Maturity

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Skolstvi

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Školství. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Oldrich.Fischer
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 153
Registrován: 26 zář 2013, 21:14
Profese: Konstruktér
Dal poděkování: 323 poděkování
Dostal poděkování: 131 poděkování

Maturity

Příspěvek od Oldrich.Fischer »

Maturity.
Na základní škole od první do osmé třídy jsem viděl ředitele školy pouze dvakrát. Jednou , jako prvák, když do třídy přišel na návštěvu jeden soudruh a ten nám vyprávěl , jak byl v Sovětském svazu. Podruhé , když jsme měli v zimě oslavu jolky a starší žačka ,asi páťačka , na stupínku tančila kozáčka.
Na střední škole, když chtěl třídní učitel psát seznam , kdo se hlásí do ČSM. Nepřihlásil se nikdo. Třídní učitel odešel pro ředitele. Ten se postavil na stupínek a prohlásil: Kdo není v ČSM nemá na škole tohoto typu co dělat. Pak jsme byli v ČSM všichni. Také jsem ředitele slyšel ve školním rozhlase, když vyhlašoval cvičný atomový poplach. To jsou asi všechny mé vzpomínky na ředitele škol za 12 let školní docházky. Ředitel školy v mých životních zkušenostech představuje akorát jakéhosi politruka. Je úplně jedno čí ideologie. Marxistické nebo třeba budhistické. S výukou ve škole zkrátka jinak nemá nic společného. Je jenom kámoš s klukama ,co si mezi sebou říkají „ vole, vole.“
To samé při zakládání a provozu jakýchkoliv soukromých škol. Lze se jen domnívat, že kvalifikace v oboru, té které školy, je pro uchazeče o místo spíše mínusem. Když už byly všechny místa náměstků ministrů obsazeny ,tak se zřídila pro další kámoše aspoň místa majitelů a ředitelů soukromých škol. (To též považuji za další tunelování státního rozpočtu.) Pak vznikl též problém jak dotlačit žáky k vůbec nějakému výkonu. Dle přesvědčení absolventa:“ My jsme si to zaplatili , oni nám to musejí dát.“ Hoši , které vzali do práce například státních zaměstnanců s tím , že maturitu si musejí dodělat, samozřejmě hledali , jak uspět co nejsnáž. Například: učiliště zeleniny a ovoce s maturitou. Vzhledem k tomu ,že peníze se získávaly podle počtu žáků , tak oboustranný zájem byl , aby všichni uspěli . (Ono se to promítlo i do státních škol. Když u vysokoškolského profesora propadne „ nadlimit“ je vyhozenej profesor.) Zřízením státních maturit byl vybrán jeden ze způsobů, jak tlačit alespoň k nějaké minimální úrovni vědomostí. Jako všechno, se to zvrhlo. Nekonečný proud tematických úkolů, expertiz, poradců, posuzovatelů, prémií , cílovek, oponentů, souhlasitelů atd. Pak z toho vylezlo něco nic moc, za náklady prý kolem miliardy. Moje osobní zkušenost je: úroveň absolventů je rozhodně vyšší než v pořadu „ aj múdry schybí. „ Absolventi rozhodně neříkají, že čtyři na druhou je šest, a že Romulus a Rémus jsou teplí braši, i když jejich znalosti jsou též leckdy legrační. Jak to vidím, tak dopracování úrovně zkoušek bude jistě stát nejméně další miliardu na cílovkách k ministerským platům.
Tímto dávám též plně za pravdu článkům kolegů Ondreji Profantovi i Romanu Kučerovi.
P.S.
Nedokážu pochopit , proč dosud slovenská representace pořad "nezakázala. Samozřejmě, pořad má sledovanost, a tvůrci vejvar, ale pořad přesvědčuje diváky, že ať je Slovák velký , malý, starý nebo mladý – z 80 % je to vždycky hovado.
Odpovědět

Zpět na „Školství“