Ahoj,
pokusil jsem se dospět k nějakému kompromisu ohledně položek MS a výdajů KS na komunální kampaň. Rozeslal jsem návrh předsedům MS a zdá se, že by to mohlo být akceptovatelné. Tedy předkládám zde:
A) Výdaje MS
Návrh klíče: paušál 10 tis. Kč + 3-10 tis. Kč variabilní částka: na člena 500, na RegP a pozastavené 200 (nejvýše do počtu dvojnásobku členů)
Zdůvodnění klíče:
- Většina nákladů MS je spíše fixní, než variabilní.
- Přílišné zvýhodnění počtu členů má efekt posilování silných a tedy zvýrazňování nerovnoměrností vývoje.
- Přijetí RegP prakticky nevyžaduje žádnou aktivitu či náklady MS (je to hlavně práce KOKS). Nadměrný podíl RegP oproti členům není ideální a MS by měla mít motivaci přijímat členy.
- Zohlednění zastupitelů, radních a dalších „výkonnostních“ kritérií se zdá spíš upozaďovat méně rozvinutá a mladší MS. Rozdíly mezi „zavedenými“ MS nejsou příliš významné a je těžké nalézt objektivní měřítka, aniž by se celý klíč výrazně komplikoval.
- V připomínkách se objevovalo, že nemá dojít až k přílišnému upřednostňování počtu členů, proto byl zakomponován prah a strop variabilní částky.
Návrh výše výdajových položek pro rok 2021 v tis. Kč
Havlíčkobrodsko 16; Jihlavsko 15; Pelhřimovsko 14; Telčsko 13; Třebíčsko 19 (MS celkem 77); Propagace, pořádání akcí 13
(na společné akce - podle HoRo má být v rozpočtu tato kapitola povinně); rezerva 10
(pro případ vzniku nového MS)
Zdůvodnění navržené alokace:
Vyšel jsem z údajů, které dříve v tomto vlákně uvedla Eva:
Havlíčkův Brod 10 + 4; MS Jihlavsko 5 + 16; MS Pelhřimovsko 7 + 2; MS Telčsko 3 + 2; MS Třebíčsko 15 + 7; bez MS 13 + 10
Trochu potíž je, že vychází suma 58 + 41, což je více členů, než skutečnost. Ale asi bych to nezkoumal - imho navržené částky i ve vzájemném porovnání vypadají rozumně a na další rok to můžeme vychytat.
B) Návrh položek MS v rozpočtu
Každé MS bude mít vlastní výdajovou položku a vlastní příjmovou položku na dary.
O dary přišlé do položky MS se bude automaticky zvyšovat výdajová položka MS. U těchto výdajových položek (určených pro MS) svěří KF výhradní oprávnění k hospodaření jednotlivým MS. Dále se KF v rámci přijetí rozpočtu usnese, že o případný zůstatek na konci roku bude automaticky položka daného MS navýšena v dalším roce. MS si tak bude moct šetřit prostředky a plánovat výdaje v delším čase.
C) Klíč rozdělení výdajů na komunální volby
Návrh: Výhledově rozpočtovat 450 tis. Kč podle předběžného klíče 5*40 tis. okresní město + 10*20 tis. obec s rozšířenou působností + 50 tis. kraj.
Důvody:
- Není reálné očekávat, že by se krajský rozpočet mohl zapojit do všech komunálních kampaní.
- Na městysech a menších obcích obvykle komunální kampaň probíhá pouze zcela dobrovolnicky a „podomácku“.
- Z hlediska kraje se zdá rozumné soustředit se pouze na větší města. Ta přibližně odpovídají
obcím s rozšířenou působností (ORP), kterých je v kraji včetně okresních měst patnáct.
- Je pravděpodobné, že Piráti nebudou kandidovat ve všech ORP, takže bude prostor pro zohlednění specifik (např. krajského města).
---------------------
Díky za pozornost a připomínky.