Rychlodráha Drážďany-Praha

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikulas.Peksa
Poslanec/poslankyně Evropského parlamentu
Příspěvky: 4625
Registrován: 29 lis 2012, 08:33
Profese: europoslanec, ajťák, fyzik
Dal poděkování: 7811 poděkování
Dostal poděkování: 11918 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Mikulas.Peksa »

msuchan píše:Jak jsem zmiňoval dříve, mohl by prosím někdo začít u toho, kolik lidí se aktuálně po ose Praha - Drážďany pohybuje...popř. "může pohybovat", pokud tam bude nějaký rychlovlak...??? Za situace, kdy před podobnými projekty váhají i daleko bohatší země...s úplně jinými počty transportovaných osob...?

Akademické a technické diskuse jsou bez tohoto čísla o ničem...
Tedy...pokud není primárním zájmem realizovat za erární prostředky nějaký prodělečný, eurosocialistický projekt...
Osobně mi ani není jasný "vznik" tohoto (pirátským tématům vzdáleného) tématu, pokud strejda někoho ze saských Pirátů není shodou okolností stavitelem rychlodrah... :roll:
Strana 8: http://www.maglev.ir/eng/documents/pape ... 6_T7_9.pdf
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Peksa za příspěvek:
Petr.Bajgar
Mám blog, jsem na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Mastodonu.

Chcete se zapojit do evropské politiky? Náš konzultační tým na Mattermostu evropských Pirátů najdete zde!
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Přesto že EK připravuje založení evropského dopravního fondu a zatím marně hledá projekty, které by EU vrátili prosperitu a nasměřovali vývoj EU konečně do nového tisíciletí. Nejspíš nás opět předběhnou jiní dříve známí jako asijští tygři. Jak to vypadá tak v Jižní Korei už reálně zvažují skutečně moderní koncepci dopravy místo opakovaně selhávajících a nedostatečných dopravních technologií minulosti.
Pro zájemce malá ukázka od 4.35 přednáška o ET3 Úspory nákladů které každoročně vynaloží EU na dálnice a železnice by mohli sloužít skutečně životním potřebám občanů EU.
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Roman.Kucera »

Dopravě Praha-Dresden by naprosto a jedině pomohla dostavba D8. Pak bude cesta autem trvat 2 hodiny a rychlovlak zcela ztratí smysl.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Roman Kucera píše:Dopravě Praha-Dresden by naprosto a jedině pomohla dostavba D8. Pak bude cesta autem trvat 2 hodiny a rychlovlak zcela ztratí smysl.
Můj příspěvek nebyl myšlen jen pro autíčkáře a ne jen pro jejich brm brm. Dopravní spojení je problémem, který bude muset EU a nová EK řešit mnohem komplexněji a bude stát mld. euro a bude se týkat milionů lidí a ne jen brm brm mezi Prahou a Drážďanami. ET3 může nahradit třicetidvou proudou dálnici a to už je jiné kafe k efektivnímu dopravnímu spojení 28 zemí sjednocené EU, místo rychle chátrajícím dálnicím a to jak v Německu a jinde a v Česku raději ani nemluvit.
Nechtěl jsem na to zakládat samostatné vlákno, když nějaký chytrák vlákno o dopravě locknul.
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Roman.Kucera »

Jistě. Příkladem nových technologií šetřících dopravní náklady a přírodu je například UBER. Jde to i bez vlaku a aut navíc.
Praha - Dresden je fakt nesmyslný příklad, za ty dvě hodiny se to dá ujet už dnes, pokud je dobrá situace mezi Lovosicema a Ústím. I kdyby ten maglev jel nekonečně rychle, tak než se dostanu na nádraží, odbavím se a dám si rezervu, aby mi to neujelo, ztratím dvě hodiny taky.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Roman Kucera píše:Dopravě Praha-Dresden by naprosto a jedině pomohla dostavba D8. Pak bude cesta autem trvat 2 hodiny a rychlovlak zcela ztratí smysl.
kniha Rychlá železnice i v České republice píše:VRT to zvládne za hodinu. Z centra Prahy do centra Drážďan.
Nějaký jiný argument by nebyl?
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4107
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 794 poděkování
Dostal poděkování: 4097 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Ondra.kl »

Pavel Moravec píše:Nějaký jiný argument by nebyl?
jistě ... jak rychle se dostanu z centra prahy? a kolik toho sebou uvezu? Hromadná doprva nemůže nahradit individální. Může ji jen vhodně doplnit. Potřeba je obojí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Pavel.Moravec
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Roman.Kucera »

Já nejsem proti rychlým vlakům. Ve Francii je mají a dobrý. Jen poukazuju na nesmyslnost je dělat z Prahy do Drážďan, nic víc. Bude to jezdit prázdný a nikdy se to nezaplatí. Rači si zjistěte, co je to ten UBER. To je pirátský koncept, žkoda že ho nevymysleli Piráti.

edit
Vidím, že míra nepochopení je fatální
Pavel Moravec píše:
kniha Rychlá železnice i v České republice píše:VRT to zvládne za hodinu. Z centra Prahy do centra Drážďan.
Nějaký jiný argument by nebyl?
Hodinu? Tak to je tragická pomalost.

Příklad A.
Bude to jezdit 4x denně (int 6 hodin).
Zjistím naléhavou potřebu jet do Drážďan.
Aa)Autem budu z centra do centra za 2 hodiny. Tečka
Ab) Přes UBER tam budu i s kontaktáží odhadem za 3.5 hodiny.
Ac) střední hodnota pravděpodobnosti, že to odjíždí, je 3 hodiny, tolik budu čekat, než to pojede. Hodinu pojedu + nějaké to odbavení. Celkem tedy přes 4 hodiny - nejhorší možnost.
Příklad B
Bude to jezdit každou hodinu. Střední čekací doba se tedy zkrátí na půlhodinu. Čili
Bc) 30 minut+ odbavení (10 min) + 60 minut jízda, tedy 100 minut. O dvacet minut míň než Aa. Úžasný.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Roman Kucera píše:Já nejsem proti rychlým vlakům. Ve Francii je mají a dobrý. Jen poukazuju na nesmyslnost je dělat z Prahy do Drážďan, nic víc. Bude to jezdit prázdný a nikdy se to nezaplatí. Rači si zjistěte, co je to ten UBER. To je pirátský koncept, žkoda že ho nevymysleli Piráti.

edit
Vidím, že míra nepochopení je fatální
Pavel Moravec píše:
kniha Rychlá železnice i v České republice píše:VRT to zvládne za hodinu. Z centra Prahy do centra Drážďan.
Nějaký jiný argument by nebyl?
Hodinu? Tak to je tragická pomalost.
Já reagoval čistě na tvoji "Dopravě Praha-Dresden by naprosto a jedině pomohla dostavba D8. Pak bude cesta autem trvat 2 hodiny a rychlovlak zcela ztratí smysl." Toto samostatně je blbost. VRT bude mít v dané relaci smysl skoro vždy, protože bude jen jednou částí celé tratě (BER-VIE). A kdybys třeba jel až do Berlína, pak ani v tvých kalkulacéch už auto nebude vést když připočteš cesatu na nádraží apod.

Dále: člověk dost často dopředu ví, kdy kam pojede, jen málokdy se dozví "za 5 minut musím odjíždět do 150km vzdáleného města". Ve vlaku či v MHD obecně může často člověk dělat i během jízdy, při řízení auta prakticky nic. Vlaky mívají menší zpoždění než IAD, zvlášť ve městech (a zvlášť na VRT nezávislé na zbytku žel.infrastruktury). Koncept s Uberem je fajn, ten se mi líbí, imho se mezi městy rozšíří o dost míň než v městě (srovnejte kolik taxíků dnes jezdí po městě a kolik mezi městy - plus minus podobný poměr bude s Uber-službami, možná si meziměsta trochu polepší).

Na druhou stranu, VRT Dresden-Praha samostatně je nesmysl. VRT má význam hlavně na delší trasy, čili tento úsek jen současně s prodloužením třeba na BERlin-Wien jak jsem už Xkrát psal.

Neberte mne jako nějakého fanatika VRT, každá forma dopravy je fajn, já třeba taky po Brně často jezdím autem přestože máme dobrou MHD. A Uber-taxi mezi městy bych podporoval. Já jen píšu, že VRT jako je v Německu, Španělsku či Francii by bylo užitečné mít i u nás. A úsek Dresden-Praha by byl v prvním budovaném koridoru.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel.Moravec za příspěvek:
Ondrej.Profant
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlodráha Drážďany-Praha

Příspěvek od Roman.Kucera »

Shodou okolností jsem někdy v posledních dnech cosi kdesi poslouchal o Pendolinu a rozebírali tam otázku, proč třeba nejezdí pendolino z Prahy do Berlína (přes Dresden). A tam nějaký odborník odpovídal, že to nejde, protože mezi Dresden-Berlin by ta kapacita musela být pětinásobná než Praha-Dresden, což by se nevyplatilo, jezdit s několika soupravama. Prostě na tomto úseku není poptávka.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“