Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Karel666 »

Michal.Stepan píše: 12 dub 2018, 14:35 Pokud těch 10 lidí jede celou cestu autobusu a chtějí jet ve stejnou dobu, tak spotřebují méně energie, než kdyby jeli auty, to je pravda. Ale když započteme plat řidiče, tak jedou dráž. Problém je, že většinou nejedou všichni celou trasu linky, většinou nejezdí stejný počet cestujícíh oběma směry. Počet cestujících se také liší v průběhu dne. Pokud chceme udržovat nějaké intervaly, část dne jezdí autobusy prázné. Pokud nechceme dodržovat konstantní indervaly, v části dne jsou velké mezery a musíme provozovat problematické šejdry. Před časem jsem před jednou venkovskou školou nastopil do autobusu, který má rozvážet děti ze školy. Jel jsem v něm sám. Pro všechny děti někdo přijel autem.
Protože tak rozesírali hromadnou, že se lidi naučili nejezdit autobusem a teď se hledá cesta jak je to znovu naučit, ale tam musíš dát jinou uroven služeb než když pro udržování stačilo zachovat co bylo ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Karel666 za příspěvek:
V__
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Karel666 píše: 13 dub 2018, 08:04 1) Sám prosím, řekni systém co fungoval v roce v devadesátkách vs nová verze super vyvinutá v rámci IDS je ve výsledku lepší.
2) Odpověz mi, když mě to placení navíc na dojezd nevysává, jezdím na plyn, takže když spočtu šalinkartu+IDS vs auto je rozdíl hodně malej, ALE autem jsem v klidu za 30minut. Proč bych měl jako cestující jít zpět do hromadné dopravy? Za situace, kdy v autě mám pohodlí, na peníze nemám rozdíl a když vezmu někoho do auta jsem v plusu, časově 30min vs 1:45, v zimě nemusím stát při přesedání na mrazu jakým způsobem chceš mě jako petenciálního cestujícího přesvětčit, že mám jít do hromadných prostředků?
3) teď dočasně bydlím v bystrcu, do práce musím jet na 6:00 a někdy protože jezdím po celé moravě po stavbách, jedu pro auto i dřív. Kdybych jel 11náckou, tak jsem u práce za cca 30-35minut, ALE protože v Brně (asi nejsou řidiči, ale tak blbě to jezdilo i dřáv, kdy byli...) je systém MHD nastaven jak je, tak bych musel jedničkou a mrznout na přestupu ze šaliny na šalinu za 58minut. Autem vyřízeno ráno za 15 minut a odpovledne za 24minut.
1) Tebou uvedený příklad není komplexní analýza systému, na základě jednoho případu nelze vyvodit požadovaný závěr.
2) To je samozřejmě zásadní problém, finanční výhodnost je docela zásadní motivace, časově použitelné spojení také. Pokud se ve Tvém případě jedná o rozdíl 30 vs. 105 min, je jasné, že asi budeš jezdit autem a nelze Ti to vyčítat. Na druhou stranu pokud nejezdíš v úplně specifické relaci, kde se vyplatí jednoho individualistu ponechat na IAD, tak zde pravděpodobně něco nefunguje. To ale nemůžu posoudit, pokud neznám konkrétní případ.
3) Předpokládám, že Bystrc je jiný případ než ta hodina 45 min. Pořád nevím přesně, kam jezdíš a Brno tolik neznám, ale trochu se mi nezdá, že by ten rozdíl byl tak velký, pokud vezmu, kam jezdí 11 a srovnám to s verzí, že bys jel 3 a 9, které mají ráno mezi 5. a 6. interval 10 min, navíc by člověk pak nejel přes Körnerovu, čímž by zase chvilku ušetřil. Do jiných míst na trase 11ky se dá dostat 1kou nebo 3kou bez přestupu.
Každopádně tady už se nebavíme o nastavení IDS, ale o konkrétním řešení MHD - to je trochu něco jiného, je tam velká řada zájmů a obecně se MHD zejména v centru projektuje podle větších intenzit než jednoho Karla. Kdybych Ti měl vyprávět, co se v roce 2012 i předtím odehrálo za změny v Praze, tak by to byla v mnoha případech taky nepopulární historie.

Jak jsem už řekl, že je někdo odborník, ještě neznamená, že je naprosto dokonalý, a měl by dostat úplně volnou ruku. Naopak to nesvědčí nikomu, a zejména ne v napůl humanitním oboru jakým je doprava. Říct, že laik bude řešit dopravu nebo cokoliv lépe než odborník je ale absurdní nesmysl.

Stejně jako když půjdeš do nemocnice na operaci, tak budeš chtít, aby se Ti věnoval někdo, kdo opravdu medicíně rozumí a má příslušnou specializaci a ne někdo, kdo už někdy ležel v nemocnici a viděl několik lékařských seriálů, tak je logické chtít, aby veřejnou dopravu řídili lidi, kteří se jí věnujou a mají příslušnou specializaci, ne někdo, kdo občas veřejnou dopravou jel a někde si o tom něco přečet.
Karel666 píše: 13 dub 2018, 08:04 Ty mi odepisuješ, žře mě musíš přesvědčit, že máš pravdu, že IDS a spol jsou super a potřebný, ale nechceš číst, že já píšu, že to jak to budoujou je tak k nasrání a ti starší co znají jak to fungovalo se ti z aut nevrátí, teda pokud nebude nová ropná krize...
Vůbec Tě nemusím přesvědčit, že mám pravdu, naopak se rád zamyslím nad zajímavými postřehy, pokud v diskusi takové padnou, jinak bych se tu s Tebou nebavil. A pokud mám pocit, že bych Ti měl něco vysvětlit z trochu jiného pohledu a mohl bych Tě přesvědčit, tak se o to pokusím. Nicméně umím se smířit s tím, že máš odlišný názor.

Neříkám, že IDS JMK je dokonalý. Neříkám více ani méně než to, co je napsané v řádcích výše. Bylo by fajn, kdyby sis k nim nepřidával další výklad, jak to vlastně myslím. Cílem integrace je částečně i to obnovit provázaný systém, který jsme si sami zrušili. Přínosů integrace je mnoho, a přesahuje to možnosti takovéto diskuse - musel bych Tě odkázat na nějaké dostupné podklady. Nebo bys mi musel uvěřit, že trochu tuším, co říkám a něco na tom bude. Přesto lze každý dopravní systém udělat lépe a hůře, a to nejen jako celek, ale i v konkrétních případech, které mohou i v dobrém IDS pokulhávat.
Karel666 píše: 13 dub 2018, 08:13 Protože tak rozesírali hromadnou, že se lidi naučili nejezdit autobusem a teď se hledá cesta jak je to znovu naučit, ale tam musíš dát jinou uroven služeb než když pro udržování stačilo zachovat co bylo ;)
Toto je zcela nepravdivé tvrzení. K přechodu lidí do IAD docházelo a dochází na základě mnoha jiných vlivů než je zhoršování VHD, naopak pokles poptávky po VHD je jedním ze základních důvodů, proč docházelo a někde dochází k erozi VHD (postupné rušení spojů apod.) a roztáčení deflační spirály pokud jde o zájem cestujících, počet spojů... Dalším zásadním důvodem byla neschopnost systému VHD reagovat na změny v poptávce cestujících. Potřeby cestujících jsou odlišné než třeba před 20 nebo 30 lety, a proto i nabídka VHD musí být jiná.

Důkazem může být i to, že k největšímu úbytku cestujících ve VHD dochází v oblastech, kde neproběhly žádné systémové změny, nebo jen minimální, naopak v oblastech, kde vznikly propracovanější IDS k tomuto úbytku nedochází, a naopak často roste zájem o využití VHD. Tvá tvrzení nevycházejí z žádných objektivních podkladů, ale jen z osobních pocitů.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Karel666 »

Já to řeknu ještě jinak bez těch příkladů atd. které skončí "já nevím konkrétně", nebo "ty by jsi nechtěl operaci od odborníka?" (zde jenom dodám, i zde jsem vybíral při mé operaci sv.Anna vs Bohunice, takže operace mi dělal odborník, ale já vybral který a jak...).


co se na to podívat jinak, říkáš jak JMK je super, krajský radní za piráty myslím, že to řekl konkrétně Vašíček, řekl něco ve smyslu, že je to na JMK super, vše funguje, je to koordinované atd. Ale nikdo neřekne B, když je to tak super, ma JMK IDS pověst co závidí celá republika, prosím proč lidi utíkají i přes dražší jízdné do aut?
A to samé platí, pro brněnskou MHD, kde Koláčný společně s Hollanovíma lidma měli možnost ovlivnění a prakticky selhali, protože jediné co se zavádí je omezení, protože přiznali, že lidi neoslovilo nic s toho co zaváděli a dál přecházeli do aut, takže se musí jít cestou šikany a příkazů místo volby.


Takže otázka zní, když je vše super oranizováno, proč teda lidi přechází na dražší dopravu?

P.S. Za sebe říkám, já jezdil MHD protože úraz a nemohl jsem řídit, ale jakmile jsem poznal časovou náročnost, přesedání atd. Tak jsem utekl zpět do auta, já když si dal výběr dražší jízdné vs 2 hodiny navíc strávit v MHD, tak prostě můj volnej čas za to stojí...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Karel666 za příspěvek:
V__
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Karel666 píše: 16 dub 2018, 10:18 Takže otázka zní, když je vše super oranizováno, proč teda lidi přechází na dražší dopravu?
Karle, pořád jsi neuvedl podklad, ze kterého vychází Tvé tvrzení, že lidé v JMK v poslední době přecházejí do aut. Tedy se nemůže jednat jen o nárůst intenzit IAD, ale zejména o pokles intenzit přepravených VHD. Jestliže počet lidí ve VHD neklesá, není důvod klást takovouto otázku. Přestože by samozřejmě mohla být atraktivita VHD vždy větší a VHD by mohla být více využívaná. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Pavel.Moravec

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Karel666 »

ondrej.kalis píše: 20 dub 2018, 13:43
Karel666 píše: 16 dub 2018, 10:18 Takže otázka zní, když je vše super oranizováno, proč teda lidi přechází na dražší dopravu?
Karle, pořád jsi neuvedl podklad, ze kterého vychází Tvé tvrzení, že lidé v JMK v poslední době přecházejí do aut. Tedy se nemůže jednat jen o nárůst intenzit IAD, ale zejména o pokles intenzit přepravených VHD. Jestliže počet lidí ve VHD neklesá, není důvod klást takovouto otázku. Přestože by samozřejmě mohla být atraktivita VHD vždy větší a VHD by mohla být více využívaná. ;)
1) Takže když vezmu zvyšující se počet dojíždejících autem do Brna, což říkají oficiálně sami v Brně, magistrát atd. Proto musí omezovat zony atd. Ti jako důkaz stačit nebude?
1) Když vezmu sčítání co dělá ŘSD ajiné organizace co dělají součty v určitých bodech na státních silnicích, kde je to vidět i číselně, to taky nestačí?

Druhá věc je, že na dědine odkud pocházím, po zavedení IDS, kdy byla poslední migrační vlna do aut, už vlasntě ti co na to mají do něj přešli ostatní nemají na výběr a fluktuace mezi nima je už "přirozená" podle změny zaměstnání a tedy platu...

Ale chápu jak se dělají statistiky, když vezmu jak to celý rozdrbali a teď nastavili alespon něco a dostanu třeba i já otázku "zlepšila se obslužnost po zavedení IDS", pak fakt i já musím odpovědně říci, že ANO a i já ve statistice buduz figurovat jako fakt bohově spokojenej uživatel hromadné dopravy :D

P.S. Jenom je když se zamyslím otázka, když je všechno tak skvělý, že nikdo nikam nepřechází, IDS aspol. dávají možnost, že nemusí autem, tedy vlasntě že přechází do IDS, proč je kruci ten nárůst dopravy a musí se budovat ty zony, parkoviš P+R, nové silnice atd. :D
Proč s evlastně debatuje, že lidi jezděj automa, když musí být obrovskej nárůst uživatelů IDS na JMK a pokles počů aut v tom sčítání :D Nebo to bude jak říkám já a v tomto jako důkaz je statistika jak jsem ji jako vtip dal já a se svojí odpovědí a tedy statistika dokáže vždy co budeš chtít... Ala ano pane premiére :D
Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 483 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

Karel666 píše: 23 dub 2018, 11:19
K těm příkladům na směr na Prahu, předpokládám, že se jedná o směr z Medlánek, Řečkovic nebo Ořešína. Tam je o dost lepší jet část vlakem (buď dojet na KrPole Nádraží a jet přímo do Prahy vlakem, nebo dojet vlakem do Židenic a ze Židenic Regiojetem, nebo dojet vlakem až na hlavas). Vlaky jsou také zaintegrovány, ale mají horší interval (stejně jako měly autobusy do centra v r. 1995), je proto potřeba si cestu najít celou.

K cestě do práce: Můžete uvést konkrétní zastávky nebo alespoň názvy čtvrtí? :)
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Karel666 píše: 23 dub 2018, 11:19 1) Takže když vezmu zvyšující se počet dojíždejících autem do Brna, což říkají oficiálně sami v Brně, magistrát atd. Proto musí omezovat zony atd. Ti jako důkaz stačit nebude?
1) Když vezmu sčítání co dělá ŘSD ajiné organizace co dělají součty v určitých bodech na státních silnicích, kde je to vidět i číselně, to taky nestačí?
Karle, pokud hovoříme o přechodu lidí z VHD do aut, musíme vidět jak nárůst intenzit IAD, tak pokles intenzit cestujících ve VHD, protože to má být přechod odněkud někam.

Nárůst intenzit dopravy, zejména automobilové, je celosvětový trend, ještě silnější je v zemích s rozvíjející se ekonomikou, jako např. v ČR, a je způsoben řadou faktorů. Zdaleka není hlavní příčinou klesající atraktivita VHD, naopak je vzrůstající dostupnost cestování IAD a narůstající intenzity zásadním důvodem, proč je nutné systém VHD zkvalitňovat, aby byl i do budoucna konkurenceschopný.

Zhoršení nabídky VHD ze Tvé vesnice Ti mohu i uvěřit (byť jsi neuvedl konkrétní příklad), avšak to není podkladem prokazujícím zhoršující se nabídku VHD v JMK jako celku.

Jelikož jsem všechny argumenty k tomuto tématu řekl a tato diskuse mě již ničím neobohacuje, navíc nepředpokládám, že bys předložil další věcné argumenty, nebudu se dále ke Tvým příspěvkům zde vyjadřovat.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Dominik.Becka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 618
Registrován: 19 bře 2018, 17:04
Dal poděkování: 530 poděkování
Dostal poděkování: 652 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Dominik.Becka »

Abychom se vrátili k tématu: Start nových slev se odkládá na září. Údajně kvůli krajům a organizátorům IDS, kteří nestíhali zavádět. Nový termín 1. září je čirou náhodou těsně před komunálkami a navíc padne přesně do poprázdninového oživení intenzit dopravy (končí dovolené, děti do škol).

Mezitím médii probíhala diskuse, kde vlastně Babiš magicky našel oněch 170 miliard, ze kterých hodlá platit veškeré sliby včetně tohoto jízdného. Iniciovala ji ta geniální tabulka a výzva Odmítáme levnou jízdu za horším vzděláním, která se dostala až na schůzku s vládou, kde Babiš rovnou slíbil pro změnu 30 miliard do školství :D. Vše naznačuje, že ANO prostě pokračuje v likvidaci rezerv státu, tentokrát provozního charakteru („nespotřebované výdaje/nevyčerpané nároky“ neznamenají, že máme kupu peněz, které jinak zmizí), pro optické zlepšení současných rozpočtů. Nicméně z toho bychom měli ty letošní tři miliardy. Kde se najde každý další rok těch šestOFFTOPIC (přičemž ta párstránková analýza ministerstva výdaje odhaduje trojčlenkou z asi 130 milionů současných kompenzací a autoři ji opakovaně označují jako pouhý odhad, takže kdo ví, jestli jen šest)? ¯\_(ツ)_/¯

K tématu například iRozhlas.cz (NKÚ: „Tyto nároky nejsou finančně kryty, a pokud je chce daná organizační složka státu uplatnit, musí na ně ministerstvo financí zajistit prostředky.“), Novinky.cz (ekonomové Stroukal a Sobíšek: „Ty peníze ale nebyly ušetřeny na nějakém účtu. Pouze se neutratily, takže se nám nemusely zvyšovat daně (…) vidím zásadní problém v tom, že vláda navrhuje jednorázovými zdroji financovat trvalé zvýšení výdajů“), Hospodářské noviny (AV ČR: „Tyto peníze nám byly poskytnuty v prosinci roku 2017 ministerstvem financí, a to navíc k rozpočtu roku 2017 na jasně a přesně vymezené a zdůvodněné stavební akce. Stavební akce právě probíhají.“).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dominik.Becka za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Pavel.Moravec, V__

zastupitel Pardubic a Pardubic I. předseda Pirátů Pardubicko. pardubecka.cz.

Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Karel666 »

Tomas.Pastircak píše: 23 dub 2018, 11:44 K těm příkladům na směr na Prahu, předpokládám, že se jedná o směr z Medlánek, Řečkovic nebo Ořešína. Tam je o dost lepší jet část vlakem (buď dojet na KrPole Nádraží a jet přímo do Prahy vlakem, nebo dojet vlakem do Židenic a ze Židenic Regiojetem, nebo dojet vlakem až na hlavas). Vlaky jsou také zaintegrovány, ale mají horší interval (stejně jako měly autobusy do centra v r. 1995), je proto potřeba si cestu najít celou.

K cestě do práce: Můžete uvést konkrétní zastávky nebo alespoň názvy čtvrtí? :)
A kde prosím píšu o příkladech směr Praha? To vycházíš z použití skratky ŘSD? Ale to spravuje i jiné silnice než dálnice, okolo Brna mě napadá třeba most v Černé Hoře co staví ŘSD...

Ale já nepsal, že IDS JMK není zintegrován, já psal na příkladu, že každej zde píše co všechno udělali pro lidi. Když položím otázku, proč bych měl přecházet do IDS, když to pro mě znamená min 2 hodiny denně sedět navíc v autobusu nebo šalině a dám i jak to bylo předtím, že to nebylo a dodám že proto lidi utíkají do aut, dostanu protiotázku "kde mám vlastně nějakej důkaz, že lidi utíkají do aut" (podle mě přesněji, co na to mají), ale obecnou informaci o nárůstu automobilové dopravy nikdo nikdy neslyšel :D

Příklad: Ze severu od svitam jezdili autobusy, Olešnice, Kunštát, Boskovice, Blansko. Autobus vyjel dejme tomu z Kunštátu, bral lidi po cestě. Když přijel do Brna zastavoval, v Řečkovicích , Krpoli atd. až skončil na Zvonařce (která měla kapacitu a stále má zvládat tyto kvanta...). Lidi po cestě vystupovali, kde potřebovali...

* Evoluce první byla, že se přestalo koordinovat centrálně a začalo se optimalizovat "zisk", takže autobusy začali jezdit natřískané, že lidi byli natlačneí na dveřích co se sotva zavřeli. První vlna aut.
* Evoluce pokračovala, že v Brně nějakého hoooodně chytrého úřadníka napadlo/uvědomil si, že vlastně zastavují na zastávkách MHD města Brna a kruci, ty lidi protože vystupují kde potřebují vlastně nepotřebují šalinkartu a tak konkurují, takže se začalo omezovat toto... Další vlna aut.
* Pak se zavedlo IDS, i když z předchozích zavádění IDS JMK se vždy stalo, že v prvních dnech VŽDY NASTALA SITUACE ŽE PODCENILI MNOŽSTVÍ BUSŮ a tak se lidi první dny nevšli a zůstali na zastávce i když museli do práce, když pominu, že se to stalo pokaždé, když zavedli nějakou oblast(=ukazuje že to zaváděli odborníci co se nevyrovnají ani malému děcku, které když šáhne na kamna ví, že pálí, tyto lumeni zavedli-nebyla kapacita-stejnak se nepoučili), takže sedli do aut, protože museli...

Teď jsme v situaci, kdy se zavedlo IDS, tvrdí se že je skvělé, proto lid budou přecházet z aut do IDS. Já tvrdím, že když budou lidi mít peníze na auto, tak do IDS nesednou, protože delší cestování, menší pohodlí... Na mém příkladu, ráno hodina navíc, večer hodina navíc. Pro mě to znamená, že když jedu autem, mám čas hodinu na posilovnu a pak další hodinu třeba na nákup a vracím se stejně jako ten co nemá prachy a musí MHD či IDS...

V obchodě platí, že lidi mění dodavatele, jenom když je něco nasere, mají fakt lepší nabítku nebo když dodavatel krachne... Zde se zavádí IDS a zároveň se vedou řeči, že lidi přejdou, protože existuje IDS... Kruci, vždyť i na VUT na fakultách mimo podnikatelské učí jeden semestr ekonomickej předvět, kde tento základ učí, na střední to učili, jak může někdo s těmito znalostma tvrdit, že pouhá existence něčeho změní chování lidí?


ondrej.kalis »
Ale Onřeji, já napsal konkrétní příklad, jenom jsem neuvedl název vesnice, takže prosím nelži. Nebo když nedám přesnou adresu včetně PSČ tak příklad zamítneš jako nepřijatelný z formálních důvodů a tak jsem ho vlastně nenapsal... To myslíš vážně?

Nárůst je, ale ty jsi mi psal, že lidi nepřechází do aut? Tak prosím, kdo do těch aut přechází, když jsi mi tvrdil opak...
Klesající atraktivita? Naopak vzrůstá dostupnost? Fakt... nebo jsi hrdej na IDS, protože neznáš nic jinýho... Co má být atraktivní na víc přestupech a vzimě že mrzneš? co má být aktraktivníé na tom, že tam sedíš o hodinu dýl v jednom směru, protože přestupy...


A kde jsem napsal zhoršení dosupnosti? Já psal, zhoršení časových a přestupových poměrů... Takže tvůj výmysl co mi podsouváš souhlasím nedokazuej vůbec nic... ALE to, že nastali přestupy, které nebyli dokazuje zlepšení VHD v JMK jako celku, jako vážně...

Diskuse neobohacuje, protože na otázky neodpovíš, důkazy nekomentuješ, a aby jsi mohl odpovědět, mi podsouváš co jsem neřekl :D Takže souhlasím s tvým závěrem, diskuse co vedšě neobohacuje, začíná být spíš směšná... :D Holt když dojdou fakta a nastupuje "kde máš důkazy", "podsunutí druhému co neřek" a psaním "že tě to neobohacuje" je fakt důkaz, že by si se neměl vyjadřofvat k ničemu k čemu neodpovíš, jenom pokládáš stále nové a nové otázky nebo dojmy co máš...

Takže ano, jsi morálně lepší a neodpovídej, běž si do hospody za kamošem říci, že na fúoru je někdo kdo je ktoobě hnusnej A HLAVNĚ on se mnou nesouhlasí :D
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Karle, nenapsal-li jsi název vesnice, není příklad možné nijak vyhodnotit ani se k němu relevantně vyjádřit. Je to na úrovni Tvého tvrzení ,,mně zhoršili dopravu, věř mi". Já nevěřím nikomu, nemohu-li si jeho tvrzení ověřit.

Že dochází k přechodu lidí z VHD do IAD je nepopiratelný globální fakt a má to řadu příčin. Pokud však i ve VHD cestujících přibývá, nelze tvrdit, že by důvodem byla nefunkční VHD. Snažit se zuby nehty udržet všechny stávající cestující a nezaměřovat se na nové by bylo nelogické.

Jako dopravák samozřejmě vím, co je to dopravní systém bez ohledu na pojmenování IDS. Naopak jsem odpůrcem přístupu, když se to s pojmenováním IDS a jeho oddělením od zbytku dopravy přehání. Takže mi opět podsouváš, co jsem neřekl. Integrace dopravy je proces, který je pro její zatraktivnění poměrně zásadní. Jakým způsobem se provádí, jak důkladně a jak funkční bude výsledek, to je jiná otázka.

V diskusi by měla každá strana předkládat ke svým názorům argumenty a snažit se věcně reagovat na tvrzení druhé strany, jedině pak může být diskuse pro obě strany přínosem.

A fakt mě nemrzí, že nějaký Karel se mnou na fóru nesouhlasí. Se mnou nesouhlasí spousta lidí a mnoho lidí má jiný názor, aniž bych o tom věděl. A je to dobře, protože na každém z těch názorů může něco být. Proto si rád vyslechnu argumenty od každého. :)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“