Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym PrumyslObchod

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Průmysl a obchod. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Souhrnná stránka rezortního týmu zde: https://www.pirati.cz/pripoj-se/prumysl-obchod/
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Schůzka Resortního týmu Průmysl a obchod
1.11.2018


Přítomni:
Jiránek, Třešňák, Polanský, Vanča, Ferjenčík

Agenda jednání:
  • Kontrola plánu práce resortního týmu a postup v jednotlivých oblastech
    Sněmovní tisky 20. schůze
    Různé
    Návrh dalšího termínu schůze
    rozdělení témat mezi členy týmu
    plán práce týmu
Sněmovní tisky z 20. schůze

Implementace EU - náklady držitelů poštovních licencí - 202
Revize stavu z let 2013 a 1014 v rámci úhrady čistých nákladů pro poskytovatele poštovních služeb. 800 milionů pro Českou poštu a úprava povinností a možností pro ČTÚ. Celkově zlepšení současného stavu pro poskytovatele poštovních služeb.
Návrh stanoviska - PRO

Širší korekce systému investičních podmínek - 298
Jedná se o velkou mentální změnu směrem k podpoře firem s vyšší přidanou hodnotou (ne montovny). Je tam několik podmínek, které mají toto zaručovat. (například 80 % zaměstnanců musí mít vyšší než průměrnou mzdu v regionu, aby měla firma šanci na pobídku. Jsem pro to pustit dál a probrat na výborech.
Návrh stanoviska - PRO

Zákon o prodejní době - 200
Hlasování bude volné, nejprve budeme řešit jednotlivé PN z HV.
Chceme řešit motivaci - finanční demotivaci řetězců, aby se nevyplatilo mít o svátcích otevřeno.
V zákoníků práce doplnit paragraf, že se bude týkat maloobchodu a velkoobchodu, případně doplnit, čeho všeho se netýká

Zrušení zákona o prodejní době - 275
Čím dál víc si myslím, po debatách se zástupci i odpůrci zavření ve svátcích, že bychom měli podporovat zavření o svátcích. Všechny státy okolo nás mají všechny svátky zavřeno bez výjimek prodejní plochy. Podle studie zaměstnanců obchodu UZO. Inventury prý navíc dělají externí firmy a zaměstnanci dostávají zpravidla náhradní volno, ne peníze.
Návrh hlasování (doplní Martin Jiránek):
Počkáme, jakým způsobem projde Nacherovo návrh.
Návrh stanoviska - Zdržet nebo Proti
Martin J.: Můžeme navrhnout zrušení, pokud zavedeme sváteční přplatky ve výši 2,5 násobek - nakonec neodsouhlaseno
Navrhneme PN, který zákaz projede ruší, kromě Vánoc a 1.1. - nebyl nakonec navržen
Po ministerstvu bude chtít logičtější návrh řešení, než je současné omezení 200m.

ČTÚ 2017 - 176
infromativní

2) Rozdělení témat mezi členy týmu
Matouš prošel jednotlivá témata a proběhlo rozdělení mezi členy týmu

3) Plán práce resortního týmu
Jiránek - firma za jeden den, úlevy začínajícím podnikatelům
Třešňák - stanoviska a analýzy k dělení ČEZ, Výstavba JZ, seminář 25.10. v PSP
Černohorský - horní zákon
Polanský - nelegální billboardy u silnic
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Schůzka rezortního týmu MPO
19.12.2018 - 19:00


Přítomní:
Radek Holomčík, Petr Třešňák, Ondřej Polanský, Lukáš Černohorský, Martin Jiránek, Josef Pavlovic, Kamile Repanová,
Omluvení:
Neomluven:

Schůzi zahájil Petr Třešňák s tím, že je zapotřebí dopracovat změny do programu pro eurovolby. Na tomto základě byl přeskočen bod č. 1 a pokračovalo se bodem č. 2 aktualizovaným zápisem viz níže.
Bod č. 3 bude probrán, až bude dopracován - Dana Balcarová seznámila přitomné s tím, že se na tom pracuje.

Program
1) Energetický zákon
přenesení části nákladů na přeložky inženýrských sítí z vlastníků nemovitostí na energetiky
Senátní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů pozemní a inženýrské stavby

2) Program do eurovoleb - Klima a energie
https://docs.google.com/document/d/1dIB ... sp=sharing
V české podobě zde
https://docs.google.com/document/d/1SYb ... sp=sharing

Posílám anglické i české znění.
Dovolil jsem si ho vložit i do sdíleného dokumentu - https://docs.google.com/document/d/1dIB ... jrEeg/edit#

Petr

EN
The environment is shared by everyone. Even our freedom depends on favourable environment. Smog limits our freedom to get outside, soil pollution our freedom to drink from a well, and so on. The Pirate Party aims to maintain and improve the environment and to increase citizens’ involvement in the decision-making process of environmental policies through direct democracy. It is a matter of course to adhere to principles of sustainability, whilst taking into account economical, social and regional aspects and responsible behaviour towards future generations and animal welfare.
The availability of information and transparency of the decision-making process are essential. People have the right to easy access to information about the state of the environment and the impact of its polluters. All this must be always reliably available on websites. The scientific knowledge, specifications and advice that form the basis for law-making and administrative decisions must always be obtained from independent experts.
We also advocate that people have more information about products in stores, added substances, raw materials and their impact on the environment, including testing on animals.
In the decision-making process, all stakeholders and NGOs should have the opportunity to actively engage in discussing the issues related to spatial planning, landscape and the environment.
We will be pushing for innovation in the field of environment, waste management and energy. We will introduce legislation about ecodesign that eliminates the generation of plastic waste and narrows its types composition. We will promote a common european energy policy, which will however take into account conditions for energy production from RES in individual member states, with an emphasis on efficiency, savings and support for local self-sufficiency.
Our goal is transparent and decentralised structure of energy suppliers, with an emphasis on safety and sustainability. The EU power industry must be built on emission-free energy sources.
We will adhere to the Paris agreement to limit the rise in temperature to a maximum of 1.5 °C above the pre-industrial levels

CZ
Životní prostředí sdílíme všichni. Na příznivém životním prostředí závisí i naše svoboda. Smog omezuje naši svobodu vycházet, znečištění půdy naši svobodu pít ze studny a podobně. Pirátská strana má za cíl udržení a zlepšení stavu životního prostředí a větší zapojení občanů do rozhodování politik životního prostředí pomocí přímé demokracie. Při tom je samozřejmostí dodržování zásad udržitelnosti s přihlédnutím k ekonomickým, sociálním i regionálním aspektům a odpovědným jednáním vůči budoucím generacím a dobrým životním podmínkám zvířat.
Za nezbytnou považujeme dostupnost informací a transparenci rozhodování. Lidé mají právo na snadný přístup k informacím o stavu životního prostředí i o vlivu jeho znečišťovatelů. To vše musí být vždy spolehlivě dostupné na webových stránkách. Vědecké poznatky, specifikace a rady, které tvoří základ pro tvorbu legislativy a správní rozhodnutí, musí být získány od nezávislých odborníků.
Prosazujeme, aby měli lidé také více informací o výrobcích v obchodech, přidaných látkách, surovinách a jejich vlivu na zdraví a životní prostředí, včetně testování na zvířatech.
V rozhodovacích procesech mají “All stakeholders and NGOs” mít možnost aktivně se zapojit do projednávání otázek týkajících se územního plánování, krajiny a životního prostředí.
V oblasti životního prostředí, odpadového hospodářství a energetiky se budeme zasazovat o inovace. Zavedeme legislativu týkající se ekodesignu eliminující vznik plastového odpadu a zužující jeho druhovou skladbu. Budeme prosazovat společnou evropskou energetickou politiku, která však zohlední podmínky výroby z OZE v jednotlivých členských zemích a to s důrazem na efektivitu, úspory a podporu lokální soběstačnosti.
Naším cílem je transparentní a decentralizovaná struktura dodavatelů energií s důrazem na bezpečnost a udržitelnost. Energetika EU musí být postavená na bezemisních zdrojích energie.
Budeme dodržovat Pařížskou dohodu o omezení zvýšení teploty na maximálně 1,5 °C nad úrovní před industrializací.

3) Klimatická změna - informace a strategie
https://docs.google.com/document/d/1EMc ... sp=sharing
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Zápis z jednání Resortního týmu MPO
Den a čas konání: 8. 1. 2019
Místo konání: G170


Přítomní:
Petr Třešňák, Ondřej Polanský, Lukáš Černohorský, Martin Jiránek, Josef Pavlovic,
Omluvení:
Neomluven:

Agenda:
Odsouhlasení finálního znění programových bodů pro volby do Evropského parlamentu
Informace o mediálních vyjádřeních týkající se vládního zmocněnce pro jadernou energetiku a stálého výboru pro jadernou energetiku
Různé

1)
Rezortní tým MPO bere na vědomí kapitolu “Foreign Affairs Policy” v části International trade policy souhlasí se zněním této části programového bodu ve znění z 8.1.2019.
PRO: 4
PROTI: 0
ZDRŽEL SE: 0

Rezortní tým MPO bere na vědomí kapitolu “Space program” a souhlasí s jeho zněním ve verzi dle návrhu Ondřeje Polanského, kterou doplní neprodleně a vzápětí bude připojena jako součást tohoto zápisu.
Update zápisu z 9.1.2019 - verze Ondřeje Polanského k 9.1. 12:19 - https://docs.google.com/document/d/1Sjh ... sp=sharing

PRO: 4
PROTI: 0
ZDRŽEL SE: 0

Rezortní tým MPO bere na vědomí kapitolu Environment, Climate and Energy společného evropského programu Pirátských stran ve znění z 8. 1. 2019.
Rezortní tým konstatuje, že předložené znění je rozdílné od finálního návrhu odsouhlaseného resortním týmem MPO na společném zasedání 20. 12. 2018.
PRO: 4
PROTI: 0
ZDRŽEL SE: 0

2)
Stávající zmocněnec pro jadernou energetiku Ján Štuller končí na konci ledna a vláda ho nahradí Jaroslavem Mílem. Ten již byl pověřen zpracováním nového statutu stálého výboru pro jadernou energetiku, dle kterého by předsedou výboru měl být sám premiér a místopředsedou ministryně průmyslu a obchodu. Dle mediálních vyjádření premiér nabídl místa v tomto výboru i opozici
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Schůzka Resortního týmu MPO
Den a čas konání: 7. 3. 2019


Přítomní: Třešňák, Jiránek, Repanová
Omluvení: Černohorský, Polanský, Balcarová
Neomluven:

Agenda:
Stanovisko k plynovodu Gazela
Finální stanovisko k tisku 250
Pirátský koncept pro energetiku a jeho provázanost s dalšími koncepčními a strategickými dokumenty - harmonogram činností a kompetencí

Vzhledem k nízké účasti byly následující body pouze neformálně prodiskutovány a následně budou detailně probrány na dubnové schůzce:

1)
Podklady:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... UhMOALYLqS
https://sever.rozhlas.cz/pres-ustecky-k ... uDYqDqsuGg

2)
Tisk ST 250 - http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=8&T=250
Stanovisko k hlasování - pustit tisk do dalšího čtení

3)
Koncept pro klimatickou změnu již vyhotoven - https://docs.google.com/document/d/1eIe ... SEo68i69Gs
Ondra Polanský a jeho tým Doprava vypracoval Koncetp vysokorychlostních železnic
Během druhého kvartálu 2019 na tyto koncepční dokumenty navážeme naší "vizí pro energetiku", která by měla být s těmito dokumenty v souladu.
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Petr.Tresnak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 914
Registrován: 01 srp 2009, 20:48
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 979 poděkování
Dostal poděkování: 1037 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Petr.Tresnak »

Schůzka Rezortního týmu průmysl a obchod, 27.11.2019

Přítomní: Polanský, Třešňák, Černohorský, Murzynová, Pavlovic, Valenta (do 17:00),
Jan Palasčák (e-mailem, viz. příloha)

Program
1) Usnesení RT k COP25 a jednotlivým PN k hlasování EP 28.11.2019

RT svolán na základě požadavku od Davida Wagnera o stanovisko k hlasování v EP k tématu COP25
Původní návrh usnesení COP25 v bodě 56 ostrakizuje jadernou energie jako nečistou, nebezpečnou a ekonomicky neudržitelnou.
Pozměňovací návrh 38 naproti tomu v bodě 56 říká, že jádro může hrát roli v dosažení klimatických cílů a snižování emisí skleníkových plynů; PN zároveň uznává, že je zapotřebí středně- až dlouhodobé strategie, která by brala v úvahu nové technologie a měla za cíl udržitelnost celého sektoru.
V bodě 56 původní text doslovně vylučuje fosilní zdroje z možnosti financování EIB s výjimkou plynových zdrojů (záměrně uvedeno “in combination with renewables, as a bridging technology to replace coal”) - přesto se jedná v případě plynu o podporu fosilního zdroje.
Pozměňovací návrh 3 přidává do bodu 52 uznání schválených cílů EIB a postupnou transformaci investic tak, aby do r. 2025 bylo 50% investic spojeno s bojem s klimatickou krizí. Zároveň vyjadřuje politování nad tím, že nová úvěrová politika stále umožňuje financování takzvaných nízkoemisních plynů, bez jasných a konkrétních kroků k ochraně životního prostředí.
Pozměňovací návrh 10 pouze vypouští doslovné zmínění plynu jako nízkoemisního zdroje energie z původního bodu č. 52.
Pozměňovací návrh 64 pak přidává nový bod 52a, který obsahuje vyjádření politování nad tím, že nová úvěrová politika stále umožňuje financování takzvaných nízkoemisních plynů, a vyzývá vyzývá k ukončení veškerého rozvoje infrastruktury pro fosilní paliva, včetně infrastruktury pro zkapalněný zemní plyn.

Usnesení RT:
RT Průmysl a obchod nesouhlasí s ostrakizací jaderné energetiky v původním návrhu usnesení a proto doporučuje hlasovat pro pozměňovací návrh 38 (Christophe Grudler, Chrysoula Zacharopoulou, … ).
RT Průmysl a obchod zároveň nesouhlasí s výjimkou pro plynové zdroje v rámci financování ze zdrojů EIB a doporučuje proto hlasovat pro pozměňovací návrh č. 3, a v případě jeho nepřijetí také pro PN č. 10 a 64.
hlasování:
PRO: 5 (Černohorský, Třešňák, Polanský, Pavlovic, Murzynová)
PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0

-------


Přílohy
I. mail člena RT
OFFTOPIC[shrnuti]---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Palascak <palascak@amperholding.cz>
Komu: Petr Třešňák <petr.tresnak@email.cz>, martin.jiranek@pirati.cz, ondrej.polansky@pirati.cz, lukas.cernohorsky@pirati.cz, Veronika Murzynova <veronika.murzynova@pirati.cz>, josef.pavlovic@pirati.cz, veritasderman@gmail.com, ppleticha@gmail.com
Datum: 27. 11. 2019 15:04:38
Předmět: Re: URGENTNÍ - Pozměňovací návrhy k usnesení do Madridu - jádro a plyn
dobré odpoledne,
dovolím si na tento dotaz zareagovat "out of the box" pirátské strany a politiky, pohledem makroekonoma a podnikatele a také s omluvou za absenci detailní znalosti zaslaného materiálu:
1) Jádro - jádro je bezemisní zdroj, piráti jádro ve svém programu podporují, státní energetická koncepce jádro podporuje, všechny strany ve sněmovně jádro podporují. Současně financování nových bloků v Dukovanech v tuto chvíli není zajištěno, resp. pokud bude uzavřena smlouva ČEZ-stát v deklarovaných intencích, tak projekt zřejmě bude řídit ČEZ a za financování ponese odpovědnost stát (IMHO se jedná o velký morální hazard a když stavět, tak ať staví rovnou stát). Bylo by tedy IMHO pro český stát velmi výhodné a v souladu s pirátským programem 2017 (podporovat jádro, ale současně snižovat ceny energií), kdyby bylo možné získat financování z EIB (nevím, zda je to reálné konkrétně pro stávající projekt Dukovany, předpokládám, že spíše ne). EIB by mohla být zajímavým zdrojem financování i pro výzkum a vývoj nových generací reaktorů a malých modulárních reaktorů, viz ÚJV Řež. I to by nepřímo mohlo pomoci výstavbě velkých jaderných bloků, navíc pokud se pro jádro pootevřou dveře nejdřív jen maličko a pro výzkum, do budoucna to lze posunout i přímo k financování investic - tam, kde ty technologie budou výsledkem podpořeného výzkumu a vývoje.
2) Zemní plyn - plyn je zdroj velmi zhruba s polovičními emisemi oproti uhlí, což je dobrý ukazatel právě tam, kde plyn nahrazuje uhlí, všude jinde je obtížné, jak plyn z hlediska emisí vnímat - je to opravdu na hraně. Obecně energetické zdroje na zemní plyn jsou akceptovány jako "transition assets" v lokalitách, kde tvoří alternativu uhlí a zejm. pokud slouží ke kombinované výrobě elektřiny a tepla. Z hlediska pirátského programu si to naprosto netroufám hodnotit. Z hlediska české státní energetické koncepce se s plynem počítá spíše málo, jako s doplňkovým zdrojem, kde přednost mají jádro a obnovitelné zdroje, tj. zde argument pro plyn zřejmě není a vládní pozici bych odhadoval jako proti. Naopak a to je zásadní rozdíl v přístupu - z hlediska evropského kontextu plyn bude zásadním energetickým zdrojem v důsledku projektu North Stream I a North Stream II, tj. můžeme s tím nesouhlasit a nemusí se nám to líbit, ale Německo na plyn vsadilo a zemní plyn umožní německý odklon od jádra i od uhlí, resp. realizaci Energiewende bez kolapsu německé energetiky. Nic na tom IMHO nemění ani to, že oficiální německá rétorika není takto otevřená ("follow the money"). Tj. předpokládám, že plyn v EIB v každém případě protlačí Německo.
zdravím do sněmovny a přeji pěkný den, Jan Palaščák[/shrnuti]



II. návrhy usnesení a PN
OFFTOPICDate 22/11/2019}22.11.2019
Amendment 38
Christophe Grudler, Chrysoula Zacharopoulou, Stéphanie Yon-Courtin, Stéphane Bijoux, Irène Tolleret, Frédérique Ries, Olivier Chastel, Gilles Boyer, Laurence Farreng, Dominique Riquet, Klemen Grošelj, Karin Karlsbro, Ondřej Kovařík, Ondřej Knotek, Caroline Nagtegaal, Jan Huitema, Derk Jan Eppink, Robert Roos, Rob Rooken, Jörgen Warborn, Anna-Michelle Asimakopoulou, Anne Sander, François-Xavier Bellamy, Marie-Pierre Vedrenne, Geoffrey Van Orden, Stéphane Séjourné, Arba Kokalari, Tomas Tobé, Sara Skyttedal, David Lega, Jessica Polfjärd, Sheila Ritchie, Kateřina Konečná, Brice Hortefeux, Agnès Evren, Nathalie Colin-Oesterlé, Martina Dlabajová, Martin Hlaváček, Dita Charanzová, Alexandr Vondra, Miapetra Kumpula-Natri, Anthea McIntyre, Radka Maxová, Elsi Katainen, Assita Kanko, Johan Van Overtveldt</Members>

Motion for a resolution B9-0174/2019
ENVI, PPE, S&D, Renew, Verts/ALE, ECR, GUE/NGL
2019 UN Climate Change Conference in Madrid, Spain (COP 25)
Motion for a resolution
Paragraph 56

Motion for a resolution
56. Believes that nuclear power is neither safe, nor environmentally or economically sustainable; proposes, therefore, that a just transition strategy be developed for the phasing out of nuclear power in the EU, including the provision of new jobs for people working in the nuclear power sector and plans for the safe dismantling of nuclear power plants and the safe treatment and long-term disposal of nuclear waste;
Amendment 38:
56. Believes that nuclear energy can play a role in meeting climate objectives because it does not emit greenhouse gases, and can also ensure a significant share of electricity production in Europe; considers nevertheless that, because of the waste it produces, this energy requires a medium- and long-term strategy that takes into account technological advances (laser, fusion, etc) aimed at improving the sustainability of the entire sector;



20.11.2019 B9-0174/3
Amendment 3
Pär Holmgren
on behalf of the Verts/ALE Group
Motion for a resolution B9-0174/2019
ENVI, PPE, S&D, Renew, Verts/ALE, ECR, GUE/NGL
2019 UN Climate Change Conference in Madrid, Spain (COP 25)
Motion for a resolution
Paragraph 52

Motion for a resolution
52. Stresses that the EU’s budget should be consistent with its international commitments on sustainable development and its mid- and long-term climate and energy targets, and should not be counterproductive to these targets or hamper their implementation; calls on the Commission, therefore, to ensure climate and biodiversity proofing of EU investments and to put forward harmonised and binding rules where applicable; calls on the Commission to ensure that the next multiannual financial framework (MFF) is fully compliant with the Paris Agreement and that no spending should contravene it; stresses the importance of replenishing the Green Climate Fund (GCF), and encourages Member States to at least double their contributions for the initial resource mobilisation; calls on the European Investment Bank to put a swift end to loans for fossil fuel projects, except for when gas is used, in combination with renewables, as a bridging technology to replace coal, where no other alternatives exist, when safeguards to avoid lock-in effects are put in place, and when steps are taken to ensure that the emissions trajectory remains in line with the goals of the Paris Agreement; asks the Member States to apply the same principle when it comes to export credit guarantees; calls for specific public guarantees in favour of green investments, of green finance labels and fiscal advantages for green investment funds, and of issuing green bonds; stresses the need for more ambitious financing of research and industrially applicable innovation;

Amendment 3
52. Stresses that the EU’s budget should be consistent with its international commitments on sustainable development and its mid- and long-term climate and energy targets, and should not be counterproductive to these targets or hamper their implementation; calls on the Commission, therefore, to ensure climate and biodiversity proofing of EU investments and to put forward harmonised and binding rules where applicable; calls on the Commission to ensure that the next multiannual financial framework (MFF) is fully compliant with the Paris Agreement and that no spending should contravene it; stresses the importance of replenishing the Green Climate Fund (GCF), and encourages Member States to at least double their contributions for the initial resource mobilisation; welcomes the decision taken by the Board of Directors of the EIB to end financing for most fossil fuel energy projects from the end of 2021 and to gradually increase the share of its financing dedicated to climate action and environmental sustainability, to reach 50% of its operations as of 2025; believes this is a first ambitious step towards the transformation of the EIB into a European Climate Bank; regrets, however, that its revised Energy Lending Policy still allows for investment in infrastructure for so-called ‘low-carbon gases’ without clear and concrete environmental safeguards; asks the Member States to apply the same principle when it comes to export credit guarantees; calls for specific public guarantees in favour of green investments, of green finance labels and fiscal advantages for green investment funds, and of issuing green bonds; stresses the need for more ambitious financing of research and industrially applicable innovation;
Or. en


22.11.2019 B9-0174/10
Amendment 10
Pascal Canfin, Nils Torvalds
on behalf of the Renew Group
Motion for a resolution B9-0174/2019
ENVI, PPE, S&D, Renew, Verts/ALE, ECR, GUE/NGL
2019 UN Climate Change Conference in Madrid, Spain (COP 25)
Motion for a resolution
Paragraph 52


Motion for a resolution
52. Stresses that the EU’s budget should be consistent with its international commitments on sustainable development and its mid- and long-term climate and energy targets, and should not be counterproductive to these targets or hamper their implementation; calls on the Commission, therefore, to ensure climate and biodiversity proofing of EU investments and to put forward harmonised and binding rules where applicable; calls on the Commission to ensure that the next multiannual financial framework (MFF) is fully compliant with the Paris Agreement and that no spending should contravene it; stresses the importance of replenishing the Green Climate Fund (GCF), and encourages Member States to at least double their contributions for the initial resource mobilisation; calls on the European Investment Bank to put a swift end to loans for fossil fuel projects, except for when gas is used, in combination with renewables, as a bridging technology to replace coal, where no other alternatives exist, when safeguards to avoid lock-in effects are put in place, and when steps are taken to ensure that the emissions trajectory remains in line with the goals of the Paris Agreement; asks the Member States to apply the same principle when it comes to export credit guarantees; calls for specific public guarantees in favour of green investments, of green finance labels and fiscal advantages for green investment funds, and of issuing green bonds; stresses the need for more ambitious financing of research and industrially applicable innovation;
Amendment 10
52. Stresses that the EU’s budget should be consistent with its international commitments on sustainable development and its mid- and long-term climate and energy targets, and should not be counterproductive to these targets or hamper their implementation; calls on the Commission, therefore, to ensure climate and biodiversity proofing of EU investments and to put forward harmonised and binding rules where applicable; calls on the Commission to ensure that the next multiannual financial framework (MFF) is fully compliant with the Paris Agreement and that no spending should contravene it; stresses the importance of replenishing the Green Climate Fund (GCF), and encourages Member States to at least double their contributions for the initial resource mobilisation; calls on the European Investment Bank to put a swift end to loans for fossil fuel projects and welcomes in this regard the new energy lending policy and the new strategy for climate action and environmental sustainability adopted by the EIB on 14 November as an important step; looks forward to the EIB assuming the role of Europe’s Climate Bank, with 50 % of its operations dedicated to climate action and environmental sustainability by 2025, with an end to its support for fossil fuel projects by 2021, and with all its financing activities aligned with the principles and goals of the Paris Agreement by 2020; asks the Member States to apply the same principle as the EIB when it comes to export credit guarantees; calls for specific public guarantees in favour of green investments, of green finance labels and fiscal advantages for green investment funds, and of issuing green bonds; stresses the need for more ambitious financing of research and industrially applicable innovation;
Or. en
Perhaps most significantly, focus in the swarm is always on what everybody can do, and never what people cannot or must do .. R.F.
Uživatelský avatar
Josef.Pavlovic
Republikový výbor
Příspěvky: 123
Registrován: 02 srp 2016, 12:26
Profese: marketingový specialista
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 98 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Josef.Pavlovic »

RT MPO + RT FIN - usnesení k SVVJZ 12.11.2019

Vzhledem ke schůzi SVVJZ* byl svolán resortní tým financí a MPO, aby se vyjádřili k jednotlivým bodů zasedání:
*(Stálý výbor pro výstavbu nových jaderných zdrojů)
Přítomni: Pleticha, Třešňák, Ferjenčík, Valenta, Jiránek, Polanský, Černohorský

Povolovací proces
Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o postupu, termínech a rizicích povolovacího procesu výstavby NJZ a ukládá:

1.1 Informovat o dalším postupu povolovacího procesu NJZ EDU II jednání SVVNJZ

Z: ČEZ, S: VZ
T: příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO
Legislativní proces

Legislativní proces související s novelizací zákona 416/2009 Sb. a rekodifikací stavebního práva

Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o plnění úkol v oblasti povolovacího procesu NJZ a ukládá:

2.1 Zajistit schválení konkrétních legislativních změn navržených v rámci analýzy aktuálních rizik souvisejících s povolováním jaderných zařízení uvedených v příloze 3 - část plnění úkolu 8 a), (Konkrétní návrhy a postupy pro odstranění rizik stávajícího stavu při povolování nových jaderných zdrojů)
Z: MPO, S: MMR, MD
T: 31. 12. 2019

Stanovisko RT: zdržet se

2.2. Zajistit řešení problematiky vyplývající z aplikace českých zákonných norem na jaderný ostrov NJZ

Z: MPO, S: MMR, MD
T: 30.06.2020, předložit průběžnou informaci o plnění

Stanovisko RT: zdržet se

2.3. V návaznosti na další postup rekodifikace a přípravu paragrafového znění nového stavebního zákona zajistit uplatnění předložených návrhů a jejich zapracování připravované legislativy, viz příloha 3 - část plnění úkolu B b) (Návaznost rekodifikace stavebního práva)
Z: MMR, S: MPO
T: 31. 12. 2020, informaci o postupu řešení předložit na další jednání

Stanovisko RT: zdržet se
Výběrové řízení a forma naplňování ZZVZ

Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o dosavadním postupu přípravy formy výběru dodavatele a souvislostech se zajištěním bezpečnostních zájmů státu a ukládá:

3.1. Ministru vnitra a dalším dotčeným členům vlády zpracovat materiál pro jednání vlády ČR, ve kterém budou definovány bezpečnostní zájmy státu při přípravě a realizaci NJZ

Z: MV
T: 31.1.2020, o plnění informovat na příštím jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO

3.2 Na základě vládou definovaných bezpečnostních zájmů investor EDU II zpracuje analýzu, která buď doloží, že investor je schopen zajistit bezpečnostní zájmy státu v rámci otevřeného VŘ, nebo tuto možnost vyloučí

Z: ČEZ
T: 29.2.2020

Stanovisko RT: PRO
Dodavatelský model
Návrh na usnesení

SVVNJZ bere na vědomí informace ČEZ o možných dodavatelských modelech výstavby NJZ EDU II, dalším postupu a ukládá:

4.1. Předložit ke schválení finální návrh dodavatelském modelu na příští jednání SVVNJZ

Z: ČEZ, S: VZ
T: Příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO

SVVNJZ bere na vědomí informace o současném vývoji v oblasti vývoje malých modulárních reaktorů a ukládá:

4.2 Předložit informaci o stavu analýzy možnosti v oblasti vývoje malých modulárních reaktorů včetně vývoje v ČR spolu s návrhem dalšího postupu v rámci přípravy výstavby NJZ na příští jednání SVVNJZ
Z: ČEZ, S: VZ
T: Příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: předložit změnu

Výkonnové bilance

Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o plnění úkolů v oblasti analýz výkonové dostupnosti a ukládá:

5.1. Dokončit úkoly formulované SVVNJZ 27.3.2019 týkající se optimalizace výkonů NJZ a rizik evropského vývoje elektroenergetiky při uplatnění principu “národních zájmů”
Z: MPO, S: Vz
T: nejpozději do 31.12.2019

5.2. Zajistit implementaci analýz výkonové dostupnosti do státní energetické politiky, SEK a souvisejících dokumentů včetně přípravy podkladových materiálů a následných jednání s EK ve věci veřejné podpory NJZ v lokalitě EDU
Z: MPO
T: nejpozději do 31:12.2019

Stanovisko RT: dle diskuze na Výboru, zeptat se na stanovisko k 5.2

Jednání s EK
SVVNJZ schvaluje informaci o přípravě jednání s EK a uděluje VZ mandát k projednání těchto témat s EK a ukládá:

6.1 Předložit návrh nabídkového řízení na nové výrobní kapacity nízkouhlíkového zdroje základního zatížení na území ČR podle §16 EZ zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon)
Z: MPO, S: VZ
T: 31.12.2019

Stanovisko RT: PRO
Smlouvy stát - investor (EDU II)

SVVNJZ schvaluje informace o přípravě smluvního uspořádání mezi státem a ĆEZ a ukládá:

7.1 Dokončit prováděci smlouvu pro 1. Fázi projektu NJZ EDU

Z: VZ, ČEZ
T: 31.12.2019
Stanovisko RT: ZDRŽET SE

7.2. Určit harmonogram a proces schvalování na straně státu a zahájit přípravu podpisu obou smluv
Z: Úřad vlády, s: MPO, VZ
T: 31.12.2019

Stanovisko RT: ZDRŽET SE

8. Právní a finančně energetické poradenství

Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o stavu zajištění kvalifikovaného právního a finančně ekonomického poradenství a ukládá:

8.1 Dokončit zajištění kvalifikovaného právního finančně ekonomického poradenství

Z: MPO

Stanovisko RT: PRO
9. Harmonogram projektu

Návrh na usnesení
SVVNJZ bere na vědomí informace o harmonogramu přípravy výstavby NJZ v EDU a ukládá:

9.1 Předložit informaci o plnění harmonogramu a řešení činností na kritické cestě

Z: VZ
T: příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO

10. Opatření k vyvedení výkonu z NJZ, příprava transportních tras pro dopravu nadrozměrných a těžkých komponent

Návrh na usnesení
SVVNJZ schvaluje informace o stavu přípravy vyvedení výkonu z lokalit NJZ a přípravě opatření na transportních trasách NTK a ukládá:

10.1 Pokračovat v přípravě opatření k vyvedení výkonu z NJZ a přípravě opatření na dopravních trasách pro transport nadrozměrných a těžkých komponent a informovat o postupu těchto činností
Z: VZ
T: Příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO
11. Personální kapacity a soustředění vysoce kvalifikovaných lidí na projekt NJZ

Návrh na usnesení

SVVNJZ schvaluje informace o plnění úkolů v oblasti zajištění personálních kapacit a soustředění vysoce kvalifikovaných lidí na projekt NJZ a ukládá:

11.1 Zajistit aktualizaci zpracovaného materiálu “Analýza lidských zdrojů pro povolování nových jaderných zdrojů” a zpracovat materiál pro jednání SVVNJZ s návrhy opatření
Z: MPO
T: příští jednání SVVNJZ

Stanovisko RT: PRO

Různé

Usnesení 2. Zasedání SVVNJZ

SVVNJZ ukládá předložit vládě ČR závěry z 2. zasedání SVVNJZ spolu s návrhem na uložení relevantních úkolů dotčeným resortům
Z: MPO
T: 31.12.2019

Stanovisko RT: PRO


Příští zasedání SVVNJZ je vhodné uskutečnit v lokalitě Dukovany
Uživatelský avatar
Josef.Pavlovic
Republikový výbor
Příspěvky: 123
Registrován: 02 srp 2016, 12:26
Profese: marketingový specialista
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 98 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Josef.Pavlovic »

Zápis ze schůze RT Průmysl a Obchod 07.01.2020

Agenda:
  • Fungování RT s tajemníkem klubu
  • Nastavení systému budoucího fungování RT
  • Plán práce RT
  • Domluva na datu schůzky k plánu legislativních prací vlády 2020
Přítomní: Petr Třešňák, Martin Jiránek, Lukáš Černohorský, Ondřej Polanský, Matouš Vanča, Petr Fojtík, Veronika Murzynová, Petr Pleticha


K bodům 1 a 2 agendy
Co potřebujeme udělat:
  • Update webu, my připravíme texty, Matouš upraví samotný web
  • Pravidelné schůzky, vždy v úterý v 17:00 před středečním výborem
  • Na první schůzce: vyhodnocení programu, nové programové cíle
  • Vytvoření veřejného kalendáře
  • Obeslání KETů, vytvoření expertních týmů (klidně podle menších podtémat resortu)
  • Zápisy z jednání na fórum
  • Rozesílání agendy včas před schůzkami
  • Čtvrtletní newsletter
  • Komunikace s poslanci Evropského Parlamentu
  • Schůzka k plánu legislativních prací vlády 2020, 8.1.2020, 8:00
3.
Plán práce na rok 2020 RT MPO


Plán práce RT MPO 2020


Petr Třešňák

Zákon o podporovaných zdrojích energie
V návrhu novely dojde k zásadní změně, kdy by Feed-in tarify OZE měly být nahrazeny aukcemi. Ideově správná cesta, samotné paragrafové znění však může skrývat mnoho nástrah a nechceme, aby se opakoval “solární tunel”. Na druhou stranu se to nesmí stát stigma a argumetnu pro diskriminici některých technologií. Připravíme sérii PN, které zaručí technologickou neutralitu zdojů.
Energetický zákon
Do PSP bude vládou poslána malá novela EZ. V něm se chceme zaměřit primárně na ochranu spotřebitele, rozúčtování ztrát a další nespravedlnosti a řešit je formou PN. Pokud se vládní novela zadrhne, podpoříme návrh jiných opozičních stran, na kterém také spolupracujeme.
Dokončení koncepce pirátské energetiky v návaznosti na další strategické dokumenty včetně Programu 150+
Programové body Energetika a Průmysl a obchod rozpracujeme do detailní podoby, která bude reflektovat současné poznatky, posun legislativy a bude maximálně vycházet z “evidence-based” podkladů, které nám budou sloužit jako další argumentář
Příprava podkladů pro “Stálý výbor pro výstavbu nových jaderných zdrojů”
V stálém výboru vlády ČR budeme pečlivě dohlížet na přípravu a transparentnost projektu výstavby bloku v Dukovanech.
Rozvoj regionů, ve kterých dojde k ukončení těžby uhlí
Provedeme rešerši současného stavu v uhelných regionech a výhled negativních dopadů po ukončení těžby. Příklady ze zahraničí (Německo, Francie, Španělsko,..)
Navrhneme legislativních opatření (obdobně jako s emisními povolenkam), například formou PN v připravované novele Horního zákona (ve spolupráci s L. Černohorským)

Ondřej Polanský

Zákon o urychlení výstavby dopravní (...) infrastruktury (416/2000 Sb.)
Novela tz. liniového zákona opět zkouší salámovou metodou omezit práva občanů. Do konce ledna připravíme pozměňovací návrhy k novele a budeme sledovat její průchod Sněmovnou.

Car-pass
Připravujeme legislativní návrh, který by zavedl car-pass jako nástroj k řešení podvodů na trhu s ojetými vozy. Vycházíme z platné legislativy v Belgii a na Slovensku.

Omezení podvodů s STK
Chceme využít otevření zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a učinit povinným fotografování vozidla během provádění kontroly zespodu.
Výstavba dálnice D4 formou PPP - analýza
Smlouva o PPP D4 podléhá dle zákona souhlasu PSP ČR. V součinnosti s RT Finance (JV) připravujeme analýzu výhodnosti. Součástí by snad měl být i cookbook jak vyhodnocovat podobné záměry.

Konzultace s krajskými expertními týmy při přípravě programu pro krajské volby

Příprava programu Dopravy pro parlamentní volby
V návaznosti na další stranické strategické dokumenty a ve spolupráci s dalšími resortními týmy.

Pokračování práce na “Projekt 150+”
Zadání ekonomických mikrostudiíí v jednotlivých oblastech programu, spolupráce s dalšími resortními týmy.

Lukáš Černohorský
Horní zákon - Příprava pozm. návrhů pro přednostní právo na odkup pro samosprávy.

Martin Jiránek

Well-being
Zmapování způsobů měření kvality života ve světě (jinak než jen skrze HDP), plán implementace v ČR, vytvoření ilustračního webu (rozdílná regionální výkonnost -> definování priorit pro místní rozvoj)
Výstup: sledování rozličných indikátorů měřící kvalitu života (zdraví, životní prostředí, rovnost, bezpečnost, atd.), jejich srovnání v čase, napříč regiony a se zahraničím, jejich medializace a napojení na reálnou politiku (např. skrz Policy Lab)
Start projektu, medializace, web
Projekt odstartován, do konce ledna kuchařka přístupů k měření kvality života, zmapován ekosystém v ČR, konference - medializace (květen), vytvoření webu (září)

Policy Lab
Příprava projektu pro vytvoření analytického útvaru, který by vyhodnocoval veřejné výdaje, případně i navrhoval konkrétní opatření na základě rigorózních analýz (data, state-of-the-art metodologie)
Zmapování současné situace analytických týmů na ministerstvech, fungování Policy Labů v zahraničí, diskuze se stakeholdery (Ceske Priority, Behavio, etc.)
Vytvoření „instalačního balíčku“ českého policy labu, mít připravenou legislativu nezbytnou pro zavedení takového útvaru v rámci státní správy
Uživatelský avatar
Josef.Pavlovic
Republikový výbor
Příspěvky: 123
Registrován: 02 srp 2016, 12:26
Profese: marketingový specialista
Bydliště: Mariánské Lázně
Dal poděkování: 98 poděkování
Dostal poděkování: 219 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od Josef.Pavlovic »

Zápis ze schůze RT Průmysl a Obchod 08.01.2020
Agenda:
Legislativní plán 2020

Přítomní: Petr Třešňák, Martin Jiránek, Petr Pleticha, Martin Archalous

Diskutované body:
  • Přimíchávání OZE částí do pohonných hmot, projednávání v září, dávat pozor (EU transpozice), Radek H., Ondra Polanský
  • Regionální značení výrobků (EU adaptace), Radek H.
  • Hornické činnosti, výbušniny, báňský úřad, Lukáš Černohorský?
  • ]Správa hmotných rezerv, ???
  • Hospodaření s energiemi, čistá implementace? Petr T.
  • Nebezpečné materiály, výjimka olovo (EU implementace), ???
  • Digitální Česko, omezení mezinárodního obchodu (obchod se zbraněmi a vojenským materiálem?) Honza Lipavský, Lukáš Kolařík
  • Kodex elektronických komunikací (čistá implementace nebo něco přidat?, prosinec 2020, návrh už v lednu), Martin Jiránek
  • Energetický zákon (existují jen teze, uvidíme), Petr T.
  • Jaderné úložiště (dává to smysl?, jaké je znění, o čem to je? Sehnat, termín září 2020), Petr T.
  • Rozpocet OZE, projednávání v srpnu?, Petr T.
  • Střelné zbraně (EU transpozice), Lukáš Kolařík
  • Dozor nad trhem, implementace, ochrana spotřebitele (zajímavé téma, pocheckovat), Martin Jiránek
  • Zákon o informační společnosti (dávat pozor, už v lednu!), Ondra Profant
Úkoly:
Monitorovat vývoj v jednotlivých plánech
Zadat úkoly do redminu
Rozdělit úkoly mezi gesční poslance
gust
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 56
Registrován: 16 úno 2021, 15:27
Profese: Kouč, IT infrastructure arch.
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápisy ze schůzí RT Průmysl a obchod

Příspěvek od gust »

@Petr.Tresnak
Zdá se mi to, nebo tu už 4 roky chybí zápisy?
Stránka RT https://www.pirati.cz/lide/prumysl-a-obchod/ taky nebude nejaktuálnější, když je tam uveden kontakt na petr.pleticha@pirati.cz, který je nefunkční a Petr Pleticha nejspíš ve straně už nijak nefiguruje... 🤷‍♂️

Tito uživatelé poděkovali autorovi gust za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Wiche, Jiri.Snizek
Odpovědět

Zpět na „Průmysl a obchod“