Stránka 1 z 1

Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 31 led 2014, 20:06
od Marek Kubat
Zdravím RP,

mám na Vás žádost. Vzhledem k nadcházejícím volbám do EP, komunálním a někde i magistrátním, což bylo projednáno i na CF, bych měl požadavek k RP čeho chtějí/chceme reálně dosáhnout. Otázky jsou na troje zmíněné volby.

Kolik hlasů chceme získat?
Kolik procent chceme získat?
Co je úspěch a co neúspěch?
Kdy chceme odstartovat kampaň?
Jaká bude strategie kampaně?
Určí nějáký akceschopný tým, který se bude zabívat jen propagací/marketingem (témata kampaně - programové body)?
Pokud ano, kdo v něm bude nebo jak se bude vybírat?
Kolik bude určeno na profesionální propagaci (koncept kampaně, grafika ...)?
Jak se vybere mediální agentůra pokud vůbec, pokud ne tak proč?
Udělají se mediální analýzy/a?

Pro představu jsem přidal několik málo informací z Wikipedie (omlouvám se trochu za formátování), nicméně podrobnější údaje jsou na webu ČSÚ.

Údaje voleb do EP z roku 2009:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_ ... Cesku_2009

Z počtu 8 401 374 oprávněných voličů volilo 2 371 009 z nich, což odpovídá volební účasti 28,22 %. Odevzdaných hlasů bylo 2 369 137, platných 2 358 934 hlasů, což představuje 99.57 %.

Kód: Vybrat vše

Strana	Počet hlasů 	% 	mandáty
ODS 	741946	31,45 	9
ČSSD 	528132	22,39 	7
KSČM	334577	14,18	4
KDU-ČSL	180451	7,65	2
SZ	48621	2,06 	0
V Česku bylo z rozpočtu bylo na volby vyčleněno 653 milionů Kč; strana, která obdrží víc než 1 % hlasů, dostane státní příspěvek 30 Kč za jeden obdržený hlas.

Občanská demokratická strana (4) oznámila, že do předvolební kampaně hodlá investovat až 40 milionů korun [23], nejsilnější opoziční strana, ČSSD, počítá s částkou okolo 30 milionů [24]. ODS vytvořila tzv. Modrý tým, uskupení lidí, podporujících ODS, kteří jsou ochotni nějakým způsobem v kampani pomoct nebo podpořit její politiku.

Kandidátka Demokratické strany zelených (11) Olga Zubová visela na 300 billboardech a 50 bigboardech, které jako dar v hodnotě odhadované na necelých pět milionů korun poskytl Jaromír Soukup, majitel mediální agentury v Médea.[25][26]


Údaje volby do EP pro rok 2014:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_ ... Cesku_2014

Termín voleb:
Původně se počítalo s termínem 5.–8. června, avšak díky kolizi se svátkem Letnic, kdy bývají v mnoha zemích Evropské unie prázdniny, byl termín přesunut do rozmezí 22.–25. května.[2] V Česku se tradičně volí během pátku a soboty, volby tu tedy proběhnou 23. a 24. května.

Je pouze jeden celorepublikový volební obvod, každá kandidující strana či hnutí proto podává pro celé Česko jedinou volební kandidátku. Tu musí odevzdat nejpozději 66 dní před volbami (18. března). Mandáty si rovnoměrně rozdělí ty strany, které přesáhnout 5% uzavírací volební klauzuli. Nárok na příspěvek na úhradu volebních nákladů (ve výši 30 Kč za hlas) mají ty strany, které získají alespoň 1 % hlasů.[3]

Údaje z voleb do PS pro rok 2013:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_ ... bliky_2013

Kód: Vybrat vše

Strana       Počet hlasů	 	 % 	Mandáty
ČSSD 	1016828	20.45%	50
ANO 	927240	18.65%	47
KSČM	741044	14.91%	33
TOP 09 	596357	11.99%	26
ODS	384174	7.72%	16
Úsvit	342339	6.88%	14
KDU-ČSL	336970	6.78%	14
SZ	159025	3.19%	0
Piráti	132417	2.66%	0
Svobodní	122564	2.46%	0
			
Volební účast celkem 	4969983		
Volební účast celkem 4 969 983

Pokud budeme uvažovat, že k volbám půjde alespoň 100 000 voličů Pirátů tak investice do kampaně by měla být dle mého nejhůře 0 od 0 pojde.
Zvážíme li prostředky, které se investovaly na kampaň na PS a výsledky, je to samozřejmě jinde, na stranu druhou při řekněme teoreticky stejné tedy
poloviční účasti ve volbách do EP oproti volbám do PS bychom se přes 5% měly dostat s přibližně 130 000 voliči.

Info k marketingu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Medi%C3%A ... al%C3%BDza
Mediální analýza je přehledný rozbor mediálního obrazu nějaké společnosti, osobnosti nebo tématu. Je založena na podrobném zpracování souhrnu všech zpráv, které o analyzovaném subjektu nebo tématu zveřejnila sledovaná média v období, které bylo předmětem analýzy. V potaz jsou přitom brány nejrůznější formální a obsahové parametry, a to jak kvantitativního (například počet příspěvků, druh média, nejaktivnější autoři příspěvků atd.), tak i kvalitativního charakteru (zejména identifikace hlavních kauz, tematického zaměření článků a posouzení hodnotového vyznění příspěvků – tonality).

Ekvivalent reklamní plochy - Parametr mediální analýzy AVE (advertisment value equivalent) umožňuje definovat ekvivalent reklamní plochy, a to na základě srovnání velikosti plochy zprávy s cenou stejně velkého reklamního prostoru v médiu, kde byla tato zpráva uveřejněna.

Tento můj příspěvek neberte jako provokaci, myslím si, že bylo by dobré po volbách mít podle čeho hodnotit případný úspěch či neúspěch. Chci tím také podpořit požadavek vedoucího MO na odbarvení některých obarvených peněz, tedy jestli to má vůbec smysl v závislosti na odpovědích na mé otázky. Ještě bych rád zdůraznil, že projekty typu svobodná hudba, vyosení, sledujuserialy nepovažuji za vyloženě přímou mediální kampaň, tím samozřejmě nechci bagatelizovat jejich význam.

Rád aktivně přiložím ruku k dílu, pokud bude třeba.

Děkuju za vyjáření.

Re: Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 03 úno 2014, 15:02
od josefplatil
Ahoj.
Dělal jsem si v Excelu podobnou analýzu a v roce 2009 získalo KDU-ČSL 180 451 hlasů a tedy dva mandáty z 22. Pro překročení pěti procentní hranice bylo potřeba 118 000 hlasů (při zachování stejné 28% volební účasti).

Čistě naivním pohledem politického nováčka tedy volební výsledek minulých voleb: 132 417 hlasů bezpečně stačí na dva mandáty. Což je skvělé a Ivana Bartoše spolu s Marcelem Kolajou rozhodně podporuji v získání místa v Evropském Parlamentu.

Bylo by však stejně naivní čekat, že všichni, kteří přišli, přijdou automatickz k volbám znovu. Proto podporuji jakoukoli výzvu ke kampani, online i "offline" viditelnost lidí na kandidátce do EP2014 a vypíchnutí těch témat, které může náš hlas do EP přinést.

Přidávám se tímto k tvé otázce a zajímá mne odpověď na ni.

S pozdravem,
Ing. Josef F. Platil, IT analytik

Re: Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 05 úno 2014, 16:06
od Ivan.Bartos
Hele já vím, že je to těžký pochopit ale téměř vše bylo řečeno jinde a je dost ztráta času to stále vypisovat.
Co takhle si projít vlákna, kde se to diskutuje a tu tabulku si vyplnit....-) a neznámá nechat nevyplněna.

Cíl 120k halsů, 2 MEP, procenta si přepočítej, úspěch je to dáme, neúspěch je to nedáme, kampań má dávno běžet, ale těžko, když se volí stále prvních 5 členů (až to bude, tak se nasetuje strategie...) já jsem jako lídr nástřel již napsal ve vlákně RP, tým se buduje návrh týmu dával do fora ještě Ferjenčík (post275893.html#p275893), ale tým si určí EP tým s RP, MO a manažerem kampaně, manažer je ve výběru, které běží, ano rozypočer dle fundrisingu, cílová částka zatím neznáma, ano, ano, mediálka dle strategie.

takže asi tak. Mluvím za RP. Tři hodiny na vypracování analýzy nemám a většinu je buď v jednání a/nebo není ani nasetováno...
RP nemá sekretariát a fakt řešíme asi 10 věcí momentálně paralelně.

Re: Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 05 úno 2014, 18:23
od Petr.Bajgar
přeceda vzal opět, jak jeho zvykem, uvodní podnět šmahem.

1. Žádám aby RP považovalo celý rok 2014 za volební a uvážilo pokud možno za potřebné a účelné přizpůsobit tomuto svou i naší součinnost. Doufám velice, že RP nejde pouze o to protláčit IBánka do EP(k eurokorýtu).

2. Čekají nás letos minimálně troje volby. Nemůžeme si dovolit usilovat pouze o volby do EP s následujícím propadem zdejšího zájmu a novým probouzením se před dalšími koly voleb.

3. Opakovaně žádám, aby všichni volebně zainteresovaní zárověň pracovali na konsolidaci trvalých možností Pirátů politicky fungovat a spolupracovat. Protože pokud chceme být skutečně silnou politickou stranou, nebude nám na to stačit jen někoho někam protlačit, ale především a to i bez případného volebního úspěchu, budeme potřebovat umět formovat a posilovat trvale a systematicky fungující zázemí případně zvoleným lidem, podporou míním síť spolupracujících aktivistů-politiků-příznivců.

4. Opakovaně také připomínám, že nám bude opět k ničemu případně uspět pouze v Praze. Potřebujeme být vidět a umět fungovat celorepublikově. Jinak se opět jako už několikrát ostrouháme mrkvičku.

Toto není diskuzní příspěvěk, ale příspěvek do podatelny RP a žádam na něj odpověď od Michala Havránka na IBánkovy nesmysly a nenávistné plyvance nejsem ani v nejmenším zvědavý. Paní Lenka Wágnerová ať si prosím také odpustí svoje žblebty.

Re: Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 05 úno 2014, 22:10
od Ivan.Bartos
Jeste ze ve svem vlakne mohu reagovat jak chci. Nomenklaturni kecy tohoto typu vraci kohokoliv, kdo na ne narazi, nekam do neprozrelych devadesatych let. Peto. Jdi uz konecne doprdele. Pojd se setkat. Emaptie:-)i vyresit. A neobtezuj svymy plky, nemas li co rict. A nebo..opet vyzva ke konstruktivnosti. Dopln pozadovanou tabulku tak, jak bys to videl ty pro nasledujici volby. Neudas li to, jsi ibanek2.

Re: Žádost o stanovisko ke kampaním

Napsal: 06 úno 2014, 12:04
od Marek Kubat
Petr Bajgar píše:přeceda vzal opět, jak jeho zvykem, uvodní podnět šmahem.

1. Žádám aby RP považovalo celý rok 2014 za volební a uvážilo pokud možno za potřebné a účelné přizpůsobit tomuto svou i naší součinnost. Doufám velice, že RP nejde pouze o to protláčit IBánka do EP(k eurokorýtu).
Souhlasim az na posledni vetu.
Petr Bajgar píše: 2. Čekají nás letos minimálně troje volby. Nemůžeme si dovolit usilovat pouze o volby do EP s následujícím propadem zdejšího zájmu a novým probouzením se před dalšími koly voleb.
Souhlasim.
Petr Bajgar píše: 3. Opakovaně žádám, aby všichni volebně zainteresovaní zárověň pracovali na konsolidaci trvalých možností Pirátů politicky fungovat a spolupracovat. Protože pokud chceme být skutečně silnou politickou stranou, nebude nám na to stačit jen někoho někam protlačit, ale především a to i bez případného volebního úspěchu, budeme potřebovat umět formovat a posilovat trvale a systematicky fungující zázemí případně zvoleným lidem, podporou míním síť spolupracujících aktivistů-politiků-příznivců.
Souhlasim.
Petr Bajgar píše: 4. Opakovaně také připomínám, že nám bude opět k ničemu případně uspět pouze v Praze. Potřebujeme být vidět a umět fungovat celorepublikově. Jinak se opět jako už několikrát ostrouháme mrkvičku.
Souhlasim.


Pokud k mym otazkam nevznikne nejake stanovisko, tak se pak bude stezi merit uspesnost, chapu take, ze na nektere otazky uz odpovezeno bylo, treba i vyberkem na MM (medialniho manazera). Nicmene to nemeni nic na tom, ze ocekavam, ze nejaky dokument vznikne, jak bylo zmineno asi v soucinnosti MM,RP,MO. Je to take dulezite i pro jednotlive kraje, aby vedely jakou "osnovu" mohou pouzit atd. Vymlouvat se na cas, chapu, ze toho mate hodne, nicmene, jestli je to problem dvou sekretarek, tak to je smutne. Ulovte tedy nekde nejake, udelejte treba vyberko z clenu ci priznivcu na nejaky administrativni team at mate idealne kazdy z RP 1-2 lidi k ruce a muzete v klidu pracovat. Ja se do toho tymu klidne prihlasim a necham se ukolovat. Necekal jsem, ze to stanovisko vidate hned (na pockani), ja Vam na to rad necham cas, ale i tak to chci ! :twisted:

PS: ten prispevek od Mikulase si neprectu, je zamceny :?