V příloze předkládám protinávrh rozpočtu. Neměním příjmy ani celkový výsledek, jen přesouvám prostředky mezi položkami. Dle § 5 JdŘ je pro hlasování o něm potřeba podpora druhé odmocniny členů, tedy 7 osob. Podporu mému návrhu můžete vyjádřit palcem.
Jednotlivé změny a jejich důvody:
Prostředky místním sdružením
Piráti ctí princip subsidiarity, přesto místní sdružení nemají dle návrhu rozpočtu žádné prostředky. Jak očekáváme, že budou pořádat vlastní akce? Jak očekáváme, že se naučí hospodařit a nakládat s rozpočtem? Pokud má být ve straně kariérní posun - který rozhodně potřebujeme - musí mít i členové MS možnost seznámit se s principy hospodaření a vyzkoušet si je v praxi. Poskytnutí peněz místním sdružením bude motivovat k aktivitě a pomůže v dalším rozvoji.
Přijde mi nežádoucí, aby mělo krajské předsednictvo čtvrt milionu v rezervě, která se stejně nevyužije. Proto jsem 100 000 Kč z těchto prostředků rozdělil mezi místní sdružení.
Počtem členů jsou na tom v současnosti následovně:
MS Děčín - 4 členi
MS Litoměřice - 8 členů
MS Most - 7 členů
MS Teplice - 0 členů
MS Ústí - 7 členů
MS Žatec-Kadaň - 6 členů
V MS je celkem 32 členů, tedy na každého člena vychází 3 125 Kč. Výsledné rozdělení je pak následující:
MS Děčín - 12 500
MS Litoměřice - 25 000
MS Most - 21 875
MS Teplice - 0
MS Ústí - 21 875
MS Žatec-Kadaň - 18 750
Zasedání RV
Ve dnech 12. - 13. 1. 2019 proběhne v Ústí zasedání Republikového výboru. Jde o významnou akci spojenou s náklady, pro jejichž základní zajištění slouží tato rozpočtová položka ve výši 5 000 Kč. Prostředky byly přesunuty z provozních výdajů předsednictva.
Činnost zastupitelů
Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem rozdělit správu prostředků určených na podporu činnosti zastupitelů mezi jednotlivé zastupitele. Zatím jediný funkční vzor byl v Praze, kde byl ovšem dostatečně velký zastupitelský klub k tomu, aby mohla samostatná správa financí fungovat. Mezi návrhem „všechno bude kontrolovat PKS“ a autonomií zastupitelů v Praze jsem nakonec našel střed ve správě účelově určených financí místními sdruženími. Na jednu stranu by to mělo poskytovat dostatečnou kontrolu, na druhou by nemělo docházet k centralizaci rozhodování a upřednostňování činnosti v jednom regionu nad druhým.
Následně jsem se zabýval tím, jak rozdělit celkový objem financí mezi jednotlivé zastupitele. Bylo by například fér započítat nějaký koeficient náročnosti (např. počet obyvatel), protože být zastupitelem v Ústí nad Labem je co do počtu materiálů i šíře pokrývané tematiky náročnější než být zastupitelem v Litoměřicích. Volby ale dopadly specificky v tom, že Ústí má méně náročné obvodní zastupitele, takže by se to mohlo vyrovnat. Nakonec jsem se tedy rozhodl prostředky rozdělit rovnoměrně s tím, že předpokládám solidárnost mezi jednotlivými zastupiteli při převodu nevyčerpaných prostředků.
Jedinou výjimkou z poměrného rozdělení je Děčín, kde byli za Piráty zvoleni nečlenové. Na jednu stranu cítím potřebu je podpořit, protože to jsou jediní zvolení nositelé pirátské značky v Děčíně, ale nepřijde mi fér je podpořit stejnou částkou jako čistě pirátské zastupitele z jiných měst, proto jsem v jejich případě snížil příspěvek na polovinu. Pokud ho smysluplně dočerpají, bude možno ho navýšit z nedočerpaných prostředků z ostatních zastupitelstev.
Na jeden mandát tak vychází 25 000 Kč, rozděleno následovně:
Děčín: Jan Šmíd, Petr Zdobinský *0,5 = 25 000
Kadaň: Hana Vodrážková, Jana Hladová = 50 000
Litoměřice: Aleš Stibal = 25 000
Žatec: Jan Kranda = 25 000
Ústí-Magistrát: Lukáš Blažej = 25 000
Ústí-město: Tomáš Macháček, Lukáš Blažej = 50 000
Ústí-Severní Terasa: Ludmila Beutelová = 25 000
Ústí-Střekov: Jakub Přibyl = 25 000
Tel. 778702712