KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Koordinatori, PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Hora
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 1318
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2064 poděkování
Dostal poděkování: 2456 poděkování
Kontaktovat uživatele:

KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Jan.Hora » 11 lis 2019, 12:49

Zahajuji jednání ve věci transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení. Jednání bylo zahájeno na základně členského podnětu Ondřeje Kališe.

Navrhované usnesení:
Krajské fórum vyzývá zastupitele Hlavního města Prahy za Pirátskou stranu, aby:
1) Zabránili omezování linek MHD na území Prahy, pokud existují dopravci, kteří je mohou zajistit.
2) Provedli kroky k zahájení soutěží na autobusové linky, které jsou nyní zadávány bez soutěže, a to tak, aby se podíl přímo zadaných linek snížil alespoň o 5 % do poloviny roku 2022.
3) Narovnali smluvní podmínky soukromých dopravců a Dopravního podniku hl. m. Prahy ve smlouvách vůči městu Praze (tak, aby DPP musel plnit stejné požadavky jako ostatní).
4) Informovali do týdne od schválení tohoto usnesení o stavu a podobě přípravy nové smlouvy s dopravcem DPP, která má platit od roku 2020.
5) Zajistili projednávání všech připravovaných změn v dopravě s veřejností v dostatečném předstihu před realizací a zveřejňování podkladů k připravovaným změnám na internetu. Změny, které nebyly takto projednány s veřejností a vyvolávají odpor místních (nebo jsou dokonce v rozporu s volebními programy Pirátů v městských částech) by měly být odloženy a řádně projednány.
6) Předkládali projekty dopravní infrastruktury k projednání KET doprava a infrastruktura a aby před schválením finální verze bylo na fóru k nalezení stanovisko KET (stanovisko KET je doporučující).

Odůvodnění předkladatele:
Dopravní podnik má velké personální potíže. Ačkoliv to donedávna oficiálně popíral, chybí mu stovky řidičů, požádal proto organizátora dopravy ROPID o omezení výkonů v autobusové dopravě. ROPID na to navrhl, aby se DPP vzdal dvou až tří linek, které by předal soukromým dopravcům. Tyto konkrétní dopravce ROPID zajistil. Následně by na tyto linky proběhlo otevřené výběrové řízení. DPP však takové řešení striktně odmítl a požaduje škrty spojů, kterými denně jezdí tisíce cestujících. Více informací ve stručném videu: https://metrobus.cz/video/proc-dpp-omezuje-dopravu

Nepovažuji za správné, aby si dopravce, který není schopen plnit své závazky, diktoval, že musí být omezena veřejná doprava, když existují jiní dopravci, kteří tyto spoje mohou zajistit. Proto by tyto výkony měly být předány těm, kdo projeví zájem a poté vysoutěženy - proto navrhuji bod 1.

Bod 2 navrhuji na základě ankety, která od května běží na Krajském fóru: viewtopic.php?f=349&t=47196
V této anketě hlasovalo přes 10 % členů a jednoznačně se vyjádřili, že linky autobusů by měly být buď soutěženy všechny nebo by se měl alespoň zvýšit podíl soutěží. Přesto zastupitelé v tomto směru dosud neučinili nic, ani se k anketě na fóru nevyjádřili. Jako členovi mi tento přístup k názoru členů strany přijde u Pirátů velmi nevhodný.
Dále podotýkám, že transparentní výběrová řízení jsou jedním ze základních kamenů pirátské politiky, proto nechápu, jak je možné, že je požadujeme jen selektivně. Je snad někdo z nás napojený na skupiny těžící z neefektivnosti a netransparentnosti DPP? Není? Tak jaký je důvod, že jsem neslyšel jediné vyjádření, že Piráti chtějí soutěžit autobusy?
Požadavek na výběrová řízení je například v dlouhodobém programu zde: https://www.pirati.cz/program/dlouhodob ... rganizace/

Bod 3 navrhuji: a) Proto, že stávající situace, kdy jeden z dopravců má výrazně mírnější podmínky než ostatní, je silně diskriminační. b) Proto, že mírnější podmínky pro DPP silně negativně dopadají na dopravu a v důsledku toho i na cestující (kteří např. nemají aktuální informace o zpoždění, protože DPP na rozdíl od ostatních nemá smluvní povinnost je poskytovat do společného systému).

Bod 4 navrhuji proto, že letos končí smlouva uzavřená v roce 2009 Pavlem Bémem, jež způsobuje část již popsaných problémů. Přestože jsem na to na fóru upozorňoval již v červenci, dosud se mi nedostalo ani reakce od zastupitelů. Smlouvu i další souvislosti naleznete zde: viewtopic.php?f=751&t=47928

Bod 5 navrhuji proto, že Piráti se kasají zejména otevřeností a komunikací s veřejnosti. Přesto se veřejnost dovídá o připravovaných změnách v dopravě, které mohou ovlivnit jejich každodenní život, až na poslední chvíli, kdy je téměř nelze zastavit. OFFTOPICJe pro mě velmi smutné, že ve Středočeském kraji se mi po letech úsilí a práce ve Sdružení přátel VHD, jež vedu, kdy jsme informace získávali od obcí a zveřejňovali, podařilo přimět IDSK, aby vše sami zveřejňovali během projednávání. V Praze, kde vedou město Piráti, se zveřejnění informací pro občany tak důležitých musím domáhat členským podnětem. Dokonce se o změnách takto na poslední chvíli dovídají i místní sdružení, např. na Praze 9, kde jsme v opozici, jsme se o důležité změně dozvěděli až z tiskové zprávy před realizací. Tento přístup by se podle mě měl velmi rychle změnit.

Bod 6 navrhuji proto, že Piráti by měli rozhodovat vždy na základě co nejkvalitnějších odborných podkladů, a to ať jsou třeba v opozici, ale v koalici dvojnásob. Nikdo z pirátských zastupitelů nemá dopravní vzdělání nebo praxi v oboru, přesto je KET téměř nevyužívaný. O řešených tématech se velmi často dovídá až z médií, a když s nimi chce pracovat, protože nejsou řešena ideálně, většinou je mu pouze odpovězeno, proč to má být právě takto. Pokud členové KET považují téma za skutečně zásadní, často jim nezbývá než založit členský podnět, jako tomu bylo v případě přejmenování PID. Jako tomu je nyní u soutěží na autobusy, nebo v případě nevhodného řešení tramvají na Václavském náměstí (resp. absenci pěší zóny), kontroverzní lanovky do Bohnic místo nezbytné tramvaje, velmi pochybného parkoviště P+R v centru města na Smíchově, které sem jen přivede více aut...

Proto vás, vážené krajské fórum, prosím o podporu hlasování o tomto členském podnětu!

Návrh usnesení je cíleně členěn do 6 bodů, aby bylo možné případně schválit pouze některé z nich, případně o některých bodech jednat samostatně.

Velice děkuji za váš čas a zájem o dopravu. Děláme to pro naše prostředí, kde žijeme i pro naše děti!
Rozprava potrvá do 29. listopadu a hlasování bude následovat a bude trvat 72 hodin.

Ve věci je možné předkládat alternativní návrhy usnesení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 6):
Michal.Gill, Ondrej.Kalis, Jaromir.Beranek, Jitka.Vondrouskova, Michal.Stepan, Eva.Ticha
PKS Praha
MS Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 1318
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2064 poděkování
Dostal poděkování: 2456 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení

Příspěvek od Jan.Hora » 11 lis 2019, 12:50

Prosím @Ondrej.Kalis o úvodní slovo a prosím všechny aby s diskusí do té doby vyčkali.
PKS Praha
MS Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 731
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 754 poděkování
Dostal poděkování: 543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 11 lis 2019, 14:41

Vážení členové,

děkuji za podporu, kterou jste zatím vyjádřili mému členskému podnětu. Věřím díky tomu, že problémy veřejné dopravy našim členům nejsou lhostejné. V tuto chvíli naše městská doprava, tolik let zanedbávaná, potřebuje pozornost vedení města. A potřebuje ji čím dál urgentněji. Rok působení v expertním týmu, kde se snažím veřejné dopravě věnovat, mě však zatím nenaplnil nadějí, že Piráti chystají změnu. Marketingově sebevražedný krok přejmenování Pražské integrované dopravy se podařilo zastavit jen díky vám, členům KS Praha. Na železnici mnozí z nás kritizují stát za to, že přiděluje kšefty Českým drahám bez soutěže, v Praze se zatím nezdálo, že bychom směřovali k soutěži na aspoň nějakou linku MHD, kterou historicky zajišťuje DP Praha, tomu navíc končí desetiletá smlouva, a i přes upozornění na fóru jsme se zatím nedověděli, jak je to s přípravou nové - a jak nová smlouva bude vypadat, zda bude spravedlivá vůči ostatním nebo ne.

Projednávání změn v městské dopravě vypadá jako před lety - veřejnost se informace dozví až z tiskové zprávy nebo z finálních informací pár týdnů před realizací. Když dochází k omezování, s místními se nikdo nebaví, jako se to stalo nyní v případě Prahy 9. A pak tu jsou infrastrukturní projekty - jako bych se probudil v éře ODS (nebo spíš nikdy neusnul). Dopravně sporné, nebo i vyloženě chybné, projekty vznikají dál, s minimálním projednáním aspoň (když nic jiného) s vlastními odbornými týmy. Na Václavské náměstí se tak sice možná vrátí tramvaje, ale budou zpomalovány auty, z Dejvic do Bohnic bude jezdit lanovka, i když je tam potřeba tramvajové propojení, a to jsou jen útržky.

Pražská městská doprava patří mezi nejkvalitnější v Evropě, aspoň je tak opakovaně hodnocena. Je to díky úsilí několika lidí na ROPIDu - ne že by všichni byli dokonalí, ale mnohé zásluhy se mu nedají upřít, OFFTOPICmimochodem to, že ROPID má při plánování infrastruktury jen slabý poradní hlas a většinou dostane hotový projekt, který pak musí nějak zachránit návrhem dopravního řešení, to je velká systémová chyba; když máte špatně dopravně trasované metro, tak se to dopravními opatřeními zachraňuje fakt hodně těžko, nebo spíš to často vůbec nejde, a hlavně je to zásluhou minulosti, ze které pražská MHD posledních 15 let žije, a dostává ránu za ranou. Ještě metro B na Černý Most bylo trasováno velmi dobře a po mnoha letech se ukazuje jako velmi dobře funkční (až tak dobře, že brzy bude potřebovat odlehčení, na kterém stále nikdo nepracuje), pak ale přišly rány typu metro C na Prosek přes Kobylisy, metro A do pustiny u nemocnice Motol přes Veleslavín - tohle jsou stavby, jejichž negativní dopady, byť možná nejsou pro laika vidět na první pohled, jen těžko někdo napraví. Jsou důsledkem projektování dopravních staveb na základě politických zadání bez odborného dopravního pohledu. To je minulost. Horší je, že podobně zmršené projekty připravujeme dál - a stejně jako tehdy.

A co víc, MHD potřebuje posilovat. Podíl automobilové dopravy je v Praze stále neudržitelný, náš pan primátor, a díky mu za to, sdílí obrázky srovnávající dopravně přetíženou ulici s krásnou pěší zónou, ale co pro to děláme? Nic moc. Ani na tom Václaváku nemáme odvahu udělat pěší zónu a raději smícháme tramvaje s auty do jednoho pruhu. Pan náměstek pro dopravu se médiích kasá, jak tramvaj na magistrále nezdrží auta místo aby řekl: ,,Ano, zdrží auta, protože je potřeba zvýhodnit MHD. Pokud chcete jet rychleji, jeďte MHD!". Akorát, že to neplatí. Středočeské obce a města tak například přicházejí o léta fungující spojení na Hradčanskou - ne že by se tím ušetřilo moc kilometrů OFFTOPIC(vlastně když si to spočítáte důkladně, neušetří se skoro nic, poněvadž jedna z těch linek bude jezdit dlouhou cestou přes Zličín a Motol na Vypich, druhá musí dojet po Kukulově do Motola), hlavní problém je, že Patočkova ulice je skoro neprůjezdná od doby, kdy byl otevřen tunel Blanka. A my se díváme, jak si auta zkracují cestu přes stále zahlcenější Prahu, místo abychom tam vyznačili buspruh, který potřebuje naše pražská linka 180, aby skutečně dovezla lidi z Řep na Prahu 6 rychle i bez aut, a který potřebují i linky od Unhošti, Nového Strašecí, Rakovníka. A my snad chceme, aby dojíždějící z těchto míst, kde je železnice mírně řečeno na štíru, měli možnost jezdit rychle a pohodlně autobusy a nechali auta doma.

A do toho problém s řidiči. Dlouhá léta se týkal hlavně soukromých dopravců (co si budeme povídat, on DPP skrýval výpadky do linek s krátkými intervaly, aby se to moc nepoznalo, a protože nemusí poskytovat data o poloze, hlásil jen to, co uznal za vhodné), najednou DPP přiznává, že nemůže dál a chce úlevy. U jiného dopravce se to řeší tak, že část spojů zajistí někdo jiný, aby se eliminovaly dopady, a nějak se jezdí. V nejhorším se dopravce může vzdát celé linky nebo více linek ve prospěch někoho, kdo není v takové personální krizi. Totéž nabídl ROPID Dopravnímu podniku. Ten ale odmítl. Sdělil, že s předáním nesouhlasí a požaduje škrty. Ano, řekl, že když nemůže on, tak se jezdit nebude, cestující ať jdou do ... . Tohle by asi město nemělo tolerovat.

Navíc my potřebujeme dopravu posilovat, protože jestli se opravdu podaří, aby víc lidí jezdilo MHD místo autem, nemají se ti lidé kam vejít. A potřebujeme, aby ta MHD byla nejen rychlá, ale také pohodlná, abyste se v ní netlačili, ideálně abyste si taky sedli, když chcete. To je nutné, pokud MHD nemá být socka pro ty, kdo nemohou jinak. Je to nutné, pokud chceme, aby lidé přecházeli z auta do MHD.

Nechci opakovat to, co píšu v odůvodnění členského podnětu, proto mé úvodní slovo berte spíš jako filosofický apel než kompletní argumentaci. Přesto jsem se hodně rozepsal, to téma je pro mě velmi důležité a věřím, že ho Piráti pomohou řešit. Děkuji, pokud jste dočetli až sem!

Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Příspěvky: 97
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: SEO konzultant, vystudovaný dopravák
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 317 poděkování
Dostal poděkování: 201 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Ladislav.Kos » 12 lis 2019, 19:11

Ahoj,
mám nepotvrzené informace z okruhů kolem radního pro dopravu, že DP brzy přenechá soukromým dopravcům 4-5 linek. 2 linky od 1.12., až tři linky od 1.1. Je to všechno na tenkém ledě, proto ani mně nebylo řečeno více konkrétního (i vzhledem k vědomí, jak si to tu pinkáme veřejně na fóru). Ještě se to dojednává a našlapuje se velmi opatrně, neboť nikdo nechce naštvat odboráře. Vypadá to tedy spíše na salámovou metodu, než systematické řešení. Ale jak říká klasik, nemusí pršet, stačí když kape. Počkejme tedy na 1.12., kdy se snad sliby potvrdí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 731
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 754 poděkování
Dostal poděkování: 543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 12 lis 2019, 20:38

Ladislav.Kos píše:
12 lis 2019, 19:11
Ahoj,
mám nepotvrzené informace z okruhů kolem radního pro dopravu, že DP brzy přenechá soukromým dopravcům 4-5 linek. 2 linky od 1.12., až tři linky od 1.1. Je to všechno na tenkém ledě, proto ani mně nebylo řečeno více konkrétního (i vzhledem k vědomí, jak si to tu pinkáme veřejně na fóru). Ještě se to dojednává a našlapuje se velmi opatrně, neboť nikdo nechce naštvat odboráře. Vypadá to tedy spíše na salámovou metodu, než systematické řešení. Ale jak říká klasik, nemusí pršet, stačí když kape. Počkejme tedy na 1.12., kdy se snad sliby potvrdí.
Díky, to vypadá nadějně. Třeba ten členský podnět přeci jen trochu zafungoval i před odhlasováním. A právě proto jsem přesvědčen, že možnost členských podnětů je strašně důležitá pro kvalitní demokracii, které chceme dosáhnout. ;)

Ještě bych chtěl trochu uvést na pravou míru ty dvě linky od 1. prosince. Jedná se totiž o tohle: https://zdopravy.cz/dpp-preda-dve-linky ... aci-37054/
DPP sice vypustil mediální informaci, že se vzdává dvou linek, je to ovšem trochu zavádějící. První z těch linek je 192, miniaturní linka na Malé Straně, kde nejde o to, že by se jí DPP přímo vzdal, ale bude spojena s linkou 194; tyto linky už v minulosti spojené byly a provozoval je také About ME, on DPP o 192 zřejmě ani tak moc nestojí, ono pro řidiče také není žádné terno na ní jezdit. Druhý případ je linka 227, té se DPP sice vzdává, ale je to dávno známá věc, byla totiž vysoutěžena společně s okolními linkami, které provozuje již dnes jiný dopravce (Polkost), aby bylo možné jejich provozní propojení; jak se uvádí i v článku, toto snížení výkonů ale mělo být DPP kompenzováno posílením jinde (v Letňanech), pravda, toto posílení ještě nenastalo, ale bude nutné, takže se přinejmenším nejedná o žádnou trvalou změnu.

Tři linky od ledna, to už zřejmě budou ty, které žádnáme v bodě 1 navrhovaného usnesení. Linky, které nebudou ani zcela miniaturní ani nahrazené jiným navýšením. Důležitým kritériem pro splnění bodu 1 ale nebude počet předaných linek, nýbrž to, aby nebylo nutné žádné omezovaní. Jedním (nikoliv jediným) z ukazatelů může být třeba zachování či obnovení linky 185 na Palmovku na Praze 9.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Ladislav.Kos, Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 731
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 754 poděkování
Dostal poděkování: 543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 26 lis 2019, 09:09

Vážení Piráti,

docela mě mrzí, že to musím napsat, ale v souvislosti s projednávaným usnesením považuji za nutné uvést odkaz na diskusi KETu ohledně zásadního problému Prahy 9: viewtopic.php?f=1262&t=49211&start=20#p659220

Prosím, přečtěte si alespoň odkazovaný příspěvek a mou reakci. Musím říct, že se dostávám do stavu silné desiluze (či zklamání a neskrývatelného rozčilení) z přístupu Pirátů k otázkám dopravy. Zastupitel, který má dopravu v gesci, když mu vysvětlíte, že dopravní obslužnost (až na naprosté výjimky) v Praze objednává a financuje město, a tudíž zodpovědnost opravdu nemá městská část (protože ta má stejnak jen poradní hlas), vám řekne, že o dopravním řešení má rozhodovat příspěvková organizace města samostatně a politici se jí do toho nemají nijak plést.

Tak si kladu otázku, k čemu vlastně politik je a zda s tímto přístupem vůbec existuje demokracie?

Neexistuje snad žádná oblast, na kterou by neexistoval příslušný odbor na magistrátu, samostatná organizace a podobně, podobně i stát má na všechny problémy ministerstva a odborné organizace. Je to tak naprosto správně, protože by asi nešlo, aby veškerá agenda a všechna rozhodnutí byla řešena jen z politické úrovně, protože by to politici ani nemohli zvládnout. Ale je naprosto pomýlené trvdit, že existují v rámci veřejné správy, za která nikdo nenese politickou odpovědnost.

Stejně jako když vláda rozhodne o čemkoliv v oblasti dopravy, pokud to není např. v rozporu se zákonem, tak má ministerstvo povinnost se tím rozhodnutím řídit a splnit ho - s tím, že samozřejmě může ministerstvo vyjádřit nesouhlas (a klidně lze argumentovat, že se jedná o to a to politické rozhodnutí, se který nesouhlasím), ale přece není možné, aby se politik vymlouval, že nemůže věc, která je v kompetenci státu, změnit jen proto, že s tím nesouhlasí ministerstvo.

Pokud chceme budovat kvalitní demokracii, tak musíme mít také politiky, kteří si jsou vědomi svých kompetencí a z nich plynoucí zodpovědnosti.

Současně je chybné tvrzení, že politické rozhodnutí by z principu nebylo odborné - jistě, mnohdy není, ale právě proto existují u Pirátů expertní týmy, které mají zajišťovat, aby odborné bylo. Ačkoliv můj názor může být samozřejmě chybný, pořád je to odborný názor, bez ohledu na to, zda je prezentován z pozice politiky nebo odborné organizace. Naopak odborná organizace (třeba ROPID) se může mýlit, nebo třeba jen zvolit nesprávné řešení, zejména když doprava není exaktní věda a objektivní správnost řešení nelze nijak prokázat.

Na Praze 9 jsme spoléhali na to, že pokud budou Piráti ve vedení města, tak nás podpoří a pomohou nám řešit palčivý problém se spojením na Palmovku. Věděli jsme, že i kdybychom byli v radě MČ, měli bychom bez zastání na magistrátu minimální šanci uspět. Místo toho nám pirátský zastupitel oznámil, že nás hodí přes palubu.

Předpokládali jsme, že se dočkáme alespoň věcné diskuse, pokud nebude změna rovnou zastavena, nicméně žádná diskuse nepřišla. Pouze vysvětlení, proč z pohledu vedení města se nebude dělat nic. Argumentaci těch, kterých se změna nejvíce dotkne, nechtěl nikdo slyšet, natož se jimi zabývat. A že by třeba pan náměstek pro dopravu nebo někdo z našich zastupitelů přišel na Prosek a vysvětlil to lidem? Nic takového se nestalo.

Nejedná se ovšem jen o Prahu 9. Podobná situace se může dotknout kdykoliv kterékoliv městské části a je zřejmé, že vedení Prahy s vámi vyběhne stejně jako s námi. Proto je bod 5 v usnesení navržen takto obecně. Aby se o něj mohl opřít kdokoliv i v budoucnu, i když samozřejmě nám jeho schválení teď pomůže - konečně je to naše poslední šance.

Moje konstatování, že utlumím svou aktivitu v KETu, neberte až tak zásadně. Záleží, jak se budou aktivity KETu nadále vyvíjet. Pokud by bylo realitou to, co píše Láďa ve svém příspěvku, je pro mě působení k KETu jen ztrátou času. Samozřejmě se ale chci pirátské dopravě věnovat i nadále, blíží se krajské volby, kde budou dopravní otázky určitě také důležité, a jistě se najde i řada jiných možností. A co já vím, třeba mi dáte novou naději, že to přeci jen má smysl, protože Piráti nejsou o těch třinácti na vrcholu, ale hlavně o těch řadových členech, kteří stále věří v myšlenky pirátství.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 731
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 754 poděkování
Dostal poděkování: 543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 12/ 2019 transparentní soutěže na autobusové dopravce a otevřené projednávání dopravních řešení (rozprava)

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 04 pro 2019, 20:23

Vážení Piráti,

děkuji za vaše hlasy a také Honzovi, že můj minulý příspěvek bral jako závěrečné slovo, neboť nevím, co bych tehdy ještě vymýšlel.

Věřím, že schválené usnesení zajistí, že dopravě v Praze budou zastupitelé a předsednictvo Pirátů věnovat potřebnou pozornost. Vždyť toto usnesení získalo podporu 78 % hlasujících, čímž členská základna zcela jasně vyjádřila svůj názor.

V usnesení je několik zcela konkrétních opatření, např. předání několika linek soukromým dopravcům je třeba učinit co nejrychleji, aby nebylo třeba zbytečné omezování, mají-li někteří kapacity. V tuto chvíli DPP odsouhlasil předání linky 216, ale až od března, kdy budou zajištěny všechny formality k převodu licence. To však není přijatelné. Existuje totiž možnost objednat jiného dopravce formou subdodávky, jak tomu bylo např. na Kladensku u linek 323 a 620, které dopravci převzali nejprve jako subdodávku a když proběhly formality, získali na ně licenci, a tedy také plnou zodpovědnost za provoz.

Dále usnesení obsahuje i obecnější body. Ty se také vztahují mj. na již řešená témata, ale také na otázky, které zatím ani konkrétně nemusíme znát. Pokud by některé z místních sdružení mělo s podobnou záležitostí problém, určitě se neváhejte obrátit na expertní tým.

Zejména věřím, že schválené usnesení jasně ukazuje, že se nemůžeme smířit s argumentací ve smyslu, že za dopravu odpovídá Praha sobě či někdo úplně jiný, a že členové chtějí, aby naši zástupci byli v otázkách dopravy aktivní. Navíc nevím, jak k tomu došlo, ale na webu praha.pirati.cz je doprava nyní uvedena jako první bod, tak bychom se asi fakt neměli tvářit, jako že s ní nemáme nic společného.

Abychom reálně něco zmenili, bude však potřeba velmi aktivní podpora od zastupitelů, ale také od našich radních a od pražského předsednictva! ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Martin.Stanek, Ladislav.Dvorak

Odpovědět

Zpět na „Krajské fórum Praha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host