V prvé řadě považuji za samozřejmé, že vše, co je financováno z veřejných peněz, je také veřejně k dispozici. Současný stav, kdy jsou akademické články zveřejňovány v drahých komerčních žurnálech, je nepřípustný.
Stejně tak je nepřípustné, pokud si studenti musí kupovat drahé publikace, které akademici napíší v rámci svého působení na univerzitě. Studijní materiály by měly být svobodná díla, která mohou nejen učitelé, ale i studenti neustále vylepšovat, stejně tak jako dochází k vývoji svobodného software nebo vytváření map v OpenStreetMap nebo znalostní báze ve Wikipedii. To musí platit na všech úrovních školského systému. Takové studijní materiály budou dostupné, kvalitní a aktuální. Studenti a žáci by měli být vedeni k vyhledávání a samostatnému zpracovávání veřejně dostupných informací.
Co se výuky ovládání software týče, studenti by měli být učeni zejména principy fungování a koncepty používání, aby znalosti studenta byly co nejlépe přenositelné na více implementací, a při výuce konkrétní implementace by výuka měla probíhat na svobodném software. Je nepřípustné, aby se předpokládalo, že v domácnosti existuje nějaký konkrétní nesvobodný software, nebo aby učitel vyžadoval odevzdání úkolu v nějakém nesvobodném datovém formátu, existuje-li adekvátní svobodná alternativa. Pokud máš nějaký konkrétní dotaz, ptej se.