Michael.xChaos.Polak píše: ↑01 črc 2019, 18:45
Obyvatel.Zizkova píše: ↑01 črc 2019, 18:32
Žižkov je dnes rozhodně legitimní součástí městského centra.
Každopádně, přímé spojení Žižkova s Krčí a tržnicí Sapa je jistě zajímavé, bohužel by tam ale chyběly dost důležité dopravní návaznosti, např. na vlaky a trasu metra B, které by asi každá linka metra mít. Že by to časem chtělo i nějaké okružní linky, to je pravda, ale zatím je holt asi budou muset realizovat spíš tramvaje, kterým zase přestupy v centru můžou odlehčit.
Ehm... A co návaznost na metro B na Vysočanské? Návaznost na vlaky ve Vysočanech, Libni, Vršovicích, tím řešíš pro Žižkov drtivou většinu směrů. Přivádět do historického centra další dopravu není správné posílení uzlu, naopak, vytváří to problém. A ten problém je dvojí:
a) přivedení další zbytné dopravy do historického jádra
b) nevyřešení tangenciálních vazeb
Město se funkčně rozšiřuje, to je fakt. Tvářit se, že centrum je jen památková rezervace, je absurdní, s realitou už to nemá nic společného. Každé rozumné město si buduje rychlou dopravu i v tangenciálních směrech, a to z mnoha důvodů, navíc to lépe umožní jeho růst atd.
Co zbývá, je spojení Žižkova s historickým centrem, kde by zatím bylo potřeba posílit právě ty tramvaje (navíc je třeba uvažovat, že tramvaje jsou mnohem pomalejší než metro, v tangenciálních směrech ve východní oblasti je infrastruktura téměř nulová a aktuální zástavba prakticky neumožňuje postavit zde novou trať tak, aby byla plně preferovaná, a tedy dostatečně rychlá - leda pod zemí, což už se blíží metru). Spojení Žižkova s historickým centrem by podle mě mělo být řešeno v každém případě městskou železnicí, protože beztak kapacita dnešní trati z hlavního nádraží nebude stačit, a tak je logické novou (tak jako tak nutnou) trať postavit pod zemí a využít ji místo metra jako v řadě evropských měst.
A mimochodem by bylo fajn, kdyby metro D ulevilo metru C od jihu a také metru B od východu, což jsou nejpřetíženější úseky (a ve Vysočanech ta rozsáhlá výstavba bude a brzy, tomu nezabráníme). Trasa metra, která stávající Céčko bude dublovat a nepřinese prakticky nic jiného, mu nijak zásadně neuleví. Navíc navržené metro D od Pankráce na sever počítá s jedinou zcela novou stranicí, a to v místě, které má rychlé a časté spojení na hlavní nádraží - tzn. zavedení metra do nových lokalit bude téměř nulové...