Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Personální odbor má na starosti zapojování dobrovolníků do činností strany, zejména práci s nováčky a dobrovolníky a koordinaci úkolů.

Moderátor: Odbor - personalni

Pravidla fóra
  • Sem vkládejte připomínky k činnosti personálního odboru. Ke každému podnětu založte nové téma.
  • Na dotazy a podněty odpovídají dobrovolníci, buďte prosím ohleduplní. Svá podání pište slušně a požadavky formulujte dostatečně určitě.
  • Místo odkazů do jiných fór citujte celé texty, protože lidé mají zobrazování některých fór vypnuté.
  • V podatelně se nediskutuje a jakmile bylo podání vyřešeno, téma se zamyká.
Další informace můžete nalézt na následujících místech:
Zamčeno
Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 9790
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4075 poděkování
Dostal poděkování: 14912 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Ivan.Bartos » 25 říj 2012, 08:18

Na posledním zasedání RP v sobotu 20.10.2012 Praze jsme s předsednictvem kolektivně identifikovali jako prioritní věc soustředit velikou pozornost na dobré fungování personálního odboru a to ze dvou hlavních důvodů:

a) relativně zvýšený zájem lidí o vstup do strany na úrovni většiny krajů

b) stále neefektivní dělbu práce a s tím spojený stále nefungující skills management našich členů a příznicvců, který se projevuje neustále akumulací povinností na vybranou skupinu lidí, kdy na projekty hledáme stále dobrovolníkmy na fóru, namísto toho aby byl někdo s patřičnými schopnostmi či elánem rovnou do projektu skrze PO zasvědcen.


Na základě těchto problémů jsem telefonicky hovořil s Patrikem, coby šéfem tohoto odboru, který mě ujistil o postupném naplňování svých programových priorit, které bylo, jak on sám v momentě kandidatury zdůraznil, upozaděno z důvodu krajských voleb i jeho kandidatury na post senátora.

Za předsednictvo, a i na základě mého telefonátu, bych chtě poprosit Patrika o shrnutí již realizovaných kroků, současně řešených, leč pro nás neznámých problémů a předložení rámcového, ale i "závazného" časového harmonogramu pro vyřešení nejpalčivějších problémů. Pokud by mohl do shrnutí i popsat současnou strukturu svého týmu či spolupracující jedince na úrovni jendotlivých krajů, bylo by to super.

Po analýze, kterou zběžně provedl Marcel Kolaja, to vypadá, že je na úrovni krajů o členy postaráno do úrovně přidělení průvodce a začlenění do KS příslušného kraje. Good job! Sběr skills a představení projektů však podle mého názoru neprobíhá.

Nechci, aby toto bylo chápáno jako nějaká buzerace, ale z pohledu vnitřního fungování strany bychom chtěli personální oblast akcentovat, jinak spálíme současné aktivní jedince.
Můj požadavek vychází také z toho, že v tomto měsíci plánujeme postupně navštěvovat Pirátské bašty (viz silné obce ve volbách apod.). V rámci této aktivity očekáváme nábor dalších členů či zasvěcení podporovatelů do aktivit,kterých se mohou resp. budou chtít účastnit.

Pokud by tento dokument či report mohl být předložen do něděle, bylo by to super.

Díky za spolupráci.
Za RP Ivánek

PS. to je strašně oficiálně napsanej blábol :-)
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz

Uživatelský avatar
Patrik Dolezal
Příznivec Pirátů – Jihočeský kraj
Příspěvky: 881
Registrován: 04 srp 2009, 17:13
Profese: pirát
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 2427 poděkování
Dostal poděkování: 1160 poděkování

Re: Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Patrik Dolezal » 28 říj 2012, 23:37

Report
Ivan Bartos píše:Po analýze, kterou zběžně provedl Marcel Kolaja, to vypadá, že je na úrovni krajů o členy postaráno do úrovně přidělení průvodce a začlenění do KS příslušného kraje. Good job! Sběr skills a představení projektů však podle mého názoru neprobíhá.
JJ, tak nějak, máš dobré informace, to je základ všeho 8-) .

Ke korytu věci:

Realizované kroky zde.

Právě řešené problémy :
Snažím se změnit stránku "nabídka práce" tak, aby sem bylo možné psát „inzeráty“ na dobrovolnickou práci pro stranu. Nic takového, ani vzdáleně možné zatím není.
(Ukázka na konkrétním případu – do podatelny dal vedoucí ZO požadavek na člověka pro určitou pozici, dal jsem to do Projektového atlasu aspoň s kontaktem a informací že hledáme a snažil se někoho najít ze Seznamu dobrovolníků a tím jsou momentálně možnosti PO vyčerpány.)
Takže potřebujeme rychle jednoduché řešení, kam je možné zadat i požadavky na znalosti/schopnosti pomocí jednoduchého formuláře a tyhle inzeráty zviditelnit – vybral jsem možnost úpravy existující stránky a od 13.10. to s Ondrou Kotasem zkoušíme.

Z toho vyplývá i plán (zatím) na listopad, ( jestli bude probíhat aktivita jako každý rok před vánoci, tak v podstatě do nového roku):
1.Výstup
Největší mínus mám v obsazení samotného PO, nemáme lidi. Zvlášť administrátora stránek sháním od začátku. Potřebujeme – informovat a prezentovat o své činnost – spravovat stránky a vytvořit pár nových.
2.Feedback
Potřebujeme realizovat a standardizovat sběr dat (nejspíš svodky v uzavřeném vláknu) + možnost kontrolovat průběh dění v regionech. Konkrétně nejdřív - doplnit co nejvíc lidí do seznamu dobrovolníků, - v seznamu nějakým způsobem zaznamenat vytíženost (na čem konkrétní člověk pracuje) a seznam telefoních kontaktů. Začlenění coopirátů do struktury a celkově pomalu "přituhnutí" a standardizace procesů.
3. „Reklama“ – baner na fóru nebo stránkách (?).

Kromě toho se vedou diskuze o lepší/ideální podobě projektovémho řízení, teambuyldingových akcích a školení nebo materiálech. Probíhají paralelně s výše popsaným a zatím více či méně nezávisle. Mají podporu, ale myslím že nejdřív se musím soustředit na první 2-3 body.

Struktura – 5 lidí s trvalou celostátní působností :
EDIT (ehm :) ): Patrik Doležal vedoucí odboru ( od vzniku PO)
Petr Kopáč - zástupce vedoucího a projektový management (od vzniku PO)
Michaela Vodová – šéfka kanceláře (od vzniku PO)
Gabriela Antošová – supervizorka přes retenci (od června tuším, předtím neobsazeno)
EDIT: Jindřich Bártek - administrátor stránek PO (od 31.10.2012)

Aktuální stav lidí s krajskou působností zde.
+ průvodci, školitelé, spolupracovníci na projektech – členové skupiny PO
Tito uživatelé poděkovali autorovi Patrik Dolezal za příspěvek:
Filip.Krska

Uživatelský avatar
Martin Broz
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 9428
Registrován: 08 črc 2009, 12:40
Profese: SMRT MODERACI
Bydliště: Internet
Dal poděkování: 1529 poděkování
Dostal poděkování: 5356 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Martin Broz » 29 říj 2012, 10:20

Mozna, ze kdyz zacnes mluvit cesky predsedo a ne v anglickych floskulich, budou ti novacci i staricci mnohem lip rozumet. Proc nepouzivas nemcinu? Ta ma v nasich zemich prece jen xsetletou tradici.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin Broz za příspěvky (celkem 3):
Marek.Necada, Jiri Vontroba, Petr.Bajgar

Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 9790
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4075 poděkování
Dostal poděkování: 14912 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Ivan.Bartos » 29 říj 2012, 11:11

Martine, nevím o co ti touto výtkou jde. Použití slova "skills" nebo ohodnocení Good job? Podle mě zbytečný post v nesouvisejícím vlákně v podatelně PO. Za případnou anglickou indispozici čtenáře nemohu, leč adresát pochopil, co jsem po něm chtěl. I když jsem si onen report představoval trochu jinak...
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz

Uživatelský avatar
Vaclav Malek
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 8117
Registrován: 12 čer 2009, 01:32
Profese: filozof času, meta-politik
Dal poděkování: 4877 poděkování
Dostal poděkování: 8355 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Vaclav Malek » 29 říj 2012, 13:43

Myslím, že by 90% práce PO usnadnil systém
"nová evidence členů"<->"úkolovník"<->"maily/kontakt"<->"kalendář"...
nějaký pátek se o tom mluví (aspoň já o tom pořád mluvím), že to napíšu. Problém je v tom, že je teď potřeba vytvořit jednotnou db členů a určitá API (rozhraní pro přístup k informacím) na kterých se dají tyhle aplikace stavět.
Bohužel to stojí na tom, že to ještě není. Ale vedoucí TO slíbil, že to v nejbližších týdnech (snad týdnech..) provede... Také jsem tyhle věci přidal na jednání RV, protože si myslím, že tyhle systémy jsou pro efektivní fungování AO, PO, FO a dalších podstatné a potřeba si určit přesně do kdy co bude realizováno (případně upravit předpisy).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav Malek za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Profant, Patrik Dolezal, Petr.Vileta, Filip.Krska

Uživatelský avatar
Jindrich.Bartek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2688
Registrován: 14 črc 2012, 00:45
Profese: Idealistický pragmatik
Bydliště: Brno region
Dal poděkování: 3128 poděkování
Dostal poděkování: 2555 poděkování

Re: Plán plnění programu šéfa PO, dosavadní činnost - report

Příspěvek od Jindrich.Bartek » 29 říj 2012, 22:09

Patriku hlasim se i ja mezi lidi s celostatni pusobnosti.

Jinak uz delsi dobu premyslim, jak resit lepsi organizaci prace. Krome toho co navrhuje Patrik (s cim uplne souhlasim), :idea: navrhuju vytvorit listu upozorneni/novinek nad forem popr. i piznamem podobnou te facebookove liste. Co by presne obsahovala, na to bych rad vytvoril vlakno, ktere by brainstormingem dalo dohromady specifikaci funkci. Ramcove bych tam videl vyrazne napsana cisla majici vyznam:
  • potrebne ukoly nepridelene nikomu
  • potrebne ukoly nove, dosud neprectene
  • (ukoly v kterych jsem zapsan)
  • oznameni o vnitrostranickych zalezitosti (dulezita usneseni apod)
  • ...
navzajem barevne ci ikonkou odlisene.
Pro zacatek by dle me stacilo po kliknuti na dane cislo byt presmerovan na stranku s danymi informacemi. I kdyz treba casem bychom mohli mit i nejake popup okno po kliknuti jako ten FB.

EDIT: Vlakno zalozeno zde viewtopic.php?f=451&t=13940
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jindrich.Bartek za příspěvky (celkem 2):
Filip.Krska, Patrik Dolezal
Nikdy plně nezměníte věci bojem s existující realitou. Abyste něco změnili, vytvořte nový model, který udělá současný model zastaralým. -- z článku o bitcoinu

Lepší sebeřízení vede člověka nejen k větší produktivitě, ale i k mnohém větší míře seberealizace a tudíž i většímu pocitu štěstí.

Zamčeno

Zpět na „Podatelna personálního odboru“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host