle kravína, ale je to město, že.
3) Méně aut chceš ty, mě nevadí. Pokud bude možnost centrum objet, když tam autem nepotřebuji jet, tak auta z center ubudou sama od sebe. Když pojedu z Plzně do Mělníka a bude existovat vnější okruh, pojedu raději po okruhu. Jenže není, tak #sorryjako, jedu přes Prahu. Totéž je v Plzni. Rokycany - Konstantinovy lázně vede přes centrum.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Méně aut není vlastní prospěch, ale prospěch společenský, myšleno většiny. A jelikož máme demokracii, asi bychom se měli snažit dělat to, co je pro většinu prospěšné a menšině jejich volbu umožnit, nikoliv však usnadnit nebo menšinu upřednostnit, pokud je to pro většinu omezující nebo škodlivé (třeba záborem prostoru, smogem atd.). Mimochodem ten smog prokazatelně vede k řadě zdravotních obtíží, které vyvolávají náklady z veřejných rozpočtů...

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:12
Méně aut není vlastní prospěch, ale prospěch společenský, myšleno většiny. A jelikož máme demokracii, asi bychom se měli snažit dělat to, co je pro většinu prospěšné a menšině jejich volbu umožnit, nikoliv však usnadnit nebo menšinu upřednostnit, pokud je to pro většinu omezující nebo škodlivé (třeba záborem prostoru, smogem atd.). Mimochodem ten smog prokazatelně vede k řadě zdravotních obtíží, které vyvolávají náklady z veřejných rozpočtů...
A ty máš nějakou vědeckou studii, udělanou například na 100 tisících obyvatel Prahy, pečlivě rozdělených do několika skupin podle věku, zdravotního stavy, pohlaví, vztahu ke sportu či automobilismu? Nějaké anketa nebo průzkum na 472 respondentech jako fakt nic neříká. :D
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše:
02 úno 2020, 18:15
Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:12
Méně aut není vlastní prospěch, ale prospěch společenský, myšleno většiny. A jelikož máme demokracii, asi bychom se měli snažit dělat to, co je pro většinu prospěšné a menšině jejich volbu umožnit, nikoliv však usnadnit nebo menšinu upřednostnit, pokud je to pro většinu omezující nebo škodlivé (třeba záborem prostoru, smogem atd.). Mimochodem ten smog prokazatelně vede k řadě zdravotních obtíží, které vyvolávají náklady z veřejných rozpočtů...
A ty máš nějakou vědeckou studii, udělanou například na 100 tisících obyvatel Prahy, pečlivě rozdělených do několika skupin podle věku, zdravotního stavy, pohlaví, vztahu ke sportu či automobilismu? Nějaké anketa nebo průzkum na 472 respondentech jako fakt nic neříká. :D
Tohle se zjišťuje dopravním průzkumem, nikoliv sociologickou studií. A z dopravních průzkumů jednoznačně vychází, že uživatelé IAD tvoří v centru Prahy z hlediska objemu dopravy v osobokilometrech výraznou menšinu, problém je, že to je menšina hlučná a prostorově náročná. Hůře pohybliví tím autem vždycky nějak projedou a nikdo jim to nezakazuje. Tečka, howk.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Petr.Kubik, Marek.Krejpsky

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:28
Tohle se zjišťuje dopravním průzkumem, nikoliv sociologickou studií. A z dopravních průzkumů jednoznačně vychází, že uživatelé IAD tvoří v centru Prahy z hlediska objemu dopravy v osobokilometrech výraznou menšinu, problém je, že to je menšina hlučná a prostorově náročná. Hůře pohybliví tím autem vždycky nějak projedou a nikdo jim to nezakazuje. Tečka, howk.
Jinými slovy si najdeme ten statistický údaj, který nám zrovna vyhovuje a čistě demagogicky jen prohlásíme za názor většiny.

Hele kluci, já sám jezdím sockou rád. Jenže tu jsou mraky relací, kde je socka prostě nepoužitelná. Dokuď si tenhle nikoliv nepodstatný detail nepřiznáte, nedocílíte ničeho. Až tenhle detail pochopíte, začnete už fakt přemýšlet nad tím, jak VHD zatraktivnit. Stejně jako to udělali třeba v tom Oslu, kde jezdí metro i v sedle ve velmi hustém intervalu. A né jako v Práglu, kde si nám ty takzvané S-linky ujíždí před čumákem. Organizačně to prostě není zvládnuté. Pokuď mi polovinu času cesty VHD sebere čekání na přípoj - často i na mrazu, dešti... a cesta bude časově o 200+% delší...fakt si myslíte, že pojedu VHD?

A fakt si myslíte, že zákazem IAD - který nikdy plošný nebude - něčeho docílíte? Tak se zamyslete, jak těžký je získat kriplkartu do auta. A podívejte se, jaká auta už dnes na místech pro invalidy parkují. Restrikce paradoxně motivují. Ti, co mají prachy si tu skulinku v systému nakonec najdou. Je vidět, že jste mladí a velmi nezkušení. Takže velmi naivní :lol: A nevnímáte ani ty příklady, kterými sami argumentujete. Protože ani v tom Oslu to nebylo prosazeno skrze nějaké zákazy - ale naopak srkze pozitivní motivaci obyvatel. Zdánlivá prkotina, kterou odmítáte vidět a vnímat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi marvon za příspěvek:
Petr.Vileta

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:28
Petr.Vileta píše:
02 úno 2020, 18:15
A ty máš nějakou vědeckou studii, udělanou například na 100 tisících obyvatel Prahy, pečlivě rozdělených do několika skupin podle věku, zdravotního stavy, pohlaví, vztahu ke sportu či automobilismu? Nějaké anketa nebo průzkum na 472 respondentech jako fakt nic neříká. :D
Tohle se zjišťuje dopravním průzkumem, nikoliv sociologickou studií.
Já ti nevím, školy nemám, ale není to špatně? On totiž velmi často bývá velký rozdíl mezi tím, co by lidé chtěli a co reálně dělají. Například by chtěli jíst kvalitní italskou šunku, ale sáhnou do peněženky a je tam na párky od Babiša. Chtěli by možná jet z Budějic do Ostravy VHD, ale sáhnou do peněženky, kouknou do jízdních řádů a sednou do 15 let starého auta. Chtěli by možná mít město bez aut, ale děti do školy, ze školy, sám do práce, nakoupit, autem je to o 2 hodiny rychlejší, tak holt autem. Dopravní průzkum ti neřekne, jestli chci jet autem z vlastní vůle, nebo z nutnosti. Také ti neřekne, jestli tím autem jezdím denně, nebo jedu jednou ta měsíc. Zrovna dneska, když to někdo zjišťuje, tak jedu.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3269
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 579 poděkování
Dostal poděkování: 2947 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Kalis píše:
02 úno 2020, 18:28
Tohle se zjišťuje dopravním průzkumem
Jop, ale už se někdo v dopravním průzkumu ptal lidí proč jedou tím čím jedou? Jestli by to neměli stejně levné (drahé) / rychlé / phodlné / operativní jinými druhy dopravy? Jestli by mohli / chtěli jezdit jinak a jak? Ukaž mi jeden takový. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

marvon píše:
02 úno 2020, 20:42
A fakt si myslíte, že zákazem IAD - který nikdy plošný nebude - něčeho docílíte?
Nikdo zde zákaz IAD nenavrhuje. Určité restrikce by dávaly smysl, zejména když vyjdeme z nelichotivých statistik, ale úplný zákaz nikdo nenavrhuje.

Milý anonyme, jsi lhář a demagog. Najdi si jiné fórum na lhaní...
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 21:31
marvon píše:
02 úno 2020, 20:42
A fakt si myslíte, že zákazem IAD - který nikdy plošný nebude - něčeho docílíte?
Nikdo zde zákaz IAD nenavrhuje. Určité restrikce by dávaly smysl, zejména když vyjdeme z nelichotivých statistik, ale úplný zákaz nikdo nenavrhuje.

Milý anonyme, jsi lhář a demagog. Najdi si jiné fórum na lhaní...
Zákaz IAD je trochu nadsázka, ale v podstatě to tak je. Co jsou vyhrazené pruhy pro cyklisty, autobusy, co jsou ekologické plakety, co jsou pěší zóny, co je mýtné pro části měst? V podstatě zákaz IAD, jen ne zcela absolutní. Restrikce je částečný zákaz. Chce to umět česky http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/restrikce a chápat význam slov. Omezení je, když něco vyloučím, ztížím podmínky použití, zakážu.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

Petr.Vileta píše:
02 úno 2020, 21:38
Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 21:31
marvon píše:
02 úno 2020, 20:42
A fakt si myslíte, že zákazem IAD - který nikdy plošný nebude - něčeho docílíte?
Nikdo zde zákaz IAD nenavrhuje. Určité restrikce by dávaly smysl, zejména když vyjdeme z nelichotivých statistik, ale úplný zákaz nikdo nenavrhuje.

Milý anonyme, jsi lhář a demagog. Najdi si jiné fórum na lhaní...
Zákaz IAD je trochu nadsázka, ale v podstatě to tak je. Co jsou vyhrazené pruhy pro cyklisty, autobusy, co jsou ekologické plakety, co jsou pěší zóny, co je mýtné pro části měst? V podstatě zákaz IAD, jen ne zcela absolutní. Restrikce je částečný zákaz. Chce to umět česky http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/restrikce a chápat význam slov. Omezení je, když něco vyloučím, ztížím podmínky použití, zakážu.
Restrikce je omezení. To neznamená nutně zákaz, chce to umět česky a chápat význam slov... :mrgreen:

Pruhy pro cyklisty, pro autobusy, ekologické plakety, atd., to je určitá rovnováha.

Ono s tou ekologií, uhlíkovou stopou a globálním oteplováním na auta stejně nějak někdy dojde. OFFTOPICNe nutně na auta jako dopravní prostředky, ale na jejich pohonné jednotky asi brzy. Byl bych radši se na to dopředu připravovat, jak prakticky, tak společensky. Navrhovat řešení a podporovat alternativní a čistší způsoby dopravy...
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti