Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Aktuální kauzy týkající se programu a politiky Pirátů.
Pravidla fóra
Toto je veřejné fórum, které nesděluje politická stanoviska či názory Pirátské strany. Dodržujte prosím jeho pravidla.
Do vnitrostranické diskuse se mohou naši příznivci zapojit, pokud vstoupí do příslušné skupiny registrovaní příznivci.
Odpovědět
Návštěvník
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník » 22 črc 2019, 13:53

Josef.Kadlecek píše:
22 črc 2019, 11:59
V tom případě bych poprosil sem poskytnout info o tom, jak se na tohle téma v OSN nazírá, protože to by tady mohlo diskusi osvěžit.
a pak že internet je naše moře... trošku se v něm topíte.
https://www.unenvironment.org/explore-topics/transport

Uživatelský avatar
Mikulas.Peksa
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 3868
Registrován: 29 lis 2012, 08:33
Profese: europoslanec, ajťák, fyzik
Dal poděkování: 6922 poděkování
Dostal poděkování: 8987 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Mikulas.Peksa » 22 črc 2019, 14:09

Jakub.Michalek píše:
18 črc 2019, 15:39
....a bylo respektováno pravidla kontra (tedy konzultace někoho z resortu s očekávaným opačným zájmem), tak se nevhodné prezentace vyvarujeme....
Aniž bych se chtěl dále opakovat, konstatuji, že by kontaktovány rezortní týmy doprava i životní prostředí. Připadá mi bizarní, Jakube, že se v této argumentaci musíme točit stále dokola.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Peksa za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Snizek, Marek.Necada
When you play game of trolls you flame or you die. #ByrokratickaFerovka

Mám blog, jsem na Facebooku, Twitteru a Instagramu.

Richard.Chudoba
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 18
Registrován: 08 lis 2018, 18:37
Dal poděkování: 10 poděkování
Dostal poděkování: 26 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Richard.Chudoba » 24 črc 2019, 11:30

Mikulas.Peksa píše:
22 črc 2019, 14:09
Aniž bych se chtěl dále opakovat, konstatuji, že by kontaktovány rezortní týmy doprava i životní prostředí.
V tom případě bych požádal o sdílení jejich reakce.

Návštěvník
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník » 25 črc 2019, 11:31

Už můžete jásat :mrgreen:
Obrat: Letadel na českém nebi začalo ve druhém kvartále ubývat, létají jinudy
https://zdopravy.cz/obrat-letadel-na-ce ... udy-31965/

Nikezeus
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 127
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 26 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Nikezeus » 25 črc 2019, 11:50

Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Dalsi veci je, ze VRT na stredni vzdalenosti muze byt letecke doprave konkurenceschopna, odpadaji sachy s odbavenim, bohuzel zeleznicni dopravni trh v EU neni stale otevreny a v nekterych zemich se na vystavbu VRT kasle uplne, ze...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Nikezeus za příspěvky (celkem 3):
Vit.Jurasek, Marek.Necada, Pavel.Moravec

Návštěvník
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník » 25 črc 2019, 13:38

Nikezeus píše:
25 črc 2019, 11:50
Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Nebudou. Například z Prahy do Dubaie to je cca 4,5 tisíce kilometrů, z Paříže tamtéž 5,2 tisíce kilometrů. New York z Paříže je 5,7 tisíce kilometru, do Prahy 6,4 kilometru. Airbus A380-800 má dolet přes 15 tisíc kilometrů. I menší Airbus A330-200 má dolet přes 13 tisíc kilometrů. Výrobci se obecně předhání v maximálním doletu stroje. Je naivní si myslet, že na cestu zpěřt bude muset dotankovávat. A pokuď bude v součtu levnější nenatankovat v EU a palivo vzít jinde po cestě s mezipřistáním, aerolinky se touto cestou rozhodně vydají.

Návštěvník
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník » 25 črc 2019, 16:49

Nikezeus píše:
25 črc 2019, 11:50
Dalsi veci je, ze VRT na stredni vzdalenosti muze byt letecke doprave konkurenceschopna, odpadaji sachy s odbavenim, bohuzel zeleznicni dopravni trh v EU neni stale otevreny a v nekterych zemich se na vystavbu VRT kasle uplne, ze...
VRT u nás je v kategorii pohádek a mokrých snů. Nejsme schopni ani postavit pitomou konvenční trať na letiště v Praze. A to se o ní kecá víc jak 25 let. Plány na VRT v ČR jsou také už letité. CEDOP k tomu vydal už před 7 lety pěknou knihu :lol: Papír toho holt snese hodně :fet:

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2438
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Kohoutovice
Dal poděkování: 9876 poděkování
Dostal poděkování: 4796 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Pavel.Moravec » 25 črc 2019, 19:44

Návštěvník píše:
25 črc 2019, 13:38
Nikezeus píše:
25 črc 2019, 11:50
Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Nebudou. Například z Prahy do Dubaie to je cca 4,5 tisíce kilometrů, z Paříže tamtéž 5,2 tisíce kilometrů. New York z Paříže je 5,7 tisíce kilometru, do Prahy 6,4 kilometru. Airbus A380-800 má dolet přes 15 tisíc kilometrů. I menší Airbus A330-200 má dolet přes 13 tisíc kilometrů. Výrobci se obecně předhání v maximálním doletu stroje. Je naivní si myslet, že na cestu zpěřt bude muset dotankovávat. A pokuď bude v součtu levnější nenatankovat v EU a palivo vzít jinde po cestě s mezipřistáním, aerolinky se touto cestou rozhodně vydají.
Palivovou turistiku lze dost omezit tím, že poplatky za navigaci letadla na/z EU letiště budou mít 2 ceny: nižší pro ty co zde natankují, dražší pro netankující.
VRT u nás je v kategorii pohádek a mokrých snů.
My se zde bavíme o EU, ne o zaplivané ČR. A aspoň doufám i u nás se VRT pomaloučku, polehoučku, opatrně rozjíždí (ale detaily jsou OT).
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 1453
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: živnostník, řemeslník; dobrý elektrikář
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1384 poděkování
Dostal poděkování: 1273 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Josef.Kadlecek » 25 črc 2019, 20:58

Návštěvník píše:
25 črc 2019, 11:31
Už můžete jásat :mrgreen:
Obrat: Letadel na českém nebi začalo ve druhém kvartále ubývat, létají jinudy
https://zdopravy.cz/obrat-letadel-na-ce ... udy-31965/
Článek nemá souvislost s tímto vláknem, ale i tak skvělý postřeh :roll:
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!

Uživatelský avatar
kucik
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 17
Registrován: 03 črc 2012, 13:51
Profese: Analytik, vývojář
Dal poděkování: 18 poděkování
Dostal poděkování: 11 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od kucik » 25 črc 2019, 21:03

Pavel.Moravec píše:
25 črc 2019, 19:44
Palivovou turistiku lze dost omezit tím, že poplatky za navigaci letadla na/z EU letiště budou mít 2 ceny: nižší pro ty co zde natankují, dražší pro netankující.
To je hodne solidni nesmysl spojovat preletove poplatky s nejakym tankovanim - RLP tohle vubec nezajima a i kdyby, jak se asi dozvi kolik ktere letadlo tankovalo? Urcite by se v tom nijak nefixlovalo, ze. ;)
Clovece mate ve strane lidi, kteri se v tomto oboru uz nejaky ten rok pohybuji, tak se jich alespon zeptejte, jak to funguje, nez zacnete trousit tohle.
Pavel.Moravec píše:
25 črc 2019, 19:44
My se zde bavíme o EU, ne o zaplivané ČR. A aspoň doufám i u nás se VRT pomaloučku, polehoučku, opatrně rozjíždí (ale detaily jsou OT).
Jo tak. Tak to je stesti ze CR neni v EU a vubec nelezi treba na optimalni tranzitni trase pro Nemecko.

K OT: letadel zacalo ubyvat ve strucnosti protoze Nemecko brzdi, u nas se na zaklade predchozich zvedly poplatky. Planovaci tras logicky planuji trasu podle nejnizsi celkove ceny. To cele se muze za rok zase zmenit.

Odpovědět

Zpět na „Pirátské kauzy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti