Propagace a Zveřejňování Programu

Veřejná diskuse k návrhům a bodům a tématům Pirátského programu.


Moderátoři: Garanti, Rada resortních týmů - členové, Poslanecka snemovna - poslanci

Pravidla fóra

Toto je veřejné fórum pro konzultace k Pirátskému programu.
Názory zde vyjadřované nelze bez dalšího považovat za stanoviska Pirátské strany.

Každý ať se vyjadřuje jasně, slušně a k tématu. Pokud chcete řešit novou věc, založte nové téma.

Do tohoto fóra patří programová témata, která se týkají programu jako celku, více bodů nebo žádného z nich.

Uživatelský avatar
Ivan.Sirko
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2751
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: Putující filosof
Bydliště: Praha - 1
Dal poděkování: 10373 poděkování
Dostal poděkování: 2644 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Ivan.Sirko »

Ach jo :(

Asi budu znovu a znovu vysvětlovat, co to fudraising vlastně jé, vy OFFTOPIC:lol:.

HLAVNÍ ZÁSADY FUNDRAISINGU
Co je vůbec potřeba pro to, abychom se mohli fundraisingem začít zabývat? Zde je
několik hlavních zásad, bez kterých se neobejdeme:
· musíme požádat - podle průzkumů většina lidí nepřispívá neziskovým organizacím
proto, že je nikdy nikdo nepožádal. První zásadou fundraisingu je tedy umění požádat.
Nestačí umět dobře popsat činnost organizace, znát kvality projektu. Velmi důležitá je
výzva k činu. Musíte potenciálního dárce požádat, aby přispěl;
· osobní přístup - čím osobnější přístup použijete, tím více zapůsobíte. Obecně platí že
osobní schůzka je lepší než telefonát, který je lepší než osobní dopis, který je lepší než
neadresná zásilka oslovující velkou skupinu lidí;
· porozumění pohledu dárce - rozhodnutí darovat může v dárci vyvolat celou řadu
pocitů a myšlenek - tomu je důležité porozumět. Za dárcovstvím se může ukrývat
důvěra (dám peníze skutečně na dobrou věc), naděje (i malý dar může pomoci),
dobročinnost, ale i osobní důvody;
· fundraising je o lidech - lidé nedávají organizacím. Dávají, aby pomohli lidem nebo
aby přispěli k tomu, že se na světě něco změní k lepšímu;
· fundraising znamená prodávat - důležité je přesvědčit lidi, že existuje důležitá
potřeba, společenský problém, který vaše organizace dokáže změnit. Vlastně jde o to
prodat dárci myšlenku, že je užitečný - že vám dokáže pomoci v řešení;
· důvěryhodnost a PR - lidé přispívají na projekty, o kterých už slyšeli. Pro fundraising
je tedy nesmírně důležitá důvěryhodnost a dobré vztahy s veřejností;
· dárci nevědí, kolik dát - požádejte o konkrétní částku, uveďte konkrétní příklady darů,
které jste již obdrželi, nabídněte nákupní seznam různých položek… Dárce totiž
většinou netuší, kolik se od něj očekává. Nechce dát příliš mnoho, ale ani ne málo, aby
nevypadal jako lakomec;
· poděkování – poděkování dárci je nesmírně důležité, protože znamená uznat a ocenit
dárcovu velkorysost. Na poděkování využijte každou vhodnou příležitost. Zvyšujete
tím pravděpodobnost opakovaného daru;
· dlouhodobé zapojení – cílem je získat dárce, kteří budou přispívat hodně a pravidelně.
Veškeré úsilí se vyplatí, pokud bude podpora velká a pravidelná. Nejlepší řešením (a
zároveň nejobtížnějším) je dosáhnout to, že se dárce zapojí do činnosti organizace a tím
se cítí osobně zodpovědný za její úspěch;
· odpovědnost a informace – když od někoho přijmete peníze, odpovídáte za to, že
budou vynaloženy za účelem, na který byly získány, a že budou vynaloženy efektivně a
skutečně budou mít nějaký dopad. Neváhejte o tom dárce informovat – každého potěší,
že jeho peníze byly použity efektivně.
PS. Vlastně jsem překvapen, že Petr vůbec dostal tech 700 Kč, asi omylem ;)
a když přečtete ten text nahoře, tak mě okamžité vybavila přednáška Amandy Palmer na TED "Umění poprosit" :D

http://www.youtube.com/watch?v=sqwz53sMqps&html5=1

a že to není žádný "slušňjak", asi nikomu nevadí :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=3UYEZnhnVCg&html5=1

Слава Україні! Героям слава! 🇺🇦 ✌️ Podpoř ukrajinskou armádu.

Uživatelský avatar
Ivan.Sirko
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2751
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: Putující filosof
Bydliště: Praha - 1
Dal poděkování: 10373 poděkování
Dostal poděkování: 2644 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Ivan.Sirko »

Toto ani nepotřebuje komentář, když děláš věcí upřimně, není co řešit:
DEAR DOWNLOADER of MUSIC,

this store is built on a “pay what you want” philosophy for my digital music.

i firmly believe in music being as free as possible. unlocked. shared and spread.
i believe that in order for artists to survive and create, their audiences need to step up and directly support them. 
honor system.
 no judgment. 
if you’re broke – take it. if you love it, come back and kick in later when you have the money.

if you’re rich, think about who you might be karmically covering if you really love this record.

once you have it, SHARE SHARE SHARE! COPY COPY COPY! SPREAD THE EVIL!!! 
we are the media.

I also release all of my music and writing using the Creative Commons “Attribution-NonCommercial-ShareAlike (CC BY-NC-SA)” license. If you want to understand what this means, google Creative Commons.

LOVE, afp
http://amandapalmer.net/producttypes/featured/

Слава Україні! Героям слава! 🇺🇦 ✌️ Podpoř ukrajinskou armádu.

Uživatelský avatar
Jan.Nezhyba
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 925
Registrován: 14 bře 2012, 10:43
Profese: Výškové práce a n.n.o. Ekologie
Bydliště: Havíř-OFF
Dal poděkování: 918 poděkování
Dostal poděkování: 799 poděkování

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Jan.Nezhyba »

Ivan Sirko píše:Ach jo :(

Asi budu znovu a znovu vysvětlovat, co to fudraising vlastně jé, vy OFFTOPIC:lol:.

HLAVNÍ ZÁSADY FUNDRAISINGU
Co je vůbec potřeba pro to, abychom se mohli fundraisingem začít zabývat? Zde je
několik hlavních zásad, bez kterých se neobejdeme:
· musíme požádat - podle průzkumů většina lidí nepřispívá neziskovým organizacím
proto, že je nikdy nikdo nepožádal. První zásadou fundraisingu je tedy umění požádat.
Nestačí umět dobře popsat činnost organizace, znát kvality projektu. Velmi důležitá je
výzva k činu. Musíte potenciálního dárce požádat, aby přispěl;
· osobní přístup - čím osobnější přístup použijete, tím více zapůsobíte. Obecně platí že
osobní schůzka je lepší než telefonát, který je lepší než osobní dopis, který je lepší než
neadresná zásilka oslovující velkou skupinu lidí;
· porozumění pohledu dárce - rozhodnutí darovat může v dárci vyvolat celou řadu
pocitů a myšlenek - tomu je důležité porozumět. Za dárcovstvím se může ukrývat
důvěra (dám peníze skutečně na dobrou věc), naděje (i malý dar může pomoci),
dobročinnost, ale i osobní důvody;
· fundraising je o lidech - lidé nedávají organizacím. Dávají, aby pomohli lidem nebo
aby přispěli k tomu, že se na světě něco změní k lepšímu;
· fundraising znamená prodávat - důležité je přesvědčit lidi, že existuje důležitá
potřeba, společenský problém, který vaše organizace dokáže změnit. Vlastně jde o to
prodat dárci myšlenku, že je užitečný - že vám dokáže pomoci v řešení;
· důvěryhodnost a PR - lidé přispívají na projekty, o kterých už slyšeli. Pro fundraising
je tedy nesmírně důležitá důvěryhodnost a dobré vztahy s veřejností;
· dárci nevědí, kolik dát - požádejte o konkrétní částku, uveďte konkrétní příklady darů,
které jste již obdrželi, nabídněte nákupní seznam různých položek… Dárce totiž
většinou netuší, kolik se od něj očekává. Nechce dát příliš mnoho, ale ani ne málo, aby
nevypadal jako lakomec;
· poděkování – poděkování dárci je nesmírně důležité, protože znamená uznat a ocenit
dárcovu velkorysost. Na poděkování využijte každou vhodnou příležitost. Zvyšujete
tím pravděpodobnost opakovaného daru;
· dlouhodobé zapojení – cílem je získat dárce, kteří budou přispívat hodně a pravidelně.
Veškeré úsilí se vyplatí, pokud bude podpora velká a pravidelná. Nejlepší řešením (a
zároveň nejobtížnějším) je dosáhnout to, že se dárce zapojí do činnosti organizace a tím
se cítí osobně zodpovědný za její úspěch;
· odpovědnost a informace – když od někoho přijmete peníze, odpovídáte za to, že
budou vynaloženy za účelem, na který byly získány, a že budou vynaloženy efektivně a
skutečně budou mít nějaký dopad. Neváhejte o tom dárce informovat – každého potěší,
že jeho peníze byly použity efektivně.
PS. Vlastně jsem překvapen, že Petr vůbec dostal tech 700 Kč, asi omylem ;)
a když přečtete ten text nahoře, tak mě okamžité vybavila přednáška Amandy Palmer na TED "Umění poprosit" :D

http://www.youtube.com/watch?v=sqwz53sMqps&html5=1

a že to není žádný "slušňjak", asi nikomu nevadí :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=3UYEZnhnVCg&html5=1
hele Ivane a ty se divíš když se vzteknu
když poněkolikate vysvětluji elementární pravdy a doplňuji občas i zásadní znalosti lidem s ochotou nad tématem jako že diskutovat.....
„Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.“
Seneca
Uživatelský avatar
Ivan.Sirko
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2751
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: Putující filosof
Bydliště: Praha - 1
Dal poděkování: 10373 poděkování
Dostal poděkování: 2644 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Ivan.Sirko »

Rozumím a pro to prosazují Nenásilnou komunikací a moderací (viz vlákno)

Slova mohou být okny (anebo hradbami)

Слава Україні! Героям слава! 🇺🇦 ✌️ Podpoř ukrajinskou armádu.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kolek
Příspěvky: 1878
Registrován: 20 pro 2011, 17:05
Profese: chemik (manažer vývoje)
Bydliště: Praha 3
Dal poděkování: 1652 poděkování
Dostal poděkování: 1326 poděkování

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Ondrej.Kolek »

Jsem rád za vaše příspěvky k tématu.

Foundraising je samozřejmě jedna z věcí, které mohou přispět k propagaci Pirátů.
V úvodním příspěvku jsem měl ale na mysli spíše jiné postupy, které nás stojí jen úsilí, čas a něco tvořivosti, viz příklad od nejkasnejsizakon.cz.
I kdyz i tady se ledy hýbou a je na každém z nás, aby se zapojil a směrem ven sdílel již dnes existující propagační materiály.

Setkávám se totiž čím dál častěji s názory, že nejsme vidět a slyšet.
Průměrný občan si aktivně nevyhledává programy stran na webu, informace musí jít lidem naproti (ale chápu, že se to snadno říká a hůř dělá, proto jsem založil tuto diskuzi).
Průměrného občana také tolik netíží ACTA, jako spíš nezaměstnanost a všeobecná deziluze. Z pohledu čitelnosti, ujednocení a propagace naší ideologie máme také co dohánět.

Jenom prosím neberte tuto diskuzi jako prostor pro třenice. Cílem je sdílet rady, tipy a zkušenosti s propagací a to jak z celostátního tak i krajského pohledu.

"Podle ovoce poznáte dobrý či špatný strom"

anonym72078
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2945
Registrován: 10 říj 2011, 22:43
Dal poděkování: 5496 poděkování
Dostal poděkování: 3646 poděkování

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od anonym72078 »

Vsichni se shodnem na tom, ze je treba fundraisovat.
Ale jak chcete nasbirat na prkotiny, kdyz nejsme schopni nasbirat ani na kauce kandidatum na senatory pri volbach??
Jestli neco resit, tak jak efektivne fundraisovat a jak vyuzit nase kanaly a lidsky zdroje.
Rozhodne se to neudela, ani nevymysli samo, i kdybyste napsali vlakno dlouhy tisic prispevku o tom, jak je to dulezity.

Dominika: don't worry.
Sirko: omylem... jedinej omyl je resetovani ignore listu.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kolek
Příspěvky: 1878
Registrován: 20 pro 2011, 17:05
Profese: chemik (manažer vývoje)
Bydliště: Praha 3
Dal poděkování: 1652 poděkování
Dostal poděkování: 1326 poděkování

Re: Propagace a Zveřejňování Programu

Příspěvek od Ondrej.Kolek »

Petr Kopac píše:Vsichni se shodnem na tom, ze je treba fundraisovat.
Ale jak chcete nasbirat na prkotiny, kdyz nejsme schopni nasbirat ani na kauce kandidatum na senatory pri volbach??
Jestli neco resit, tak jak efektivne fundraisovat a jak vyuzit nase kanaly a lidsky zdroje.
Rozhodne se to neudela, ani nevymysli samo, i kdybyste napsali vlakno dlouhy tisic prispevku o tom, jak je to dulezity.

Dominika: don't worry.
Sirko: omylem... jedinej omyl je resetovani ignore listu.
No zrovna tento typ příspěvků k diskuzi nám ničím nepomůže :-)
Našim kandidátům nejvíc pomůže, když se o Pirátech bude vědět mezi lidmi, což nám Michálkovo angažmá v senátu PČR nezaručí.
Cílem je i přijít s návrhy, jak propagovat levně nebo zadarmo a tyto zkušenosti sdílet mezi kraji (protože kandidujeme i v obecních a krajských volbách).
Jako člen zahraničního odboru bys nám mohl referovat o zkušenostech Pirátů z jiných zemí (třeba ze Švédska, Německa, Islandu...).

"Podle ovoce poznáte dobrý či špatný strom"

Odpovědět

Zpět na „Pirátský program“