Komponenta: Dopravní infrastruktura

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1264
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2235 poděkování
Dostal poděkování: 1365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla »

jzvc: Vynikající nápad. Muselo by se nějak ošetřit, jak brát v potaz terénní rozdíly (viz D8, tunely atd.), jak poznat podobnou stavbu .. a hlavně transparentní finance u všeho, co se příslušné stavby bude týkat.

Bývalý Pirát, úzce spjatý s tradičními dávnými pirátskými hodnotami
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12336
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 5377 poděkování
Dostal poděkování: 20687 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Vy řešíte fakt hodně konkrétní věci, ale zatím nemáme žádný program v této oblasti a bude potřeba najít konsensus v celé straně. Program má jistou koncepci vyváženosti směrem ke klíčovým hodnotám (občanská práva, demokracie, otevřený stát) a prostě v něm není místo, aby jak doprava, tak telekomunikace, tak zemědělství, tak energetika měly vlastní komponentu, zvlášť když podobné otázky mají být v souladu s volebním řádem řešeny buď ve sněmovním volebním programu nebo ve společném krajském volebním programu, kde můžeme vaše teze použít. Udělejte mi radost a zkuste se zamyslet na abstraktní úrovni nad tím, co je to veřejná infrastruktura, za jakých podmínek by se na jejím financování měl stát podílet a jak by měla být rozvíjena. :P

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem. :)

Uživatelský avatar
Ivan.Sirko
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2751
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: Putující filosof
Bydliště: Praha - 1
Dal poděkování: 10373 poděkování
Dostal poděkování: 2644 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Ivan.Sirko »

Jen tak pro inspirace k tématu!

Během svého tříletého funkčního období jako starosta města Bogota (1998-2001), Enrique Peñaloza provedl radikální proměny, které zcela změnili hlavní město Kolumbie, stejně jako vztah 7 milionů lidí, do jejich města. On vážně zlepšil životní podmínky v chudých oblastech, a postavil nové školy a mateřské školy, knihovny a stovky parků, náměstí a jiných veřejných prostranstvích. Byl vynikající inovátorem v tvorbě cyklistické infrastruktury, omezení používání soukromých vozidel a zlepšení pěších prostoru. Inspirováni příkladem Curitiba, položil základ pro systém veřejné dopravy TransMilenio, který se stal vzorem pro mnoho dalších měst po celém světě.

http://www.youtube.com/watch?v=R5bKyb9n ... re=related

Слава Україні! Героям слава! 🇺🇦 ✌️ Podpoř ukrajinskou armádu.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34599
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jakub Michalek píše:Vy řešíte fakt hodně konkrétní věci, ale zatím nemáme žádný program v této oblasti a bude potřeba najít konsensus v celé straně. Program má jistou koncepci vyváženosti směrem ke klíčovým hodnotám (občanská práva, demokracie, otevřený stát) a prostě v něm není místo, aby jak doprava, tak telekomunikace, tak zemědělství, tak energetika měly vlastní komponentu ...
A proc by program mel slozen byt jenom ze zakladnich komponent? Pokud neco dokazeme rozpracovat detailneji, pak klidne komponenta muze mit svoje pod-komponenty. Kazdy si to pak na webu rozklika tak podrobne, jak ho to bude zajimat. Proc bychom meli program, co do struktury, prejimat od dinosauru a delat ho jen plochy? Piratsky program muze mit stromovou strukturu :D

Infrastruktura
..........Doprava
....................Silnicni doprava
....................Zeleznicni doprava
....................Letecka doprava
....................Lodni doprava
..........Energetika
....................Elektrina
....................Plyn
Vzdelani
..........Zakladni skoly
..........Uciliste
..........Stredni skoly
....................Odborne
....................Vseobecne vzdelavaci
..........Vysoke skoly
....................Technicke
....................Umelecke
....................Humanitni
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Ondrej.dj-bobr.Ulehla

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Vin
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 171
Registrován: 15 lis 2011, 20:12
Profese: student
Dal poděkování: 125 poděkování
Dostal poděkování: 89 poděkování

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Vin »

Beze všeho, ale chce to mít alespoň ten rámec, které budou podkomponenty upřesňovat a rozvíjet. (Což ale třeba nejde bez toho, aby se člověk nejdříve nezamyslel nad podkomponentami)

EDIT: a zrovna témata, která Petr Vileta vyjmenoval, by měla být podrobnější (s podkomponentami), protože přesahují jedno volební období.
Stallmanův zákon: Když korporace vládnou společnosti a tvoří zákony, každá nová technologie je pro ně příležitostí k dalšímu omezování uživatelů.
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12336
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 5377 poděkování
Dostal poděkování: 20687 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Ano, Petře, tak to je už asi půl roku. Jenom považujeme za vhodnější začít právě schválením obecného cíle a pak rozvíjet v jeho intencích do dílčích komponent.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvek:
lunette

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem. :)

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34599
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jakub Michalek píše:Ano, Petře, tak to je už asi půl roku. Jenom považujeme za vhodnější začít právě schválením obecného cíle a pak rozvíjet v jeho intencích do dílčích komponent.
Nekde jsem zaslechl, ze dum se stavi od zakladu a ne od strechy. :twisted: Kdyz se rozpracuji podkomponenty, pak se teprve ukaze, co z nich vytahnout jako hlavni hesla do nadrazene komponenty. Jinymi slovy, kdyz se napred nezamyslim nad detaily jedne male casti, pak si mohu stanovit chybny celkovy cil. A nebo jeste jinak. Stanovim si zakladni cil, pak ho zacnu rozpracovavat a zjistim, ze nejaky maly detail do toho cile vubec nepasuje, ale musi tam byt, a musim puvodni cil trochu pozmenit. Jako programatorovi se mi tohle stava kazdou chvili. ;)

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Keram
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 445
Registrován: 08 čer 2011, 09:36
Profese: AČR
Bydliště: Nýrsko
Dal poděkování: 526 poděkování
Dostal poděkování: 273 poděkování

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Keram »

jzvc píše:a pokud bude nabidka vyhodnocena jako predrazena, tak dotycna firma nesmi minimalne 10let dodavat statu absolutne vubec nic.
To je s prominutím blbost, každý se snaží vydělat co nejvíc peněz za co nejmenší náklady (říká se tomu maximalizace zisku). Proč by stavaři nestavěli dálnice za 3x tolik když jim to někdo koupí? Je to blbost státu, že to kupuje a ne firem (netahejte sem korupci).
MERHAUT WIN: "PN jsou Brožovým nástrojem k manipulování PS. Samožerský anarchista, co má drzost kázat o svobodě a demokracii" :D
Uživatelský avatar
Michal.Havranek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2055
Registrován: 21 úno 2012, 19:27
Profese: xxx
Dal poděkování: 1156 poděkování
Dostal poděkování: 2237 poděkování

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od Michal.Havranek »

jzvc píše:
Ehm, obavam se ze tebe muzu nazvat beton/asfalt lobbystou ... kterej by nejradsi vybetonoval Sumavu a vyasfaltoval Krkonose ...
Zajimavy je, ze jim soudy davaji zapravdu, tudiz jestli nekdo za zdrzeni ruznych staveb muze, tak rozhodne ne obcane vyuzivajici svych zakonych prav, ale birokrati, porusujici vlastni zakony.

Mimochodem, viz navrh vedeni dalnice smerem do rakous, opet porusen zakon, nebot byla posuzovana jedina varianta ...

BTW: Na tom moste zadny protihlukovy steny nejsou, jde o jeden a tyz most, jen se financoval tak, ze cast na ceske strane hradila CR a ta cast totozneho (zadne upravy navic) mostu stala 2x vic. Stejne je to s veskerou vystavbou dalnic v CR a to i tam, kde nikdo zadna odvolani nepodava - stavime draz, nez v Alpach.

BTW2: Nechces tvrdit ze aktiviste muzou za to, ze RSD postavilo most jinak nez je v projektu a nema od toho dokumentaci? Viz most Vchynice.
No až tak vostrý to se mnou není. Aut se nezbavíme, prostě se ke koňům už nevrátíme. Pokud je trasa "rozumná", tak proč ji bránit. Pokud usnadní dopravu a odlehčí lidem ve vesnicích, kterými prochází dopravní tepny. Zeptej se lidí z Velemína jestli mají rádi aktivisty.
Spíš bych se označil lobistou za lidi.
Ano stavíme dráž, protože velká část peněz nejde na dopravní trasy, ale do kapes lobbistů jak za beton a asfalt tak lobistům, kterým jde o faunu a flóru.

O mostu Vchynice nic nevím. Zjistím kdo ho stavil a zjistím proč se stavil jinak. Ale mnohdy je to o technologiích stavby. Trojský most se také staví jinak, než původně měl.

Ty firmy co mají technologie na stavbu mostů u nás zas toliko není (Freyssinet, Firesta, Eurovia, DOKA, Peri, MCE a Max Bogel ), když už se tedy bavíme o mostech.
ŘSD nemá technologie jen moc.
jzvc
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2682
Registrován: 20 kvě 2009, 08:06
Profese: Admin
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 1015 poděkování

Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura

Příspěvek od jzvc »

Keram píše:
jzvc píše:a pokud bude nabidka vyhodnocena jako predrazena, tak dotycna firma nesmi minimalne 10let dodavat statu absolutne vubec nic.
To je s prominutím blbost, každý se snaží vydělat co nejvíc peněz za co nejmenší náklady (říká se tomu maximalizace zisku). Proč by stavaři nestavěli dálnice za 3x tolik když jim to někdo koupí? Je to blbost státu, že to kupuje a ne firem (netahejte sem korupci).
To neni blbost, protoze ta firma to statu doda za nekolikanasobek toho, za co by to dodala soukromnikovi => je zde umysl stat okrast. Je to naprosto totez, jako kdybys ty prisel do kramu a prave proto, ze to ses ty, bych ti pekne u kasy rek, ze to mliko nestoji pro tebe 20cku, ale 100vku.
havry píše:O mostu Vchynice nic nevím. Zjistím kdo ho stavil a zjistím proč se stavil jinak. Ale mnohdy je to o technologiích stavby. Trojský most se také staví jinak, než původně měl.
O tom prece neni vubec rec, to ze se projekt prubezne meni je celkem bezne, ale rozhodne neni normalni to, ze se tyden pred (verejne uvedenym) terminem zprovozneni najednou tento fakt zjisti a zaroven se zjisti, ze ta stavba nema dokumentaci skutecneho stavu a tudiz ji nejen nikdo neskolauduje, ale ani neschvali predbezny provoz....

Mimochodem, ten most se predelaval vis proc? Protoze ten kdo to puvodne navrhoval je kreten. Navrh protihlukovej tubus z plexi, na coz samo zareagovali (naprosto opravnene) hasici, ktery to smetli ze stolu, protoze kdyby tam horelo, tak to bude pekny peklo.

Ostatne, muzeme pokracovat v porusovani zakonu na stejnem useku, napriklad razba tunelu bez povoleni - povoleni bylo vydano na razbu pruzkumne stoly, coz rozhodne neni silnicni tunel, ktery se pekne potichu razil v plnem prurezu....
----

Nechodim se s ekologama privazovat ke stromum, ale naprosto snima souhlasim v tom, ze tady si kazdej dela co chce - viz vilka jisteho cloveka postavena (bez povoleni) v CHKO a nasledne jeho kamaradicky schvalena ... Taky si vyhlidnu nakej peknej pozemek, postavim si tam barak ... co natom ze pozemek neni muj a je to v prvni zone NP ...
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“