Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Bezpecnost
- Marek.Necada
- Administrativní odbor
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 05 lis 2009, 22:44
- Profese: silozpytec
- Bydliště: Helsinki
- Dal poděkování: 9678 poděkování
- Dostal poděkování: 6754 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Mimochodem, zdá se mi to, nebo nám tam stále chybí přístupnost právních předpisů a technických norem?
Místopředseda finských Pirátů
Долой царя!
Долой царя!
- Jaroslav.Kucera
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 4615
- Registrován: 21 dub 2009, 15:19
- Profese: Konfigurační inženýr/programátor
- Bydliště: Mošnova 29, Brno
- Dal poděkování: 7509 poděkování
- Dostal poděkování: 1591 poděkování
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Tohle je v působnosti komise pro revizi práv k nehmotným statkům a svobodný internet a pokud vím, pamatují na to.
člen KS Jihomoravský kraj, zakládající člen
- Jaroslav.Kucera
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 4615
- Registrován: 21 dub 2009, 15:19
- Profese: Konfigurační inženýr/programátor
- Bydliště: Mošnova 29, Brno
- Dal poděkování: 7509 poděkování
- Dostal poděkování: 1591 poděkování
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Oprava. V jedné diskusi na idnes.cz jsem byl jedním hloubavým čtenářem upozorněn na existenci www.isvz.cz, tedy Informačního systému o veřejných zakázkách. Povinně do něj padá vše nad 2m a nad 6m u stavebních prací. Jak jsem to pochopil, tak pro "veřejné zakázky malého rozsahu", tedy od 200tis. Kč do 2m a od 600tis. do 6m Kč u stavebnictví, neplatí povinost do ISVZ zadávat. Pod tyto částky není výběrové řízení nutné vůbec.
Takže tento odstavec:
Takže tento odstavec:
Nahradíme takto:[*]Je nezbytné, aby soukromé společnosti měly rovné možnosti účastnit se výběrových řízení na státní zakázky. Podporujeme proto zřízení centrálního webu veřejných zakázek, který by využívaly veškeré orgány státní správy i jednotlivých samospráv. Informace by byly pro zástupce jednotlivých firem snado vyhledatelné dle parametrů jako je místo, obor a dalších.
[*]V Informačním systému o veřejných zakázkách (www.isvz.cz) je nutné uveřejňovat i veřejné zakázky malého rozsahu.
[*]Výběrových řízení na státní zakázky se nemohou účastnit společnosti, jejichž majoritní vlastník nebo skupina vlastníků není dohledatelná.
[*]Z výběrových řízení pro státní správu jsou na 5 let vyřazeny společnosti, které měly v minulosti problém s plněním záruky na provedené dílo nebo předražily své dílo o více než 20% oproti předem nabízené ceně po zohlednění inflace. Toto omezení se týká i firem s takto problémovými majoritními vlastníky.
[*]Výše uvedená pravidla platí i pro státní podniky, podniky 100% vlastněné státními institucemi(např. Dopravní podnik města Brna) a společnosti, které hospodaří s veřejnými financemi na základě zvláštní licence(zdravotní pojišťovny).
člen KS Jihomoravský kraj, zakládající člen
- Marek.Necada
- Administrativní odbor
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 05 lis 2009, 22:44
- Profese: silozpytec
- Bydliště: Helsinki
- Dal poděkování: 9678 poděkování
- Dostal poděkování: 6754 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Škoda, že na to nepřišla řeč dřív. Já jsem ten systém totiž viděl už dřív (ještě dávno před vznikem ČPS), ale nějak mě to nenapadlo při čtení toho návrhu. Prostě jsem si to teď neuvědomil. Ale už tehdy jsem četl o tom, jak nedůsledně instituce ty zakázky zadávají. Čili opět -- problém tu je i s uplatňováním současné legislativy. A taky s metodikou.
Osobně se mi ten systém moc nelíbí svým provedením. Mimochodem, na spojení s tím subsystémem pro zakázky jsem teď čekal přes 10 vteřin.
A ještě věcná připomínka: Trochu se mi nepozdává, že námi navrhovaná pravidla by se vztahovala jen na podniky ze 100 % vlastněnými veřejnou správou. A když to bude jen 99 %? (Protože už vidím, že jakmile by se tato pravidla zavedla, okamžitě by tyto instituce prodaly od každého takového podniku alespoň jednu akcii.)
Osobně se mi ten systém moc nelíbí svým provedením. Mimochodem, na spojení s tím subsystémem pro zakázky jsem teď čekal přes 10 vteřin.
A ještě věcná připomínka: Trochu se mi nepozdává, že námi navrhovaná pravidla by se vztahovala jen na podniky ze 100 % vlastněnými veřejnou správou. A když to bude jen 99 %? (Protože už vidím, že jakmile by se tato pravidla zavedla, okamžitě by tyto instituce prodaly od každého takového podniku alespoň jednu akcii.)
Místopředseda finských Pirátů
Долой царя!
Долой царя!
- Jaroslav.Kucera
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 4615
- Registrován: 21 dub 2009, 15:19
- Profese: Konfigurační inženýr/programátor
- Bydliště: Mošnova 29, Brno
- Dal poděkování: 7509 poděkování
- Dostal poděkování: 1591 poděkování
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
To by ovšem znamenalo změnu právní formy ze státního podniku na akciovou společnost privatizaci. A od toho okamžiku si efektivitu hospodaření hlídá kupec akcií, tedy soukromý investor, který bude vždy fungovat efektivněji, než stát, jakožto vlastník.Marek Necada píše: A ještě věcná připomínka: Trochu se mi nepozdává, že námi navrhovaná pravidla by se vztahovala jen na podniky ze 100 % vlastněnými veřejnou správou. A když to bude jen 99 %? (Protože už vidím, že jakmile by se tato pravidla zavedla, okamžitě by tyto instituce prodaly od každého takového podniku alespoň jednu akcii.)
člen KS Jihomoravský kraj, zakládající člen
- Marek.Necada
- Administrativní odbor
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 05 lis 2009, 22:44
- Profese: silozpytec
- Bydliště: Helsinki
- Dal poděkování: 9678 poděkování
- Dostal poděkování: 6754 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Změna právní formy != privatisace. Jde o to, že veřejná instituce bude mít většinu, takže "soukromý investor" (ve skutečnosti třeba úředník, kterému se to hodí), si to moc hlídat nebude.Jaroslav Kucera píše:To by ovšem znamenalo změnu právní formy ze státního podniku na akciovou společnost privatizaci. A od toho okamžiku si efektivitu hospodaření hlídá kupec akcií, tedy soukromý investor, který bude vždy fungovat efektivněji, než stát, jakožto vlastník.
Místopředseda finských Pirátů
Долой царя!
Долой царя!
- Jaroslav.Kucera
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 4615
- Registrován: 21 dub 2009, 15:19
- Profese: Konfigurační inženýr/programátor
- Bydliště: Mošnova 29, Brno
- Dal poděkování: 7509 poděkování
- Dostal poděkování: 1591 poděkování
Re: Rozšíření bodu 3. Reforma veřejné správy
Na podnět Petra Vilety přidávám tuto větu: Pokud podmínkám výběrového řízení nevyhovují alespoň dva uchazeči, je třeba tyto podmínky změnit.
Veřejně přístupné jednání výběrových komisí, zavedení laického prvku do komisí, podobně jako je tomu u soudů. Samozřejmostí se musí stát zápis i s jmenným hlasováním členů komise.
EDIT: Doplněno na žádost Petra Vilety:[*]V Informačním systému o veřejných zakázkách (http://www.isvz.cz) je nutné uveřejňovat i veřejné zakázky malého rozsahu.
[*]Výběrových řízení na státní zakázky se nemohou účastnit společnosti, jejichž majoritní vlastník nebo skupina vlastníků není dohledatelná.
[*]Z výběrových řízení pro státní správu jsou na 5 let vyřazeny společnosti, které měly v minulosti problém s plněním záruky na provedené dílo nebo předražily své dílo o více než 20% oproti předem nabízené ceně po zohlednění inflace. Toto omezení se týká i firem s takto problémovými majoritními vlastníky.
[*]Pokud podmínkám výběrového řízení nevyhovují alespoň dva uchazeči, je třeba tyto podmínky změnit.
[*]Veřejně přístupné jednání výběrových komisí, zavedení laického prvku do komisí, podobně jako je tomu u soudů. Samozřejmostí se musí stát zápis i s jmenným hlasováním členů komise.
[*]Výše uvedená pravidla platí i pro státní podniky, podniky 100% vlastněné státními institucemi(např. Dopravní podnik města Brna) a společnosti, které hospodaří s veřejnými financemi na základě zvláštní licence(zdravotní pojišťovny).
Veřejně přístupné jednání výběrových komisí, zavedení laického prvku do komisí, podobně jako je tomu u soudů. Samozřejmostí se musí stát zápis i s jmenným hlasováním členů komise.
člen KS Jihomoravský kraj, zakládající člen