Rozpočet není sestaven podle platných rozpočtových pravidel, obsahuje týmy, které zavádí až organizační řád, má jiné období rozpočtového výhledu, nepočítá s analytickými podklady (prognózou vývoje), nepočítá s oddělením centrálního rozpočtu apod. Rozpočet se tedy nemůže nacházet v právním vakuu. Nejsem schopen zaručit, že by bez odložení účinnosti nebyl rozpočet napaden před kontrolní komisí, pozastaven či zrušen.Lukas.Barton píše:Ještě mám spíše procesní problém s bodem 3:Chápu, že je v rozpočtu navrženo něco, co dává smysl až s novým organizačním řádem, ale co když nebude organizační řád schválen, nebo se bude dál a dál odkládat? To pak nebudeme mít rozpočet a nebudeme moci hospodařit? Co bod 3 vynechat a dát přechodné ustanovení jak nakládat s rozpočtem za současných platných pravidel a jak po schválení organizačního řádu.
Mimo jiné to pak lze označit i za vydírání: schvalte organizační řád i přes veškeré vaše výhrady, nebo nebude platit rozpočet a nebudeme kvůli tomu provozuschopní a prohrajeme volby na plné čáře a bububu...
Myslím, že organizační řád je připraven dobře (připomínkoval se půl roku), byly a budou do něj začleněny připomínky členů republikového výboru, bude znovu projednán na zasedání republikového výboru a je plně v pravomoci republikového výboru do návrhu promítnout další změny, které uzná za vhodné a tak dospět k verzi, se kterou bude republikový výbor spokojený. Myslím, že tedy nehrozí, že by nebyl v nějaké podobě (nikoliv nutně předložené) schválen.
Pokud schválen nebude, je na republikovém výboru, aby učinil opatření, která budou potřeba.