Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Moderátor: Resortni tym Skolstvi

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Školství. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 611
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 548 poděkování
Dostal poděkování: 398 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 26 srp 2019, 15:24

Pokud má bakalář znalosti a kompetence obdobné jako maturant v roce 1995, je to rozhodně problém a měli bychom se o to více zamýšlet nad kvalitou našeho vzdělávání. Na druhou stranu, nemyslím si, že to tak je. Maturita určitě není o tom, že by ji měl mít každý, avšak jsem přesvědčen, že bychom měli směřovat k tomu, aby člověk, který proleze střední školou k maturitě a v průběhu studia dával pozor, tu maturitu zvládnul. A rozhodně to nemá být o tom, jak se děje na některých školách, že ho k maturitě v posledním ročníku nepustím, protože ho nechám uměle propadnout (uměle proto, že nastolím překážky, které neodpovídají systému výuky a zkoušení v předchozích částech studia), jen proto, abych si nepokazil statistiku úspěšnosti u maturity.

Student, který na to skutečně nemá, by měl být odhalen v průběhu studia a jeho nepokračování by mělo víceméně vyplynout z toho, že nezvládá většinou vícero předmětů, následně nesloží nějaké zkoušky a odchází. To by mělo platit na školách všech stupňů. Ne, není nutné, aby každý měl titul, maturitu atd., ale vyhazovat lidi ve velkém na závěrečných zkouškách, je prasárna a špatná vizitka školy.

Karel666
Příznivec Pirátů – Zlínský kraj
Příspěvky: 890
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 143 poděkování
Dostal poděkování: 214 poděkování

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Karel666 » 27 srp 2019, 09:03

Ondrej.Kalis píše:
26 srp 2019, 15:24
Pokud má bakalář znalosti a kompetence obdobné jako maturant v roce 1995, je to rozhodně problém a měli bychom se o to více zamýšlet nad kvalitou našeho vzdělávání. Na druhou stranu, nemyslím si, že to tak je. Maturita určitě není o tom, že by ji měl mít každý, avšak jsem přesvědčen, že bychom měli směřovat k tomu, aby člověk, který proleze střední školou k maturitě a v průběhu studia dával pozor, tu maturitu zvládnul. A rozhodně to nemá být o tom, jak se děje na některých školách, že ho k maturitě v posledním ročníku nepustím, protože ho nechám uměle propadnout (uměle proto, že nastolím překážky, které neodpovídají systému výuky a zkoušení v předchozích částech studia), jen proto, abych si nepokazil statistiku úspěšnosti u maturity.

Student, který na to skutečně nemá, by měl být odhalen v průběhu studia a jeho nepokračování by mělo víceméně vyplynout z toho, že nezvládá většinou vícero předmětů, následně nesloží nějaké zkoušky a odchází. To by mělo platit na školách všech stupňů. Ne, není nutné, aby každý měl titul, maturitu atd., ale vyhazovat lidi ve velkém na závěrečných zkouškách, je prasárna a špatná vizitka školy.
Tak krasna slova o "odhalovani", "ze musi mit znalosti", bohuzel i zde na forui bylo opakovane priznano, ze system je nastaven tak, ze se toto nevyzaduje, protoze to hrozi diky "volnemu trhu a nechuti lidske bytosti trpet=ucit", ze skola co dostane penize na studenta a bude vyzadovat znalosti´=vyhazovat nema studenty a ani penize na chod, naproti tomu skola co nevyhazuje penize ma, tedy zpetnou vzbou zmizi ty skoly co podle tebe by meli "samozrejme" vyzadovat znalosti (ve skutecnosti se rychle prizpusobili, takze az na vyjimky nezanikli).

Otazka zni, zmenis system zkouseni, ze uz nebudes napr. chtit matiku, ze jim das např. na anglictinu rodileho mluvciho, das jim penize na projektory, penize na lepsi ucebnice atd.
K cemu to bude, kdyz drsne receno, znalosti nejsou o tom, jesti se matika uci z ucebnice z prvni republiky nebo dnesni, ale 90 procent, zda se student uci+jak je testovan ze umi+hranice minimalni znalosti na 4=prosel.

Kdyz si otevru noviny tak ctu "maturanti nechcou matiku", no za rok nebudou chtit "fyziku", pak dalsi predmety :D Jeste by se to dalo chapat (kdyz zavru obe oci a zacpu usi k tomu) u skol typu zdravotní sestra, ale gymnasium student křičí že nechce matiku? Křičí to samé i průmyslovák (soused se chlubil, ze byl na nejake kde za to bojoval :D).
Jooo, kdyby se tam ucili parcialni derivace apod. matiku, tak bych chapal, ze gymnazista nechce, ale ucit je vlastne matiku co pred 15 lety umel nekdo kdo vysel zakladku a jeste budoui rvat, ze je to slozite? Dival jsem se na testy "te slabsi" a za me by to udelal nekdo kdo mel zakladku...

Tak kdyz ty znalosti nepotrebuje one matiky, tak proc je na te skole? Sak mu nekdo prikazuje, ze musi mit maturitu? A ano, v reálu to chce zamestnavatel, ale ten ocekava, ze ta skola nauci a odzkousi, ze ty znalosti matiky maji, zamestnavatel nechce maturitu, ale znalosti, ta maturita je certifikat o zkousce, ze toho maturanta nekdo vyzkousel, ze ony znalosti ma.

Pro me je pak otazka, kdyz zavedeme maturu kde budou malé požadavky např. nebudeta matika, co se stane? To se děje dnes, ze na pozice, kdy stacila matura je dnespotreba bc nebo mgr, protoze papir maturita je bezcenej car papiru, ktery je ale vyzadovan abys mohl delat VS :D

Principialne se tedy znovu ptam, na co je ta reforma, kdy se zde hadate vlastne ve stylu "bude 8leta skola nebo 9 leta", ale nikdo se nepta na hranici minimalni znalosti, jedine naznaky kdyz zde nekdo napise, "matika je nekomu zbytecna, tak ji ani neni nutne tam davat" :-o
Pak vlastne nechapu, proc vubec resime jestli skola a chozeni do skoly, proste jenom zavedme zkousky z jednotlivých "predmetu", ty bude zkouset jednou za rok nejaka komise, ALE stejne to zase bude o tom, jeslti znalosti budou odpovidat tomu co v tom papiru ze zkousky bude napsano, tedy ze trh se vrati k tomu, ze nebude chtit vysokoskolaka na pozicu co staci maturant, tedy maturant co ma znalosti odpovidajici papiru...

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 611
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 548 poděkování
Dostal poděkování: 398 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 27 srp 2019, 09:29

Jelikož diskutujeme o vysokých školách, tak je skutečně irelevantní, jak dlouho dotyční chodí na základku. Nastavit objem minimálních znalostí je sice smysluplná cesta, ale u vysokých škol to nemůžeš udělat paušálně. Za prvé proto, že bys to musel učinit pro každou školu, či přesněji každý obor, samostatně, jednotné minimum vzhledem k rozdílnosti oborů prostě nedává smysl, za druhé proto, že společné požadavky by řešila vláda, potažmo ministerstvo školství, kde ani zdaleka nebudeš mít lidi s potřebnou odborností. A pokud by člověk s vystudovanou pedagogikou nebo ekonomkou měl určovat, co má jako minimum umět stavař, programátor nebo třeba jaderný fyzik, určitě to kvalitě vzdělání nijak nepřidá. Státní maturita je jasným důkazem toho, že nastavit nějaké jednotné posouzení znalostního minima není ministerstvo nějak použitelně schopno ani na úrovni střední školy. Proto mi přijde jako správná cesta nejen pro vysoké, ale i střední školství, nechat školám volnost při nastavení zkoušek, a dát jim naopak maximální podporu, aby to mohly dělat dobře.

Požadavky zaměstnavatelů na vzdělání podle mě povětšinou nejsou motivovány ani tak tím, aby dotyčný měl nějaké konkrétní znalosti a dovednosti, ale je to mnohdy spíš měřítko typu je blbej = neměl na to vs. neni tak blbej = má školu. Obecně bude zaměstnavatel předpokládat, že člověk s maturitou v dnešní době bude mít lepší předpoklady k dobré práci než člověk bez ní a že o člověku něco vypovídá fakt, když má třeba titul z té a té vysoké školy. Ale že ho budu musel většinu práce stejně naučit, to se předpokládá u většiny absolventů (vč. těch, kdo dosud dělali zcela nesouvisející práci).

Karel666
Příznivec Pirátů – Zlínský kraj
Příspěvky: 890
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 143 poděkování
Dostal poděkování: 214 poděkování

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Karel666 » 27 srp 2019, 14:00

Ondrej.Kalis píše:
27 srp 2019, 09:29
Jelikož diskutujeme o vysokých školách, tak je skutečně irelevantní, jak dlouho dotyční chodí na základku. Nastavit objem minimálních znalostí je sice smysluplná cesta, ale u vysokých škol to nemůžeš udělat paušálně. Za prvé proto, že bys to musel učinit pro každou školu, či přesněji každý obor, samostatně, jednotné minimum vzhledem k rozdílnosti oborů prostě nedává smysl, za druhé proto, že společné požadavky by řešila vláda, potažmo ministerstvo školství, kde ani zdaleka nebudeš mít lidi s potřebnou odborností. A pokud by člověk s vystudovanou pedagogikou nebo ekonomkou měl určovat, co má jako minimum umět stavař, programátor nebo třeba jaderný fyzik, určitě to kvalitě vzdělání nijak nepřidá. Státní maturita je jasným důkazem toho, že nastavit nějaké jednotné posouzení znalostního minima není ministerstvo nějak použitelně schopno ani na úrovni střední školy. Proto mi přijde jako správná cesta nejen pro vysoké, ale i střední školství, nechat školám volnost při nastavení zkoušek, a dát jim naopak maximální podporu, aby to mohly dělat dobře.

Požadavky zaměstnavatelů na vzdělání podle mě povětšinou nejsou motivovány ani tak tím, aby dotyčný měl nějaké konkrétní znalosti a dovednosti, ale je to mnohdy spíš měřítko typu je blbej = neměl na to vs. neni tak blbej = má školu. Obecně bude zaměstnavatel předpokládat, že člověk s maturitou v dnešní době bude mít lepší předpoklady k dobré práci než člověk bez ní a že o člověku něco vypovídá fakt, když má třeba titul z té a té vysoké školy. Ale že ho budu musel většinu práce stejně naučit, to se předpokládá u většiny absolventů (vč. těch, kdo dosud dělali zcela nesouvisející práci).

To není pravda, že VŠ není o základní škole, VŠ je o základní škole a její urpvni, je o střední škole a její úrovni a od těchto dvou se odvíjí jaké pak můžeme mít vysoké školství. Dnesk jsem si otevřel noviny a vyskočilo na mě, že odpad na bakalářích je 50 procent? Já nevěřím, že je to pouze o tom jak studenti pracují pouze během studia bakaláře, je to o tom jaké mají znalosti z minulosti a návyky. Ty nezískali tím jak se narodili, ale postupně během ZŠ a střední, ano jsuo vyjimky, které i když měli špatnou základku a střední tím, že mají cíl a vůlu toto překonají, ale školství nesmí být nastaveno na výjmečných osobnostech.

A ty hranice minimálních znalostí, o tom je přeci škola a vůbec systém hodnocení a vydávání certifikátů, je jedno, že se to jmenuje vysvědčení apod. Ono už jenom to, že někdo tvrdí, že maturita nerepresentuje zbytek studie je lež (neříkám, že to tvrdíš ty), protože k matuře se dostaneš, po 4 letech práce, kdybys 4 roky nemakal jak tvrdí, že o tom maturita není, tak se k ní nedostaneš. Jenom dodám jsou jednotlivci co nemusí chodit, protože maj mozjkovnu a stačilo by jim "přečís učebnice", ale drtivá většin apopulkace musí 4 roky makat, aby u maturity dokázala složit zkoušky, bohužel se to dnes redukuje na práciu "o svatém týdnu" jako by 4 roky učení neexcistovali a naznačuje se, že by to snad šlo i bez nich...

Ale k "certifikátům", když opět otevř noviny a co říkaj studenti o maturitě, že je to šikana i kdyby tam nebyla matika atd. Jako je to stále o tom samém, matura je o tom hnusném "přeskoušení" umíš/neumíš". Šak jestli je to šikana, tak je nikdo nenutí tam jít a můžou zaměstnavateli ukázat jinak, že na to mají. Pro zaměstnavatele je to právě důkaz toho, že se něco naučili.
A toto také vypadává v debatě co je to matura a proč, debatuje se nad tím jak zaujmout, jak přiblížit, jak zatraktivnit apod. ALE je to cesta do pekel, někdo někdy řekl, že tvrdá práce je zábava? Jasně u výjimek ano, ale drtivá většina lidí práce=zábava ani omylem nechápe. Aj to jak vysoké školy chcou snížit počet odpadu je o tom, že chtějí informovat "o tvrdosti práce=studia" a lidi si rozmysleli tam jít.
Proto hledat cestu jak učení udělat zábavou je nesmysl, ano můžu to udělat pro jeden/dva předměty, podle toho, který zrovna ten či onen žák má jako něco co ho baví, ale někdo komu jde čeština tak bude nadávat na matiku a naopal, ale psát a popčítat by měli na nějaké minimální urovni všichni...

Takže z mého pohledu by si někdo měl v prívé řadě sednou a říci jaký mám cíl, tedy jaké znalosti jsou vyžadovány pro tu kterou uroven vzdělání a to z ohledem na možnosti populace z hlediska inteligence ne z hlediska toho, že ted tvrdá práce=studium není cool a řve se na ulici "proč se musíme učit co nás nebaví". Prostě vzít gausovu křivku a říci, na záíkladě těchto požadavků je předpoklad, na to,, aby maturu mělo dejme tomu 35procent populace a tomu dát kapacity, ale nedělat co dnes, "každej musí mít maturu"...

A jinyma slovama říkaš to samé, matura z roku 95 ukazuje jiné shcoipnsoti jedince,, jak někoho kdo ju má z roku 2019, proto se taky na pozice maturantu dnes davaj bakalari a inzenyri, protoze tak polovina vysošů ma tak uroven maturantu pred 30 lety...
A souhals, když budu mít před sebou inzenyra ze soukrome skoly vs treba CVUT, tak drtive davam prednost pokud chci shopneho cloveka tomu kdo ma CVUT... V brne platí ze zemedeka ekonomika super, VUT odpad, ale naopak technickej obor zemedelske je odpad, ale VUT se ceni. Protoze jsou rozdilne latky, hranice znalosti.
Z meho pohledu to vidime stejne, ajenom ja to vidim v tom, ze je blbost vest debatu jak zde vede vetsina o reformach, zmenou ucebnic, ze by meli dostavat podporu, vymyslet se programy, aby nejak zapomneli, ze uceni je ona prace. Jasne, je to o tom, ze nekde je dobrej ucitel a nekde spanej, coz spise ukazuje ne na spatnej system principialne, ale spise nastaveni znalosti a misto podpory studentu jako by měli 6 let, da tpodporu ucitelum A HLAVNE NASTAVIT SYSTEM, aby se zbavoval flakacu, takovej batovskej, kdyz nemas vysledky letis a skola, ktera bude tolerovat flakace musi zaniknout, zaroven, ale musi skola dat podminky ke studii, ale ne zase ve stylu, ze student nic nemusi...
Ono uz jenom to, ze se studenti musi umet myslet a vsechhno najdou na netu je blud, kdyz je prazdna hlava, tak nemaj a nebudou premayslet, jednoduse, nemaj nad cim, kdzyz maj prazdno...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Karel666 za příspěvek:
Jaroslav.Lainz

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 611
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 548 poděkování
Dostal poděkování: 398 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 27 srp 2019, 14:28

Na pozice maturantů se dnes dávají vysokoškoláci zejména proto, že je zkrátka víc vysokoškoláků než dřív, takže ať je nárůst jejich počtu způsoben čímkoliv, pokud budeš zaměstnavatel a budeš chtít pracovní sílu s určitými intelektovými schopnostmi, nejjednodušší způsob selekce je požadovat vyšší stupeň vzdělání. A to, že vzrostl počet vysokoškoláků bude do značné míry tím, že dnes je opravdu jen zanedbatelné procento lidí, kteří by nemohli studovat pokud chtějí...

Ale je dobře, že každý dostává šanci, jak s ní naloží, už je na něm.

Nicméně chtěl jsem říct hlavně to, že tohle téma je o vysokých školách, jinými slovy základky a střední si řeš v příslušných vláknech.

Uživatelský avatar
Vaclav.Kubaljak
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 189
Registrován: 08 kvě 2018, 23:05
Profese: Učitel
Dal poděkování: 349 poděkování
Dostal poděkování: 283 poděkování

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Vaclav.Kubaljak » 27 srp 2019, 22:06

Ondrej.Kalis píše:
26 srp 2019, 15:24
Pokud má bakalář znalosti a kompetence obdobné jako maturant v roce 1995, je to rozhodně problém a měli bychom se o to více zamýšlet nad kvalitou našeho vzdělávání. Na druhou stranu, nemyslím si, že to tak je. Maturita určitě není o tom, že by ji měl mít každý, avšak jsem přesvědčen, že bychom měli směřovat k tomu, aby člověk, který proleze střední školou k maturitě a v průběhu studia dával pozor, tu maturitu zvládnul. A rozhodně to nemá být o tom, jak se děje na některých školách, že ho k maturitě v posledním ročníku nepustím, protože ho nechám uměle propadnout (uměle proto, že nastolím překážky, které neodpovídají systému výuky a zkoušení v předchozích částech studia), jen proto, abych si nepokazil statistiku úspěšnosti u maturity.

Student, který na to skutečně nemá, by měl být odhalen v průběhu studia a jeho nepokračování by mělo víceméně vyplynout z toho, že nezvládá většinou vícero předmětů, následně nesloží nějaké zkoušky a odchází. To by mělo platit na školách všech stupňů. Ne, není nutné, aby každý měl titul, maturitu atd., ale vyhazovat lidi ve velkém na závěrečných zkouškách, je prasárna a špatná vizitka školy.
Student který na to nemá by měl být odhalen nejpozději do pololetí druhého ročníku a nejlépe ovšem hned před přijetím - dobře nastavenou přijímací zkouškou!

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 611
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 548 poděkování
Dostal poděkování: 398 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 28 srp 2019, 10:00

Vaclav.Kubaljak píše:
27 srp 2019, 22:06
Student který na to nemá by měl být odhalen nejpozději do pololetí druhého ročníku a nejlépe ovšem hned před přijetím - dobře nastavenou přijímací zkouškou!
S tou přijímací zkouškou právě úplně nesouhlasím, není možné posoudit schopnosti kohokoliv jedním testem. Tou by měli být eliminováni jedině ti uchazeči, kteří na to nemají velmi výrazně...

Uživatelský avatar
Arnost.Stepanek
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 62
Registrován: 19 čer 2018, 10:27
Profese: Kouč, podporovatel
Bydliště: Hradec Králové
Dal poděkování: 44 poděkování
Dostal poděkování: 68 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Arnost.Stepanek » 28 srp 2019, 10:36

Ondrej.Kalis píše:
26 srp 2019, 15:24
Pokud má bakalář znalosti a kompetence obdobné jako maturant v roce 1995, je to rozhodně problém a měli bychom se o to více zamýšlet nad kvalitou našeho vzdělávání.
Tohle tvrzení slyším velmi často a nemyslím, že sedí. Když to budeš měřit metrikama z roku 95, určitě to tak bude ... tenkrát nebyl internet, mobily uměly z her jan hada (tuším nokia 5110) a pro informace jsi musel do hlavy, do tabulek, ke kamarádům/zkušenějším kolegům nebo do knihovny. To ale dneska neplatí.

Ano v klasických příkladech a-le úloha z derivací tohle platí. Ale budeme se muset smířit s tím, že studenti budou mít jiné kompetence, než počítat derivace a nabiflovat se cokoli, aby dostali zkoušku. Kompetence, které budou pro ně v jejich životě důležité. Místo izolovaných informací vnímat vztahy souvislosti, hodnotit, přemýšlet, ... .
Arnošt Štěpánek
**********************************************************
"Dobrý hráč hraje tam, kde je puk právě teď. Výborný hráč hraje tam, kde puk bude za chvíli"
Wayne Gretzky

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 611
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 548 poděkování
Dostal poděkování: 398 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 28 srp 2019, 11:00

Arnost.Stepanek píše:
28 srp 2019, 10:36
Ondrej.Kalis píše:
26 srp 2019, 15:24
Pokud má bakalář znalosti a kompetence obdobné jako maturant v roce 1995, je to rozhodně problém a měli bychom se o to více zamýšlet nad kvalitou našeho vzdělávání.
Tohle tvrzení slyším velmi často a nemyslím, že sedí. Když to budeš měřit metrikama z roku 95, určitě to tak bude ... tenkrát nebyl internet, mobily uměly z her jan hada (tuším nokia 5110) a pro informace jsi musel do hlavy, do tabulek, ke kamarádům/zkušenějším kolegům nebo do knihovny. To ale dneska neplatí.

Ano v klasických příkladech a-le úloha z derivací tohle platí. Ale budeme se muset smířit s tím, že studenti budou mít jiné kompetence, než počítat derivace a nabiflovat se cokoli, aby dostali zkoušku. Kompetence, které budou pro ně v jejich životě důležité. Místo izolovaných informací vnímat vztahy souvislosti, hodnotit, přemýšlet, ... .
Technická poznámka - to není moje idea, ale reakce na Karla. Také si osobně nemyslím, že ta teze je pravdivá.

A jako amatérský matematik (rozuměj nadšenec, kterýho prostě matematika baví, ale čas na to nemá) se musím ohradit vůči té narážce na derivace. Právě infinitezimální počet, pokud se s ním naučíš trochu pracovat a následně ho pochopíš hlouběji, je prvek matematiky s obrovským přesahem - právě tím se můžeš naučit vnímat ty souvislosti a logicky o nich přemýšlet, je to jedna z prvních věcí (a jedna z mála na střední), kde se student dostává od tupých počtů opravdu do světa matematiky. Takže právě derivace, integrály atd. bych spíš učil a zkoušel ještě víc. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Janka.Michailidu, Marek.Necada

Uživatelský avatar
Vaclav.Kubaljak
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 189
Registrován: 08 kvě 2018, 23:05
Profese: Učitel
Dal poděkování: 349 poděkování
Dostal poděkování: 283 poděkování

Re: Pirátské vize pro terciární vzdělávání do roku 2030

Příspěvek od Vaclav.Kubaljak » 28 srp 2019, 11:08

Ondrej.Kalis píše:
28 srp 2019, 10:00
Vaclav.Kubaljak píše:
27 srp 2019, 22:06
Student který na to nemá by měl být odhalen nejpozději do pololetí druhého ročníku a nejlépe ovšem hned před přijetím - dobře nastavenou přijímací zkouškou!
S tou přijímací zkouškou právě úplně nesouhlasím, není možné posoudit schopnosti kohokoliv jedním testem. Tou by měli být eliminováni jedině ti uchazeči, kteří na to nemají velmi výrazně...
Však neříkám, že ne, je tam tam první část sdělení, tzn. ti co jsou marní budou vyřazení přijímací zkouškou, další část v průběhu prváku, nejpozději v pololetí druhého ročníku. Aby neztráceli zbytečně čas studiem oboru pro který se nehodí. Nesnáším ty momenty, kdy lidi vyhazují až na konci studia, prostě proto, že mohou a hlavně za ně měli celou dobu prachy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Kubaljak za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Karel666

Odpovědět

Zpět na „Školství“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host