RomanRous píše: ↑04 čer 2021, 09:11
Ono možná záleží i na tom, kdo se stane ministrem. Mám pocit, že ani u Pirátů tohle není jednotné a asi rozhodnou volby kandidáta na ministra. Koneckonců proto se my příznivci a ostatní tady takhle do krve hádáme, že třeba někdo nějakej přístup podpoří
Třeba Lukáš Bartoň odpověděl ve svém fóru (pro mě) celkem optimisticky: viewtopic.php?f=1516&t=57370&start=10
... ale naopak pro @eladar je jeho odpověď asi špatně -> jeho kandidát to není ...
Význam tohoto vlákna (a několika souvisejících) cítím úplně stejně. Jde o to představit různé pohledy a argumenty, které je podporují a současně očekávám, že zazní protiargumenty a budou pojmenovaná rizika. Jde o výměnu myšlenek a jejich tříbení. Pokud z toho někdo něco převezme a využije - pak to je jen dobře. Ale nebereme to (alespoň já to tak neberu) jako jedinou správnou pravdu.
Ano, je pravda, že jsem velmi skeptický, pokud jde o současnou mánii "aktualizovat RVP". A ty důvody jsou dva:
Dokud se nezmění způsob hodnocení "na výstupu", tedy JPZ u ZŠ a Maturita u SŠ, pak jsou všechny změny RVP jen cvičením, u kterého je pravděpodobnější, že stav zhorší než že by ho zlepšilo
Změny dělají "akademici" totálně odtržení od potřeb praktického života. A podle toho výsledek vypadá. To, co by mělo být obsahem RVP, by především měli určit ti, kterých se to týká především - tj. ti, kdo budou na získaných znalostech stavět. Ať už jde o školy, zaměstnavatelé a i samotní absolventi. Ale rozhodně ne akademici žijící ve své slonovinové věži. Pak se nemůžeme divit, že nám celý systém vzdělání zvrhl do "vzdělávání pro vzdělávání" a proč se tak dramaticky míjí s běžným životem.
Někdy si říkám, že by se měly vzít ze škol (základních a gymnázií) typické testy pro jednotlivé předměty a dát je těm, co pracovali na současných RVP. Právem očekávám, že by to skončilo velkým výbuchem. A i u učiva základních škol bych se moc divil, pokud by akademici dokázali testy celkově napsat lépe než na trojku. Možná by to poskytlo velmi očistnou zpětnou vazbu.
Nejsem členem Pirátů, takže do výběru kandidáta nemám co mluvit. A ani nechci - je to výsostné rozhodnutí strany samotné.
Nicméně poměrně do hloubky vidím do způsobu fungování MŠMT (a nejen jeho). Jak bych to tak řekl. Myslím, že by řadě kandidátů vůbec neuškodilo shlédnout britský seriál: "Jistě, pane ministře." Fungování ministerstva si představují jako Hurvínek válku (a netýká se to jen resortu školství)
Zrovna Lukáš Bartoň ale působí dojmem člověka, který má poměrně rozumnou představu o tom, jak řízení resortu funguje. Na druhou stranu je to důvod, proč jeho odpovědi na otázky mohou působit málo "aktivisticky" a sexy. Nicméně aktivisty jsme ve vedení MŠMT už měli a výsledky jejich působení byly dost pochmurné.
Ale znovu - nejsem členem Pirátů a proto se necítím oprávněn jakkoli mluvit do výběru jejich kandidátů na vrcholná místa ministerstev.