Lodní doprava

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
klivan
Příznivec Pirátů – Ústecký kraj
Příspěvky: 1028
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 428 poděkování
Dostal poděkování: 535 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od klivan » 24 led 2018, 19:26

Michael.xChaos.Polak píše:No já myslím, že kanál Dunaj - Odra (natož s odbočkou k Labi) je přeci jen trochu hardcore úlet, ekologie neekologie. Bylo by to šíleně drahé, Panamský průplav hadr, podle všeho.
Zas takové sci-fi mi to nepřijde. ;)
Devadesát kilometrů splavnění Odry do Ostravy by podle odhadů mohlo přijít na 800 milionů eur. „Pokud by byla tato trasa zařazena na mapu transevropských dopravních sítí TEN-T, bylo by možné z evropských fondů získat až 85 procent z celkových nákladů,“ uvedl Petr Forman, poradce prezidenta České republiky pro oblast vodních cest.

Tripartita : zaměstnanců, zaměstnavatelů a Hospodářské komory chtějí vybudování vodního koridoru mezi polskou obcí Kožle a Ostravou, respektive mošnovským letištěm, podporuje to i polská vláda. Měl by prodloužit úsek Odry, který je splavný i pro velké lodě, až do moravskoslezské obce Mošnov. plavnění Odry podpořil šéf ČMKOS Středula, Vladimír Dlouhý za Hospodářskou komoru a ministr zemědělství Jurečka. Tripartita také přijala následující:
"Plenární schůze Rady hospodářské a sociální dohody ČR bere na vědomí předložený materiál a:
- zdůrazňuje význam investic pro hospodářský růst;
- vyzývá vládu, aby ke státnímu rozpočtu přistupovala s péčí řádného hospodáře;
- žádá vládu o aktivizaci kroků vedoucích ke splavnění Odry od státní hranice do Ostravy."

http://www.msunion.cz/zpravodajstvi/tis ... ke-oziveni
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... vneni-reky
https://logistika.ihned.cz/c1-64081140- ... za-ostravu
Přílohy
0-OstravaProject-v3_FINAL.jpg
0-OstravaProject-v3_FINAL.jpg (23.85 KiB) Zobrazeno 584 x
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers

Jan.Nezhyba
Garant programového bodu
Příspěvky: 902
Registrován: 14 bře 2012, 10:43
Profese: Výškové práce a n.n.o. Ekologie
Bydliště: Havíř-OFF
Dal poděkování: 902 poděkování
Dostal poděkování: 727 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Jan.Nezhyba » 12 úno 2018, 06:11

klivan píše:
Michael.xChaos.Polak píše:No já myslím, že kanál Dunaj - Odra (natož s odbočkou k Labi) je přeci jen trochu hardcore úlet, ekologie neekologie. Bylo by to šíleně drahé, Panamský průplav hadr, podle všeho.
Zas takové sci-fi mi to nepřijde. ;)
Devadesát kilometrů splavnění Odry do Ostravy by podle odhadů mohlo přijít na 800 milionů eur. „Pokud by byla tato trasa zařazena na mapu transevropských dopravních sítí TEN-T, bylo by možné z evropských fondů získat až 85 procent z celkových nákladů,“ uvedl Petr Forman, poradce prezidenta České republiky pro oblast vodních cest.

Tripartita : zaměstnanců, zaměstnavatelů a Hospodářské komory chtějí vybudování vodního koridoru mezi polskou obcí Kožle a Ostravou, respektive mošnovským letištěm, podporuje to i polská vláda. Měl by prodloužit úsek Odry, který je splavný i pro velké lodě, až do moravskoslezské obce Mošnov. plavnění Odry podpořil šéf ČMKOS Středula, Vladimír Dlouhý za Hospodářskou komoru a ministr zemědělství Jurečka. Tripartita také přijala následující:
"Plenární schůze Rady hospodářské a sociální dohody ČR bere na vědomí předložený materiál a:
- zdůrazňuje význam investic pro hospodářský růst;
- vyzývá vládu, aby ke státnímu rozpočtu přistupovala s péčí řádného hospodáře;
- žádá vládu o aktivizaci kroků vedoucích ke splavnění Odry od státní hranice do Ostravy."

http://www.msunion.cz/zpravodajstvi/tis ... ke-oziveni
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... vneni-reky
https://logistika.ihned.cz/c1-64081140- ... za-ostravu

umím si představit takovou investici do železničního tranzitu - měně devastační více uspořených emisí na přepravní jednotku větší míra obslužnosti za stejné investice -
Opravdu je na to třeba pohlížet v měřítku čr
Takové plány jsou devastační počinenm s nevratnými následky
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Nezhyba za příspěvek:
David.Witosz
„Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.“
Seneca

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 512
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 444 poděkování
Dostal poděkování: 341 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 12 úno 2018, 08:29

Přeci jen v nákladní dopravě železnice nedokáže nabídnout takový efekt jako vodní doprava. Z provozního hlediska jsou náklady na dopravu hmotnostní jednotky lodí podstatně nižší než u železnice, neřku-li u silniční dopravy. Samozřejmě je nutné se zabývat vhodností konkrétní trasy a mírou zásahu do krajiny, která není u žádného druhu dopravy nulová. A je dobré myslet také na přepravu nadměrných nákladů, která na železnici není možná.

Pohlížet na logistiku jen v rámci ČR mi nepřijde rozumné, neodpovídá to reálným potřebám firem. Je výhodnější zplavnit Odru, nebo vozit náklady po silnici/železnici přes hranice do Polska a až tam je překládat na lodě?

Neodsuzoval bych paušálně rozvoj vodních cest jako celek. ;)

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3065
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 496 poděkování
Dostal poděkování: 2709 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Ondra.kl » 12 úno 2018, 08:45

umím si představit splavnění Odry až do Mošnova ... po nějaké ekologické katastrofě co učiní okolí Ostravy trvale neobyvatelným a další ochranu přírody v CHKO Poodří bezpředmětnou ...

Uživatelský avatar
David.Witosz
Garant programového bodu
Příspěvky: 161
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 160 poděkování
Dostal poděkování: 291 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od David.Witosz » 12 úno 2018, 10:21

O jakém nadměrném nákladu tady hovoříme ?
Je zajímavé že když hovořím s lidmi kteří na tyhle nápady měli udělat ekonomiku, tak i když kontaktovali těžký průmysl a motivovali ho ať své požadavky obrazně řečeno přežene, tak ať dělali co dělali ekonomika nevyšla i kdyby se na hlavu stavěli. To že nějaký předseda svazu chce abychom mu dotovali přepravu po vodě, to je sice hezké, ale bez ekonomiky si o vyhazování miliard daňových poplatníků může nechat zdát.

PS A pokud jde o podporu zaměstnanosti, doopravdy si dokážu představit mnohem užitečnější využití těch peněz než do infrastruktury z které bude těžit POUZE těžký průmysl. Ostrava potřebuje naprosto jiná odvětví ke svému růstu a jak vidno na problémech Vítkovic, OKD, spoléhat se jen na něj je neskutečný hazard. Mnohem raději začnu podporovat malé na které se do teď dlabe.
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 512
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 444 poděkování
Dostal poděkování: 341 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 12 úno 2018, 10:49

Nadměrným nákladem jsou myšleny objekty, které vzhledem ke jejich rozměrům není možné přepravovat po železnici (nevejdou se do průjezdného průřezu). Takové věci je možné přepravovat pouze po silnicích s řadou komplikací, nebo po vodě. Zpravidla pak jsou takové objekty převáženy po silnicích např. do Mělníka a následně naloženy na loď.

Nicméně co do ekonomiky s tebou plně souhlasím. Jen jsem chtěl poukázat na to, abychom zcela nezavrhovali jeden druh dopravy, který má také svoje výhody a nevýhody jako všechny ostatní. Dovedu si představit, že investice podobného rozsahu směrovaná do železniční infrastruktury, bude mít mnohem větší ekonomický přínos. V tom případě nebude co řešit. :)

Uživatelský avatar
David.Witosz
Garant programového bodu
Příspěvky: 161
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 160 poděkování
Dostal poděkování: 291 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od David.Witosz » 12 úno 2018, 11:41

ondrej.kalis píše:Nadměrným nákladem jsou myšleny objekty, které vzhledem ke jejich rozměrům není možné přepravovat po železnici (nevejdou se do průjezdného průřezu). Takové věci je možné přepravovat pouze po silnicích s řadou komplikací, nebo po vodě. Zpravidla pak jsou takové objekty převáženy po silnicích např. do Mělníka a následně naloženy na loď.
Vy mi tady píšete definici nadměrného nákladu? Jako fakt?! Vy musíte mít o mých znalostech skutečně zajímavé smýšlení :D
Takže pro Vás polopatě, protože nás tady asi máte za ... co neví co je nadměrný náklad. Psal jsem "O jakém nadměrném nákladu tady hovoříme" v kontextu hned navazující věty o ekonomice celé akce, tedy že toho nadměrného nákladu je příliš málo aby obhájil tak masivní investici. Proto je celá tato diskuse o vodní dopravě v takovýchto parametrech jen vlhkým snem některých průmyslníků kteří chtějí aby stát proinvestoval miliardy z důvodu jejich zisků v milionech.
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 512
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 444 poděkování
Dostal poděkování: 341 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 12 úno 2018, 12:32

David.Witosz píše: Vy mi tady píšete definici nadměrného nákladu? Jako fakt?! Vy musíte mít o mých znalostech skutečně zajímavé smýšlení :D
Davide, netřeba si brát vše tak osobně, ne? V příspěvku z 8:29 jsem se zmiňoval o nadměrných nákladech jako něčem, kde je vodní doprava velmi užitečná. Vaši otázku jsem pak zřejmě nesprávně pochopil, tak jsem upřesnil, jaký nadměrný náklad byl zamýšlen.

Pokud je to se stavbou oderského kanálu tak, jak píšete, jistě nevyjde jako ekonomicky efektivní, a potom by bylo nesmyslné ho stavět. Je však třeba bavit se věcně o každém konkrétním projektu a nebrat vodní dopravu jako obecně negativní. To jsem chtěl říct. :)

Za nepřesné pochopení oné řečnické otázky se omlouvám. :)

Uživatelský avatar
klivan
Příznivec Pirátů – Ústecký kraj
Příspěvky: 1028
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 428 poděkování
Dostal poděkování: 535 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lodní doprava

Příspěvek od klivan » 12 úno 2018, 13:00

ondrej.kalis píše:
David.Witosz píše: Vy mi tady píšete definici nadměrného nákladu? Jako fakt?! Vy musíte mít o mých znalostech skutečně zajímavé smýšlení :D
Davide, netřeba si brát vše tak osobně, ne? V příspěvku z 8:29 jsem se zmiňoval o nadměrných nákladech jako něčem, kde je vodní doprava velmi užitečná. Vaši otázku jsem pak zřejmě nesprávně pochopil, tak jsem upřesnil, jaký nadměrný náklad byl zamýšlen.

Pokud je to se stavbou oderského kanálu tak, jak píšete, jistě nevyjde jako ekonomicky efektivní, a potom by bylo nesmyslné ho stavět. Je však třeba bavit se věcně o každém konkrétním projektu a nebrat vodní dopravu jako obecně negativní. To jsem chtěl říct. :)

Za nepřesné pochopení oné řečnické otázky se omlouvám. :)
Dokud nebude studie proveditelnosti, tak víme všichni prd. :D
https://brno.idnes.cz/milos-zeman-v-jih ... -zpravy_dh
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers

Uživatelský avatar
David.Witosz
Garant programového bodu
Příspěvky: 161
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 160 poděkování
Dostal poděkování: 291 poděkování

Re: Lodní doprava

Příspěvek od David.Witosz » 12 úno 2018, 13:22

Za prvé. Nejde o to že jste špatně pochopil řečnickou otázku. To že Vás vůbec napadlo že by garant dopravy Pirátské strany nevěděl co znamená nadměrný náklad je asi stejné jako bych si já o Vás myslel že nevíte co znamená termín osobokilometr. To že nás považujete za nějaké lůzry jde vidět od začátku co jste se k nám začal tlačit. Ta Vaše nabubřelost že se obracíte na naše poslance že jim jste ochoten radit ... Vy jste pokora sama :) Znovu Vám opakuji, že to že z jedné strany Vám nedělá problém zpochybnit program Pirátské strany po úspěšných volbách a zároveň se do té strany tlačíte, je pro mne důkaz nějaké Vaši vnitřní rozpolcenosti. Když se Vám náš program nelíbí a pochybujete o odbornosti těch co ho napsali, pak nechápu proč se k nám chcete přidat? Program nyní krátce po volbách NIKDO přepisovat nebude. Voliči nám právě na tento program dali svou důvěru. Chápete to ?!

Za druhé. Nejprve jste napsal toto, cituji:
ondrej.kalis píše: Pohlížet na logistiku jen v rámci ČR mi nepřijde rozumné, neodpovídá to reálným potřebám firem. Je výhodnější zplavnit Odru, nebo vozit náklady po silnici/železnici přes hranice do Polska a až tam je překládat na lodě?
Zde jste se vyjadřoval přímo k dané trase a věta "neodpovídá reálným potřebám firem" ukazuje v jakých rovinách myslíte. Otázku ekologie a ekonomiky jste naprosto zanedbal. Zajímavé proč. Tohle myšlení je u Vás na ministerstvu dopravy klasika?

Za chvíli ale píšete toto, cituji:
ondrej.kalis píše:Je však třeba bavit se věcně o každém konkrétním projektu a nebrat vodní dopravu jako obecně negativní.
A to píšete jako reakci na můj post kdy se já vyjadřuji přesně k jednomu konkrétnímu projektu :) kdy zároveň já nic obecně nepíši o vodní dopravě v negativním slova smyslu.

Pirátská doprava vždy všechny své kroky konzultovala s garanty životního prostředí a garantem financí. Tohle čistě resortní myšlení bez vzájemné spolupráce s ostatními resorty je zhouba na kterou teď tvrdě doplácíme jak u zákona o liniových stavbách (MMR vs MD), tak u EIA (MD vs MŽP), tak u projednávání tras (ŘSD vs kraje a obce) atd atd. Proto my vždy všechny projekty posuzujeme ve všech těchto rovinách. Co je zájem firem, to jen jeden aspekt který v žádném případě nepřevažuje nad aspekty ekologie a finanční opodstatněnosti.

PS Tady aby ostatní byli v obraze o čem píši aneb co pan Kališ napsal při svém zájmu o členství v Praze.
ondrej.kalis píše:K zájmu o členství mě vedl zejména dopravní program strany pro volby do sněmovny (ačkoliv nebo právě proto, že dlouhodobý dopravní program Pirátů mi připadá velice dobrý - k tomu jsem se vyjádřil již před časem v mailu, na nějž doufám dostanu věcnou odpověď), který mi nepřipadal zpracovaný zrovna kvalitně po odborné stránce. V jedné z diskusí před volbami jsem nebyl zrovna spokojen s reakcemi garanta dopravy, což mě ale nakonec vedlo právě k tomu, abych se o váš dopravní program více zajímal. Současně jsem se již delší dobu zabýval otázkou možného členství v Pirátské straně a jeho smyslu. Co vám nabízím určitě není do budoucna práce garanta oboru, i kdyby se místo uvolnilo, ale myslím, že bych Vám mohl trochu pomoci s prací na problematice dopravy alespoň odborným pohledem a příležitostným poradenství.
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti