Co říkáš na materiály od BESIPU? Dělají tedy "přehnaný točky" když identifikují používání telefonů jako velký problém a mimo jiné srovnávají uživatele s opilými osobami?Jan.Prokop píše: ↑19 pro 2018, 15:33 Ta statistika vzhledem k tomu, že do kategorie "řidič se plně nevěnoval řízení vozidla" patří víceméně všechny ťukance v zácpách a žádný konkrétní číslo, kolik z toho dělalo telefonování, tak dělat kvůli tomu nějaký přehnaný točky je dost zbytečný.
Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
- Jan.Prokop
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 22 dub 2009, 08:49
- Profese: ITak
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Dal poděkování: 2007 poděkování
- Dostal poděkování: 3229 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Jo, protože netestovali ostatní věci, který odvádějí pozornost, mimo jiné ta nejběžnější jako děti, prostě ses zasekl na něčem relativně nepodstatným, když existujou podstatně horší věci jako např předjíždění přes plnou na nepřehledných mistech.
-
- Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
- Příspěvky: 4107
- Registrován: 18 čer 2009, 12:09
- Profese: IT administrátor
- Dal poděkování: 794 poděkování
- Dostal poděkování: 4097 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Tak si na ni odpověz.
Ještě štěstí, že nedělají statistiku za kolik nehod můžou účastníci dopravního provozu. Tipuju, že to číslo se limitně blíží 100% a mohl by jsi z něj vyvodit, že je potřeba eliminovat účastníky dopravního provozu.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Vtipné, ale tak nějak vycházím z policejních statistik a z podkladů BESIPU.
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
- Vit.Fux
- Příspěvky: 1319
- Registrován: 24 led 2012, 16:41
- Profese: Programátor
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 9886 poděkování
- Dostal poděkování: 2538 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Já myslím, že tu nezazněla jedna důležitá otázka: Opravdu je třeba se snažit každé špatné chování úplně vymýtit? A vyplatí se ta úroveň sledování za ten výsledek? A rovnou tím naznačuji, že ne. Podle mě už idea toho, že bude svět lepší když lidem zabráníme se chovat "špatně" je vadná. Jediná cesta k "dobrému světu" vede skrze to, že se lidi DOBROVOLNĚ vzdají špatného chování.Petr.Kubik píše: ↑26 lis 2018, 16:33 Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Jakým způsobem by se podle vás mělo postupovat na snižování počtu přestupků? Vzděláváním řidičů, zvýšením pokut, cílenými (a trvalými) bezpečnostními akcemi? Jaké další přestupky by si zasloužily zvýšenou pozornost?
Takže samozřejmě považuji snahu vnutit do telefonů aplikace zabraňující telefonovat za nehorázné zvěrstvo. To už bysme každému řidiči do auta mohli namontovat kameru, jejíž záznam by se preventivně ukládal k policajtům; ten rozdíl by nebyl o tolik horší.
Zásadní otázka je jak chceš technologicky rozlišit hovor s telefonem u ucha a hovor s handsfree? A pokud přijdeš s tím, že by i handsfree mělo být nelegální (což někoho stopro napadne) tak jaký je rozdíl mezi nevěnování se řízení s handsfree a nevěnování se řízení kvůli hádce s manželkou nebo umravňování dětí?
Takže za mě osobně je nejlepší řešení to nechat být, resp. se omezit na osvětu.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vit.Fux za příspěvky (celkem 4):
- Ondrej.Kalis, Jan.Prokop, Michal Vesely, Michal.Hermann
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Tohle by byla naprostá pravda, kdyby to špatné chování neovlivňovalo jiné lidi. Pokud někdo jede opilý, havaruje a zemře, je to tragédie, ale může si za to sám. Pokud ale vjede do protisměru a zabije další dva nevinné, je to něco úplně jiného. Tudíž podle mě nějaká opatření by být měla - ne jako trest pro toho, kdo se chová špatně, ale jako ochrana těch, kteří se špatně nechovají.Vit.Jurasek píše: ↑22 pro 2018, 17:14 Já myslím, že tu nezazněla jedna důležitá otázka: Opravdu je třeba se snažit každé špatné chování úplně vymýtit? A vyplatí se ta úroveň sledování za ten výsledek? A rovnou tím naznačuji, že ne. Podle mě už idea toho, že bude svět lepší když lidem zabráníme se chovat "špatně" je vadná. Jediná cesta k "dobrému světu" vede skrze to, že se lidi DOBROVOLNĚ vzdají špatného chování.
U některých typů přestupků to jde řešit tzv. odpouštějící silnicí - takovou silnicí, která ti nedovolí vjet do protisměru, vrazit do mostní konstrukce nebo stromořadí. To zrovna u telefonování moc nejde, ale určitě budou existovat nějaké motivační nástroje - lehce zvýšená represe za strany policie, k tomu přidružená osvětová kampaň, ministerstvem dopravy vydaná aplikace, která automaticky přepne mobil do módu letadlo, když se nastartuje auto...
- Vit.Fux
- Příspěvky: 1319
- Registrován: 24 led 2012, 16:41
- Profese: Programátor
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 9886 poděkování
- Dostal poděkování: 2538 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
I s tímhle upřesněním nesouhlasím. Spousta ochranných opatření je horších než potenciální následky. To budeme mít všechna veřejná prostranství zaplněna policisty a kamerami, protože by někomu mohlo rupnout v bedně a mohl by kuchyňským nožem někoho pobodat? Existuje nekonečně velké množství způsobů jak může jeden člověk ohrozit nebo ublížit druhým lidem svou nedbalostí, neschopností nebo dokonce úmyslně a snaha eliminovat ty možnosti je ve svém základu omezením lidské svobody. Kde je hranice?Zbynek.Janoska píše: ↑22 pro 2018, 17:50Tohle by byla naprostá pravda, kdyby to špatné chování neovlivňovalo jiné lidi. Pokud někdo jede opilý, havaruje a zemře, je to tragédie, ale může si za to sám. Pokud ale vjede do protisměru a zabije další dva nevinné, je to něco úplně jiného. Tudíž podle mě nějaká opatření by být měla - ne jako trest pro toho, kdo se chová špatně, ale jako ochrana těch, kteří se špatně nechovají.Vit.Jurasek píše: ↑22 pro 2018, 17:14 Já myslím, že tu nezazněla jedna důležitá otázka: Opravdu je třeba se snažit každé špatné chování úplně vymýtit? A vyplatí se ta úroveň sledování za ten výsledek? A rovnou tím naznačuji, že ne. Podle mě už idea toho, že bude svět lepší když lidem zabráníme se chovat "špatně" je vadná. Jediná cesta k "dobrému světu" vede skrze to, že se lidi DOBROVOLNĚ vzdají špatného chování.
Omezení svobody lidem, protože existuje možnost jak ji zneužít je v přímém rozporu s celou liberální ideou a pravděpodobně se všemi existujícími vizemi svobody.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vit.Fux za příspěvky (celkem 2):
- Ondrej.Kalis, Michal.Hermann
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Vit.Jurasek píše: ↑22 pro 2018, 20:06I s tímhle upřesněním nesouhlasím. Spousta ochranných opatření je horších než potenciální následky. To budeme mít všechna veřejná prostranství zaplněna policisty a kamerami, protože by někomu mohlo rupnout v bedně a mohl by kuchyňským nožem někoho pobodat? Existuje nekonečně velké množství způsobů jak může jeden člověk ohrozit nebo ublížit druhým lidem svou nedbalostí, neschopností nebo dokonce úmyslně a snaha eliminovat ty možnosti je ve svém základu omezením lidské svobody. Kde je hranice?Zbynek.Janoska píše: ↑22 pro 2018, 17:50Tohle by byla naprostá pravda, kdyby to špatné chování neovlivňovalo jiné lidi. Pokud někdo jede opilý, havaruje a zemře, je to tragédie, ale může si za to sám. Pokud ale vjede do protisměru a zabije další dva nevinné, je to něco úplně jiného. Tudíž podle mě nějaká opatření by být měla - ne jako trest pro toho, kdo se chová špatně, ale jako ochrana těch, kteří se špatně nechovají.Vit.Jurasek píše: ↑22 pro 2018, 17:14 Já myslím, že tu nezazněla jedna důležitá otázka: Opravdu je třeba se snažit každé špatné chování úplně vymýtit? A vyplatí se ta úroveň sledování za ten výsledek? A rovnou tím naznačuji, že ne. Podle mě už idea toho, že bude svět lepší když lidem zabráníme se chovat "špatně" je vadná. Jediná cesta k "dobrému světu" vede skrze to, že se lidi DOBROVOLNĚ vzdají špatného chování.
Omezení svobody lidem, protože existuje možnost jak ji zneužít je v přímém rozporu s celou liberální ideou a pravděpodobně se všemi existujícími vizemi svobody.
Ta opatření nemusí být nutně represivní a v každé oblasti to bude nastavené jinak - je třeba adekvátní, aby si člověk nemohl vzít do letadla fruko nebo kamínek, který si na dovolené našel na pláži? Podle mě ne. Ale zákaz řízení pod vlivem alkoholu podle mě naprosto. A handsfree volání během řízení je úplně jiný level než datlování esemesky.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Posledních pár příspěvků nastínilo směr, kterým by se mělo posuzovat jak (protiprávní) jednání, tak způsob kontroly a případné represe.
Asi se shodneme, že nějaké masové sledování je špatně (jak píšu o pár příspěvků dříve = sledovat veřejný prostor, pořizovat záznam, a předpokládat, že by se mohlo něco stát, včetně zanedbatelných přestupků). Toto se týká i úsekových měřičů, které zaznamenávají a na dost dlouhou dobu uchovávají data o vozidlech i bez spáchaného přestupku (doba se liší, může být "několik měsíců").
http://www.iure.org/15/1210/policie-plo ... e-o-kazdem
https://www.uoou.cz/zpracovani-osobnich ... del/d-6230
Trochu jinak to (až na ty úsekové měřiče) vychází v silničním provozu, kde autoritativně udělujeme povolení motorové vozidlo řídit a očekáváme dodržování stanovených pravidel. Škody na majetku a na zdraví zúčastněných a jejich pravděpodobnost jsou řádově úplně jinde než "na lavičce v parku", včetně právě možnosti zásadních zásahů do práv a tělesné integrity dalších osob (invalidita, smrt, dosah na i na pozůstalé, jejich obživu a budoucí život dětí a závislých osob).
Na co je žádoucí se zaměřovat? Mělo by se vycházet ze stavu v daném státě, tj. policejní statistiky nehod a zaznamenaných přestupků, názor odborníků (BESIP atd.) a také objektivní závažnost. Rychlost, nevěnování se řízení, alkohol za volantem je pro příklad závažnější než stav lékárničky (legislativa byla již uvolněna).
Jak by se mělo postupovat? Ideálně osvětou, ale u závažných přestupků se nějaké formy kontroly nevyhneme. Myslet si, že každý svoje nežádoucí (nebezpečné) chování bude regulovat sám je podle mého názoru naivní.
Bylo by dobré se zamyslet nad úpravou počtu bodů (např. za telefonování) a nad výší některých pokut. Přičemž možnost vybodovat se je sociálně spravedlivější než relativní výše peněžní pokuty.
Jak tedy konkrétní kontroly? Policejní kontroly na vytipovaných místech (podle statistiky nehod) a bezpečnostní akce jsou relativně v pořádku a mohou zůstat beze změny. Automatizované měření by v ČR zasloužilo revoluci. Úseková měření by potřebovala zrevidovat z hlediska účinnosti a retence dat. Pro celkové snížení překračování rychlosti by pomohly "krabice" známé ze západní Evropy, které zaznamenají pouze auto překračující rychlost, jejich umístění se pravidelně mění a nejsou oznámeny značkou.
Cokoli blokovat aplikacemi, dobrovolně aktivovanými režimy, rušičkami atd. je IMHO nesmysl.
Asi se shodneme, že nějaké masové sledování je špatně (jak píšu o pár příspěvků dříve = sledovat veřejný prostor, pořizovat záznam, a předpokládat, že by se mohlo něco stát, včetně zanedbatelných přestupků). Toto se týká i úsekových měřičů, které zaznamenávají a na dost dlouhou dobu uchovávají data o vozidlech i bez spáchaného přestupku (doba se liší, může být "několik měsíců").
http://www.iure.org/15/1210/policie-plo ... e-o-kazdem
https://www.uoou.cz/zpracovani-osobnich ... del/d-6230
Trochu jinak to (až na ty úsekové měřiče) vychází v silničním provozu, kde autoritativně udělujeme povolení motorové vozidlo řídit a očekáváme dodržování stanovených pravidel. Škody na majetku a na zdraví zúčastněných a jejich pravděpodobnost jsou řádově úplně jinde než "na lavičce v parku", včetně právě možnosti zásadních zásahů do práv a tělesné integrity dalších osob (invalidita, smrt, dosah na i na pozůstalé, jejich obživu a budoucí život dětí a závislých osob).
Na co je žádoucí se zaměřovat? Mělo by se vycházet ze stavu v daném státě, tj. policejní statistiky nehod a zaznamenaných přestupků, názor odborníků (BESIP atd.) a také objektivní závažnost. Rychlost, nevěnování se řízení, alkohol za volantem je pro příklad závažnější než stav lékárničky (legislativa byla již uvolněna).
Jak by se mělo postupovat? Ideálně osvětou, ale u závažných přestupků se nějaké formy kontroly nevyhneme. Myslet si, že každý svoje nežádoucí (nebezpečné) chování bude regulovat sám je podle mého názoru naivní.
Bylo by dobré se zamyslet nad úpravou počtu bodů (např. za telefonování) a nad výší některých pokut. Přičemž možnost vybodovat se je sociálně spravedlivější než relativní výše peněžní pokuty.
Jak tedy konkrétní kontroly? Policejní kontroly na vytipovaných místech (podle statistiky nehod) a bezpečnostní akce jsou relativně v pořádku a mohou zůstat beze změny. Automatizované měření by v ČR zasloužilo revoluci. Úseková měření by potřebovala zrevidovat z hlediska účinnosti a retence dat. Pro celkové snížení překračování rychlosti by pomohly "krabice" známé ze západní Evropy, které zaznamenají pouze auto překračující rychlost, jejich umístění se pravidelně mění a nejsou oznámeny značkou.
Cokoli blokovat aplikacemi, dobrovolně aktivovanými režimy, rušičkami atd. je IMHO nesmysl.
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Nejrozšířenější přestupky řidičů a co s tím
Nepozornost, rychlost a bezpečná vzdálenost. Reportáž ČT ze dne 5. 1. 2019 o navrhovaných úpravách bodového systému a pokut:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ho-systemu
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ho-systemu
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
- Zbynek.Janoska
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.