Anketa k programovým tezím I

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Koordinatori, PKS Praha

Měly by být následující programové teze v pirátském programu pro celopražské volby 2018?

1. Více zapojíme občany do dění ve městě. Část rozpočtu města budeme rozdělovat skrze participativní rozpočet. V Brně už to funguje. ANO
55
7%
1. Více zapojíme občany do dění ve městě. Část rozpočtu města budeme rozdělovat skrze participativní rozpočet. V Brně už to funguje. NE
2
0%
1. Více zapojíme občany do dění ve městě. Část rozpočtu města budeme rozdělovat skrze participativní rozpočet. V Brně už to funguje. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
7
1%
2. Propojíme tramvajemi Vinohrady s Hlavním nádražím. Odlehčíme tak přetíženému tramvajovému uzlu I.P. Pavlova a zlepšíme obslužnost 2. centra města ekologickou MHD. ANO
53
6%
2. Propojíme tramvajemi Vinohrady s Hlavním nádražím. Odlehčíme tak přetíženému tramvajovému uzlu I.P. Pavlova a zlepšíme obslužnost centra města ekologickou MHD. NE
2
0%
2. Propojíme tramvajemi Vinohrady s Hlavním nádražím. Odlehčíme tak přetíženému tramvajovému uzlu I.P. Pavlova a zlepšíme obslužnost centra města ekologickou MHD. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
9
1%
3. Navrátíme tramvaj na horní část Václavského náměstí. Propojí Vinohrady s Vodičkovou ulicí. ANO
31
4%
3. Navrátíme tramvaj na horní část Václavského náměstí. Propojí Vinohrady s Vodičkovou ulicí. NE
14
2%
3. Navrátíme tramvaj na horní část Václavského náměstí. Propojí Vinohrady s Vodičkovou ulicí. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
18
2%
4. Vybudujeme nová odstavná parkoviště v místech s dobrým napojením na MHD. Řidiči tak budou moci nechat svá auta na okrajích Prahy a do centra jezdit MHD. ANO
64
8%
4. Vybudujeme nová odstavná parkoviště v místech s dobrým napojením na MHD. Řidiči tak budou moci nechat svá auta na okrajích Prahy a do centra jezdit MHD. NE
0
Žádná hlasování
4. Vybudujeme nová odstavná parkoviště v místech s dobrým napojením na MHD. Řidiči tak budou moci nechat svá auta na okrajích Prahy a do centra jezdit MHD. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
2
0%
5. Zapojíme sdílení jízdních kol do systému MHD a vybudujeme lepší infrastrukturu pro cyklodopravu. ANO
54
6%
5. Zapojíme sdílení jízdních kol do systému MHD a vybudujeme lepší infrastrukturu pro cyklodopravu. NE
3
0%
5. Zapojíme sdílení jízdních kol do systému MHD a vybudujeme lepší infrastrukturu pro cyklodopravu. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
9
1%
6. Zasadíme se o zrušení nesmyslného omezení průjezdu kol centrem města. ANO
54
6%
6. Zasadíme se o zrušení nesmyslného omezení průjezdu kol centrem města. NE
4
0%
6. Zasadíme se o zrušení nesmyslného omezení průjezdu kol centrem města. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
7
1%
7. Mýto na zkoušku. Otestujeme mýtné pro vjezd autem do centra města, jehož výše se bude odvíjet od zacpanosti komunikací. Po dvou letech necháme občany rozhodnout v referendu, zda mýtné zavést trvale. Obdobně to udělali ve Stockholmu. ANO
36
4%
7. Mýto na zkoušku. Otestujeme mýtné pro vjezd autem do centra města, jehož výše se bude odvíjet od zacpanosti komunikací. Po dvou letech necháme občany rozhodnout v referendu, zda mýtné zavést trvale. Obdobně to udělali ve Stockholmu. NE
17
2%
7. Mýto na zkoušku. Otestujeme mýtné pro vjezd autem do centra města, jehož výše se bude odvíjet od zacpanosti komunikací. Po dvou letech necháme občany rozhodnout v referendu, zda mýtné zavést trvale. Obdobně to udělali ve Stockholmu. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
12
1%
8. Zklidníme dopravu v centru města v návaznosti na otevření Blanky. Změny na Magistrále měly být už dávno hotové, politici zaspali. ANO
47
6%
8. Zklidníme dopravu v centru města v návaznosti na otevření Blanky. Změny na Magistrále měly být už dávno hotové, politici zaspali. NE
5
1%
8. Zklidníme dopravu v centru města v návaznosti na otevření Blanky. Změny na Magistrále měly být už dávno hotové, politici zaspali. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
14
2%
9. Dostavíme městský okruh v úspornější variantě, aby stavba příliš nezatížila městský rozpočet. Nechceme Blanku 2. ANO
29
3%
9. Dostavíme městský okruh v úspornější variantě, aby stavba příliš nezatížila městský rozpočet. Nechceme Blanku 2. NE
16
2%
9. Dostavíme městský okruh v úspornější variantě, aby stavba příliš nezatížila městský rozpočet. Nechceme Blanku 2. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
18
2%
10. Uděláme maximum pro vlakové spojení na letiště a dále do Kladna. Samotná výstavba trati je v rukách státu, Praha pro ni ale může vytvořit vhodné podmínky. ANO
59
7%
10. Uděláme maximum pro vlakové spojení na letiště a dále do Kladna. Samotná výstavba trati je v rukách státu, Praha pro ni ale může vytvořit vhodné podmínky. NE
2
0%
10. Uděláme maximum pro vlakové spojení na letiště a dále do Kladna. Samotná výstavba trati je v rukách státu, Praha pro ni ale může vytvořit vhodné podmínky. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
5
1%
11. Snížíme měsíční jízdné v MHD o čtvrtinu na 400 Kč. Ne všichni Pražané si mohou dovolit zaplatit najednou celoroční zlevněný kupón. ANO
44
5%
11. Snížíme měsíční jízdné v MHD o čtvrtinu na 400 Kč. Ne všichni Pražané si mohou dovolit zaplatit najednou celoroční zlevněný kupón. NE
10
1%
11. Snížíme měsíční jízdné v MHD o čtvrtinu na 400 Kč. Ne všichni Pražané si mohou dovolit zaplatit najednou celoroční zlevněný kupón. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
10
1%
12. Sjednotíme systém parkovacích zón tak, aby fungoval pro celé město. Částečné zavádění parkovacích zón způsobuje koncentraci aut v místech, kde zóny ještě zavedeny nebyly. ANO
47
6%
12. Sjednotíme systém parkovacích zón tak, aby fungoval pro celé město. Částečné zavádění parkovacích zón způsobuje koncentraci aut v místech, kde zóny ještě zavedeny nebyly. NE
8
1%
12. Sjednotíme systém parkovacích zón tak, aby fungoval pro celé město. Částečné zavádění parkovacích zón způsobuje koncentraci aut v místech, kde zóny ještě zavedeny nebyly. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
9
1%
13. Nestavme na zelené louce. Prosadíme naplánování nové výstavby v tzv. brownfieldech v širším centru města, které jsou k zástavbě určeny. Tím se odblokuje trh s bydlením. ANO
59
7%
13. Nestavme na zelené louce. Prosadíme naplánování nové výstavby v tzv. brownfieldech v širším centru města, které jsou k zástavbě určeny. Tím se odblokuje trh s bydlením. NE
1
0%
13. Nestavme na zelené louce. Prosadíme naplánování nové výstavby v tzv. brownfieldech v širším centru města, které jsou k zástavbě určeny. Tím se odblokuje trh s bydlením. NEVÍM/NEPOVAŽUJI ZA DŮLEŽITÉ
4
0%
 
Celkem hlasujících: 66 - Celkem hlasů: 840

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Místní předsednictvo
Příspěvky: 933
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 1466 poděkování
Dostal poděkování: 1687 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Jan.Hora » 24 dub 2018, 10:12

Mýto a zóny nutno pořešit tak, aby se snadno existovalo lidem, co udržují a zajišťují infrastrukturu a nezbytné služby pro obyvatele a potřebujou k tomu nezbytně auto (od elektrikářů přes stěhováky až po zásobovací vozidla). Spousta těch lidí jsou malí živnostníci a poplatek za parkování "kdekoliv v Praze" musí mít nastaven tak, aby nemuseli výrazně zvedat sazby pro koncového zákazníka. Může se to řešit více způsoby, ale je nutno na to pamatovat, až budeme finalizovat tohle téma.
OFFTOPIC
A ještě poznámka na okraj - ty témata znějí dobře, většinu bych podpořil nebo je aspoň skousnul. Ale většina jich je nákladná a jejich příprava časožravá - nutno pamatovat na to, že z těch cca 50 témat jich za 4 roky lze připravit, provést a z rozpočtu města zaplatit jen omezený počet. Je mi jasné že volebnímu týmu to dochází, píšu to pro nás ostatní, protože je snadné se nadchnout a přestat být realista bez ohledu na to, kolik témat uspěje v anketě (nejdřív naší a pak mezi občany), tak do programu se jich může dostat jen několik, abychom dali splnitelné sliby a přitom dali pozor, že nezruinujeme městskou kasu.
PMS Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
Původní username honza.hora (alias starého mailu ještě funguje, ale zvykejte si prosím na nový)

Ivor.Kollar
Člen KS Praha
Příspěvky: 276
Registrován: 05 bře 2017, 11:57
Profese: IT konzultant
Dal poděkování: 720 poděkování
Dostal poděkování: 705 poděkování

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Ivor.Kollar » 24 dub 2018, 11:20

Mozem sa spytat co autor myslel tym bodom 13? Otazka je polozena tak, ze sa na nu v podstate neda ani odpovedat inak nez ano. Znamena to v preklade nejaku zmenu uzemneho planu, alebo o co ide? Su nejake tlaky robit tie veci inak? Dakujem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivor.Kollar za příspěvek:
Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Adam.Zabransky
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2021
Registrován: 06 led 2012, 22:10
Profese: student práva na UK
Bydliště: Praha 16 - Radotín
Dal poděkování: 1895 poděkování
Dostal poděkování: 3405 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Adam.Zabransky » 24 dub 2018, 12:02

Ivor.Kollar píše:
24 dub 2018, 11:20
Mozem sa spytat co autor myslel tym bodom 13? Otazka je polozena tak, ze sa na nu v podstate neda ani odpovedat inak nez ano. Znamena to v preklade nejaku zmenu uzemneho planu, alebo o co ide? Su nejake tlaky robit tie veci inak? Dakujem.
"Ne" na tuto otázku odpovídá pražské zastupitelstvo už celkem dlouho. Zhruba od přelomu století existují na velkých rozvojových plochách v širším centru města stavební uzávěry, protože není politická vůle rozhodnout, jak mají ta místa vypadat. Namísto toho pražské zastupitelstvo pravidelně schvaluje změny územního plánu na okrajovějších částech Prahy - z luk a polí se stávají stavební parcely. Město se tak rozrůstá do šířky, což způsobuje problémy s dopravou.

Jinak co se týče parkovacích zón: ač ten návrh míří k tomu, že by byl jednotný systém parkování na území celého města, neznamená to "jedna cena za parkování kdekoliv". To by totiž byl naprostý nesmysl - v centru Prahy musí být ceny výrazně vyšší než na okrajích, protože v centru je největší přetlak poptávky nad nabídkou. Podle návrhu, který jsme na klubu rozpracovali před rokem (https://github.com/pirati-cz/KlubPraha/ ... rkovani.md), by navíc třeba každý rezident měl možnost koupit si poukázky na parkování pro návštěvy/řemeslníky atd., na které by byla sleva (pokud by jich byl rozumný počet na rok).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Zabransky za příspěvky (celkem 4):
Ivor.Kollar, Mikulas.Ferjencik, Ondrej.Profant, Ladislav.Kos
Pražský radní pro bydlení a transparentnost, student práv na Karlovce, bojovník za práva zvířat a efektivní altruista.
Tel. +420 721 006 868
FB: https://www.facebook.com/adam.zabransky Twitter: https://twitter.com/adamzabransky

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 134
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 354 poděkování
Dostal poděkování: 179 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I-parkování

Příspěvek od Michal.Stepan » 24 dub 2018, 14:10

Jiri.Koudelka píše:
23 dub 2018, 19:37
Viktor.Mahrik píše:
23 dub 2018, 19:22
Tady je to spíš myšleno rozšířením stávajících zón na MČ, kde zatím nejsou, nebo nejsou na celém území MČ.
S tímhle bych byl prosím hodně opatrný. Někde to asi má podporu, ale můžu tě ujistit, že pokud se třeba na P13 pokusíš zavýst parkovací zóny, tak budeme na 5% koukat zespoda. Protože místním to nic nepřinese, pouze budou platit za stávající stav. Parkoviště jsou tu vytížená především v noci z důvodu nedostatečné kapacity parkovišť v sídlištní výstavbě.
Základem řešení je budovaní dostatčné kapacity parkovišť tam, kde je to potřeba (zejména tam, kde kapacita nestačí v noci). Zjednodušení sytému parkovacích zón je jen doplněk. Přijďte na Pirátské úterý 8.5., tam bude parkování jedno z hlavních témat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Jan.Hora, Ladislav.Kos

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 134
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 354 poděkování
Dostal poděkování: 179 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I-Mýto

Příspěvek od Michal.Stepan » 24 dub 2018, 14:35

Josef.Kadlecek píše:
23 dub 2018, 22:22
Jo, teď mi známá ze Stockholmu potvrdila, že tam mýto v centru opravdu mají. Zpočátku lidi remcali a do centra nejezdili, ale teď už na to kašlou, platí a jezdí tam stejně. Dobrý, ale opět - potřeba vybalancovat.
Mýto může motivovat lidi, aby jeli delší, ale levněnjší trasou. Cílová doprava se o moc nesníží. Kdo musí, tak musí. Další možností jak snížit průjezdnou dopravu, je vytvoření jiné, atraktivnější komunikace. Po zprovoznění Blanky a zavedení 2 nových tramvajových linek na Malé Straně automobilová doprava dost klesla. Na nulu klesnout nemůže. Třeba i proto, že se likviduje železniční infrastruktura a spoustu věcí nejde dopravit jinak, než autem. Po zkušenosti s parkovacími zónami je potřeba mýto více promyslet, aby negativa nepřevyšovala nad pozitivy. Nejříve by stálo za to zjistit, kolik procent dnes dělá cílová doprava, která i po zavedení mýta zústane.
S tím, že je oprava kotle na Malé Straně mnohem dražší, než Úvalech, se obyvalelé smířili. Ti, co se nesmířili, se odstěhovali. Už se nevrátí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Jan.Hora, Josef.Kadlecek

Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 11531
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 4978 poděkování
Dostal poděkování: 17411 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Jakub.Michalek » 24 dub 2018, 15:54

Stavět je potřeba nejen na brownfieldech, ale také na rozvojových plochách kolem metra D. Tam lze nechat developery postavit spoustu bytů včetně dopravní oblužnosti a převážná část ze zhodnocení pozemku by měla plynout městu. Hodně zdaru!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 5):
Jan.Hora, Ondrej.Profant, Michal.Stepan, Adam.Zabransky, Ladislav.Kos
Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a místopředseda strany

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 134
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 354 poděkování
Dostal poděkování: 179 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Michal.Stepan » 24 dub 2018, 19:34

Na rozvojových plochách lze stavět i kolem tramvajových tratí (Slivenec, Komořany,Libuš). Vyjde to mnohem levněji a postaví se víc bytů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jan.Hora

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 1375
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: živnostník, řemeslník; dobrý elektrikář
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1298 poděkování
Dostal poděkování: 1232 poděkování

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Josef.Kadlecek » 25 dub 2018, 08:58

Jo a ještě k tomu parkování - teď jedu k zákaznici, bydlí v ul. Pod Zvonařkou. Placené parkoviště je 700m, pokud ještě vůbec funguje. No a pak je tu volba, kdy si to můžu zaplatit přes PayPal kartu, stačí zadat k na značce, číslo auta - a - jenže PayPal já nemám a není to občanská povinnost. Jedná se tedy o diskriminaci - parkovat můžou jen vyvolení OFFTOPICzvídavý uživatel M$ Widlows už možná tuší, jak žije uživatel Linuxu. A zákaznice mě poslala kamsi, že si to mám udělat, jak chci. Můžu jí říct, ať si to nechá udělat od někoho jinýho, zrušit živnosťák, jít na pracák a dělat jen melouchy... Možná to bude časem mnohem lepší...
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 1375
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: živnostník, řemeslník; dobrý elektrikář
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1298 poděkování
Dostal poděkování: 1232 poděkování

Re: Anketa k programovým tezím I-Mýto

Příspěvek od Josef.Kadlecek » 25 dub 2018, 09:04

Michal.Stepan píše:
24 dub 2018, 14:35
...Ti, co se nesmířili, se odstěhovali. Už se nevrátí...
OFFTOPICZe sídla Parlamentu ČR byli vystěhováni, dost možná násilím. Z Malé Strany je jeden velký hotel a zbohatlická kancelář. Starousedlíků, kterým jde o to, že je potřeba koupit i mlíko a rohlíky a ne jen ruský čepice a skleněný cetky, tak ti takový pohled nemají.
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!

Uživatelský avatar
Michaela.Krupickova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2011, 23:56
Profese: Provozní v obchodě se zdravou výživou
Bydliště: P8, Tanvaldská 1337
Dal poděkování: 56 poděkování
Dostal poděkování: 89 poděkování

Re: Anketa k programovým tezím I

Příspěvek od Michaela.Krupickova » 25 dub 2018, 14:37

Ahoj,

Bod číslo 13.Nestavme na zelené louce. Prosadíme naplánování nové výstavby v tzv. brownfieldech v širším centru města, které jsou k zástavbě určeny.
Super.
A co zahušťování sídlišť?
Je to aktuální žhavé téma pro řadu městských částí.
Ze sídliště dělá žitelným místem dostatečná zeleň a taky patřičná architektonická koncepce (vysoké bytové domy vyvažuje nízkopodlažními budovami občanské vybavenosti) a tak je možné, že na poměrně malé ploše, může žít poměrně slušně, velký počet obyvatel.
Bohužel se nám v Praze poslední dobou rozmohl takový nešvar a to, že různí developeři plánují pod záminkou "revitalizace", vystavět právě na místech občanské vybavenosti, několikapatrové polyfunkční budovy s dalšími byty.
Na nápor nových obyvatel, ale není v těchto místech vybudovaná infrastruktura, už teď jsou plné školy, školky, ordinace lékařů, MHD.
O parkovacích místech nemluvě. Těch je v sídlištích už teď zoufalý nedostatek a aby se nová zřizovala na úkor zeleně, respektive parků, které jsou jedinou oázou města, je v době, kdy víme, jak důležitou funkci plní každý vzrostlý strom ve městě, dle mého názoru a doufám, že i Pirátů, nepřípustné.
Zde je vyjádření Jakuba Michálka k sídlišti Ďáblice:
https://www.facebook.com/smidak/posts/10214332197842507
Ale pokud vím, se stejným problémem se potýkají MS Pirátů v několika Pražských částech.
Navrhuju zastat se občanů, kteří bydlí na ohrožených sídlištích a nedopustit jim snížit úroveň kvality života.

Díky
Michaela Krupičková
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michaela.Krupickova za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Koudelka, Ladislav.Kos

Odpovědět

Zpět na „Krajské fórum Praha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti