Stránka 3 z 4

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 14 dub 2017, 13:32
od Mikulas.Ferjencik
Ondrej.Cesik píše:Ad. Mikuláš
Ad Facebook - je nejlevnější. Jestli jsi schopný zařídit stejnou konverzi na jiné platformě za stejné peníze, sem s tím.
Ještě levnější je jet přes virály, které si lidi šíří samy. Tam ani nejseš vázanej jednou platformou.
Ad megaboardy
Mě se ty mega bordy nellíbí. Celkově nejsem příznivcem špinění veřejného prostoru reklamou. Taky jsme se kdysi proti bilboardům vymezovali, což se mi líbilo. Stejně jako některým mým známým. A teď o takovou hezkou vizitku příjdeme. V Lanškrouně dělali předvolební lavičky. To se mi docela líbilo. Zvlášť kdyby tam byla ta reklama přidělávací a po volbách by se oddělala. A zbyla tam jen lavička. To by bylo hezký a užitečný.

Celkově bude kampaň 2017 násobně míň efektivní než v předchozích volbách. Při odhadu nákladů na volby 2013 750 tisíc a na volby 2017 7,5 milionu.

Ad Ivan
Však já vám ten váš milovaný facebook nebudu úplně zatracovat. Nechají se na něm najít taky pozitiva. Na reklamu za mega má zase moc negativ. Špehování lidí, manipulaci se zprávami, ohýbání net neutrality
A různe PR agentury se chovají různě. Je lepší vybrat tu míň problematickou.

Na arašídách by bylo pirátské to, že by se rozdávali po hospodách. Jinak je to standardní propagační nástroj. Jen to rozdávání po hospodách by bylo zábavnější. :) Koblihy arašídama nepřebijem rumem bysme mohli.

Jak nemáme konkurenční výhodu, vždyť máme bezkonkurenční produkt. Pravda je dost subjektivní. Tu bych do toho netahal.

Tím jak je strana významěnjší dostává se víc do médií a tam má možnost program miliónům lidí vysvětlit.

uuuuuu, vy chcete k pirátskému facebook profilu posadit najatého Píáristu bez zkušeností s fungováním pirátské strany? To bude dobrej průser.

A kolik z nich si na fb platilo reklamu?

Celkově mě připravovanej styl kampaně netáhne. Je na čase probudit k životu transformačně revoluční platformu a připravil si nějakou zajímavou kampaň. Páč co plánujete je pro mě dost nuda. A já bych celkem rád stranu v předvolební kampani podpořil, ale zapojení do předloženého stylu kampaně mě neláká.
Ondro, jestli jsou virály cenově efektivnější je velká otázka. Umíš udělat zadarmo virál, který nahradí reklamu za milion? Jestli ano, sem s ním. Virální videa jsou věci, co běžně začínají na 100 000 Kč za jedno.

Ad efktivita: Ano stoupnou nám náklady na hlas, ale to neříká nic o efektivitě. Vždyť vůbec nevíme, kolik lidí jsme za těch 750 000 získali. Co když nás volili jenom lidé, kteří nás viděli v TV nebo osobně znají nějakého Piráta. Musíš kampaň porovnávat podle počtu získaných voličů, ne podle voličů celkem. Každopádně když dostaneme 20 %, tak budou i ty náklady na hlas stejné, budem se snažit ;-).

Nevýhoda rozdávání arašíd v hospodách je že tě vyhodí...

Třeba ty jsi placenou kampaň na facebooku ve volební kampani do krajského zastupitelstva akceptoval...

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 14 dub 2017, 16:01
od Ondrej.Cesik
Mikuláši,
můžeš mít taky virální obrázky. Byly by levnější. Jak vůbec vznikali grafiky Panda do každé domácnosti. To bylo dobrý.

Ad efektivita: Ono efektivita vynaložených prostředků bude vždycky klesat. Získat dodatečné hlasy je nákladnější. Jako měřítko efektivnosti využití peněz, bych to nechal. Svojí váhu to má. Posoudit, kterej kanál přinesl nejvíc hlasů. To už je vůbec takový hodně spekulativní a můžeš s tím dost čarovat.

Když se nejdřív dovolíš. Tak by to mohlo jít. Pravda, že to může být komplikovanější.

V koalici holt musíš dělat kompromisi a proti fb reklamě jsem protestoval i v koalici. Částku 15 tisíc z 400 tisíc rozpočtu jsem uznal jako přijatelnou.
Vzhledem k všeobecné podpoře fb reklamy. Jsem ochotnej odmávat částku 250 tisíc a do 500 tisíc to nějak přežiju. Btw, jak bude pokrytej online prostor mimo facebook?

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 15 dub 2017, 11:48
od Frantisek.Kopriva
Hlasování vyhrála možnost D, pokračujeme tudíž ve standardním jednání.

Viz hlasování: post488486.html#p488486

Další návrhy lze podávat do 23. 4. 22:00 (je to více než týden, aby bylo možné pracovat s návrhy po zasedání).

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 16 dub 2017, 20:03
od Alexandr.Mansurov
V ramci online planujete i jine platformy nez FB? (prijde mi, ze se opomiji youtube, pred krajskymi volbami se prakticky neslo vyhnout spotum nasi konkurence, ale o nas nic) Existuje nejaka daty podlozena analyza, proc jsou vybrany ktere online platformy?

Ad noviny - v tabulce vidim 700 000 ks - na dve celostatni edice na 14 kraju. To mi vychazi na 25 000 ks na edici a kraj (pokud by se to delilo rovnomerne) - coz mi laickym pohledem prijde malo. Jsou k tomu nejake podrobnejsi informace?

Diky.

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 18 dub 2017, 07:39
od Lukas.Barton
700 000 ks novin? Asi některé kraje je nechtějí, já třeba za náš kraj chci 150 000 ks a víc. Samozřejmě stačí jen jedno vydání, chci aby se dostali mezi co největší počet lidí, ne aby si malinká až bezvýznamná skupinka mohla přečíst dvě vydání.

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 18 dub 2017, 07:47
od Ivan.Bartos
Lukas.Barton píše:700 000 ks novin? Asi některé kraje je nechtějí, já třeba za náš kraj chci 150 000 ks a víc. Samozřejmě stačí jen jedno vydání, chci aby se dostali mezi co největší počet lidí, ne aby si malinká až bezvýznamná skupinka mohla přečíst dvě vydání.
Rozpočet má jeden zásadní mechanismus, který je tam opakovaně vypíchnut a to možnost přealokování, pokud to bude účelné.
Zároveň řešíme fundrising a snažíme se nemíčit na jednotky tisíc...expliictní uvázání částky "na noviny" do tohoto rozpočtu nyní na úkor jiné částky vidím jako limitující. Navíc dokážeme, což se již historicky stalo, noviny řešit operativněji než alokovat peníze dynamicky do "zatím neprobádaných" kanálů, že.

Netočil bych se tedy v tuto chvíli na tom. Můj pohled.

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 18 dub 2017, 23:48
od Jakub.Michalek
Ahoj, v rozhovoru s jejich volební manažerkou jsem se dozvěděl, že Pirátská strana na Islandu dala do facebookové reklamy ve volební kampani podstatnou část svého rozpočtu. Zkrátka si spočítali, že to jsou nejefektivněji vynaložené peníze pro zásah cílovky. Něco podobného radí i Kuba Horák, takže já bych rozpočet na sociální sítě určitě nesnižoval.

PS: Přišlo by mi efektivnější takové věci probrat na zasedání republikového výboru. Do budoucna by bylo dobré, kdyby se k takovým očekávaným věcem svolalo třeba zasedání po mumble, jinak je ta rozprava přes fórum relativně pomalá a těžkopádná a my ve volební kampani potřebujeme být rychlí a flexibilní.

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 22 dub 2017, 15:44
od Vojtech.Pikal
Na zasedání jsem vzal po konzultaci s volebním výborem za svůj následující návrh člena RV Tkadlece:

Snižuje se maximální limit (záměru) dobrovolnická kampaň o 200 000,-. Přidává se položka "Akce a events v krajích" s limity minimální: 0, maximální (záměr) 200 000,-

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 22 dub 2017, 16:21
od Vojtech.Pikal
Předkládám rozpočet v doplněné podobě ze zasedání.

Re: RV 15/2017 - Schválení volebního rozpočtu a zámerů

Napsal: 22 dub 2017, 16:54
od Vojtech.Pikal
Ještě drobná upřesňující úprava:
Rozpočet kampaně (4).pdf
(257.02 KiB) Staženo 39 x