Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Karel666 »

Tomas.Pastircak píše: 09 dub 2018, 09:59 FB událost:Odmítáme levnou jízdu za horším vzděláním
Karel666 píše: 09 dub 2018, 09:24 * Jenom se zeptám, když dneska platí stát základní obslužnost, proč musí být placeny kompenzace Jančurovy? Proč mladí nemůžou jet vlakem od ČD co už platí v dotacích stát nebo autobusem co paltí stát na dotacích?
Protože volný trh. Je tu více dopravců, nejen ČD a Jančura (např. trasa Plzeň - Most je ještě další dopravce a ČD jezdí jednou denně, takže není úplně varianta). Ono je spíš potřeba zavést nějakou efektivní kontrolu toho, že kompenzace studentské slevy je požadována skutečně za cestujícího studenta, ne že hypoteticky Jančura (nebo kterýkoliv jiný soukromý dopravce) v prázdném vlaku vykáže studentské jízdenky, které mu pak stát doplatí (a to je zatím studentská sleva jen 55 % alespoň 25 % a jen na trasu do školy a ze školy, to se furt o dost hůř podvádí, než 75 % na libovolné trasy).

OFFTOPICOpravena chyba - sleva 55 % je specifická u ČD jako kombinace IN karty a studentského průkazu
Otazka tedy zni, kdyz stat plati tu zakladni obsluhu co tyto dojezdy řeší, kde se bere duvod soukromym dopravcum mimo tento system platit kompenzace 70procent apod.? Když existuje system, kdy student může jet tím dotovaným? To, že jančura má TV apod. není důvod...
Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 483 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

Základní obslužnost a kompenzace jízdného je poměrně podstatný rozdíl.

Základní obslužnost, kterou platí stát, jsou spoje, které si na sebe jinak nevydělají zejména kvůli počtu cestujících, nijak neřeší typ cestujících. Pro dopravce není výhodné zajet o pět kilometrů dále, aby tam naložil tři cestující, to je to, co mu dotuje stát. Obecně by dopravci měli soutěžit tuto objednanou dopravu a ten, kdo nabídne, že bude jezdit za nejmenší kompenzace, by měl tuto dopravu provozovat.

Kompenzace jízdného platí stát za to, že dopravce vozí někoho za zvýhodněné jízdné dané zákonem. Dopravce samozřejmě může přijít s vlastními výhodnějšími nabídkami, ale to je pak jeho věc a jeho ztráta, pokud se mu to nevyplatí.

Na jiných variantách, než jsou žáci, studenti a důchodci, se moc podvádět nedá. Jsou ještě lidé, kteří mají jízdné ještě levnější (ZTP) nebo úplně zdarma (průvodce ZTP-P), ale to se výrazně hůř falšuje - zatímco desítky až stovky studentů v jednom vlaku jsou celkem běžné, desítky až stovky zdravotně postižených jsou už poměrně vzácný jev.

Osobně si myslím, že už současný systém byl náchylný k podvodům. Ten navržený k nim vyloženě vybízí, ať už od dopravce nebo od samotných cestujících (Chci cestovat v kupé sám? Koupím si v regiojetu pět studentských a jednu svojí, mám to za 2,25 násobek ceny, furt levnější než odpovídající vyšší třída...)

OFFTOPICV tomhle je třeba bordel i to, že Jančura má všechno oficiálně jako druhou třídu, takže se studentská sleva dá aplikovat i na ty nejdražší jízdenky v business třídě - starší článek třeba zde https://ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-f ... oprava_neh
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvky (celkem 3):
Dominik.Becka, Ondrej.Kalis, David.Witosz
Uživatelský avatar
Dominik.Becka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 618
Registrován: 19 bře 2018, 17:04
Dal poděkování: 530 poděkování
Dostal poděkování: 652 poděkování

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Dominik.Becka »

Karel666 píše: 09 dub 2018, 09:24 posilové vozy, myslíš ty když je situace, že jsou svátky a najednou jede 2x víc cestunjících, tak každej skousne, že jede 3 cenovou a ne první, nebo to myslíš u pravidelných spojů co jsou naflákané celej rok, ale jaksi nikdo nekoupil nové autobusy ani vagony? (…) * A včem vidíš problém, jsou dotované spoje, co nebudou mít první třídu, ale víc vagúonů či busů drhé třídy a ti co chcou konfort a nic neřešit mají trh nedotovanej nebo se smíří, že holt před obličejem nebudou mít obrazovku a obsluha jim nepřinese čaj zdarma...
Že očekávaný nárůst cestujících se dá třeba na dálkovém vlaku částečně kompenzovat dalším vagonem. Ale pokud ještě bude dostupný, bude to spíš B s kupé s osmi místy než velkoprostorový Bdmpee s wifi a klimou. A busové posily budou zájezdovky najatý od lokálních dopravců. Platí u nárazů i trvale přetížených linek. Obojí je jedna třída za jednu cenu, „běžná“ doprava, ale kvalita je řádově jinde.

Ty další body (investice a koordinace) jsou podle mě jiná otázka mimo tohle téma.
Tomas.Pastircak píše: 09 dub 2018, 11:11 Osobně si myslím, že už současný systém byl náchylný k podvodům. Ten navržený k nim vyloženě vybízí, ať už od dopravce nebo od samotných cestujících (Chci cestovat v kupé sám? Koupím si v regiojetu pět studentských a jednu svojí, mám to za 2,25 násobek ceny, furt levnější než odpovídající vyšší třída...)

OFFTOPICV tomhle je třeba bordel i to, že Jančura má všechno oficiálně jako druhou třídu, takže se studentská sleva dá aplikovat i na ty nejdražší jízdenky v business třídě - starší článek třeba zde https://ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-f ... oprava_neh
To je další dobrý postřeh! OFFTOPICI ten v OT :-). Předpokládal, že takhle očividné případy si sami dopravci budou hlídat, ale stávat se budou a kapacity pro běžné cestující i peněz ze státní kasy bude dál ubývat.

Další dobrá poznámka, kterou jsem zachytil jinde: Větší část výnosů se přesune z jízdného na kompenzace. Jízdné se platí před jízdou, kompenzace zpětně. Především menší dopravci by se tak mohli spíš dostávat do cash-flow problémů. (Nicméně autor vycházel z toho, že kompenzace se vyplácí zpětně za uplynulý rok. Podle krátkého googlování se myslím, že je to spíš měsíčně (po překročení nějaké hranice výplaty, třeba 50 tis. Kč).)

zastupitel Pardubic a Pardubic I. předseda Pirátů Pardubicko. pardubecka.cz.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Karel666 píše: 09 dub 2018, 09:24 * Jenom se zeptám, když dneska platí stát základní obslužnost, proč musí být placeny kompenzace Jančurovy? Proč mladí nemůžou jet vlakem od ČD co už platí v dotacích stát nebo autobusem co paltí stát na dotacích?

* osobně vidím problém v koodrinaci, kdy každej postupně tvrdí "toto není nutné", ale když se zorganizuje nejnižší jednotka tak najednou se musí vyšší, pak kraj a pak najednou se začne organizovat společně celej stát... Ale když se to tvrdí teď, tak se řekne dnes stačí kraj, domluví se to pozdeji... Stejně tak se domlouvali okresy a pak se muselo koordinova tna kraji, ale teĎ ten samej problem mezi kraji a znovu se tvrdi "oni se domluvi"...
ad financování: Dopravní obslužnost spolufinancují stát (vlaky dálkové dopravy), kraje (regionální doprava) a obce (dle svého uvážení). Z logiky věci je zvláštní, pokud jsou na stejné trase soukromé nedotované spoje (neřku-li autobusy, které jsou provozně méně efektivní) a uživí se v dobrém intervalu proti dotovaným vlakům. To by měl být jasný signál pro okamžité zrušení dotací pro jakéhokoliv dopravce a ponechání trasy na komerční bázi, příp. vysoutěžení a zadotování např. jen spojů v okrajových obdobích dne, které se komerčně nevyplatí.
To neplatí v případě, že jezdí v jedné trase třeba rychlík a IC (můžu jet třeba z Čes. Třebové do Prahy oběma, ale rychlík má plnit primárně jinou funkci) nebo třeba dálkové komerční spoje a regionální zastávkový autobus. Pokud by dálkový spoj silně ubíral tržby regionální dopravě, je možné, aby dopravní úřad zakázal přepravu v určité relaci, kde k takovému souběhu dochází (např. symbol § v JŘ).

Jinými slovy - k případu, že by si studenti mohli vybrat z rovnocenné nabídky dotované a nedotované dopravy by nemělo docházet. Že k ní dochází, je otázka na zcela jinou diskusi.

ad koordinace: Ano, to problém je. Rozdíl oproti okresům je v tom, že ony se musely nutně vzájemně domluvit, protože dopravní vztahy mezi nimi jsou poměrně silné, zatímco (když vynechám spojení samotných krajských měst, které snad většinou funguje) kraje jsou podstatně větší a centrum až tak nevnímá potřebu po místním spojení přes krajskou hranici. To je první problém. Proč nestačí, když si vše vyřeší každý kraj sám, vidíme už teď - v některých krajích vznikly IDS, které jsou vzájemně nekompatibilní, a pak se to bude propojovat velice těžko. Pokud by od začátku krajského uspořádání bylo řečeno ,,IDS má mít ty a ty parametry co do techniky, tarifu, informačních systémů, aby byly vzájemně kompatibilní", tak by se propojení následně udělalo mnohem snáz. Je to stejné jako by si 14 různých firem udělalo své programové vybavení, které by vzájemně nebylo kompatibilní a pak by chtěly spolupracovat.

Kompatibilita má svůj smysl a nebrání tomu, aby si každý kraj mohl financovat dopravní obslužnost v jím zvoleném rozsahu a podobě.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Dominik.Becka, David.Witosz

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Tomas.Zmuda
Krajský zastupitel
Příspěvky: 394
Registrován: 14 srp 2013, 09:50
Profese: zastupitel, projektový manažer
Bydliště: Jinočany
Dal poděkování: 398 poděkování
Dostal poděkování: 566 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Tomas.Zmuda »

Tomas.Pastircak píše: 09 dub 2018, 11:11 Osobně si myslím, že už současný systém byl náchylný k podvodům. Ten navržený k nim vyloženě vybízí, ať už od dopravce nebo od samotných cestujících (Chci cestovat v kupé sám? Koupím si v regiojetu pět studentských a jednu svojí, mám to za 2,25 násobek ceny, furt levnější než odpovídající vyšší třída...)

OFFTOPICV tomhle je třeba bordel i to, že Jančura má všechno oficiálně jako druhou třídu, takže se studentská sleva dá aplikovat i na ty nejdražší jízdenky v business třídě - starší článek třeba zde https://ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-f ... oprava_neh
Už stávající systém je přímo stvořen k podvodům. To, že by si někdo vykoupil celé kupé nebo dvojsedačku v busu, má RegioJet (a asi i další) ošetřeno tak, že v době odjezdu spoje neobsazené místo (resp. jízdenka na něj) propadá a dopravce ji může prodat znovu. OFFTOPICPracoval jsem několik let jako steward v SA, tedy vím z praxe

Podvádí se primárně v tom, že dopravce má ceník pro online objednávku a dále oficiální ceník, který platí při zakoupení jízdenky osobně přímo ve spoji. Koukám, jak to má RJ aktuálně a na místě se prodávají jízdenky do třídy Relax, tedy do té druhé nejdražší. Kompenzace za nařízenou slevu na MD se vykazuje právě z této ceny.
Ještě větší problém je, zda dopravce kontroluje oprávněnost využít slevu. Soukromého dopravce to v podstatě nemusí zajímat, kompenzaci má jistou. Ztráta jde na účet státu, což může být soukromé firmě úplně jedno.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Zmuda za příspěvek:
Dominik.Becka


:arrow: zastupitel Středočeského kraje
:arrow: uvolněný předseda Komise pro ICT a digitalizaci
:arrow: místopředseda Výboru pro zdravotnictví
:arrow: člen RT informatika
:arrow: vedoucí KET IT a chytrý kraj SčK
Pirátský profil
tel: 607 258 445
https://zmuda.cz

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Tomas.Zmuda píše: 11 dub 2018, 14:51 Už stávající systém je přímo stvořen k podvodům. To, že by si někdo vykoupil celé kupé nebo dvojsedačku v busu, má RegioJet (a asi i další) ošetřeno tak, že v době odjezdu spoje neobsazené místo (resp. jízdenka na něj) propadá a dopravce ji může prodat znovu. OFFTOPICPracoval jsem několik let jako steward v SA, tedy vím z praxe

Podvádí se primárně v tom, že dopravce má ceník pro online objednávku a dále oficiální ceník, který platí při zakoupení jízdenky osobně přímo ve spoji. Koukám, jak to má RJ aktuálně a na místě se prodávají jízdenky do třídy Relax, tedy do té druhé nejdražší. Kompenzace za nařízenou slevu na MD se vykazuje právě z této ceny.
Ještě větší problém je, zda dopravce kontroluje oprávněnost využít slevu. Soukromého dopravce to v podstatě nemusí zajímat, kompenzaci má jistou. Ztráta jde na účet státu, což může být soukromé firmě úplně jedno.
Co se týče propadnutí místenky, to bylo zvykem už před dobou RJ/SA. Měl jsi v JŘ většinou dokonce poznámku, že ztrácíš nárok na své místo, pokud ho neobsadíš do 5 min před odjezdem spoje (nebo jsi to měl aspoň v SPP), takže v tomto je RJ ještě mírnější. Navíc RJ ve vlacích ani busech nepřepravuje stojící. Ani mi na druhou stranu nepřijde ze strany cestujících v plném spoji zrovna správné, aby si vykupovali další místa, byť si to zaplatí... Místo je zkrátka určené pro cestujícího, nikoliv pro vzduch a jistě to má dopravce ošetřené.

Mimochodem i když máš studentskou slevu, ostatní místa si musíš koupit za plnou cenu, protože sleva ti správně platí jen pro jednoho cestujícího, pokud tedy nejsi ZTP-P, ten může mít místo ještě pro průvodce. OFFTOPICZažil jsem i případ, kdy si chudák paní se ZTP-P koupila místenku u ČD i pro průvodce, který nepojede, protože se jí dělá špatně při dozadu a paní na pokladně jí nedokázala říct, na kterou stranu vlak pojede, protože ČD negarantují otočení vozů. V takovém případě propadnutí asi neva, ale je to příklad, kdy se hodí zakoupení místenky navíc.

Že má dopravce slevu při zakoupení po netu má svoji logiku, pokud tím chce motivovat k nákupu jízdenek online (úspora personálu na pobočkách, kredit na jízdenkách atd.), na druhou stranu právě proto, co popisuješ, bych považoval za vhodnější, aby byla sleva poskytována vždy vzhledem k tarifu, za nějž dotyčný opravdu cestuje.

S vykazováním slev je to opravdu problém. Ono dopravce v ZVS to taky vůbec nemusí zajímat, dokonce ani objednatele regionální dopravy, pokud kompenzaci platí stát. Nicméně dopravce v ZVS nemá důvod podvádět, protože výnos z jízdného by měl jít beztak do systému (zpravidla jde), zatímco komerční dopravce si může takto přivydělat. To asi nelze vyřešit jinak než kontrolami. Nebo tím, že podobných slev nebude příliš.

edit 15:53: Nebo ještě jinak. Co takhle proplácet slevy pouze podle skutečně zaplaceného tarifu, a to do stanovené maximální výše, která by mohla vycházet z cenotvorby SNT (aktuální návrh odpovídá přibližně základnímu tarifu ČD). Tím by se vyřešil problém, že si lidé se slevami mohou jezdit velmi drahými třídami.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 483 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

Tomas.Zmuda píše: 11 dub 2018, 14:51Už stávající systém je přímo stvořen k podvodům. To, že by si někdo vykoupil celé kupé nebo dvojsedačku v busu, má RegioJet (a asi i další) ošetřeno tak, že v době odjezdu spoje neobsazené místo (resp. jízdenka na něj) propadá a dopravce ji může prodat znovu. OFFTOPICPracoval jsem několik let jako steward v SA, tedy vím z praxe
Toho jsem si samozřejmě vědom. Nicméně moje otázka zní:
- Co se stane s těmi jízdenkami, které "propadnou"? Neproplatí si je znovu?
- Opravdu se nějaká podstatná část takových jízdenek reálně prodá? Na moc lidí, kteří by do spoje nastoupili bez jízdenky, jsem nenarazil (ač na pár ano). Osobně předpokládám, že se prodají možná tak v narvaných vlacích, ale v nevyprodaných vlacích bude stevard chtít obsadit primárně místa původně neobsazená.
- Týká se to i autobusů bez zastávek (Praha-Brno pokud vím Agencka pořád ještě jezdí).
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Tomas.Pastircak píše: 11 dub 2018, 16:33 Toho jsem si samozřejmě vědom. Nicméně moje otázka zní:
- Co se stane s těmi jízdenkami, které "propadnou"? Neproplatí si je znovu?
- Opravdu se nějaká podstatná část takových jízdenek reálně prodá? Na moc lidí, kteří by do spoje nastoupili bez jízdenky, jsem nenarazil (ač na pár ano). Osobně předpokládám, že se prodají možná tak v narvaných vlacích, ale v nevyprodaných vlacích bude stevard chtít obsadit primárně místa původně neobsazená.
- Týká se to i autobusů bez zastávek (Praha-Brno pokud vím Agencka pořád ještě jezdí).
ad 1) Jízdenky které propadnou by neměly být dány státu k proplacení, resp. neměla by být proplácena žádná jízdenka, kde nebyl skutečně zkontrolován průkaz na slevu (zda se to v reálu neděje je jiná otázka :) ).
ad 2) Osobně jsem také narazil jen na pár cestujících bez jízdenky. Přijde mi spíš pravděpodobnější, že se prodá jízdenka ve spoji, který ještě dále zastavuje a steward by ji poctivě zrušil (netuším, zda to stewardi opravdu dělají) tak, že si ji člověk ještě koupí po netu nebo na přepážce.
ad 3) Stalo se mi i na takovém spoji, že přišel někdo bez jízdenky a steward čekal do času odjezdu než mu prodal nějaké neobsazené místo. Takže zřejmě ano.

Tomáš mě kdyžtak doplní zkušenostmi z praxe. ;)

OFFTOPICMimochodem proti praxi u leteckých společností, jež normálně prodávají víc letenek než je kapacita letadla a pokud přijdou všichni lidi, tak někteří holt mají smůlu, je prodávání rezervovaných míst po času odjezdu ještě pohoda. :D

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 483 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

ondrej.kalis píše: 11 dub 2018, 16:48
Tak co by se mělo dít je mi celkem jasné, otázkou spíš je, co se skutečně děje :) a jestli je nějaká možnost na vymáhání toho, co by se mělo dít :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvek:
V__
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdné zdarma pro důchodce a studenty

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Tomas.Pastircak píše: 11 dub 2018, 16:52 Tak co by se mělo dít je mi celkem jasné, otázkou spíš je, co se skutečně děje :) a jestli je nějaká možnost na vymáhání toho, co by se mělo dít :)
Jak už jsem psal, možnosti zabránění opomenutím a podvodům jsou v podstatě dvě - častější kontroly nebo menší množství takových lákavých slev. Jak už zde někdo řekl, kdyby jelo ve vlaku 30 % lidí se ZTP nebo dětí do 6 let, bude to hodně divné, když v něm jede 30 % studentů s průkazem, není to nic nereálného, zejména pokud se jedná o nejlevnější spoj v dané trase v době kdy se jezdí do škol a zpět. A co teprve když ta sleva nebude jen na konkrétní trasu, ale pro kteréhokoliv studenta do 26 let a důchodce na 65 let - takových lidí může být ve spoji snadno nadpoloviční většina. Takže vytipování potenciálních podvodníků podle toho, že mají hodně velké procento cestujících se slevou nebude moc reálné, tím spíš bude systém k podvodům svádět.

Ve skutečnosti zdaleka nejde jen o RJ. Dovedu si představit i to, že dost možná bude pod větším drobnohledem a bude si dávat na podobné nešvary pozor, protože kdyby se nějaký podvod skutečně prokázal, byla by to pro něj hodně špatná reklama. Ale tyto slevy se týkají i řady jiných dopravců na komerčních trasách, a zejména pro menší autobusové dopravce může být velmi lákavé doplnit si nevytížený spoj studenty a důchodci. Kontroly by samozřejmě měly být i na dopravě v ZVS, ale tam asi není motivace k podvodům, avšak ani k důsledným kontrolám (protože slevy neproplácí objednatel nýbrž stát), takže může docházet (a dochází) k nějaké nedbalosti ze strany personálu.

I kdybychom chtěli v přiměřené míře kontrolovat jen všechny dálkové železniční a autobusové dopravce v ČR, aby to mělo nějaký preventivní efekt, muselo by MD přijmout nejméně desítky nových revizorů, jejichž jedinou prací by byla kontrola dopravců, zejména poskytování státem nařízených slev...

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“