Město bez aut - inspirace pro ČR

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Nikezeus píše:
31 led 2020, 06:29
Petr.Vileta píše:
30 led 2020, 22:12
Chci jí vidět v takových 50 jak doručuje na Vyšehrad ;)
Nafasuje elektrokolo :-)
Nezapomeň, že v padesáti bude i o 50 kg starší :twisted: To ji do kopce neuveze.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše:
31 led 2020, 23:10
Nikezeus píše:
31 led 2020, 06:29
Petr.Vileta píše:
30 led 2020, 22:12
Chci jí vidět v takových 50 jak doručuje na Vyšehrad ;)
Nafasuje elektrokolo :-)
Nezapomeň, že v padesáti bude i o 50 kg starší :twisted: To ji do kopce neuveze.
Ne každej musí o 50 kg ztloustnout. Třeba i to kolo přispěje k tomu, že se jí to nestane, že...

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Ondrej.Kalis píše:
01 úno 2020, 19:13
Ne každej musí o 50 kg ztloustnout. Třeba i to kolo přispěje k tomu, že se jí to nestane, že...
Jo, typicky taková čtyřicetiletá máma po třech dětech, to je úplná laňka, co nepřibere :lol: No ale lehce seriózně - někdo ty genetické dispozice holt má a i když se snaží sebevíc, prostě s tím pohne jen těžko. Ale to asi rachetičtí hubeňouři moc nechápou. :fet: Co předvádíš je klasické: "funguje na mě, musí fungovat u všech"....

Jinak bych se spíše držel tématu. Už se tu vymyslelo nějaké příčetnější linkové vedení autobusů v periferních částí města, tak aby se tyto stali více atraktivní? Pokuď jde reálně urazit stejnou cestu autem za 10 minut, zatímco cesta autobusy MHD je na 30+, tak se města bez aut fakt nedočkáme....
Tito uživatelé poděkovali autorovi marvon za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

marvon píše:
01 úno 2020, 19:56
Ondrej.Kalis píše:
01 úno 2020, 19:13
Ne každej musí o 50 kg ztloustnout. Třeba i to kolo přispěje k tomu, že se jí to nestane, že...
Jo, typicky taková čtyřicetiletá máma po třech dětech, to je úplná laňka, co nepřibere :lol: No ale lehce seriózně - někdo ty genetické dispozice holt má a i když se snaží sebevíc, prostě s tím pohne jen těžko. Ale to asi rachetičtí hubeňouři moc nechápou. :fet: Co předvádíš je klasické: "funguje na mě, musí fungovat u všech"....

Jinak bych se spíše držel tématu. Už se tu vymyslelo nějaké příčetnější linkové vedení autobusů v periferních částí města, tak aby se tyto stali více atraktivní? Pokuď jde reálně urazit stejnou cestu autem za 10 minut, zatímco cesta autobusy MHD je na 30+, tak se města bez aut fakt nedočkáme....
Nechci rýpat, ale pokud někdo má jet do práce 30+ minut MHD (tedy teoreticky 31 minut) nebo 10 minut autem, tak autem jezdí jen dost bezohledné sobecké individuum. Teď beru v potaz normální dojíždění. A ještě ukázkově sedí v autě minimálně pro 4 osoby a veze akorát sebe a vzduch...

To je pak lenost, pohodlnost, bezohlednost, atd., ale ne potřeba. Bylo by dobré motivovat a vysvětlovat (jako třeba k třídění a minimalizaci odpadu) proč omezit jízdy autem. A trocha restrikce bohužel bude taky potřeba.

V souvislosti s externalitami IAD, uvádějte trošku smysluplnější příklady.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
Ondrej.Kalis
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28680
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24748 poděkování
Dostal poděkování: 20830 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Petr.Kubik píše:
01 úno 2020, 23:13
Nechci rýpat, ale pokud někdo má jet do práce 30+ minut MHD (tedy teoreticky 31 minut) nebo 10 minut autem, tak autem jezdí jen dost bezohledné sobecké individuum. Teď beru v potaz normální dojíždění.
Neříkejme MHD, říkejme veřejnou dopravou. Představ si, že jsi třeba z vesnice 20 km od Plzně (Praha je dost specifická, městskou čtvrtí už je pomalu i Beroun :) )Takže ráno vstát, 5 minut na autobus, nebo 10 minut na vlak. Pak tam většinou čekáš nejméně dalších 10 minut, protože jdeš trochu dříve, co kdyby to jednou jelo včas. Pak cestuješ 30 minut na kraj Plzně, protože to staví každých 5 kilometrů, kde nastoupí jeden, dva. Tak jsi na předměstí, přesedneš do MHD a dalších 30 minut jedeš do své práce. Máš z toho hodinu nejméně od prahu domu do dveří v práci. A domů totéž. Nedej bože, že se do veřejné dopravy nevejdeš, další jede zas 30 minut, nebo i za hodinu. To máme nejméně 2 hodiny denně, přitom když ráno skočíš do své staré Š120, tak jsi v práci za 20 minut, tedy 40 minut denně na cestách. Cenově tě dokonce benzín může vyjít levněji než veřejná doprava, protože nějaké odpisy 20 let starého auta už neřešíš. Navíc si domů můžeš vyrazit kdy chceš, bez ohledu na jízdní řád a dokonce můžeš i něco nakoupit. A jedeš v pohodlí, můžeš si i dát cigáro, sedíš, nikdo cizí ti tam nesmrdí.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

Petr.Vileta píše:
01 úno 2020, 23:43
Petr.Kubik píše:
01 úno 2020, 23:13
Nechci rýpat, ale pokud někdo má jet do práce 30+ minut MHD (tedy teoreticky 31 minut) nebo 10 minut autem, tak autem jezdí jen dost bezohledné sobecké individuum. Teď beru v potaz normální dojíždění.
OFFTOPICNeříkejme MHD, říkejme veřejnou dopravou. Představ si, že jsi třeba z vesnice 20 km od Plzně (Praha je dost specifická, městskou čtvrtí už je pomalu i Beroun :) )Takže ráno vstát, 5 minut na autobus, nebo 10 minut na vlak. Pak tam většinou čekáš nejméně dalších 10 minut, protože jdeš trochu dříve, co kdyby to jednou jelo včas. Pak cestuješ 30 minut na kraj Plzně, protože to staví každých 5 kilometrů, kde nastoupí jeden, dva. Tak jsi na předměstí, přesedneš do MHD a dalších 30 minut jedeš do své práce. Máš z toho hodinu nejméně od prahu domu do dveří v práci. A domů totéž. Nedej bože, že se do veřejné dopravy nevejdeš, další jede zas 30 minut, nebo i za hodinu. To máme nejméně 2 hodiny denně, přitom když ráno skočíš do své staré Š120, tak jsi v práci za 20 minut, tedy 40 minut denně na cestách. Cenově tě dokonce benzín může vyjít levněji než veřejná doprava, protože nějaké odpisy 20 let starého auta už neřešíš. Navíc si domů můžeš vyrazit kdy chceš, bez ohledu na jízdní řád a dokonce můžeš i něco nakoupit. A jedeš v pohodlí, můžeš si i dát cigáro, sedíš, nikdo cizí ti tam nesmrdí.
Tedy opět slušný off-topic a odvádění od podstaty tématu. Já vím, že jsi motorhead. OFFTOPICKromě propagace chůze, veřejné dopravy a cyklistiky vlastním i auto, používám ho, ale s rozmyslem...
A prosím, řeči o smradu vynech...
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 00:19
Tedy opět slušný off-topic a odvádění od podstaty tématu.
Tak se té podstaty tématu prosím držte. Já se zeptal, co se už udělalo pro zatraktivnění MHD - alespoň v místech, kde s tím jako Piráti něco udělat můžete.
Petr.Kubik píše:
01 úno 2020, 23:13
Nechci rýpat, ale pokud někdo má jet do práce 30+ minut MHD (tedy teoreticky 31 minut) nebo 10 minut autem, tak autem jezdí jen dost bezohledné sobecké individuum. Teď beru v potaz normální dojíždění. A ještě ukázkově sedí v autě minimálně pro 4 osoby a veze akorát sebe a vzduch...
To je pak lenost, pohodlnost, bezohlednost, atd., ale ne potřeba. Bylo by dobré motivovat a vysvětlovat (jako třeba k třídění a minimalizaci odpadu) proč omezit jízdy autem. A trocha restrikce bohužel bude taky potřeba.
V souvislosti s externalitami IAD, uvádějte trošku smysluplnější příklady.
Sobec je obecně kdokoliv, kdo dbá na svůj vlastní prospěch a neohlíží se na potřeby druhých. Takže i Vy sám jste sobec, pokuď jiným vnucujete ten podle sebe jediný správný způsob cestování. Jak víte, že dotyčný veze jen sebe a jinak jen vzduch? Jak můžete vědět, co má třeba v kufru? Jak můžete vědět, kam všude dotyčný v daný den pojede? Nevíte nic, pouze na základě jakýchsi dojmů děláte rádoby-fundované závěry. Jenže ty Vaše takzvané jediné správné způsoby dopravy se protiví i samotnému programu Pirátů, samotný program říká že občan má mít svobodu volby. Nebo té části věty nerozumíte?

Jen restrikce nic neřeší. Musíte rovněž nabídnout alternativu. A s dostatečnou kapacitou. Hromadná doprava ale dnes rozhodně prázdná nejezdí. Příměstské vlaky jsou přeplněné, některé autobusové linky také, i metro na některých místech jezdí na hraně svých kapacitních možností. A jestli někde dochází k restrikcím, tak je to aktuálně právě autobusová doprava - která jezdí v běžné pracovní měsíce podle prázdninových jízdních řádů. Tedy s delšími intervaly mezi spoji. Aktuálně se kapacita MHD ještě snížila, tedy již tak mizerná kultura cestování ještě víc klesla. A vy nám tu budete něco vykládat o sobectví těch, co jedou autem? Třeba i v reakci na sníženou nabídku?!?
Zmínit jde samozřejmě i celou řadu dalších problémů. Často jen způsobených už jen nevhodnou organizací dopravy. Jako jeden z příkladů jde vypíchnout absenci rozumné přestupové vazby mezi linkami S7 a S9, kde jen na přestupu strávíte 25 minut a z oken často vidíte ujíždějící nepřípoj. I to jsou drobnosti, které za hranicemi mají vyřešené lépe. U nás se na to kašle.
Tito uživatelé poděkovali autorovi marvon za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

marvon píše:
02 úno 2020, 08:18
Sobec je obecně kdokoliv, kdo dbá na svůj vlastní prospěch a neohlíží se na potřeby druhých. Takže i Vy sám jste sobec, pokuď jiným vnucujete ten podle sebe jediný správný způsob cestování. Jak víte, že dotyčný veze jen sebe a jinak jen vzduch? Jak můžete vědět, co má třeba v kufru? Jak můžete vědět, kam všude dotyčný v daný den pojede? Nevíte nic, pouze na základě jakýchsi dojmů děláte rádoby-fundované závěry. Jenže ty Vaše takzvané jediné správné způsoby dopravy se protiví i samotnému programu Pirátů, samotný program říká že občan má mít svobodu volby. Nebo té části věty nerozumíte?

Jen restrikce nic neřeší. Musíte rovněž nabídnout alternativu. A s dostatečnou kapacitou. Hromadná doprava ale dnes rozhodně prázdná nejezdí. Příměstské vlaky jsou přeplněné, některé autobusové linky také, i metro na některých místech jezdí na hraně svých kapacitních možností. A jestli někde dochází k restrikcím, tak je to aktuálně právě autobusová doprava - která jezdí v běžné pracovní měsíce podle prázdninových jízdních řádů. Tedy s delšími intervaly mezi spoji. Aktuálně se kapacita MHD ještě snížila, tedy již tak mizerná kultura cestování ještě víc klesla. A vy nám tu budete něco vykládat o sobectví těch, co jedou autem? Třeba i v reakci na sníženou nabídku?!?
Zmínit jde samozřejmě i celou řadu dalších problémů. Často jen způsobených už jen nevhodnou organizací dopravy. Jako jeden z příkladů jde vypíchnout absenci rozumné přestupové vazby mezi linkami S7 a S9, kde jen na přestupu strávíte 25 minut a z oken často vidíte ujíždějící nepřípoj. I to jsou drobnosti, které za hranicemi mají vyřešené lépe. U nás se na to kašle.
Kde v něčem vidíš můj vlastní prospěch je mi velkou záhadou! OFFTOPICBylo by dobré demagogii předem vyloučit. Cílem je zdravější obyvatelstvo, méně smogu a méně aut v centrech měst atd. OFFTOPICCílem třídění odpadu taky není buzerace lidí, i když nějaké úsilí navíc to vyžaduje.

Abychom řešili věci konstruktivně, byla by dobrá nějaká úvaha. Na počátku je vždy nějaká vize, tedy nikoli závěr. Já mám vizi ve které nebude mít IAD přednost a prioritu, a na ostatní způsoby dopravy nebude nahlíženo jako na nějakou exotiku.

Průměrná obsazenost osobních automobilů v Praze je 1,3 osoby. Zároveň je v Praze registrován 1 automobil na 1,5 osoby. OFFTOPICTakže vzduch, příteli. :mrgreen: Nedělejme si přehnané iluze co navíc si může průměrný zaměstnanec s sebou průměrně autem do práce vézt. Ať už se jedná o dělníka, pracovníka ve službách nebo "kancelářskou krysu", do práce si vezeme doklady, pár písemností (nebo tablet/notebook) a svačinu. Uvažujme o průměru, nelpěme slepě na výjimkách.
http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2018-cz.pdf
http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root ... vi/rocenky

Podle výše uvedené statistiky taky počet přepravených osob a počet výkonů hromadné dopravy stoupá, což může odpovídat vyčerpané kapacitě některých spojů (ten počet osob), ale těžko to odpovídá tvému tvrzení o snížené nabídce.

"Celou řadu dalších problémů" je potřeba formulovat a řešit, ale nevidím to jako primární důvod obhajoby IAD.

Zamysli se, zda tvoje příspěvky neobsahují "rádoby-fundované" závěry, zda se možná omylem nedopouštíš argumentačních faulů a zejména čti vždy vše celé:
Svoboda volby. Pirátská strana nechce cestující nutit využívat určitý způsob přepravy, ale otevřít jim možnosti, ze kterých si budou moci vybrat. S cyklisty a chodci je nezbytné počítat už při plánování dopravních staveb. Každý by měl mít možnost zvolit si ekologický způsob dopravy.
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

marvon
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2019, 08:56
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od marvon »

Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 13:18
Bylo by dobré demagogii předem vyloučit.[/ot] Cílem je zdravější obyvatelstvo, méně smogu a méně aut v centrech měst atd.

Průměrná obsazenost osobních automobilů v Praze je 1,3 osoby. Zároveň je v Praze registrován 1 automobil na 1,5 osoby. Takže vzduch, příteli.
Když už je řeč o demagogii, tak toto je názorná ukázka demagogického přepočtu. Ano, v Praze je registrovnáno 882 tisíc vozidel a Praha má přibližně 1,3 milionu obyvatel - ale z těchto dvou čísel nelze dovozovat, že je jeden automobil na 1,5 obyvatele. Proč? Protože automobily jsou registrovány i na právnické osoby se sídlem v Praze, ačkoliv ta vozidla reálně po Praze vůbec nejezdí. Registrace vozidla se provádí podle sídla právnické osoby. Tedy i Váš výpočet je demagogický a manipulativní.
Tito uživatelé poděkovali autorovi marvon za příspěvek:
Petr.Vileta

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 306
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 114 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

marvon píše:
02 úno 2020, 14:04
Petr.Kubik píše:
02 úno 2020, 13:18
Bylo by dobré demagogii předem vyloučit.[/ot] Cílem je zdravější obyvatelstvo, méně smogu a méně aut v centrech měst atd.

Průměrná obsazenost osobních automobilů v Praze je 1,3 osoby. Zároveň je v Praze registrován 1 automobil na 1,5 osoby. Takže vzduch, příteli.
Když už je řeč o demagogii, tak toto je názorná ukázka demagogického přepočtu. Ano, v Praze je registrovnáno 882 tisíc vozidel a Praha má přibližně 1,3 milionu obyvatel - ale z těchto dvou čísel nelze dovozovat, že je jeden automobil na 1,5 obyvatele. Proč? Protože automobily jsou registrovány i na právnické osoby se sídlem v Praze, ačkoliv ta vozidla reálně po Praze vůbec nejezdí. Registrace vozidla se provádí podle sídla právnické osoby. Tedy i Váš výpočet je demagogický a manipulativní.
Lžeš, nejedná se o můj výpočet!

Cituji z ročenky, strana 7:
Na území Prahy se celkový počet registrovaných motorových vozidel výrazně zvyšoval až do roku 1999, poté se nárůst zpomalil, ale počínaje rokem 2012 opět počet registrovaných automobilů výrazně stoupá. Ke konci roku 2018 připadal v Praze jeden registrovaný osobní automobil na 1,5 obyvatele.
http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2018-cz.pdf

Navíc je to pouze doplňkový údaj, hlavní údaj vztahující se ke skutečným jízdám je Průměrná obsazenost osobních automobilů a ta je 1,3 osoby.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
Ondrej.Kalis
"Most people would rather die than think; many do."
Bertrand Russell

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host