Organizace lidí

Personální odbor má na starosti zapojování dobrovolníků do činností strany, zejména práci s nováčky a dobrovolníky a koordinaci úkolů.

Moderátor: Odbor - personalni

Pravidla fóra
  • Sem vkládejte připomínky k činnosti personálního odboru. Ke každému podnětu založte nové téma.
  • Na dotazy a podněty odpovídají dobrovolníci, buďte prosím ohleduplní. Svá podání pište slušně a požadavky formulujte dostatečně určitě.
  • Místo odkazů do jiných fór citujte celé texty, protože lidé mají zobrazování některých fór vypnuté.
  • V podatelně se nediskutuje a jakmile bylo podání vyřešeno, téma se zamyká.
Další informace můžete nalézt na následujících místech:
Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7699
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13519 poděkování
Dostal poděkování: 7364 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Organizace lidí

Příspěvek od Ondrej.Profant » 03 kvě 2012, 13:12

Z pohledu relativně aktivního člena a předsedy jednoho z největších krajů tu vidím jeden velký problém:

Problém: Absolutně nevyvážená komunikace a dělba úkolů

Méně aktivní členi nemají, co dělat a ti nejaktivnější nestíhají. Proč? Protože není snaha práci rozdělit (jen přání).

Chybí mi systém přerozdělování práce na všech úrovních. Mám v Praze desítky nováčků, kteří se mě ptají „jak mohou pomoci“ a já jim nemám, co nabídnout (přímeřeného!). Proč jim nemám, co nabídnout? Protože úkoly, co vyplavou ven jsou:
  • příliš komplexní
  • příliš narychlo
  • vyžadují speciální dovednost
Nemluvě o tom, že ty úkoly vyplavou na fóru, které je dobré k diskusi (rozprava), ale nikoliv k efektivnímu zadávání úkolů.

Další subproblém je, že starší úkoly se ztrácejí.

Snaha řešit nevhodnost fóra a zviditelňování starých úkolů vede jen k dalšímu problému – úkoly jsou nesystematicky šířeny všemožnými jinými kanály (jeden si dá něco na web, další na FB), což jen lidi obtěžuje a stresuje. Šíření tímto způsobem by měla být poslední možnost. V současnosti toto šíření považuji za kontraproduktivní, protože mnoho členů je spamováno nesmysly, které se jich nemohou nikdy týkat!
Zdá se mi, že jediný, kdo tu umí zadávat úkoly (a dělá to nějak na internetu) je Jakub, který chodí s přiměřenými věcmi (zmenšit obrázek).

---

Řešení je zcela jasné. Je třeba mít nějakou DB úkolů, která bude přehledná. Tak jako to má např. každý OSS projekt. A je třeba, aby všichni, kdo tam zadávali úkoly ctili jisté zásady, např:
zadávej každý úkol*
  • složitý úkol děl na jednodušší
  • šiř celou DB úkolů (sice možná nikdo zrovna neudělá úkol, co potřebuješ, ale třeba se splní 10 jiných)
  • dávej úkol s reálnou možností splnit
U příjemců úkolů je třeba hlídat jen, aby pravidelně nebrali úkoly, které neplní. Což, ale nebude problém.

* pozn: OFFTOPICAno, některé věci je rychlejší udělat sám, než zadávat, ale tím jiné obíráš o motivaci. Lidé potřebují mít pocit užitečnosti a na to jsou malé úkoly skvělé. Když se otrkají přejdou na složitější. Z ničeho na složitější přejde jen velmi malé procento.

---

Příklad: OFFTOPICKdyž děláme koordinační schůzky, tak stejně rozdělujeme úkoly. Tento systém by nám v tom velmi pomohl, protože by nás donutil vše poctivě sepsat a dal možnost zpětně úkol třeba i upřesnit, případně přehodit na další lidi (bez velké byrokracie okolo).

Co je potřeba udělat?

a) Nainstalovat hotový systém a propojit loginy s forem
b) Jakub tvrdí, že v DokuWiki na to něco máme – čili dodělat to do funkční fáze (spustit)

Na a) se ještě podívám. Klasické systémy pro OSS mi připadají složité (Redmine), čili by to chtělo něco lehkého – na úrovni toho, co umí github.

Proč priorita?

Tento systém považuji za řádově důležitější než seznamy dovedností a tak, protože my nemusíme o plniteli úkolu vědět nic – on sám posoudí zda dokáže půjčit agregát, zmenšit obrázek či postavit altán.

Např. u seznamu dovedností neexistuje způsob jak efektivně zaručit aktuálnost. Zde to není potřeba a je to mnohem otevřenější nečlenům (ne každý chce o sobě kde co uvádět).

Zároveň se bez podobného systému opravdu nehneme z místa.
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
Petr.Kopac
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 2933
Registrován: 10 říj 2011, 22:43
Profese: Software engineer
Bydliště: Amsterdam
Dal poděkování: 5457 poděkování
Dostal poděkování: 3577 poděkování

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Petr.Kopac » 03 kvě 2012, 13:49

seznam ukolu 1 projektu: https://www.pirati.cz/piznam/po/projekt ... olby_plzen (je ve starem jmennem prostoru, bude potreba presunout, asi bych vsechno hodil do piznam/projekty a hotovo)
diskuse k projektu: viewtopic.php?f=89&t=10829
seznam projektu: http://www.pirati.cz/piznam/po/projekty

Pokud se nam bude darit vyuzivat wiki k shrnovani informaci a forum k jejich diskusi, tak to pojede. Ale zda se mi, ze to zatim nema kdo delat (nestihame resit ani jine veci), takze nevidim reseni ve spousteni samostatneho systemu, protoze a) se vycerpame jeho zprovoznenim b) to nebude nakonec nikdo pouzivat.

Je tedy spis potreba, aby se udelala rozumna sablona projektu na wiki (coz jsem vlastne udelal, ale chtelo by to klikatko "Novy projekt" a predvyplnit tak, jak je to treba u profilu) a oslovit lidi, ktere vedou jednotlive projekty, aby takove stranky vyplnovali ukoly, ktere potrebuji udelat.

Technicky to samozrejme neni nic extra, ale prijde mi, ze se tady stale snazime jit s delem na vrabce. Trackovaci system proste zatim neni IMO potreba ;)

Ja tedy navrhuji, abychom dotahli koncepci tech seznamu ukolu - co nejvic to zjednodusili - a zpropagovali to mezi aktivnimi lidmi a vysvetlili jim, ze je treba delegovat zatez na ostatni. Nasledne pak zpropagovat to, ze takove TODO seznamy existuji = link na hlavni strance, SZ celemu foru, informovat o tom na krajskych schuzich osobne. Ono ani samotne vytvoreni seznamu neni brnkacka. Napr. jsem zjistil, ze odhadnout casovou narocnost nebo znalosti je obcas nemozne. Proto bych tam asi ani takove blbosti nepsal. Pouze nazev ukolu a specifikaci: "Potrebuji to a to, potrebuji toho tolik a potrebuji to do toho a toho dne"

Ono taky skoro dulezitejsi je byt v kontaktu s temi lidmi. Proste kdyz nekomu neco zadam, tak si na nej vzit telefon, abych se ho mohl v pripade, ze se nic nedeje, zeptat, jestli na to kasle, nebo co vlastne. Dost casto se mi stava, ze lidi neodpovidaji ani na foru, ani na SZ, ani na e-maily a co pak.

OFFTOPICZa sebe: nemam ted cas, mam deadliny ve skole a nestiham, takze muzu vypomoct jen
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kopac za příspěvky (celkem 2):
Patrik.Dolezal, Tomas.Vymazal
Softwarový inženýr 5+ let praxe. Evropan.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. -- Desmond Tutu

Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 7719
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, analytik, manažer, trenér
Dal poděkování: 2484 poděkování
Dostal poděkování: 6940 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Jiri.Kaderavek » 03 kvě 2012, 14:06

Hlavně Ondro sepište specifikaci, co to má umět. Jakmile bude, nebude až takový problém to na DokuWiki zprovoznit. Odmítám ale dělat něco bez specifikace a potom řešit, že tohle se někomu líbí, tohle ne, tenhle to bude používat, tenhle neví jak. Na server jsem kdysi (2 roky zpět) na základě podobných lamentscí instaloval Taskfreak http://pirati.cz/taskfreak http://www.taskfreak.com/, nikdo se neodhodlal používat.

V Brně byl na schůzce Ladisla Nešněra, chce vyvinout takovou službu, uvažoval i nad tím, že by to vyvíjel v rámci Pirátské strany, ale bojí se, že tím přijde projekt o politickou neutralitu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvek:
Tomas.Vymazal
Zakladatel České pirátské strany

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7699
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13519 poděkování
Dostal poděkování: 7364 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Ondrej.Profant » 03 kvě 2012, 17:16

Jirka: Specifikace by právě asi měla být v kompetenci PO (proto to sem píšu).

Petr: Ty odkazy jsou právě hrozné. Absolutně demotivující – působí to na mě dojmem „Katedrála“. Právě proto sem víceméně píšu, protože se tu takové věci objevují.

Jak to má vypadat je třeba tady:
http://trac.wildfiregames.com/query?sta ... e=Alpha+10

PS: OFFTOPICTím vás nechci kritizovat! Jen se potkávám s mnohem lepším řešením.

Čili bych to viděl na tabulku:

| Číslo úkolu | Zadání | Tagy | Zadal | Priorita | Důvěrnost | Přiřazeno | Termín |

S tím, že by se mohl přihlásit každý registrovaný na fóru. Kdo by mohl zadávat je věcí diskuse – asi bych volil něco jako každý „funkcionář“, popřípadě každý člen (aby se tam neobjevoval bordel, regP by napsal někomu, kdo by to tam zadal).

Důvěrnost je myslím si naše jediné specifikum. Třeba se může jednat o osobní údaje, či o důležité dokumenty a nechceme je svěřovat komukoliv – příklad výroční zprávu bych asi dával jen člověku, kterého známe. Zatímco úpravu obrázku si může vzít úplně kdokoliv.

Tagy řeší veškeré kategorie. Ty bych nechal v kompetenci PO. PO by také asi dohlížela na správné přiřazení.

Z dalších funkcí by tam mělo asi být upozorňování přes mail / PM (například pokud si vámi zadaný úkol někdo vzal).

Zvážil bych sloupeček náhradník (ale zas, aby to moc nemotivovalo zahazovat úkoly). Popřípadě kolonku alternativní řešení, kterou by viděli jen někteří (od jisté důvěrnosti – aby si zas každý neřekl je to řešitelné, kašlu na to) - příklad 30. 6. potřebujeme agregát. Agregát můžeme půjčit v půjčovně, ale kdyby se našel příznivec, co by zapůjčil svůj, tak by to bylo mnohem lepší (platit benzín stačí).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kallasch, Jakub.Michalek, Tomas.Vymazal
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
TiborGanzer
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2012, 15:37
Profese: Chemik a procesní inženýr
Bydliště: Dětmarovice
Dal poděkování: 142 poděkování
Dostal poděkování: 50 poděkování

Re: Organizace lidí

Příspěvek od TiborGanzer » 03 kvě 2012, 17:29

Jiri Kaderavek píše:Hlavně Ondro sepište specifikaci, co to má umět. Jakmile bude, nebude až takový problém to na DokuWiki zprovoznit. Odmítám ale dělat něco bez specifikace a potom řešit, že tohle se někomu líbí, tohle ne, tenhle to bude používat, tenhle neví jak. Na server jsem kdysi (2 roky zpět) na základě podobných lamentscí instaloval Taskfreak http://pirati.cz/taskfreak http://www.taskfreak.com/, nikdo se neodhodlal používat.

V Brně byl na schůzce Ladisla Nešněra, chce vyvinout takovou službu, uvažoval i nad tím, že by to vyvíjel v rámci Pirátské strany, ale bojí se, že tím přijde projekt o politickou neutralitu.
Nechapu proč vymýšlet vymyšlene :D
Teoreticky jsou tady nějaké "projekty" ale jsou chápány spíš jako nějake "seznamy" úkolů. Jak pracovat když Franta musí počkat nez Honza dodělá svůj úkol , posune to Jirkovi a Anitě, atd atd, atd , V rámci úkolovníku ? Ruku na srdce - Tudy cesta nevede.
Co tak skusit některe z opensource serverů ktere poskytuji polo profi nástroje pro řízení projektů ?

Ganttproject
Openproject

Jo, skoro bych zapoměl - mělo by to ale umět šlapat přes Piznam.
Fyziku neoklameš .... Čas nezastavíš .....

Uživatelský avatar
Ladislav.Nesnera
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 83
Registrován: 29 kvě 2009, 15:38
Profese: programátor
Dal poděkování: 201 poděkování
Dostal poděkování: 139 poděkování

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Ladislav.Nesnera » 03 kvě 2012, 18:26

Už podle rozjíždějící se diskuze bych se přimlouval za hlubší analýzu, než +/- náhodně sáhnout po ad-hoc řešení. Změna „firemní“ kultury je bolestná a to zejména u těch, co si svůj styl práce již stihli vytvořit. Primární je otázka, zda potřeba úkolového řízení je natolik silná, aby šlo změnu prosadit. Přitom problémy bývají ve shodě na banalitách typu:
  • má mít každý úkol přiřazený termín, řešitele?
    za splněný jej prohlašuje řešitel nebo zadavatel?
    zaznamenávat odhadovanou x reálnou časovou náročnost?
    patří sem úkoly typu „bylo by fajn“, byť na to nyní není kapacita
    co s buřiči (a že jich mezi Piráty bude.. ;) )
K systému mě napadá pár další kritérií
  • zcela veřejný přístup x „tajné“ projekty (třeba jen pro moment překvapení)
    sjednocení účtů (s ostatními pirátskými nástroji)
    z předchozího pak automatická či schvalovaná registrace
    co nejsnazší pro nováčky (openID, FB účet)
    vícejazykové prostředí
    seskupování do projektů, hierarchie úkolů
    ..
Zazněl tu Redmine. Chystám se jej využít na vývoj/spuštění výše zmíněné nekomerční web služby pro řízení projektů/úkolů. Vím o jeho nasazení ve vícero SW firmách (Jaroslav Kučera na něj psal konektor), z nekomerčních pak např. CZ.NIC (vyvinuli modul pro mojeID - ) či Liberix (zde i na projektech, které nesouvisí s SW) ale třeba také berlínská pirátská frakce - https://redmine.piratenfraktion-berlin.de/ ;) Není problém některé moduly vypnout (wiki, diskuzní fórum, repozitáře). Vadí mi na něm, že zadavatel nemá zvláštní status a použitý editor + vlastní, od wiki odvozená, syntaxe mi moc nesedí.

Co se služby týče – zatím to je v plenkách. Odkaz doplním, až to bude mít trošku jasnější obrysy (pro inspiraci i připomínky). Zdůrazňuji, že má jít o web službu. Bude-li možné ji postavit nad existujícím open řešením, jen dobře. A víte-li přímo o takové službě – ještě lépe.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Nesnera za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Kaderavek, Patrik.Dolezal

Petr.Bajgar
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 7451
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, K Ploché dráze 494
Dal poděkování: 6879 poděkování
Dostal poděkování: 3402 poděkování

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Petr.Bajgar » 03 kvě 2012, 18:46

Děkuji tímto O.P. za tento jeho podnět do podatelny PO a připojuji se k jeho přesvědčení, že je nejvyšší čas začít mnohem efektivněji pracovat a hlavně spolupracovat.

Na jedné straně jsme stranou moderních technologií, takže je nejvyšší čas začít používat tomu odpovídající pomocné prostředky-programy a hlavně komunikační nástroje: písemné, hlasové a obrazové. Vzhledem k naší krátké historii máme některé nedoladěnosti k efektivnějšímu fungování proto potřebujeme začít koordinovaněji a pružněji spolupracovat. Tedy nejen s těmi se kterými se můžeme sejít ve stejné hospodě, ale i s těmi, kteří mohou danou činnost vykonat lépe nebo rychleji i když daleko.

Role mediálních reprezentantů je nezastuptelná. Jenže RP má na sobě také zodpovědnost za koordinaci činností a celkovou součinnost. Nikdo jiný než předsednictvo nemůže delegovat to co je možno delegovat a předávat úkoly těm kteří je mohou vykonat. V tomto však budeme přirozeně narážet na to, že na jedné straně nejsme firmou s placenými zaměstnanci poslušnými svým nadřízeným vycházet vstříc a plnit bez prodlení jejích příkazy. Jenže také už nejsme pouze dobrovolnickou skupinou-organizací, kde každý dělá co považuje za správné tedy co se mu chce a kdy se mu chce. Na prosté vykonávání potřebujeme pomocné administrativní síly, které si budeme, ale muset umět zaplatit(což samozřejmě dávno víme). Takže vzniká nezbytný úkol pro FO a PO tj. foundraising + lidi obsazení. Protože však toto řešení bude potřebovat nějakou dobu na výsledky nemůžeme na ně čekat. Jenže převážnou většinu činností i nadále budou vykonávat bezplatně členové a sympatizanti.

Podstatu vedoucí ke zlepšení našich možností vidím v lepší součinnosti RV a RP a jejich komunikaci s předsednictvi jednotlivých KS, která zase osobně znají své možnosti jaké úkoly mohou se svými lidmi z daných KS pomoci vedení řešit.

PO a další odbory by měly začít pořádat pravidelné audiokonferenční porady k aktuálnim záležitostem. Především práce v KS a součinnost KS s RP může podle mého přinést tolik potřebné odlehčení několika nejvytíženějším jednotlivcům pokud budou KS efektivně zapojovat nové lidi při propagací naší činnosti a hledáním dalších pomocníků a tahounů.

Tohle ovšem představuje překonat představu mnoha lidí tom, že politika je mediální zležitost, případně ještě tak záležitost toho nechat se někam zvolit. V politice jde totiž především o práci na něčem společném nám členům a našim sympatizantům a to pro voliče, které se snažíme společně přesvědčit o přínosnosti našich myšlenek a přesvědčení a navrhovaných řešení.

PS: Toto vše výše uvedené, je jistě naprosto staré známe a zbytečne zde uvedené tak "sorry"

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7699
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13519 poděkování
Dostal poděkování: 7364 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Ondrej.Profant » 03 kvě 2012, 21:41

Jsem informatik, používám věci jako Redmine, ale jsem proti zavedení v plné síle - my potřebujeme zapojit hlavně, co nejvívce lidí (spousta z nich se nic učit nebude). Nepotřebujeme komplexní správu. Fakt je to jiná úloha (dlouho jsem nad tím přemýšlel).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 2):
Mikulas.Ferjencik, Tomas.Vymazal
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 13080
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10586 poděkování
Dostal poděkování: 17006 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 03 kvě 2012, 21:46

Nestačila by wiki stránka?
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 27848
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 23394 poděkování
Dostal poděkování: 19780 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace lidí

Příspěvek od Petr.Vileta » 04 kvě 2012, 05:16

Ondrej Profant píše:Jsem informatik, používám věci jako Redmine, ale jsem proti zavedení v plné síle - my potřebujeme zapojit hlavně, co nejvívce lidí (spousta z nich se nic učit nebude). Nepotřebujeme komplexní správu. Fakt je to jiná úloha (dlouho jsem nad tím přemýšlel).
Dovolim si trochu oponovat. Ano, potrebujeme zapojit co nejvice lidi, ale take potrebujeme postup ukolu nejak jednoduse sledovat. Docela dobra je stranka sledujici komponenty programu, ale porad to neni ono. Neni tam treba uvedeno, kdo na tom pracuje (jeden nebo vic?), jak je to nalehave, deadline atd. Ja osobne mam zkusenosti jen s Bugzillou a ta je pro tohle nevhodna, ale vlakna ve foru nebo wiki na to taky neni to prave.

Velice dobrou analyzu udelal Ladislav Nešněra a asi by bylo dobre na vsechny jeho otazky si napred odpovedet a pak po necem hotovem sahnout. Stejne je vetsina systemu psana v PHP, tak dodelat login jako do fora nebude problem.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Odpovědět

Zpět na „Podatelna personálního odboru“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host