Cargo tramvaj

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Michael.Polak »

Obyvatel.Zizkova píše: 01 črc 2019, 18:32 Žižkov je dnes rozhodně legitimní součástí městského centra.
Žižkovu a Libni, zdaleka vyhni? :-) Pokud vím, Žižkováci se donedávna nepokládali ani za součást Prahy, natož pak městského centra :-) Přesně definovat, kde v Praze končí a začíná centrum není úplně jednoduché, pro nás na druhém břehu Vltavy centrum zahrnuje určitě Letnou a Smíchov, ale Žižkov je přeci jen trochu daleka, takže asi jak která jeho část, že jo.

Každopádně, přímé spojení Žižkova s Krčí a tržnicí Sapa je jistě zajímavé, bohužel by tam ale chyběly dost důležité dopravní návaznosti, např. na vlaky a trasu metra B, které by asi každá linka metra mít. Že by to časem chtělo i nějaké okružní linky, to je pravda, ale zatím je holt asi budou muset realizovat spíš tramvaje, kterým zase přestupy v centru můžou odlehčit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvek:
Petr.Vileta

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Tomas.Zaruba
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Tomas.Zaruba »

Michael.xChaos.Polak píše: 01 črc 2019, 18:45 Přesně definovat, kde v Praze končí a začíná centrum není úplně jednoduché, pro nás na druhém břehu Vltavy centrum zahrnuje určitě Letnou a Smíchov, ale Žižkov je přeci jen trochu daleka, takže asi jak která jeho část, že jo.
A co brání Pirátům tyto definice utvořit? 8-)
Michael.xChaos.Polak píše: 01 črc 2019, 18:45např. na vlaky a trasu metra B, které by asi každá linka metra mít.
Mýlíte se. Déčko u Náměstí bří Synků navazuje na vršovické nádraží. A přestup na béčko měl být řešen na Vysočanech, kde jen tak mimochodem je i další vlakové nádraží. A po cestě bylo rovněž libeňské nádraží, jako bonus :D
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Nikezeus »

Diky kolejove doprave(metro, tramvaj, primestske spoje) je v Praze MHD jeste stale na slusne urovni, pokud vede tramvajova linka po segregovane dopravni ceste, tak ma i relativne velkou sanci dodrzet jizdni rad. Autobusy z kapacitnich i ekonomickych duvodu ve mestech velikosti Prahy maji smysl jen jako doplnkovy druh dopravy.

http://dopravni.net/mhd/6017/dalsi-vyho ... -tramvaji/
Frantisek.Nepil
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Frantisek.Nepil »

Nikezeus píše: 01 črc 2019, 20:40Vidim ze jste se zjevne inspiroval v systemech mestske dopravy africkych statu, ale proti gustu...
Diky kolejove doprave(metro, tramvaj, primestske spoje) je v Praze MHD jeste stale na slusne urovni, pokud vede tramvajova linka po segregovane dopravni ceste, tak ma i relativne velkou sanci dodrzet jizdni rad. Situace na Prazskeho povstani spise ukazala, ze citelne chybi linka D.
Linka D v aktuálně rozestavěné verzi jen pohodlněji doveze další středočechy z periferních polí na okraji Prahy k nejslabšímu místu celé sítě. Tedy pokuď se vůbec alespoň tohle dostaví, současné vedení radnice nemá dosud dořešené ani financování výstavby. Celé to tak ještě může skončit jako kráter u plánovaného TC4 v Libni - kde také jenom došly prachy :mrgreen: Výsledkem je naprosto luxusní brownfield v majetku komunálu :lol:

Inu, dobře to tam ten doktůrek celé vede. Zaplaťpánbu, že neléčí lidi... to by zahájil operaci a v jejím průběhu překvapeně zjisti, že nemá čím zašít operační ránu :twisted:
Hromadnik
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Hromadnik »

Nikezeus píše: 01 črc 2019, 20:40Diky kolejove doprave(metro, tramvaj, primestske spoje) je v Praze MHD jeste stale na slusne urovni, pokud vede tramvajova linka po segregovane dopravni ceste, tak ma i relativne velkou sanci dodrzet jizdni rad. Autobusy z kapacitnich i ekonomickych duvodu ve mestech velikosti Prahy maji smysl jen jako doplnkovy druh dopravy.
Celá kolejová infrastruktura má své slabé místo v centru města. I díky tomu, že spousta povrchových tratí se po zprovoznění metra vytrhala. A v tom nejslabším místě je segregovaná dopravní cesta spíše utopií. Celý řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. Organizace dopravy je další problém - sebelepší síť snadno zprasí nevhodná organizace dopravy. A tato pasáž se ROPIDu daří dokonale. Problematická je i reakce na provozní mimořádnosti - kdy mimo jiné neexistuje možnost snadno změnit směr jízdy v izolovaném úseku přejezdem mezi kolejemi, na obrat vozidel jsou vyžadované prostorově náročné smyčky. Obousměrná vozidla prakticky neexistují. I kvůli tomu se udržují staré vysokopodlažní KT8, kam se nabastluje nízkopodlažní střední článek, aby se neřeklo. Ale samotné kolejiště vestavěnými přejezdy nedisponuje. Tragická je i konstrukce výhybek, přes které se i v 21.století jezdí patnácti-kilometrovou rychlostí. Jestli se chce někdo podívat, jak se stavěly tratě před padesáti-sto lety, v Praze má stále možnost :lol: Ale pro UNESCO dobrý, to nepopírám :fet:
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Návštěvník píše: 01 črc 2019, 18:08
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 17:40A to jste výše některé označoval za šotouše. Inu, to, co navrhujete, je podle mě dost šotoúchylné. :lol:
Samozřejmě. Ono na Metrostavu v těch osmdesátých letech minulého století byli určitě samí šotouši. :o Ale rozumím, přihlásit se k myšlenkám našich otců není dostatečně Pirátské :oops:
Supr odpověď, až na to, kdo tu začal argumentovat metrem D na severovýchod. Mimochodem, Metrostav ho fakt nenavrhoval přes náměstí Míru, už proto, že to je dopravní pitomost...

Mimochodem, osobně se ke koncepci Metrostavu z 80. let hrdě hlásím, protože to byla poslední odborně zpracovaná koncepce infrastruktury pro veřejnou dopravu. Samozřejmě se od té doby leccos změnilo a změní, kupodivu ale i přesto odpovídá dnešní realitě víc, než ty kraviny vymyšlené potom (jako Déčko na nám. Republiky, Céčko přes Prosek do Letňan, nebo dokonce Áčko ukončené v Motole u nemocnice, podjíždějící křižovatku na Vypichu - a pak se má smysluplně zaintegrovat Rakovník, že...).

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michael.xChaos.Polak píše: 01 črc 2019, 18:45
Obyvatel.Zizkova píše: 01 črc 2019, 18:32 Žižkov je dnes rozhodně legitimní součástí městského centra.
Každopádně, přímé spojení Žižkova s Krčí a tržnicí Sapa je jistě zajímavé, bohužel by tam ale chyběly dost důležité dopravní návaznosti, např. na vlaky a trasu metra B, které by asi každá linka metra mít. Že by to časem chtělo i nějaké okružní linky, to je pravda, ale zatím je holt asi budou muset realizovat spíš tramvaje, kterým zase přestupy v centru můžou odlehčit.
Ehm... A co návaznost na metro B na Vysočanské? Návaznost na vlaky ve Vysočanech, Libni, Vršovicích, tím řešíš pro Žižkov drtivou většinu směrů. Přivádět do historického centra další dopravu není správné posílení uzlu, naopak, vytváří to problém. A ten problém je dvojí:
a) přivedení další zbytné dopravy do historického jádra
b) nevyřešení tangenciálních vazeb

Město se funkčně rozšiřuje, to je fakt. Tvářit se, že centrum je jen památková rezervace, je absurdní, s realitou už to nemá nic společného. Každé rozumné město si buduje rychlou dopravu i v tangenciálních směrech, a to z mnoha důvodů, navíc to lépe umožní jeho růst atd.

Co zbývá, je spojení Žižkova s historickým centrem, kde by zatím bylo potřeba posílit právě ty tramvaje (navíc je třeba uvažovat, že tramvaje jsou mnohem pomalejší než metro, v tangenciálních směrech ve východní oblasti je infrastruktura téměř nulová a aktuální zástavba prakticky neumožňuje postavit zde novou trať tak, aby byla plně preferovaná, a tedy dostatečně rychlá - leda pod zemí, což už se blíží metru). Spojení Žižkova s historickým centrem by podle mě mělo být řešeno v každém případě městskou železnicí, protože beztak kapacita dnešní trati z hlavního nádraží nebude stačit, a tak je logické novou (tak jako tak nutnou) trať postavit pod zemí a využít ji místo metra jako v řadě evropských měst.

A mimochodem by bylo fajn, kdyby metro D ulevilo metru C od jihu a také metru B od východu, což jsou nejpřetíženější úseky (a ve Vysočanech ta rozsáhlá výstavba bude a brzy, tomu nezabráníme). Trasa metra, která stávající Céčko bude dublovat a nepřinese prakticky nic jiného, mu nijak zásadně neuleví. Navíc navržené metro D od Pankráce na sever počítá s jedinou zcela novou stranicí, a to v místě, které má rychlé a časté spojení na hlavní nádraží - tzn. zavedení metra do nových lokalit bude téměř nulové...

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Martin.Semrad
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Martin.Semrad »

Ondrej.Kalis píše: 02 črc 2019, 08:08Mimochodem, osobně se ke koncepci Metrostavu z 80. let hrdě hlásím, protože to byla poslední odborně zpracovaná koncepce infrastruktury pro veřejnou dopravu. Samozřejmě se od té doby leccos změnilo a změní, kupodivu ale i přesto odpovídá dnešní realitě víc, než ty kraviny vymyšlené potom (jako Déčko na nám. Republiky, Céčko přes Prosek do Letňan, nebo dokonce Áčko ukončené v Motole u nemocnice, podjíždějící křižovatku na Vypichu - a pak se má smysluplně zaintegrovat Rakovník, že...).
Je pěkné, že se k této staré koncepci osobně hlásíte. Ale to je poněkud málo. Mnohem důležitější je oficiálni postoj celé strany. A samozřejmě reálně provedené kroky napravující ty kraviny. Nicméně v současném koaličním prohlášení není ani náznak toho, že by se tyto historické nesmyly jakkoliv modifikovaly. Ani oficiální pirátský program pro Prahu se této problematice vůbec nevěnuje.

Už to padlo i tady, s velkou mediální slávou se začlo budovat metro z Pankráce do Písnice. Přesněji tedy započal jen geologický průzkum. Ale dosud není vyřešené ani financování alespoň této stavby. Hřib jen v médiích kňourá, že by měl přispívat stát. A přitom Praha má nejvíc peněz z celé republiky už dnes. Ať už vyjádřeno absolutní částkou, tak i po přepočtení na jednoho obyvatele. Na prodloužení V.A si tehdejší vedení dokázalo zajistit dotace z EU. A co kromě pláče v médiích zatím dokázal Hřib? Je to i jeho zodpovědnost, on má zastupovat město navenek. Zatím to bohužel vypadá, že radnici okupuje banda neschopných aktivistů.
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2135
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Nepirát založil vlákno, chytil se jej "Návštěvník" a jede to tu jako div ne oficiální stanovisko Pirátů. Na můj vkus nějak moc hybridní.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Jarmil.Halamicek
Člen KS Praha
Příspěvky: 506
Registrován: 18 kvě 2018, 10:24
Profese: programátor
Dal poděkování: 365 poděkování
Dostal poděkování: 2336 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Jarmil.Halamicek »

Josef.Kadlecek píše: 02 črc 2019, 11:17 Nepirát založil vlákno, chytil se jej "Návštěvník" a jede to tu jako div ne oficiální stanovisko Pirátů. Na můj vkus nějak moc hybridní.
evidentně jde o téma hluboce otřásající celou společností, podívej kolik nových uživatelů přilákalo během pár hodin:
obyvatel žižkova, františek nepil, návštěvník: zřejmě dobrej oddíl ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jarmil.Halamicek za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Vit.Fux

Autor pirátských Odměn a projektu GreenOrDie. Člen Technického odboru. Jarmil.com


Face your fears, live your dreams.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“