Zákaz vjezdu dieslů do center
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Zákaz vjezdu dieslů do center
V Čechách je 2 miliony dieselů co nesplňují normy EURO 6. Ale vyhlásit nízko emisní zónu je jedna věc, ale druhá věc je výstavba např. objízdných tras, zavést systém vydávání plaket a jejich kontrola. Zatím nejsme ani schopni v reálu vynutit filtry pevných částic, nikdo to nekontroluje V Rakousku kontrolu bílým ubrouskem dělají běžně policisté, pozitivní "ubrouskový test" je důvodem k odeslání na technickou kontrolu. Mohl by to být námět pro komunální volby..
K snížení emisí lze použít AUS 32 či Adblue kdy klesnou emise až o 60%., úprava přijde na 2 tis EURO, což asi bez pomoci státu a automobilek bude v Čechách neprůchodné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nízkoemisní_zóny
I my se stali součástí celosvětové aféry Dieselgate, tj. "podvod v mezích zákona" , kdy se zjistilo, že v reálu diesely neplní emisní normy., Nevědomou veřejnost šokovalo podvody s emisemi aféra se změnila v "diesel- fuj." Sice nejsou auta největším nebezpečím pro ovzduší jak o tom píšu zde. , ale zkuste bojovat proti lokálním znečišťovalům, je třeba ukázat na jednoho viníka, ten za to může.
viewtopic.php?f=637&t=40478&start=10#p550390
https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... servis_fdv
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz pálení petflašek do center
Zelené plakety jsou dobrá věc pro to, aby důchodcům parkoval před domem nový vůz místo starého. Obhájci zelených plaket zamlčují skutečnost, že nájezd starších aut je většinou výrazně nižší a absolutní znečištění tedy není tak hrozné. Stačí počkat dva, tři roky a stará auta vymizí. Když nějaký smrad čuchám už padesát let, tak mě nějaké dva roky nerozhodí a nemusím kvůli tomu šikanovat lidi, kteří mají do kapsy hluboko. Na rozdíl od jiných znečišťovatelů stará auta jaksi sama vymizí. Nízkoemisní zóna zavalená oblaky kouře z topenišť by byla užasná fraška.
Úplně jiná věc ke kouzlení u technických kontrol. Pokud auto projede technickou a pak se z něj něco vymontuje, tak je to samozřejmě špatně. Ale to plakety neřeší, to jsou čiště adminstrativní úkony, když úředníci vyúřádují plaketu na základě techničáku a realný technický stav vozidla je vůbec nezajímá.
Zkusme si ze Švédska vzít příklad spíš v oblasti vytápění.
Úplně jiná věc ke kouzlení u technických kontrol. Pokud auto projede technickou a pak se z něj něco vymontuje, tak je to samozřejmě špatně. Ale to plakety neřeší, to jsou čiště adminstrativní úkony, když úředníci vyúřádují plaketu na základě techničáku a realný technický stav vozidla je vůbec nezajímá.
Zkusme si ze Švédska vzít příklad spíš v oblasti vytápění.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 4):
- Jan.Rissky, Petr.Vileta, Jan.Hora, Ondrej.Kalis
-
- Člen KS Jihočeský kraj
- Příspěvky: 21
- Registrován: 09 bře 2018, 15:20
- Profese: tesař
- Dal poděkování: 48 poděkování
- Dostal poděkování: 46 poděkování
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Já si taky myslim, že to neni úplně nejlepší přístup k věci. Znečištěnej vzduch z aut je problém hlavně měst bez obchvatů - tam má smysl spíš prostě ten obchvat postavit, popřípadě velkejch měst jako třeba ta praha - kde ale (většinou) perfektně funguje mhd, takže by mi přišlo logičtější omezovat provoz aut obecně na úkor prostoru pro veřejnou dopravu. Jinak ale kdybych si měl vybrat mezi nedělat nic vs omezit jen diesly - no tak si řeknu, neni to ideální ale lepší nějaký řešení než žádný.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Je to politický blábol, který se tvrdě začal prosazovat po dieselgate, do té doby se tvrdě prosazoval EURO emis blábol... Kdy místo nabídnutí řešení se začali lidé omezovat, protože neschopnost dát řešení přeci znamená pouze a jenom omezování lidí ne vyhození diletantů co to řešení nejsou schopni předložit i když se jinde prosazuje (viz elektromobili apod.)
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz pálení petflašek do center
Souhlasím s tebou, že stará auta , diesely, vymizí, ale ne u nás. Vymizí v Německu. Na nízkoemisních zónách Němci pracují 10 let, my jsme ještě ani nezačali. Němci dostanou na výběr, chceš do města? Můžeš , ale s ekologickým autem. Němci se budou masivně zbavovat svých neekologických aut. A kdo asi bude skupovat levné diesely?, Když v Německu je nikdo chtít nebude. Natěšení Češi, Poláci, Ukrajinci, ti si je s radostí za levno nakoupí, takže my se budem dusit ještě více.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi klivan za příspěvek:
- trinitrofenol
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34600
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31560 poděkování
- Dostal poděkování: 25689 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Já bych standardně začal zakazovat těm nejvíce bezbranným a nejchudším. Napřed důchodci, pak všichni rezidenti, pak občané-nepodnikatelé, až se jednou, za desítky let, konečně ten zákaz vztáhne i na bohaté.
Pro nechápavé: je to ironie, samozřejmě.
Pro nechápavé: je to ironie, samozřejmě.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 3):
- Jan.Hora, Andrej.Ramaseuski, Ondrej.Kalis
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3070
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4841 poděkování
- Dostal poděkování: 6417 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Takový zákaz naštve hromadu lidí (hlavně těch, kteří nemohou nebo nechtějí vyměnit auto za novější, ale i spoustu dalších, kteří v tom uvidí buzeraci nebo snahu salámovou metodou poškodit nakonec i je). Zároveň jeho pozitivní dopad je přinejmenším diskutabilní. Spousta z těch starých dieselů jsou auta používáná pro zásobování (ta by měla samozřejmě výjimku), spousta jich je na vesnicích a do center stejně nejezdí. Myslím, že co se týká znečištění vzduchu v centrech, tak bychom se měli soustředit na velké znečišťovatele (a to hlavně na oblasti, kde jsme schopní také vyhodnotit výsledek našeho snažení) a každé město by to mělo řešit nejprve na úrovni komunální (jiné zdroje znečištění přvažují v Praze, jiné v Ostravě, atd.). Pak bych to teprve bral na úroveň celostátní a hledal, jestli můžeme udělat něco plošného, co pomůže všem městům, aniž bychom zbytečně buzerovali obyvatele...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 3):
- Petr.Vileta, Anna.Ungerova, Ren123
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- klivan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1228
- Registrován: 29 zář 2017, 21:17
- Profese: lékař
- Bydliště: Litoměřice
- Dal poděkování: 472 poděkování
- Dostal poděkování: 771 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Němci usilovně na tom pracují 10 let a jsou na začátku, my jsme ještě nezačali. Tj. zpoždění bude u nás 20-30 let, možná to bude ku prospěchu, že se budeme moci poučit z chyb od sousedů. Ale Němci to vzali vážně a důkladně, tj. než zakážou vjezd, tak se musí udělat návaznost dopravy, Ekobusy, vybudovat odstavná parkoviště, vybudovat obchvaty atd.)Honza.Hora píše: ↑29 bře 2018, 10:17 Takový zákaz naštve hromadu lidí (hlavně těch, kteří nemohou nebo nechtějí vyměnit auto za novější, ale i spoustu dalších, kteří v tom uvidí buzeraci nebo snahu salámovou metodou poškodit nakonec i je). Zároveň jeho pozitivní dopad je přinejmenším diskutabilní. Spousta z těch starých dieselů jsou auta používána pro zásobování (ta by měla samozřejmě výjimku), spousta jich je na vesnicích a do center stejně nejezdí. Myslím, že co se týká znečištění vzduchu v centrech, tak bychom se měli soustředit na velké znečišťovatele (a to hlavně na oblasti, kde jsme schopní také vyhodnotit výsledek našeho snažení) a každé město by to mělo řešit nejprve na úrovni komunální (jiné zdroje znečištění převažují v Praze, jiné v Ostravě, atd.). Pak bych to teprve bral na úroveň celostátní a hledal, jestli můžeme udělat něco plošného, co pomůže všem městům, aniž bychom zbytečně buzerovali obyvatele...
Jsou to miliardové náklady, ale jestliže v Praze přibývá každých rok 50 tis auto, z toho většina dieselů, za prací dojíždí 300 tis lidí, tak se situace bude stále horšit. A čekat až dojde
k smogové inverzi, kdy se začnou dusit lidi a pak se udělá radikální řez, to nebude dobré. Je lepší na tom začít pracovat, mít připraven plán na vyhlášení smogové situace. Takové ty nápady jako v sudé dny smí sudá poznavací čísla aut a v liché dny lichá čísla, jako se to dělalo v Athénách? Vedlo to k tomu, že si lidi kradli značky, nebo si pořídili 2 značky jednu s lichým jednu se sudým apod., myslím, že u nás by to dopadlo podobně.
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Will Rogers
- Jiri.Koudelka
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 158
- Registrován: 19 dub 2017, 21:41
- Profese: programátor
- Dal poděkování: 1247 poděkování
- Dostal poděkování: 400 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Možná by do začátku stačila řádná kontrola filtrů pevných částic prováděná policií. Po Praze jezdí spousta aut u kterých je od pohledu vidět, že STK/emise získali úplatkem.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Koudelka za příspěvek:
- Ren123
- Andrej.Ramaseuski
- Republikový výbor
- Příspěvky: 3428
- Registrován: 28 srp 2016, 20:49
- Profese: programátor
- Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
- Dal poděkování: 2592 poděkování
- Dostal poděkování: 5014 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz vjezdu dieslů do center
Dalo by se o tom diskutovat jedine v pripade trvale vyjimky pro rezidentyPetr.Vileta píše: ↑28 bře 2018, 23:56 Já bych standardně začal zakazovat těm nejvíce bezbranným a nejchudším. Napřed důchodci, pak všichni rezidenti, pak občané-nepodnikatelé, až se jednou, za desítky let, konečně ten zákaz vztáhne i na bohaté.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Andrej.Ramaseuski za příspěvek:
- Jan.Nezhyba
0x8DE5F4739D2A2F0B | Ceterum censeo Facebook esse delendam