Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna. Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
Na základě usnesení republikového předsednictva zahajuji jednání, v němž celostátní fórum rozhodne o postupu Pirátské strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2021.
Návrh usnesení A:
Celostátní fórum ukládá Republikovému předsednictvu zahájit vyjednávání o jednorázové spolupráci pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2021 a povolební spolupráci na vládní úrovni a úrovni Poslanecké sněmovny v následném období 2021-2025 formou kandidatury Pirátů ve volební koalici s hnutím Starostové a nezávislí (STAN) podle východisek obsažených v předložené „Analýze možných postupů pro volby 2021“, příloze 6b, a předložit výsledný návrh koaliční smlouvy vzešlý z tohoto vyjednávání ke schválení celostátnímu fóru v referendu jako zásadní návrh do jednoho měsíce od schválení tohoto usnesení.
[teze]1. Celostátní fórum ukládá Republikovému předsednictvu zahájit vyjednávání o jednorázové spolupráci pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2021 a povolební spolupráci na vládní úrovni a úrovni Poslanecké sněmovny v následném období 2021-2025 formou kandidatury Pirátů ve volební koalici s hnutím Starostové a nezávislí (STAN) podle východisek obsažených v předložené „Analýze možných postupů pro volby 2021“, příloze 6b, a předložit výsledný návrh koaliční smlouvy vzešlý z tohoto vyjednávání ke schválení celostátnímu fóru v referendu jako zásadní návrh do jednoho měsíce od schválení tohoto usnesení.
2. Celostátní fórum považuje za nezbytné, aby mezi programovými prioritami případné koalice byly následující návrhy odpovídající intencím programových dokumentů strany, a ukládá republikovému předsednictvu je v rámci vyjednávání zapracovat do návrhu koaliční smlouvy:
[list]
[*]2a) ukotvení práva na šifrování v Ústavě
[*]2b) reforma autorského práva
[*]2c) regulace samopěstování konopí i konopné komerce
[*]2d) racionální politika v kontextu návykového chování
[*]2e) legalizace sňatků osob stejného pohlaví, tzv. manželství pro všechny
[*]2f) oprava volebního systému, viz návrh Pirátů
[*]2g) zákon o obecném referendu
[/list]
[/teze]
Doba pro podávání alternativních návrhů je do 9.11. včetně. Poté započne doba na rozmyšlenou.
1. kolo hlasování bude od pátku 20.11. 10:00 do pondělí 23.11. 22:00.
Případné 2. kolo hlasování bude od pátku 27.11. 10:00 do pondělí 30.11. 22:00.
Kromě předloženého návrhu usnesení bude možné hlasovat i pro možnost "bez schválení usnesení". V prvním kole bude možné vybrat všechny přijatelné možnosti z těchto dvou. Vzhledem k tomu, že se jedná o zásadní návrh, bude pro postup usnesení do případného druhého kola potřeba 3/5 podpora.
Doba pro podávání alternativních návrhů je do 30. 10. včetně. Poté započne doba na rozmyšlenou, následovaná rozhodujícím hlasováním od 13. 11. 10.00 do 16. 11. 22.00.Rozprava prodloužena návrhem postupu.
Prosím, nezapomínejte v rozpravě na následující zásady:
Stojíme před rozhodnutím, zda vstoupit do vyjednávání se STAN o předvolební koalici, nebo kandidovat tak jako dosud se samostatnou kandidátkou. Obě dvě varianty jsou legitimní a mají svoje výhody a nevýhody, které všichni pečlivě zvažujeme.
Čím jsme již byli pověřeni
Celostátní fórum pověřilo republikové předsednictvo, aby zvolenou variantu předložilo členské základně. Republikové předsednictvo tento úkol převzalo s velkým nasazením a zapojením mnoha dalších lidí ze strany. Aby se každý mohl rozhodnout na základě informací, vytvořili jsme analýzu, kterou jsme předložili v samostatném vlákně a vybízíme vás, abyste se s jejími závěry seznámili. Vedle analýzy jsme samozřejmě diskutovali s lidmi v krajích, na radnicích, společných kandidátkách i s našimi politiky, kteří každý den se STAN pracují. Tyto zkušenosti jsou v analýze promítnuté.
Co je za námi, a co je v sázce
Všichni si uvědomujeme, že v sázce je budoucnost naší země, tedy to, aby naše země získala poctivé vedení a byla spravována kompetentně. V sázce je ovšem i budoucnost Pirátské strany, kterou jsme za posledních 11 let postavili od nuly a od úzce vyprofilovaného programu, přes první úspěchy v menších obvodech a samosprávách, jsme se vypracovali až k silné pozici v Poslanecké sněmovně, vládě ve třech největších městech včetně primátora hlavního města Prahy, k místopředsedovi Evropského parlamentu a úspěchu ve všech krajích.
Co znamená nekompetentní vláda pro naši zemi dnes? Stagnace, zadluženost, Covid
Politické prostředí, které je zde nyní, fakticky brání i realizaci zcela zásadních oblastí našeho programu. Předchozí ani současná vláda nedokázala realizovat zákon o dostupném bydlení, digitalizace po vzoru Estonska nebo UK fakticky neprobíhá. Tři nejdůležitější zákony digitalizace dodala sněmovní iniciativa, na které jsme se podíleli, nikoliv vláda. I přes naše obrovské nasazení vláda zarazila naši původní novelu exekučního řádu, která obsahovala například teritorialitu exekutorů, neděje se transformace ekonomiky z montovny na mozkovnu ani reforma daní či penzí, a mohl bych pokračovat.
Česká republika dnes ovšem především zažívá nejhorší zdravotnickou katastrofu ve své historii. Kvůli neschopnému vládnutí Andreje Babiše, který na svou politickou zodpovědnost stopnul opatření proti šíření viru. Marně jsme s Piráty v dubnu varovali vládu před podzimní druhou vlnou a představili plán Budoucnost řešíme teď. Marně jsme v červnu prosadili ve sněmovně usnesení k přípravě na druhou vlnu. Marně jsme v půlce září žádali po premiérovi, ať ihned svolá vládu a varovali ho, že pokud neuděláme akční opatření během hodin, tak během čtyř týdnů bude nakažená tak velká část populace, že bude zahlcen zdravotnický systém, případně bude nutné znovu vypnout ekonomiku. To vše kvůli tomu, že náš předseda vlády snad jako jediný politik na světě vedl boj proti pandemii na základě volebních průzkumů. Po zvládnutí první vlny pustil koronavirus z hlavy, přestože ho řešil celý svět a přestože bylo známo, že velké pandemie v historii přicházely ve více vlnách, a raději se soustředil na udržení popularity prostřednictvím volebních dárků, prohlubujících rekordní zadlužení státu. To je jen jedno z mnoha selhání během posledního volebního období. Z hlediska dopadů na celou našim zemi bohužel to nejhorší. O mizivé aktivitě vlády v boji proti korupci či v ekologické budoucnosti země ani nemluvě.
Osobní zhodnocení
I když jsem do politiky vstupoval za zcela jiné konstelace politických stran a jejich persón, po třech letech praktické politiky na sněmovní úrovni, musím říci, že tato vláda, pod vedením tohoto premiéra, táhne celou Českou republiku dolů. Jak ekonomicky, tak i ve věcech jako je svoboda, demokracie či vláda práva. I proto je mojí motivací hledání cesty, jak tomu zabránit tj. nabídnout lidem alternativu, která nejen, že povede Českou republiku žádoucím směrem, ale fakticky zastaví možnost dalšího pokračování hnutí vedené oligarchou Andrejem Babišem ve vládnutí v dalším volebním období. Změna je cíl a politika je v demokratické zemi nástrojem vedoucím k této změně.
Jak změnit zabetonovanou politickou situaci
Česká společnost napjatě očekává, jak se k tomu politické strany postaví. Zda přijde nová energie, zda malé spory malých stran nahradí v této vážné době schopnost spolupráce a státnictví. Zda důvěryhodní a zkušení politici, kteří za posledních deset let vyrostli, zvládnou pracovat se svými odlišnostmi a shodnout se na tom, co mají společné. A zda výsledný nástupce současné vlády bude mít vizi a odhodlání dost silné na to, aby skutečně pomohl lidem, nikoliv jen sám sobě. Zda se strany zastupující svobodomyslné a demokraticky smýšlející voliče zvládnou i prakticky sešikovat (a forma předvolební koalice takovou možností je) a překonat překážky dané volebním systémem zvýhodňujícím větší formace.
Proto republikové předsednictvo tímto žádá celostátní fórum o rozhodnutí, zda má Pirátská strana učinit další významný krok ve své historii a vstoupit do vyjednávání s hnutím Starostové a nezávislí. Logicky nejde o nápad, který by vznikl z ničeho, ale po vzedmutí občanské společnosti v demonstracích Milion chvilek a kvůli nespokojenosti s vládou se na nás obracelo čím dál více přátel, známých a voličů s dotazem, zda jít do spolupráce se STAN. Spolupráci jsme si vyzkoušeli v poslaneckém klubu i v Olomouckém kraji a lze shrnout, že sice drhla na konkrétních věcech, a stála úsilí, ale v celku se osvědčila, vedla k velmi dobrému volebnímu výsledku 19,5%. Spolupráce se STAN zapadá do naší strategie, díky které jsme již dosáhli mnoha úspěchů, a výrazně zvýší šanci naplnit hlavní cíl strategie, tedy prosazovat Pirátský program v rámci oficiální politiky vlády, nikoliv jen z opozice.
Co nastane, pokud bude schválen návrh usnesení “vyjednávat”
Pokud nám k tomu dá celostátní fórum mandát, půjdeme do vyjednávání koaliční spolupráce pro příští sněmovní volby, která, a předložená analýza toto naznačuje, bude výhodná pro oba subjekty, ale zejména bude výhodná pro Českou republiku, pro naše blízké a pro společenství, ve kterých žijeme.
Jistě bychom mohli kandidovat samostatně, a být s naší současnou podporou s největší pravděpodobností druhým nejsilnějším subjektem ve sněmovně, pokud nedojde ke vzniku konzervativního blloku, čemuž mnohé nasvědčuje. Dále pak, pokud by se rozložení sil výrazně neměnilo, hrát patrně z opozice konstruktivní roli opravářů i kritiků . Ale v sázce je příliš mnoho - proto považujeme za správné, abychom se pokusili maximalizovat šance, abychom nad směřováním naší země převzali kontrolu, tak jako jsme to udělali v našich městech a krajích. Nesmíme dopustit další katastrofu, kterou může styl vládnutí Andreje Babiše kdykoliv přinést. Za 11 let v politice máme zkušené politiky, spolupracující experty, propracovaná řešení i důvěru lidí, abychom to změnili. Díky koalici se STAN můžeme výrazně zvýšit naši šanci sestavovat vládu a mít tak možnost prosadit významnou část našeho programu.Hlasováním pro vyjednávání podpoříte zejména parametry uvedené v příloze 6b analýzy.
Na základě svých osobních zkušeností i předložených podkladů, preferuju koalici se STAN. Proč?
Protože volební systém je nastaven špatně, znevýhodňuje menší strany a pohrdá voliči, což se snažíme dlouhodobě změnit. V koalici se STAN bychom tak například v případě volebního výsledku 26 %, který je zcela reálný, dostali o 18 mandátů víc, než když půjdeme samostatně. Tyto mandáty samozřejmě znamenají i více mandátů a volitelných míst pro Piráty v krajích. Průzkum dále ukázal, že 95 % našich skalních voličů tuto koalici podporuje. Se STAN si vzájemně konkurujeme, přetahujeme se s nimi až o 60 procent našich potenciálních voličů, což je zbytečné - nechceme dávat energii na vzájemné soupeření místo toho, abychom získávali nové voliče. STAN má také solidní zázemí v samosprávách a v české politice bude a je nutné s tím počítat, ať se to někomu líbí nebo ne. Mnohem lepší než soupeřit a přetahovat se o větší města (Piráti) a menší obce a regiony (STAN) je, dle mého názoru, v této situaci zvážit spojení sil.
Jak funguje dosavadní spolupráce
Co je nejen v celostátní politice podstatné, tak si navíc s Vítkem Rakušanem rozumíme i na lidské úrovni.Spolupráce Pirátů a STAN ve sněmovně funguje velmi dobře. Po krajských volbách 2020 jsme v 7 krajích společně vstoupili do koalice a stále jednáme. V Praze máme i díky STAN primátora, naopak v Olomouckém kraji získala naše úspěšná předvolební koalice hejtmana. Odborné týmy zkoumaly programovou shodu a ze 70 % jdeme společným směrem. Pokud jsou Piráti i po 11 letech v politice nálepkováni jako nezkušení, i zde se se STAN dobře doplňujeme. Je tedy i řada dalších faktorů, které hovoří ve prospěch společné kandidatury.
Proto předkládáme návrh usnesení, aby celostátní fórum uložilo republikovému předsednictvu zahájit vyjednávání o volební spolupráci formou kandidatury Pirátů ve volební koalici s hnutím Starostové a nezávislí (STAN). V rozhodujícím hlasování by tedy byly dvě hlavní varianty, buď pro návrh usnesení (= vyjednávat o koalici) nebo pro ukončení jednání bez usnesení (= pro samostatnou kandidaturu).
Otázky a odpovědi
Zvažování tohoto významného kroku nutně vyvolává mnohé otázky, které bych rád již v úvodní řeči adresoval. Jsme si vědomi a analýza to i ukazuje v dílčích “oddílech”, že existují třecí plochy a rizika takové zvažované spolupráce. V případě schválení koalice je třeba si slabé stránky uvědomovat a pracovat na jejich postupném zmenšování či úplné eliminaci. Analýza proto obsahuje i návrhy, jak k jejich odstranění nebo k výraznému snížení dospět.
Za prvé je zde obava, abychom nebyli překroužkováni a neposloužili jako podvozek jiné straně do sněmovny. Toto jsme pečlivě zvážili v analýze streamu 4, který zpracovával Vojta Pikal. Tam jsou vyjmenované rizikové regiony a případy. Ve velkých krajích je riziko skákání celkem nízké, protože počet potřebných kroužků je při očekávané vysoké podpoře uskupení dost vysoko. Jako větší subjekt máme také výhodu, že dostaneme více kroužků. Nicméně je pravda, že naši voliči o něco méně kroužkují a pokud se zkombinuje známá lokální osobnost a malý kraj, je zde riziko přeskákání. Námi navrhované řešení je, abychom se s koaličním partnerem domluvili na rozdělení míst na kandidátce a volitelných míst a všechny potenciální skokany na úrovni krajů nominovali na volitelná místa, případně započítali do počtu volitelných míst dané strany. Současně bychom se v koaliční smlouvě dohodli, že žádný kandidát koalice nepovede kroužkovací kampaň, a stanovili tomu odpovídající záruky a nástroje řešení či kompenzace odchylek. Toto řešení už bylo se STAN projednáno a souhlasí.
Druhá obava míří k tomu, že by koaliční partner umisťoval na společnou kandidátku problematické osobnosti. Vycházíme z toho, že pro spolupráci musí být vzájemná důvěra a bylo nám avizováno, že STAN si toto uvědomuje a že každý problematický případ si před sestavováním kandidátky s ohledem na krajská sdružení probere vedení strany i krajů s konkrétními lidmi, abychom odlišili skutečné a domnělé problémy, a případné skutečně problematické kandidáty nemá nikdo zájem stavět. Pokud jde o možné kauzy v budoucnu, počítáme s tím, že případná koalice by měla jasná pravidla a kodex, jak takovým situacím předcházet, jak je řešit a nepřivírat nad nimi oči.
Třetí obava se týká ztráty značky a identity Pirátů, kterou posledních 11 let budujeme. K tomu je třeba uvést, že jako větší subjekt v poměru cca 3:1 se ztráty identity nebojíme. Protože by šlo o klasickou předvolební koalici, obě strany koalice by vystupovaly s uvedením svých značek. Navíc budou naši lidé přirozeně kandidáty na nejviditelnější posty včetně předsedy vlády, tedy budou stranu reprezentovat výrazně viditelněji než v opozici. STAN avizoval, že by chtěl mít samostatný poslanecký klub (s možností společných zasedání), což znamená samostatný poslanecký klub Pirátů (navíc výrazně větší než teď), takže i zde bude naše svébytná identita zachována, což navíc ve faktické činnosti sněmovny dává řadu výhod (např. přednostní vystupování 4 resp. 6 lidí za 2 kluby) .
Čtvrtá výhrada se týká toho, že v některých samosprávách dosavadní spolupráce neprobíhala zrovna ideálně, zejména v některých městských částech hlavního města Prahy, kde se STAN spojil s ANO, aby Piráty z radnice vyšoupl. To je pravda a byl to problém. STAN je hodně různorodé hnutí a řekněme si narovinu, že budou existovat sdružení, kde na komunální úrovni spolupráce fungovat nebude. Na druhou stranu tato spolupráce se navrhuje primárně na republikové úrovni, kde vnímáme reprezentaci STAN jako velmi dobrou. Pro komunální úroveň bude nadále platit, že místní sdružení mohou spolupracovat podle vlastní povolební strategie. Jako jistý bonus navíc berme třeba i to, že máme do budoucích vyjednávání snadnou cestu, jak vytvořit vyjednávací blok, zvýšit šanci na pozitivní výsledek vyjednávání, aby se zmíněné situace neopakovaly. Předpokládáme však, že se případná koalice promítne i do komunálu.
Pátá obava směřuje k jádru našich programových hodnot a cílů, které mohou být spoluprací upozaděny. Je nepochybně pravda, že vyjednávání vyžaduje po obou partnerech, aby hledali společnou řeč, a nemohou být ve stejné věci realizovány svě pozice na 100% zároveň. Znamená to, že ač ve spoustě věcí máme shodu, neshody v programu koalice budou předmětem vyjednávání. Třeba se nám nepodaří vše udělat tak, jak bychom si představovali, ale mohou se nám otevřít cesty k novým řešením. Třeba se neshodneme na dlouhodobém cíli, ale velmi snadno dáme dohromady společný cíl na další 4 roky, který je potřeba do programového prohlášení vlády. Koaličně sjednaná řešení budou mít také větší relevanci a naději na prosazení. Je zřejmé, že oba subjekty budou ve vyjednáváních prosazovat svoje core hodnoty. Díky našemu postavení i vzájemné ochotě naslouchat a řešit problémy věcně máme ve vyjednávání podle mého názoru slušnou šanci naše priority prosadit. Oba subjekty si také uvědomují, že výsledná dohoda podléhá schválení jejich nejvyšších orgánů, a proto pro ně musí být přijatelná.
A jak budeme dál postupovat, pokud celostátní fórum vstup do vyjednávání schválí
Díky podrobně zpracované analýze máme pro vyjednávání připravené podklady (viz zejména část 6 analýzy). Republikové předsednictvo v takovém případě ustanoví vyjednávací tým, který bude vyjednávat v různých formátech a se zapojením našich odborných kapacit. Dále v souladu s doporučeními ustavíme i referenční skupinu o 5 až 9 členech, se kterou bude pravidelně probírán postup ve vyjednávání a která bude mít za cíl zajistit, že vyjednávání reprezentuje různé pohledy a zájmy uvnitř strany. V takové skupině budou zastoupeny i kritické názory, abychom konstruktivní kritiku využili pro co nejobjektivnější pohled na věc. Výstupy z vyjednávání budou prezentovány v podobě dohodnuté s druhou stranou v evidenci kontaktů.
Závěrem bych chtěl podtrhnout význam faktu, že navrhovaná spolupráce nám dává větší příležitost, jak posunout Piráty do vedení země a výrazně zvýšit šanci naplnit to, co slibujeme. Obě řešení - spolu, nebo samostatně - jsou však možná a legitimní a o dalším kroku demokraticky rozhodne členská základna. Výsledky hlasování budu jako vždy plně respektovat, stejně jako věřím, že to udělají i ostatní, i kdyby snad nedopadly podle jejich představ. Mějme vždy úctu k názoru druhých.
Zachovejme si pokoru i v případě, že příští rok do vlády vstoupíme, a připomínejme si, že pak nereprezentujeme jen Piráty, ale celou Českou republiku. Že je třeba lidem naslouchat, problémy i navrhovaná řešení vysvětlovat a hledat pro ně širší podporu. Že pokrok společnosti není věc na jeden rok, dokonce ani na jedno volební období, ale že správným směrem v budoucnosti země nás pomalu posouvá každý kousek naší každodenní práce.
Děkuji všem za vaši dosavadní práci a spolukormidlování Pirátské strany. Nyní je před námi všemi důležité rozhodnutí, prosím tedy vás, Pirátky a Piráty, abyste k němu přistupovali jako vždy zodpovědně a s úctou ke všemu, co se nám doposud podařilo, ale i odvážně směrem k tomu, jaké cíle jsme si pro rok 2021 vytyčili.
Děkuji
Ivan Bartoš, předseda
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivan.Bartos za příspěvky (celkem 47):
„Vidíš-li, že se člověk mýlí, nehněvej se naň. Pomni, že není možné mýlit se schválně.“ Seneca
člen CF • člen a dělník v TO (vývoj a správa systémů)
RV (11/2019–3/2023) • předseda OLK (6/2018–11/2019) • místopředseda MS Olomouc (12/2017–6/2018) jan.bednarik@pirati.cz • 603 439 481 • pište mi na Zulip
Děkuju za detailní analýzu, postupně se jí prokousávám. Úvodní slovo bylo předneseno, tak rovnou položím první otázku procesního rázu - v případě že usnesení bude schváleno, vyjednána dohoda a předložena CF ke schválení, bude opět schvalována jako zásadní návrh? Předpokládám že ano, ale raději bych si to potvrdil a předešel spekulacím.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 5):
Jan.Hora píše: ↑16 říj 2020, 19:42
Děkuju za detailní analýzu, postupně se jí prokousávám. Úvodní slovo bylo předneseno, tak rovnou položím první otázku procesního rázu - v případě že usnesení bude schváleno, vyjednána dohoda a předložena CF ke schválení, bude opět schvalována jako zásadní návrh? Předpokládám že ano, ale raději bych si to potvrdil a předešel spekulacím.
Celostátní fórum ukládá republikovému předsednictvu zahájit vyjednávání o volební spolupráci formou kandidatury Pirátů ve volební koalici s hnutím Starostové a nezávislí (STAN) podle východisek obsažených v předložené „Analýze možných postupů pro volby 2021“, příloze 6b a předložit výsledný návrh koaliční smlouvy vzešlý z tohoto vyjednávání ke schválení celostátnímu fóru v referendu jako zásadní návrh do jednoho měsíce od schválení tohoto usnesení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Springinsfeld za příspěvky (celkem 8):
Díky za ten návrh, od začátku se mi spíše líbil, ale jako každá důležitá věc si jistě zaslouží pitvání a drobnohledné zkoumání, jestli je to fakt dobrý nápad.
(Jiná věc je jeho komunikace členské základně a veřejnosti, která mi přišla neoptimální a ohrazoval jsem se vůči ní.)
Rád bych na tomto místě upozornil na některé nedostatky, které se mi zdá, že analýza má v té nejcitovanější části, jestli je to výhodné na mandáty pro obě strany celkem, jak moc máme šanci "porazit Babiše" a podobně: viewtopic.php?p=721841#p721841 viewtopic.php?p=721875#p721875
Doufám, že budou uspokojivě vysvětleny, protože jinak mi podpora pro podobná tvrzení přijde dost vratká.
(Na programové věci asi upozorní jiní, já jsem se jim tak podrobně zatím nevěnoval.)
Naposledy upravil(a) Dan.Lestina dne 17 říj 2020, 15:04, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvky (celkem 6):
Ahoj všichni, svůj názor jsem napsal v červenci zde:
Roztristenost soucasne politicke sceny je obrovska a tezi z ni jen Babis. Meli bychom to nejak resit.
Koalici se STAN bych podporil na zaklade nasledujicich faktoru:
- da nam to sanci volby vyhrat, sestavit vladu, odstavit od moci Babise a prosadit velkou cast naseho programu,
- spoluprace bude preferovana varianta nasich volicu,
- koalice v Olomouci se osvedci a podari se navazat spolupraci ve vice krajich po volbach,
- sestavime spolecny program, programova shoda je pro partnerstvi zakladni,
- nebudeme tlaceni do podpory problematickychc osob - zde jsem velmi rad za soucasne vedeni STAN, protoze Vitka Rakusana z Kolina a Jana Farskeho jako otce registru smluv povazuji za duveryhodne politiky,
- podminky spoluprace budou vyhodne pro obe strany a nebude hrozit totalni prekrouzkovani.
Neni podle me rozumne to rozhodnout od stolu, meli bychom si na to udelat analyzy a pak pripadne diskutovat na zaklade konkretnich podminek v krajich.
Díky analýze jsme teď o krok dále:
- Koalice má šanci vyhrát volby a odstavit Babiše - je to člověk, který zbohatl pochybným způsobem, vyrábí asi dobře hnojiva, ale kuřata už moc nedává a s vládou je to úplně marný a doplácí na to lidi, někteří i svým životem.
- Naši voliči koalici z drtivé většiny podporují.
- Koalice Pirátů a STAN v Olomouci skončila úspěchem, že máme hejtmana.
- Programová shoda 70 % je slušná.
- Vít Rakušan na setkání s členy Pirátů přislíbil, že nám rozhodně nehodlá tlačit profláknuté problematické lidi. Máme vymyšleno, jak to případně řešit.
- Lídři STAN mají základní porozumění na vzájemné síle stran a principu, že by se to mělo odrazit v rozdělení mandátů, které bude znamenat i mandáty navíc pro naše lidi v krajích a budou ochranná opatření proti překroužkování.
Pokud promeškáme tuto příležitost, je pravděpodobné, že Babiš bude dál vládnout. Možná už další příležitost nedostaneme.
Proto podporuju Ivanův návrh a návrh předsednictva, abychom do vyjednávání vstoupili.
Děkuji našemu vedení za odvahu. Taky děkuji kritikům, jejichž konstruktivní kritika nám pomáhá najít a řešit slabé stránky.
Mějte se fajn a buďte zdraví!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 13):
Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
V případě potřeby mě prosím kontaktujte napřímo přes telefon, Signal nebo přes mail - viz kontakty. Jiné zprávy nečtu.
„Vidíš-li, že se člověk mýlí, nehněvej se naň. Pomni, že není možné mýlit se schválně.“ Seneca
člen CF • člen a dělník v TO (vývoj a správa systémů)
RV (11/2019–3/2023) • předseda OLK (6/2018–11/2019) • místopředseda MS Olomouc (12/2017–6/2018) jan.bednarik@pirati.cz • 603 439 481 • pište mi na Zulip