Stránka 1 z 2

KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň (rozprava)

Napsal: 09 dub 2018, 11:21
od Adam.Zabransky
Vážené krajské fórum,

předkládáme ke schválení záměr na celopražskou kampaň 2018. Navrhujeme schválit celý rozpočet jako jeden záměr - limit, protože ve sněmovních volbách docházelo k častému přelévání mezi kapitolami (například se téměř zcela zrušila kapitola outdoor, zato však došlo k úspěšnému fundraisingu) a výsledná změť záměrů a upraveného rozpočtu pak udělala účtování o kampani značně nepřehledné. Máme za to, že díky jasnému limitu bude účtování jasné a zároveň bude možné dělat flexibilně rozhodnutí, když dojde ke změně okolností.

Pro jistotu dodáváme, že tento záměr se netýká výdajů na kampaně do zastupitelstev městských částí ani na senátní kampaně, jejichž financování bude řešeno odděleně.

Tento záměr schválil volební výbor na svém dnešním jednání hlasy všech přítomných (nepřítomní byli: Zdeněk Hřib a zástupce MO, který ještě nebyl určen). Pozn.: Volební výbor je orgán dle stanov obsazovaný pražským předsednictvem. Ve volebním výboru jsou zástupci pražského předsednictva, městských částí a mediálního odboru. Prozatímní složení volebního výboru je zde: https://redmine.pirati.cz/issues/10323.

Rozprava a tedy i lhůta pro předložení alternativních návrhů poběží do 19. 4. 2018. Hlasování bude zahájeno 20. 4. 2018. a bude trvat minimálně 48 hodin.
Krajské fórum
schvaluje záměr 2 500 000 korun na kampaň v Praze s tím, že záměr se automaticky zvýší o prostředky získané z darů
bere na vědomí pracovní rozpočet kampaně uvedený níže
pověřuje dle volebního řádu volební výbor kontrolou plnění rozpočtu a jeho úpravami
Pracovní rozpočet kampaně
Personální výdaje* - 500 000
Výzkum - 60 000
Grafika - 80 000
Video, tvorba obsahu - 200 000
Dobrovolnická kampaň - 610 000
Online - 450 000
Outdoor - 750 000
Eventy - 200 000
Drobné výdaje - 70 000
Fundraising** - -100 000
* Personální výdaje zahrnují již schválený záměr 320 000 Kč na volebního manažera.
** Fundraising je minimální předpokládaná částka - částka, kterou předpokládáme, že vybereme od členů a kandidátů.

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 09 dub 2018, 15:48
od Jiri.Dohnal
Ahoj všem,

podle mého názoru jsou uvedené částky reálné, za mne souhlas :-)


Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 09 dub 2018, 17:05
od Jan.Hora
CO všechno se schovává pod pojmem outdoor? Jen plakáty a billboardy, nebo je tam ještě něco?

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 09 dub 2018, 17:58
od Jitka.Novotna
Mě zajímá:
- co je výzkum
- co je dobrovolnická kampaň
- kde je schovaný tisk novin

Pokud je to jak si tipuju a tisk novin je schovaný v doprovolnické kampaní, nechceme tu položku přejmenovat na kontaktní kamaň? První pohled na to jak je druhá nejvyší částka na doprovolníky, kteří pracují zdarma zarazí.

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 09 dub 2018, 18:38
od Martin.Duska
Ahoj, mě bylo od Štěpána řečeno že outdoor bude 800k. Dohodnětě se ať se dopočítám :D Pro Honzu: billboardy, plakáty a polepy MHD

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 09 dub 2018, 23:35
od Adam.Zabransky
Honza.Hora píše:
09 dub 2018, 17:05
CO všechno se schovává pod pojmem outdoor? Jen plakáty a billboardy, nebo je tam ještě něco?
Viz Martinova odpověď
Jitka.Novotna píše:
09 dub 2018, 17:58
- co je výzkum
- co je dobrovolnická kampaň
- kde je schovaný tisk novin
a) výzkum, proč lidi volí Piráty - obdobně jako byl před sněmovními volbami
b) součástí dobrovolnické kampaně jsou zatím noviny, merchandising, plachty na domy, stany, a pak relativně velká rezerva na realizaci nápadů, které přijdou v průběhu kampaně

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 11 dub 2018, 08:25
od Josef.Kadlecek
Pravda, pro parlamentní volby jsem toho nijak moc neudělal, měl bych tedy spíš držet hubu (teda spíš prsty). Jen jsem vytipovával kandelábry pro osazení sololitů. Pár jsem jich pak i viděl, ale bylo to tak deset procent počtu kandelábrů, které jsem vytipoval dle nastavených pravidel. Bylo jich pokud si dobře vzpomínám, okolo tisíce; ani nevím, jestli to někdo zpracoval, použil.

Otázka tedy zní - bude-li podobná efektivita ve vynaložených penězích, tak už vidím, jak se k našemu peněžnímu cecíku sbíhají a přisávají ti obvyklí reklamní paraziti, kteří pak vylepují české vlajky na bilboardy.

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 12 dub 2018, 09:37
od Jitka.Novotna
Adam.Zabransky píše:
09 dub 2018, 23:35
Jitka.Novotna píše:
09 dub 2018, 17:58
- co je výzkum
- co je dobrovolnická kampaň
- kde je schovaný tisk novin
a) výzkum, proč lidi volí Piráty - obdobně jako byl před sněmovními volbami
b) součástí dobrovolnické kampaně jsou zatím noviny, merchandising, plachty na domy, stany, a pak relativně velká rezerva na realizaci nápadů, které přijdou v průběhu kampaně
V tom případě bych velmi stála o to rozdělit to do menších podkategorií. Rozumím tomu, že nechcete řešit kapitoli kvuli byrokracii a kvůli přehlednosti, tak by stálo za to dát víc přehlednosti tím, že se rozdělí náklady na konaktní kampaň (noviny, merchendising, stany) a zvlášť rezerva na dalši nápady.

Btw proč plachny na domy co budou věšet příznivci nespadají do kategorie outdoor?

Obecně když budeme schvalovat záměr jako celek bez jednotlivých kapitol tak bych se nebála tam dát položku rezerva samostaně chápu že je potřeba a nelíbí s mi její maskování do kategorie 'dobrovolnická kampaň'

A meta otázka z čeho vycházíte když jste určili tyto položky? Jsou na to nějaké standardy nebo to jsou jen vaše zkušenosti?

Byla bych moc ráda kdyby šlo výdaje přehledně sledovat ať už v rozklikávacím rozpočtu nebo aspon v tabulce a tomu pomůže, když budou kategorie rozumě určené a popsané nejen jedním slovem, ale i upřesňujícím popiskem.

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 13 dub 2018, 11:30
od Adam.Zabransky
Jitka.Novotna píše:
12 dub 2018, 09:37
Adam.Zabransky píše:
09 dub 2018, 23:35
Jitka.Novotna píše:
09 dub 2018, 17:58
- co je výzkum
- co je dobrovolnická kampaň
- kde je schovaný tisk novin
a) výzkum, proč lidi volí Piráty - obdobně jako byl před sněmovními volbami
b) součástí dobrovolnické kampaně jsou zatím noviny, merchandising, plachty na domy, stany, a pak relativně velká rezerva na realizaci nápadů, které přijdou v průběhu kampaně
V tom případě bych velmi stála o to rozdělit to do menších podkategorií. Rozumím tomu, že nechcete řešit kapitoli kvuli byrokracii a kvůli přehlednosti, tak by stálo za to dát víc přehlednosti tím, že se rozdělí náklady na konaktní kampaň (noviny, merchendising, stany) a zvlášť rezerva na dalši nápady.

Btw proč plachny na domy co budou věšet příznivci nespadají do kategorie outdoor?

Obecně když budeme schvalovat záměr jako celek bez jednotlivých kapitol tak bych se nebála tam dát položku rezerva samostaně chápu že je potřeba a nelíbí s mi její maskování do kategorie 'dobrovolnická kampaň'

A meta otázka z čeho vycházíte když jste určili tyto položky? Jsou na to nějaké standardy nebo to jsou jen vaše zkušenosti?

Byla bych moc ráda kdyby šlo výdaje přehledně sledovat ať už v rozklikávacím rozpočtu nebo aspon v tabulce a tomu pomůže, když budou kategorie rozumě určené a popsané nejen jedním slovem, ale i upřesňujícím popiskem.
V platném pražském rozpočtu je kapitola Volební výdaje na volby do ZHMP. Veškeré kampaňové výdaje budou evidované v rámci této jedné kapitoly (to je mimochodem ten tvůj rozklikávací rozpočet), nebude to tedy tak, že v rozpočtu bude 10 podkapitol. Ty jednotlivé položky, jak jsou zmíněny v mém úvodním příspěvku, jsou jen jednotlivé záměry v rámci jedné rozpočtové kapitoly. Je to obdobné jako ve sněmovní kampani, viz rozpočtová kapitola Volební kampaň do sněmovny
. Takže nějaké další dělení do menších podkategorií by moc nepomohlo - v našem rozklikávacím účetnictví by se to nijak neprojevilo.

Rozdíl oproti sněmovní kampani navrhujeme takový, že by KF schválilo záměr jako celek, ale rozhodnutí, jak konkrétně budou prostředky vynaloženy, bude na rozhodnutí volebního výboru - na rozdíl od sněmovních voleb, kdy KF muselo schvalovat každý záměr. S tím pracovním rozpočtem, který je v úvodním příspěvku, by volební výbor mohl libovolně hýbat (jediným limitem by byla celková výše 2,5 mil + přijaté dary).

Jinak níže je pracovní breakdown dobrovolnické kampaně:
- Merch -50 000
- Nezařazené -225 000 - ta se nejspíš buď rozplyne do okolních položek podle potřeby, případně se z ní realizuje nějaký zatím neznámý nápad (ten by se ale měl týkat dobrovolnické kampaně, prostě nějaká guerilla - proto je to v položce dobrovolnická kampaň, není to žádné maskování)
- Noviny I -100 000
- Noviny II -100 000
- Plachty na domy -100 000 - to je v dobrovolnické kampani proto, že je budou rozvěšovat naši dobrovolníci na své nemovitosti, na rozdíl od outdooru tedy neplatíme za pronájem plochy
- Stany -35 000

Jinak tenhle pracovní rozpočet navrhl Štěpán Štrébl jakožto náš manažer/stratég dle předchozích zkušeností z kampaní.

Re: KF Pha 18/2018 Záměr na pražskou kampaň

Napsal: 18 dub 2018, 18:14
od Martin.Duska
Důrazně žádám aby pražské vedení znovu zvážilo původní cifru na Outdoor 800k, Kdyby cena byla 1 300000, byla pokryta komplet Praha, ale i s těmi 800 se dá zahrát "velké divadlo"....