https://www.eltis.org/in-brief/news/bar ... car-owners
(v barcelone permanentka na 3 roky zdarma, ak clovek preda auto)
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
https://www.eltis.org/in-brief/news/bar ... car-owners
(v barcelone permanentka na 3 roky zdarma, ak clovek preda auto)
Ivor.Kollar píše: ↑19 zář 2021, 22:56https://www.eltis.org/in-brief/news/bar ... car-owners
(v barcelone permanentka na 3 roky zdarma, ak clovek preda auto)
Hezké, a potom?
Jo a prozraď mi, jak přivezu v MHD 18 dvoulitrových balení limonád/vody s příchutí, 2 kg masa, 20 kg brambor, 2 kg předsmažených hranolků, 1 kg těstovin, 3 celé květáky, dvě hlávky zelí (kapusta) a 5 kg žrádla pro psa. Abych nemusel do obchodu každý druhý den, jezdíme pro to se ženou jednou za 3-4 týdny. Autem, samozřejmě.
Chápu, že když má člověk pronajatý byt, v něm postel, přehrávač s reprobednami a zesilovačem, , notebook a lampu a chodí jíst do hospody, že mu stačí MHD, ale nám domkářům, to prostě nestačí.
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
Petr.Vileta píše: ↑20 zář 2021, 23:54Jo a prozraď mi, jak přivezu v MHD 18 dvoulitrových balení limonád/vody s příchutí, 2 kg masa, 20 kg brambor, 2 kg předsmažených hranolků, 1 kg těstovin, 3 celé květáky, dvě hlávky zelí (kapusta) a 5 kg žrádla pro psa. Abych nemusel do obchodu každý druhý den, jezdíme pro to se ženou jednou za 3-4 týdny. Autem, samozřejmě.
Objednáš v eshopu z pohodlí gauče i s dovážkou.
Petr.Kubik píše: ↑18 zář 2021, 13:30eladar píše: ↑18 zář 2021, 12:55Petr.Kubik píše: ↑18 zář 2021, 09:37Ne, jak se i v článcích zmiňuje, dochází k rozmělnění dopravy a nikoli k rizikové koncentraci přímo před školou.
Mám z podobného experimentu odlišnou zkušenost.
Z jakého experimentu? Kde? Kdy?
Tak 3-4 roky zpátky, když děti ještě chodily na ZŠ. Nějaký koumák vymyslel, že když se zavře parkoviště před školou a nebude kde parkovat, tak ke škole nebude jezdit tolik aut a bude se víc využívat MHD.
Počet aut před školou se opravdu snížil na nulu. Zato okolní uličky praskaly ve švech a děti se, místo toho, aby přešly z parkoviště parčík a byly ve škole, motaly po úzkých uličkách plných nervózních rodičů, řidičů a naštvaných místních. Po třech týdnech to zase tiše odpískali ...
... prostě tím, že se problém přesune na místo, kde není vidět, se nevyřeší.
eladar píše: ↑21 zář 2021, 07:53Tak 3-4 roky zpátky, když děti ještě chodily na ZŠ. Nějaký koumák vymyslel, že když se zavře parkoviště před školou a nebude kde parkovat, tak ke škole nebude jezdit tolik aut a bude se víc využívat MHD.
Počet aut před školou se opravdu snížil na nulu. Zato okolní uličky praskaly ve švech a děti se, místo toho, aby přešly z parkoviště parčík a byly ve škole, motaly po úzkých uličkách plných nervózních rodičů, řidičů a naštvaných místních. Po třech týdnech to zase tiše odpískali ...
... prostě tím, že se problém přesune na místo, kde není vidět, se nevyřeší.
Kdysi dávno u jedné ZŠ v předaleké galaxii...
Záleží na místních podmínkách, proto mě zajímalo kde, ale dovolím si znovu citovat. Opatření se neruší, ale naopak na základě zkušeností rozšiřuje.
Před Hanspaulkou se opatření testovalo v Praze také u dvou základních škol v Horních Počernicích a do budoucna mohou následovat další. „Kromě školy na Hanspaulce je možné, že se školní ulice použije i u dalších škol v Praze 6, připravuje se realizace v Praze-Klánovicích, zájem projevila i základní škola v ulici Brigádníků v Praze 10 a městská část Praha 11, ve hře jsou také Dolní Počernice
puzzler píše: ↑21 zář 2021, 07:22Petr.Vileta píše: ↑20 zář 2021, 23:54Jo a prozraď mi, jak přivezu v MHD 18 dvoulitrových balení limonád/vody s příchutí, 2 kg masa, 20 kg brambor, 2 kg předsmažených hranolků, 1 kg těstovin, 3 celé květáky, dvě hlávky zelí (kapusta) a 5 kg žrádla pro psa. Abych nemusel do obchodu každý druhý den, jezdíme pro to se ženou jednou za 3-4 týdny. Autem, samozřejmě.
Objednáš v eshopu z pohodlí gauče i s dovážkou.
Když objednám z eshopu, je to minimálně o 10% dražší, než když si pro to dojedu osobně. Doprava zdarma bývá až od ceny objednávky 1000 Kč, nebo víc. Navíc Makro sice eshop má, ale nedováží až domů, stejně si to musíš vyzvednout v jejich partnerské prodejně.
Jen pro příklad: mražená pizza Restorante od Dr.Oetker, váha 330g.
Makro 44.74 Kč
rohlik.cz 74.90 Kč
To je dost rozdíl, že?
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
Vím, že to některé řečníky nezajímá, ale na tom, abych jel jednou za 14 dní na meganákup autem fakt nepotřebuju to auto vlastnit. Znám pár lidí, kteří auto nemají, a prostě si ho na podobné příležitosti půjčují v car-sharingu a vyjde jim to mnohem levněji.
Jinak teda osobně chodím nakoupit tak jednou týdně (a podobně dříve pro 3člennou rodinu), přinesu domů tolik, kolik unesu, tedy 2 tašky a něco na zádech, použiju krám, odkud to mám pár zastávek busem, a teda nepiju balený vody, piju pivo, občas víno, a to taky nemám problém donést.
Jinými slovy, takovýhle nákup nepotřebuje dělat každý, a pokud to někomu vyhovuje, není nezbytné mít to auto vlastní. Prostě je to další ze série argumentů ,,já žiju takhle a určitě tak žije většina lidí a nejde to jinak". No hele, jde to jinak a dost lidí to jinak dělá...
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
Já bych tady jenom asi speciálně pro Petra chtěla poznamenat, že název vlákna je "MĚSTO bez aut...".
Trochu z toho mám dojem, že si myslíš, že ti někdo chce zakazovat jezdit autem, nebo nedejbože parkovat na vlastním pozemku. Je to z tvé strany trochu stavění slaměných panáků.
Současný problém s auty je ale ten, že si uzurpovaly naprosto neadekvátní prostor ve veřejném prostoru ve městech, a negativní externality platíme z našich daní všichni - i ti, co parkoviště v centru využijí jednou za rok. Kvůli nesmyslným normám na parkovací místa se prodražuje a komplikuje výstavba rezidenčního bydlení ve městech, chybí prostor i finance pro čisté módy dopravy a aktivní osobní dopravu.
Doporučovala bych přečíst si náš program v oblasti dopravy, především "Veřejná doprava lidských rozměrů". Třeba pak pochopíš, že cílem je úplně něco jiného, než zakazovat domkařům jezdit pro nákuy do Makra.
Místopředsedkyně evropského Pirátstva.
Eurofederalistka. Podporuji myšlenky.
"What doesn't kill you, only makes you.... stranger."
Petr.Vileta píše: ↑21 zář 2021, 15:23puzzler píše: ↑21 zář 2021, 07:22Petr.Vileta píše: ↑20 zář 2021, 23:54Jo a prozraď mi, jak přivezu v MHD 18 dvoulitrových balení limonád/vody s příchutí, 2 kg masa, 20 kg brambor, 2 kg předsmažených hranolků, 1 kg těstovin, 3 celé květáky, dvě hlávky zelí (kapusta) a 5 kg žrádla pro psa. Abych nemusel do obchodu každý druhý den, jezdíme pro to se ženou jednou za 3-4 týdny. Autem, samozřejmě.
Objednáš v eshopu z pohodlí gauče i s dovážkou.
Když objednám z eshopu, je to minimálně o 10% dražší, než když si pro to dojedu osobně. Doprava zdarma bývá až od ceny objednávky 1000 Kč, nebo víc. Navíc Makro sice eshop má, ale nedováží až domů, stejně si to musíš vyzvednout v jejich partnerské prodejně.
Jen pro příklad: mražená pizza Restorante od Dr.Oetker, váha 330g.
Makro 44.74 Kč
rohlik.cz 74.90 KčTo je dost rozdíl, že?
Tak já mám s eshopy jinou zkušenost, často to vyjde levněji i s dopravou a navíc ušetřím čas, to má taky svou hodnotu. Konkrétně tu pizzu mají na iTesco za 44,90, cena dopravy mezi 70,- a 100,- podle vybraného času.
No a pro Tebou popsaný případ (potřeba auta jednou za čas na nákup) by se dal v pohodě využít car sharing (samozřejmě pokud se tahle služba chytne a rozšíří). Jedna konkrétní jízda bude asi dražší, ale celkové roční náklady by mohly vyjít levněji, než vlastnictví auta.
Aby bylo jasno - neříkám, že vlastnictví auta obecně nedává smysl, sám jedno mám. Ale pokud bych ho potřeboval jenom na nákupy, tak bych ho už nejspíš neměl.
Veronika.Murzynova píše: ↑21 zář 2021, 15:56Kvůli nesmyslným normám na parkovací místa se prodražuje a komplikuje výstavba rezidenčního bydlení ve městech, chybí prostor i finance pro čisté módy dopravy a aktivní osobní dopravu.
Zrovna asi nikdo nebrání těm co ty parkovací místa nepotřebují je někomu pronajmout/prodat.
Imho bude spíš víc bytů s 2 auty než bez auta. Tj kdyby tam nebyla ta podmínka, tak ty místa dělat nebudou a bude situace ještě horší, navíc si nemyslím, že to ty byty pro koncáky prodražuje, protože developer to prodává vždy za max cenu co to jsou zákazníci ochotný koupit, tj si myslím, že kdyby tahle povinnost nebyla, tak to akorát bude znamenat větší zisk pro developery.