Budoucnost dopravy

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
JKANDRIK
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 57
Registrován: 28 zář 2019, 22:08
Profese: programátor
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 47 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od JKANDRIK »

Petr.Vileta píše: 28 zář 2021, 15:58

Přednost chodců je pitomost i z hlediska energetického. Kolik energie spotřebuje na zastavení 100kg chodec a kolik 1,5t auto? A kolik 30t trolejbus? O málo těžší tramvaj má před chodci přednost, ale pro trolejbusy a autobusy to tam zapomněli napsat.

Len pre istotu, v prípade tramvaje sa nejedná ani tak o hmotnosť, ale o to, že sa pohybuje na styku oceľové koleso-oceľová koľajnica, ktorý má oproti styku pneumatika-vozovka výrazne menšie trenie, čo a) umožňuje veľmi efektívnu rovnomernú jazdu b) neumožňuje veľké zrýchlenia ani odrýchlenia.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34600
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od Petr.Vileta »

JKANDRIK píše: 08 říj 2021, 01:13
Petr.Vileta píše: 28 zář 2021, 15:58

Přednost chodců je pitomost i z hlediska energetického. Kolik energie spotřebuje na zastavení 100kg chodec a kolik 1,5t auto? A kolik 30t trolejbus? O málo těžší tramvaj má před chodci přednost, ale pro trolejbusy a autobusy to tam zapomněli napsat.

Len pre istotu, v prípade tramvaje sa nejedná ani tak o hmotnosť, ale o to, že sa pohybuje na styku oceľové koleso-oceľová koľajnica, ktorý má oproti styku pneumatika-vozovka výrazne menšie trenie, čo a) umožňuje veľmi efektívnu rovnomernú jazdu b) neumožňuje veľké zrýchlenia ani odrýchlenia.

Tramvaj má ovšem magnetické rychlobrzdy a podsypávání pískem. Popravdě netuším, proč je v zákoně je přednost tramvají a nikoliv obecně MHDm trolejbusů a autobusů. Ty jsou sice o něco lehčí než tramvaj, ale i jejich brzdění je náročné, energeticky nevýhodné a může dojít ke zranění stojících cestujících. Jsem řidič i chodec a já bych tu přednost chodců omezil nebo zrušil. Semafor kam to jde a kde to nejde tam nadchody a podchody.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od Michael.Polak »

Petr.Vileta píše: 08 říj 2021, 15:09

Jsem řidič i chodec a já bych tu přednost chodců omezil nebo zrušil.

Petře, prosímtě, neruš přednost chodců aspoň do zítřka, nebo se naši voliči vloupají do volebních místností a v panice vytahaj svoje obálky zpátky ve z uren...

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, petrhor

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

JKANDRIK
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 57
Registrován: 28 zář 2019, 22:08
Profese: programátor
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 47 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od JKANDRIK »

Petr.Vileta píše: 08 říj 2021, 15:09

Tramvaj má ovšem magnetické rychlobrzdy a podsypávání pískem. Popravdě netuším, proč je v zákoně je přednost tramvají a nikoliv obecně MHDm trolejbusů a autobusů. Ty jsou sice o něco lehčí než tramvaj, ale i jejich brzdění je náročné, energeticky nevýhodné a může dojít ke zranění stojících cestujících. Jsem řidič i chodec a já bych tu přednost chodců omezil nebo zrušil. Semafor kam to jde a kde to nejde tam nadchody a podchody.

A pri magnetickom brzdení električky zranenie stojacich cestujúcich akože nehrozí? Naopak, hrozí možno ešte viac ako v autobuse. Inak "o něco lehčí" reálne znamená až o polovicu (pohotovostná hmotnosť 21m električky EVO2 je 27 ton, pohotovostná hmotnosť 18m SOR NB je 13 ton). Takže opatrne.

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od michalci »

anonym73980
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 423
Registrován: 11 říj 2020, 10:25
Dal poděkování: 227 poděkování
Dostal poděkování: 156 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od anonym73980 »

Pěkně shrnutá aktuální pozice v elektromobilitě
https://youtu.be/LQvmVGxaWYw
Čína-revoluce / USA-evoluce / EU-stagnace / Česko-ignorace

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od michalci »

Zajímavý článek k dopravě:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
zase jiný pohled na ekologičnost...

Tito uživatelé poděkovali autorovi michalci za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Fux
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2134
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1775 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

No, taky zajímavá událost:
https://www.autozive.cz/konec-spalovaci ... -neprijde/
Za sebe bych se ale klonil spíš k vodíku, byť ho máme modrý (ten horší) a zelený...

Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, michalci
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od michalci »

Josef.Kadlecek píše: 07 pro 2021, 20:16

No, taky zajímavá událost:
https://www.autozive.cz/konec-spalovaci ... -neprijde/
Za sebe bych se ale klonil spíš k vodíku, byť ho máme modrý (ten horší) a zelený...

Tak asi všem už muselo dojít, že se něco bude muset změnit.... Ale s vodíkem (myšleno vodíkové palivové články) souhlasím

např.:
https://zdopravy.cz/pesa-predstavila-sv ... rii-92234/

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Budoucnost dopravy

Příspěvek od michalci »

Nepřekvapí...:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... roj=banner

Doufám, že se ale vývoj posune...

Tito uživatelé poděkovali autorovi michalci za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vit.Fux
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“