Rozhodčí nálezy
Moderátoři: Rozhodčí komise, asistent/ka RV
- Stránka rozhodčí komise
- Stížnosti se podávají kontrolní komisi, mimo řízení odpovídá rozhodčí komise jen na předběžné otázky
- Podatelna rozhodčí komise
- Petr.Springinsfeld
- Republikový výbor
- Příspěvky: 2023
- Registrován: 29 srp 2015, 23:41
- Profese: Zastupitel JmK
- Bydliště: Brno-střed
- Dal poděkování: 2697 poděkování
- Dostal poděkování: 3190 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
Rozhodčí komise České pirátské strany ve složení: Ondřej Ručka jako zpravodaj případu, dále pak Milan Daďourek, Viktor Derka, Jan Lejčko, Petr Springinsfeld, ve věci Stížnosti #27239 – Stížnost na Petra Tkadlece ze strany Předsednictva Krajského sdružení Zlínského kraje podané dne 1. 2. 2020 tímto vydává následující
Rozhodčí nález:
1) Odpůrce Petr Tkadlec, nar. 17. 10. 1987, porušil svým jednáním ustanovení § 5 odst. 2 písm. e) Rozhodčího řádu, na základě čehož se dopustil závažného porušení stanov a v souladu s čl. 8 odst. 2., Rozhodčího řádu se tímto zakazuje veřejně vystupovat či právně jednat jménem České pirátské strany na dobu 18 měsíců.
2) Odpůrce je povinen uhradit stěžovateli náklady řízení ve výši 100,-- Kč do 5 dnů od doručení rozhodčího nálezu.
3) Stěžovatel je povinen uhradit náklady řízení ve výši 200,-- Kč.
Odůvodnění
Stížností Krajského sdružení Zlínského kraje svou stížností ze dne 2. 1. 2020, která byla Kontrolní komisi doručena téhož dne se stěžovatel domáhá toho, aby po přezkoumání přípustnosti stížnosti Rozhodčí komise vydala nález, ve kterém bude konstatováno, že odpůrce svým jednáním poškodil dobré jméno České pirátské strany, a to úmyslným a opakovaným jednáním v rozporu se stanovami, dále pak žádá o zákaz plnění zakázek pro Českou pirátskou stranu a zákaz příjmu prostředků odpůrcem po dobu 5 let, následně pak žádá vyloučení odpůrce z České pirátské strany, úhradu nákladů řízení a nakonec pak žádá, aby rozhodčí komise zvážila podání trestního oznámení z důvodů údajného porušení ustanovení § 356 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník.
Podaná stížnost byla Kontrolní komisí vyhodnocena jako přijatelná a dne 9. 2. 2020 tak byla delegována k rozhodnutí Rozhodčí komisi. Rozhodčí komise považuje danou stížnost za přijatelnou.
Stěžovat i odpůrce byli dne 26. 3. 2020 vyzváni k vyjádření ve věci, kdy odpůrce odkázal na své vyjádření ze dne 3. 1. 2020 a stěžovatel doplnil svou původní stížnost směřovanou Kontrolní komisi o některá další vyjádření odpůrce na Facebooku a Pirátském fóru. Odpůrce požádal o svolání jednání RK ve věci, dne 8. 7. 2020 dále doplnil své vyjádření, přičemž svá vyjádření dále doplnil dne 28. 7. 2020 a nakonec 29. 7. 2020. Odpůrce zároveň dne 4. 6. 2020 požádal o svolání jednání Rozhodčí komise v dané věci, přičemž tohoto jednání se konalo online dne 28. 7. 2020 od 18:00. Datum konání bylo oznámeno s předstihem dne 17. 7. 2020 jak stěžovateli, tak odpůrci, přičemž ani jeden z těchto subjektů se posléze jednání nezúčastnil, kdy odpůrce zaslal svou omluvu v 15:59 dne 28. 7. 2020 a stěžovatel se ke své neúčasti nevyjádřil vůbec.
Ve své stížnosti stěžovatel dokládá opakované vulgární projevy odpůrce na sociální síti Facebook, v nichž jsou kromě obecných vulgarismů hrubě napadáni i jiní členové Pirátské strany, stejně tak jako je bezdůvodně urážena skupina obyvatelstva - vegani. Z kontextu předložené komunikace Ivana Bartoše vyplývá i možné obtěžování jeho osoby odpůrcem.
Odpůrce se ve svém vyjádření ke stížnosti zabývá více různými tématy a osočeními, zejména těmi o jeho údajném alkoholismu, řeší údajné vzájemné útoky mezi ním a různými členy, stejně tak jako konstatuje závažné slovní napadání Ivanem Bartošem. Navzdory závažnosti svých tvrzení, k těmto nedokládá žádné důkazy a proto je nelze považovat za prokázané.
Dne 2. 7. 2020 byl Ivan Bartoš vyzván k písemnému vyjádření ve věci, toto však do vydání Rozhodčího nálezu nebylo poskytnuto. Tvrzení týkající se Ivana Bartoše, a to ať už ze strany stěžovatele, tak i ze strany odpůrce proto Rozhodčí komise nepovažuje za zcela prokázány nebo vyvráceny, z toho důvodu se jimi nebude nadále zabývat.
Z předložených důkazů považuje Rozhodčí komise za prokázané, že odpůrce vystupuje způsobem, který představuje opakované porušení ustanovení § 5 odst. 2 písm. e) Rozhodčího řádu, tzn., jde poškození dobrého jména strany a pravidla Komunikačního minima. Odpůrce opakovaně a veřejně prostřednictvím sociální sítě Facebook a Pirátského fóra uráží různé členy strany, vystupuje krajně vulgárním způsobem a hrubě slovně napadá skupinu obyvatel.
Rozhodčí komise zároveň konstatuje, že způsobilým k porušení norem strany jsou i hrubě urážlivé a nepodložené výroky stěžovatele, týkající se údajných zdravotních a psychických problémů odpůrce. Expresivní forma zvolená stěžovatelem není ani tak popisem případného skutkového stavu, nýbrž záměrnou dehonestací a urážkou odpůrce.
Rozhodčí komise dále poukazuje na fakt, že není způsobilá posuzovat trestněprávní rovinu jednání odpůrce. Pokud se stěžovatel domnívá, že odpůrce způsobil svým jednáním trestný čin, má tento fakt sám oznámit příslušným orgánům činným v trestním řízení a nikoliv alibisticky delegovat posouzení jednání odpůrce na Rozhodčí komisi. Nad rámec své povinnosti Rozhodčí komise zároveň konstatuje, že pokud by skutečně odpůrce spáchal trestný čin a tento podléhal ustanovení § 368 zákona č. 40/2009 Sb. trestní zákoník, tzn. neoznámení trestného činu, pak by se stěžovatel své trestní odpovědnosti za neoznámení trestného činu zcela jistě nezprostil tím, že by věc nechal posoudit někým třetím, v tomto případě Rozhodčí komisí, naopak takovéto jednání by mohlo být posuzováno tak, že ačkoliv si stěžovatel byl své zákonné povinnosti vědom, rozhodl se ve věci nekonat a tímto nekonáním spáchal zmíněný trestný čin.
Z důvodu částečného procesního úspěchu stěžovatele v řízení proti odpůrci je odpůrce povinen stěžovateli uhradit náklady řízení ve výši 100,-- Kč. Stěžovatel je povinen uhradit 200,-- Kč, neboť jeho stížnost byla důvodná jen v menší části, kdy některá jeho tvrzení nebyla prokázána a část stížnosti, týkající se údajného trestního jednání odpůrce, byla zcela mimo kompetence orgánů Pirátské strany.
Poučení o opravném prostředku:
Toto rozhodnutí je přezkoumatelné na základě žádosti o nápravu, kterou může posoudit Rozhodčí komise, pokud to navrhne kterýkoli člen rozhodčí komise. Každý člen strany může ve lhůtě 14 dnů od doručení tohoto rozhodnutí získat podporu skupiny členů strany pro mimořádný přezkum tohoto rozhodnutí celostátním fórem.
Záznam o hlasování:
Pro nález: Petr Springinsfeld, Viktor Derka, Milan Daďourek, Ondřej Ručka
Proti nálezu: 0
Zdržel se: 0
Vyloučena vlastním rozhodnutím pro možný střet zájmů: Linda Matušková
Nehlasoval: Jan Lejčko
Petr Springinsfeld
zastupitel Jihomoravského kraje a městské části Brno-střed
608 366 554, petr.springinsfeld@pirati.cz
- Petr.Springinsfeld
- Republikový výbor
- Příspěvky: 2023
- Registrován: 29 srp 2015, 23:41
- Profese: Zastupitel JmK
- Bydliště: Brno-střed
- Dal poděkování: 2697 poděkování
- Dostal poděkování: 3190 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
ve složení Milan Daďourek jako zpravodaj případu, Petr Springinsfeld (předseda), Viktor Derka, Jan Lejčko, Linda Matušková a Ondřej Ručka,
ve věci stížnosti #14062 na způsobení závažné újmy členovi,
stěžovatel: Hanek Kliment,
odpůrce: Tomáš Svoboda, Petr Kapounek, Antonín Štěpán,
schválila dne 3.10.2020 na základě § 19 písm. b) Rozhodčího řádu následující
Rozhodčí nález
Stížnost se zamítá.
Žádná ze stran nemá nárok na náhradu nákladů řízení.
Odůvodnění
Předmětem stížnosti je tvrzená závažná újma stěžovateli, která měla vzniknout podáním PKS OlK ze 6.9.2018 a případně jednáním RV 62/2018, které proběhlo 6.9.2018 - 14.9.2018 (hlasování 14.-16.9.2018).
Rozhodčí řád v §6 odst. 3 stanoví: "Odpovědnost za porušení předpisů, které nebylo vysloveno, zaniká uplynutím 2 let od okamžiku, kdy porušení předpisů vyšlo veřejně najevo, ..." Ze znění stížnosti je patrné, že uvedená lhůta již uplynula. Její zmeškání nelze podle RŘ zhojit a následkem je zánik odpovědnosti odpůrců.
Je-li vyloučena odpovědnost odpůrců, znamená to, že nejsou splněny podmínky pro výrok RK, neboť nelze vyslovit, že odpůrci jsou odpovědní. V situaci, kdy nejsou splněny podmínky pro výrok je z §10 odst. 1 in fine nutno vyvodit, že stížnost je nedůvodná. Nedůvodnost stížnosti je dle §14 RŘ důvodem k odložení stížnosti, resp. dospěje-li řízení o stížnosti před rozhodčí komisi, která má rozhodnout, musí takovou stížnost podle §19 písm. (b) RŘ zamítnout.
Protože k uplynutí lhůty dle §6 RŘ došlo vzápětí po předání stížnosti RK, má RK za to, že není namístě přiznávat některé ze stran náhradu nákladů řízení.
Poučení
Každý člen České pirátské strany může ve lhůtě 14 dnů od právní moci tohoto nálezu iniciovat jeho mimořádný přezkum Celostátním fórem České pirátské strany na základě čl. 8 odst. 5 písm. h. Stanov.
Hlasování
Pro přijetí rozhodčího nálezu: Milan Daďourek, Viktor Derka, Linda Matušková, Ondřej Ručka, Petr Springinsfeld
Proti přijetí rozhodčího nálezu: nikdo
Zdrželi se: nikdo
Hlasování se nezúčastnili: Jan Lejčko
Petr Springinsfeld
zastupitel Jihomoravského kraje a městské části Brno-střed
608 366 554, petr.springinsfeld@pirati.cz
- Petr.Springinsfeld
- Republikový výbor
- Příspěvky: 2023
- Registrován: 29 srp 2015, 23:41
- Profese: Zastupitel JmK
- Bydliště: Brno-střed
- Dal poděkování: 2697 poděkování
- Dostal poděkování: 3190 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
R O Z H O D Č Í N Á L E Z
1. Odpůrce porušil při pořádání výběrových řízení do dozorčích rad obchodních společností s majetkovou účastí hl. m. Prahy zásadu transparence dle čl. 2 odst. 2 písm. g) Stanov a § 6 odst. 1 bodu 1 Pravidel hospodaření.
1. Ve zbytku se stížnost zamítá.
1. Odpůrci se přiznává náhrada nákladů ve výši 2/3 paušální částky.
1. Stěžovatel je povinen uhradit odpůrci náhradu nákladů řízení ve výši 200 Kč.
1. Stěžovatel je povinen uhradit RK náhradu nákladů řízení ve výši 300 Kč.
Odůvodnění
Kompletní spisový materiál je k dispozici zde: https://redmine.pirati.cz/issues/24020
Stěžovatelka v předmětné stížnosti namítá porušení Stanov a dalších vnitřních předpisů v rámci konání výběrových řízení do dozorčích rad právnických osob s majetkovou účastí hl. m. Prahy, dále pak do asistentských pozic na Magistrátu hl. m. Prahy, a na manažerský post ve společnosti Operátor ICT, a.s. Mimoto stěžovatelka shledala přístup odpůrce či jeho členů jako nevstřícný k dalším orgánům České pirátské strany během objasňování a řešení situace spojené s tímto řízením. V návaznosti na to stěžovatelka navrhuje odpůrce shledat zodpovědným za uvedená porušení předpisů, doplnit chybějící informace k výběrovým řízením, projednat situaci ve společnosti Operátor ICT, a.s. se stranickými programovými garanty a PKS Praha, vést měsíčně aktualizovaný seznam veškerých pozic spojených s Piráty, M. Krausové a V. Mahrikovi shodně zakázat pořádat výběrová řízení a oběma shodně společně s odpůrcem uhradit stěžovatelce a Personálnímu odboru (dále jen „PO“) náklady řízení.
V první řadě se RK zaobírala otázkou pasivní legitimace odpůrce v rozhodčím řízení. Stanovy v čl. 13 odst. 3 upravují, že RK rozhoduje ve stranických sporech mezi fyzickými osobami navzájem, či mezi fyzickými osobami a organizačními jednotkami strany a orgány. Organizačními jednotkami strany jsou oblastní sdružení na základě čl. 5 odst. 2, orgány strany jsou jednak jednotky vyjmenované v čl. 5 odst. 1 Stanov. Není pochyb, že odpůrce nespadá do zmíněného výčtu orgánů strany. Zastupitelský klub je útvar, kterému jsou v návaznosti na §5a Předpisu o zřízení komisí a odborů stanoveny jisté povinnosti (které jsou dále rozvedeny § 24 Organizačního řádu), ovšem mají také nárok na zajištění materiálních podmínek pro svou činnost od orgánů strany na příslušné úrovni. Tím v případě odpůrce jsou orgány KS Praha, tj. KF a PKS Praha na základě čl. 5 odst. 3 Stanov. Odpůrce je tedy organizačně spojen s KS Praha jakožto organizační jednotkou strany, která sama o sobě má legitimaci jak aktivní, viz § 10 odst. 2 Rozhodčího řádu, tak pasivní, která vyplývá z čl. 13 odst. 3 Stanov, čímž vzniká také pasivní legitimace odpůrce, který je útvarem KS Praha jakožto organizační jednotky strany. Stanovy dále přičítají organizačním jednotkám strany samosprávu dle čl. 6 odst. 2, do čehož spadá také volnost vytvářet vlastní podřízené útvary (existenci některých předvídají různé předpisy jako např. Pravidla hospodaření, Volební řád, atp., v případě odpůrce Organizační řád). Bylo by absurdním závěrem, kdyby výše uvedeným způsobem vytvořené útvary nebyly legitimovány pro účast v rozhodčím řízením, neboť by tím byla výrazně znesnadněna kontrola popř. náprava jejich činnosti. Dále je možné vykládat pojem orgán materiálně jako jakýkoliv útvar, jenž je nadán vymezenou působností a pravomocí, nebo který se tváří být takovým útvarem. Analogickou úvahu je poté nutné aplikovat na vymezení pasivní procesní legitimace organizačních jednotek strany dle čl. 13 odst. 3 Stanov, kterou je co do určení pasivní legitimace jakýkoliv vnitřním postupem vytvořený útvar, který je nadán jistou působností a pravomocí, nebo který se takovým orgánem tváří být, mezi což se odpůrce řadí, tudíž je pasivně legitimován pro vedení rozhodčího řízení.
Dále se RK věnovala otázce přijatelnosti stížnosti. V souladu s § 11 odst. 1 Rozhodčího řádu spadá spor do působnosti RK, jedná se o první rozhodčí řízení, ve kterém je spor řešen, pokus o smírné řešení učiněn byl, stížnost byla podána včas, neboť nedošlo k promlčení případné odpovědnosti dle § 6 odst. 3 Rozhodčího řádu, a záloha na náhradu nákladů řízení se dle § 18 odst. 2 Rozhodčího řádu neskládá, je-li stěžovatelkou Kontrolní komise.
Stížnost dále splňuje předepsané náležitosti dle § 13 odst. 1 Rozhodčího řádu, neboť označuje stěžovatele i odpůrce, vyličuje rozhodné skutkové okolnosti a označuje některé důkazy. Taktéž obsahuje tvrzení, čím došlo k porušení stranických předpisů a návrh výroku rozhodčího nálezu.
RK musí ovšem stěžovatelce vytknout, jak došlo k naplnění některých těchto zmíněných povinností, neboť některé byly splněny na hranici samé únosnosti. Povinnosti pokusit se o smírné řešení se nelze zprostit tím, že stěžovatel učiní jakýkoliv návrh, který označí za smír, nýbrž že se v dobré víře pokusí situaci vyřešit kompromisně bez nutnosti vést rozhodčí řízení. V případě návrhu smíru ze strany stěžovatelky z března t. r. přitom lze o dobré víře mít jisté pochybnosti, když navrhovaným trestem byl mimo jiné zákaz M. Krausové kandidovat po dobu 1,5 roku do veřejných i stranických funkcí a tříletý zákaz účasti či organizování výběrových řízení (toto ve dvouleté době se taktéž navrhovalo u V. Mahrika). Nelze pominout, že návrhy se pohybují v rozmezí od poloviny do celé maximální hranice takovýchto trestů, které může udělit RK.
Stěžovatelka také ve stížnosti poněkud zmatečně označila odpůrce, když jedním dechem je za něj označen Zastupitelský klub hl. m. Praha, dále ale uvádí, že odpůrce zastupují dvě konkrétní fyzické osoby, které následně ještě činí odpovědnými za tvrzená porušení předpisů. Zde je nutno dodat, že zastoupení útvarů neurčuje stěžovatel, nýbrž relevantní vnitřní předpisy, tj. v tomto případě § 6 odst. 3 Jednacího řádu RK. Dále není možné v jedné stížnosti automaticky směšovat větší počet od sebe izolovatelných odpůrců, je-li ve stížnosti tvrzeno, že došlo k většímu počtu samostatných skutků. Tak tomu v tomto případě není, neboť stěžovatelka v jedné stížnosti společně brojí proti způsobu organizace výběrových řízení, za což je dle ní odpovědný odpůrce, dále ale také proti nedostatečné spolupráci M. Krausové s Republikovým výborem (dále jen „RV“) a PO, kde se nemůže jednat o odpovědnost odpůrce jako celku.
Na závěr je nutno zkonstatovat, že vylíčení rozhodných skutečností a jejich vazba na porušení předpisů bylo provedena také spíše povrchně. Stížnost by správně měla označit zcela konkrétní jednání, a čím konkrétně toto jednání porušilo které ustanovení předpisu, což ve stížnosti pohříchu absentuje. Stěžovatelka nadto uvádí poměrně nadbytečně časovou řadu svého vnímání průběhu sporu, která ale bez další analýzy není s to sdělit, o jaká pochybení šlo a ve vztahu k jakým předpisům tato pochybení byla. Tímto způsobem „nasypu to tam, a oni si něco z toho vyberou“ si ovšem stěžovatel nemůže zjednodušovat práci. Přestože je RK vázána návrhem stěžovatele pouze co do samotného předmětu řízení, není úkolem RK, aby v rámci jednotlivých stížnostních bodů a důkazů pitvala, v čem spočívají jednotlivá konkrétní pochybení. Ilustračně je toto možné naznačit na příkladu souhrnné tabulky zachycující informace o výběrových řízeních (jedná se o soubor „20-DR-Prehled.xlsx”). Stěžovatelka označila v tabulce chyby či chybějící informace, ovšem pouze abstraktním způsobem, že označila políčka, která dle stěžovatelky nevedou k informacím, ke kterým by měla. Tvrdí-li někdo obecně nesprávnost jistého jevu, pak nepostačí pouhé označení, že jev je nesprávný, nýbrž je nutno uvést, co zcela konkrétně v jevu chybí, přebývá, či je uvedeno mylně (tj. v případě uvedené tabulky měla stěžovatelka sdělit, jaké informace obsahuje odkaz ve zmíněném souboru, proč se nejedná o informace, ke kterým má daný odkaz směřovat, a eventuálně na kterou informaci by odkaz směřovat měl). Relativně podobného se stěžovatelka dopustila ve vztahu k analýze výběrových řízení J. Konieczneho.
Přesto všechno je stížnost možno shledat za přijatelnou.
RK v rámci řízení posuzovala, zda je možné, aby člen zastupoval v řízení orgán, když § 6 odst. 3 Jednacího řádu RK vychází ze situace, že orgány a týmy v řízení zastupuje pověřený člen daného orgánu či týmu. Zde shledala RK teleologickou mezeru v § 6 odst. 4 Jednacího řádu RK, neboť se nejevilo racionálním odpírat orgánům či týmům možnost zastoupení (nadto by takový postup nemístně preferoval orgány, do nichž byli zvoleni členové s právním vzděláním), a proto RK umožnila toto zastoupení analogicky k § 6 odst. 4 Jednacího řádu RK.
Jistou výtku je ovšem nutné mít také ve vztahu k některým vyjádřením odpůrce. Ve vyjádření z 12. 6. t. r. odpůrce (ústy zástupce D. Satke) na několika místech se vyjadřuje o stížnosti jako nekvalitní (popř. uvádí její „pochybnou kvalitu“), dále pak tvrdí, že „[z]pravodaj a někteří další členové kontrolní komise si tak bohužel svoji funkci kontrolního orgánu strany pletou s inkvizicí […]“. Mimoto o stížnosti namátkově ve vyjádření z 14. 7. t.r. mluví jako o „smyšlené a nepodložené“, v témže vyjádření zpravodajku M. Nepejchalovou označil za podjatou v důsledku jejího referování o případu na stranických komunikačních kanálech (k tomuto se odpůrce vyjádřil také na samotném zasedání k této věci v srpnu t. r. V rámci vystoupení na zasedání odpůrce několikrát narážel na tvrzenou vykonstruovanost celého sporu a zaujatost stěžovatelky, resp. svědka J. Nováka (popř. že si chtějí členové stěžovatelky „užívat moc“), což dokládal mimo jiné tvrzenou kumulací funkcí ze strany předsedy stěžovatelky R. Řehy, dále tím, že někteří (resp. někdejší) členové Kontrolní komise výběrová řízení neprovedli, a že se v těchto věcech neprovedlo vyšetřování ze strany stěžovatelky.
Takováto emotivně a útočně laděná obhajoba není v případě rozhodčího řízení na místě, neboť je v zásadě zbytná. Shora uvedené argumenty směrem reportování o případu na stranických komunikačních platformách, tvrzená (ne)kvalita podání, či arbitrární přístup stěžovatelky k potenciálním dalším porušením předpisů nejsou totiž relevantní pro toto řízení. Odpůrce tyto argumenty může případně předestřít Celostátnímu fóru, a na jeho platformě usilovat o nějakou formu vyvození důsledků. Rozhodčí řízení není pro tyto námitky relevantním platformou, protože RK nemůže z tvrzeného vyvodit žádné důsledky – RK posuzuje pouze důvodnost předložené stížnosti, ne kvalitu personálního obsazení stěžovatelky. Odpůrcem opakovaně zmiňovaná nekvalita činnosti stěžovatelky potom šla za jistou hranici vzájemné vnitrostranické loajality. **RK na okraj musí také zmínit, že stěžovatelka je orgánem strany důležitým pro výkon působnosti v oblasti vnitrostranické kontroly a nebude proto připouštět dehonestaci či bagatelizaci její činnosti.** Výše učiněné výtky nemají být chápány jako podnět k dalšímu zlehčování činnosti stěžovatelky.
Následně RK přistoupila k posouzení důvodnosti stížnosti. Stížnost je dílem důvodná. Úvodem se zamítá celý obsah stížnosti, který se týká odpovědnosti jiných osob, než je odpůrce. To v tomto jsou zejm. otázky tvrzené nedostatečnosti spolupráce M. Krausové s RV a PO. Důvodem pro to je, že M. Krausová není odpůrkyní, přičemž nebylo prokázáno, že by za toto jednání byl odpovědný zastupitelský klub jako celek, což ostatně ani nebylo ze strany stěžovatelky tvrzeno. Stejný osud má námitka, že odpůrce a M. Krausová porušili práva O. Profanta dle § 17 Organizačního řádu. Obdobně platí, že M. Krausová není odpůrkyní, tudíž její případná pochybení nemohou být předmětem tohoto řízení. Dále je nutno korigovat názor stěžovatelky, že z citovaného ustanovení § 17 písm. b), c) a f) Organizačního řádu vyplývají subjektivní práva. Jedná se o katalog určující působnost garanta programové oblasti. Z ustanovení proto nevyplývají práva svědčící garantovi, ale naopak jeho povinnosti. Z citovaného ustanovení ovšem nelze vyčíst subjektivní povinnosti třetích osob či útvarů.
Stížnost se taktéž zamítá v rozsahu tvrzených pochybení V. Mahrika a M. Krausové v oblasti týmového vedení, resp. porušení Pravidel pro placené úkony, neboť individuální pochybení obou osob nejsou v přímé souvislosti s tvrzeným pochybením odpůrce.
Stanovy obsahují v čl. 2 odst. 2 písm. g) Stanov obligaci podporovat transparentní výběrová řízení ve veřejném sektoru. Společný komunální program pro volby 2018 v kategorii „[t]ransparentní společnosti“ dále výslovně uvádí, že v řídících orgánech nemají figurovat politici a povinnost usilovat o stanovení závazných pravidel pro nominaci osob pověřených k výkonu činností v orgánech společností s majetkovou účastí územních samospráv. Vůle obsazovat funkce ve společnostech s majetkovou účastí Prahy vyplývá také z kategorie „[f]ungující městské firmy“ v komunálním programu 2018 pro volby do zastupitelstva hl. m. Prahy. Obdobně povolební strategie pro volby do zastupitelstva hl. m. Prahy v kategorii „souběh funkcí a obsazování dozorčích rad“ omezuje možnost souběhu funkce zastupitele a členství v jedné dozorčí radě Prahy je možná za podmínky, že nominace bude výsledkem otevřeného a transparentního výběrového řízení.
Otázka povinnosti pořádání výběrových řízení na funkce ve veřejné správě jednak spadá do politické oblasti. Na základě znění pražského komunálního volebního programu 2018 je proto možno uzavřít, že na úrovni hl. m. Prahy byla povinnost uspořádat transparentní výběrové řízení, a tuto skutečnost je nutno považovat za součást rozhodného práva dle § 3 Rozhodčího řádu. Mimoto otázku pořádání výběrových řízení upravuje § 6 Pravidel hospodaření, který slouží jako obecný předpis pro pořádání výběrových řízení, což již RK rozebírala v předběžné otázce č. 25000 (dostupná zde: https://redmine.pirati.cz/issues/25000). Zastupitelský klub je přitom týmem ve smyslu § 6 odst. 1 Pravidel hospodaření ve spojení s § 24 odst. 1 písm. a) Organizačního řádu, v důsledku čehož se na jeho činnost vztahují plně vnitrostranické předpisy. RK neposoudila individuálně, zda s každým jednotlivým výběrovým řízením funkci v dozorčí radě byly spojeny náklady alespoň ve výši 100 000 Kč, neboť pořádá-li orgán veřejné výběrové řízení, potom se na něj vztahují povinnosti vyplývající z § 6 odst. 1 Pravidel hospodaření, i kdyby celkové náklady nedosahovaly výše 100 000 Kč. Rozdílem je tudíž hledisko, že do výše zmíněné částky není povinnost uspořádat veřejné výběrové řízení, ovšem pořádá-li daný orgán přesto výběrové řízení, pak se uplatní ustanovení § 6 odst. 1 Pravidel hospodaření v plném rozsahu.
Stížnost se dále zamítá se ve věci výběrových řízení na asistentské posty na Magistrátu hl. m. Prahy a na manažerské pozice ve společnosti Operátor ICT, a.s., neboť odpovědnost za jejich vedení neležela na odpůrci. V prvním případě se jednalo o výběrové řízení v gesci Magistrátu, ve druhém případě o řízení v gesci samotné společnosti Operátor ICT, a.s. Odpůrce by v těchto věcech mohl být odpovědný toliko subsidiárně, tj. že zařídil dostatečné podmínky, jaké byly slíbené volebním programem, a které by byly závazné pro dané subjekty, ovšem toto není předmětem stížnosti.
Stížnost je důvodná v rozsahu napadení výběrových řízení do dozorčích rad společností s majetkovou účastí hl. m. Prahy. Z výslechu svědka M. Kubíčka vyplynulo, že naplnění kritérií vycházelo ze srovnání zaslaných písemných materiálů a osobního pohovoru. Danými hodnotícími kritérii dle vyhlášení výběrových řízení na stranickém fóru (viz viewtopic.php?f=572&t=44802) byly:
Odbornost 30 %,
* Znalost pirátského programu a argumentace 15 %,
* Celkový dojem 20 %,
* Reference členů a příznivců Pirátů 15 % a
* Praxe v oblasti správy majetku, řízení podniku nebo práva 20 %.
Prvotním přečtením a kategorizací písemných materiálů byl dle svého vlastního výslechu pověřen J. Loužek, nad jehož činností nepanoval žádný organizovaný dozor. Takové nastavení je nevhodné, neboť dává do rukou jedné osoby moc výběrové řízení již v předstihu ovlivnit tím, že některé materiály zatají. Rovněž se takto zvyšuje nebezpečí lidské chyby, resp. se výrazně snižuje pravděpodobnost jejího odhalení. Totéž je možné říci k roli protikorupčního analytika, který samostatně dělal background checky jednotlivých uchazečů a také v této věci nebylo možné vyloučit lidskou chybu či účelové ovlivnění.
Z výslechu M. Kubíčka a M. Krausové dále vyplynulo, že mechanismus stanovení výběrové komise byl proveden narychlo a do velké míry neformálně (dle slov M. Krausové „organicky“). Takovýto postup opět není vhodný, neboť má-li za výběrová řízení odpovědnost zastupitelský klub jako celek, měly by výběrové komise mít jasnou vazbu na vůli zastupitelského klubu. Živelná a neformální tvorba výběrových komisí podle toho, kdo zrovna „měl čas“ tuto kvalitu nevykazuje. M. Krausová sice uvedla, že ona s V. Mahrikem byli součástí tzv. nominačního týmu, který měl výběrová řízení na starosti, ovšem toto nelze počítat za způsobilé ustavení výběrové komise. **Odpůrce se tímto v zásadě zcela vzdal odpovědnosti za pořádání výběrových řízení na dotyčné funkce, kterou kompletně převedl na členy nominačního týmu, což ovšem neměl pravomoc učinit, neboť platí, že je-li orgán nadán pravomocí, nemůže tuto bez dalšího kompletně převést na orgán jiný, čímž by se efektivně zbavil veškeré odpovědnosti.**
Problematickou se také jeví nedostatečné vedení záznamů z výběrových řízení. Z výslechu M. Kubíčka a M. Krausové vyplynulo, že neprobíhala archivace informací jako jsou hodnocení jednotlivých členů komise, popř. složení jednotlivých výběrových komisí, či způsob hodnocení udaných hodnotících kritérií. Aspektem transparence je ovšem také zpětná ověřitelnost výsledku, což vyplývá také z § 6 odst. 1 bodu 2 Pravidel hospodaření, neboť nelze přezkoumávat na základě stížnosti výběrové řízení, nejsou-li i po samotném výběrovém řízení zachovány relevantní informace. Toto v případě projednávaných výběrových řízení nebylo dodrženo, neboť složení výběrových komisí se zaznamenávalo až následně, hodnocení jednotlivými členy výběrové komise pak dnes již věrohodně není rekonstruovatelné vůbec.
Souhrnně je proto možno uvést, že výběrová řízení vykazovala výše uvedené vady, které ovšem jsou pro transparenci výběrových řízení významné, neboť provedená řízení sama o sobě jsou nyní jen obtížně přezkoumatelná. Pochybení jsou ovšem vcelku pochopitelná v souvislosti s jejich poměrně hektickou organizací a vzhledem k tomu, že výběrová řízení v takovémto rozsahu byla Piráty v Praze pořádána poprvé. Taktéž nebylo prokázáno, že by výše uvedená pochybení vyplývala ze snahy o účelovou manipulaci, nebo ze zlé vůle.
Uvedená porušení předpisů nevykazují takovou intenzitu, aby bylo nutno rozhodnout o nápravě ve smyslu § 7 odst. 1 Rozhodčího řádu, lze také seznat, že samotného účelu řízení bylo dosaženo jeho samotným vedením. Proto není nutné dále zjišťovat, jakou míru odpovědnosti nesou jednotliví členové odpůrce.
Na okraj RK zmiňuje, že pro transparenci řízení je důležité nejen stanovit hodnotící kritéria, ale také uvést metodiku hodnocení daných kritérií. Z výslechu M. Kubíčka v tomto případě vyplynulo, že body za kritérium „reference členů a příznivců Pirátů“ byly udíleny v zásadě všem osobám napojeným na Českou pirátskou stranu, ačkoli to z kritéria samotného nutně nevyplývá. Takový postup je bezpochyby věcí orgánu, který stanoví podmínky výběrového řízení, ovšem potom toto by pro případné uchazeče ve výběrovém řízení mělo být zřejmé. Dále je vhodné doporučit, aby komise postupovala po celou dobu dle předem stanovených podmínek. Tj. pokud mají jednotliví členové komise vypracovávat samostatně hodnocení jednotlivých uchazečů, není vhodné, aby jeden člen ostatním zpřístupňoval (byť nevědomky) své individuální hodnocení, jako se tomu stalo v případě V. Mahrika ve výběrovém řízení do dozorčí rady společnosti Obecní dům, a.s.
RK shledala dílem důvodný bod 1. petitu stížnosti. RK zamítá body 9. – 11., neboť o náhradě nákladů rozhodla odlišně (viz níže), dále pak body 7. a 8., protože stížnost nevyžaduje omezení práv žádného člena odpůrce, dále pak zamítá body 3. – 6., neboť uvedené jednání nelze přičítat odpůrci (popř. náprava nespadá do jeho působnosti), na závěr zamítá bod 2., neboť tato náprava již částečně byla uskutečněna vypracováním tabulky 20-DR-Prehled, která je součástí spisového materiálu, dílem ji pak již nelze uskutečnit (v rozsahu zachycení bodů udělených jednotlivými členy výběrových komisí).
Závěrem je nutno rozhodnout o nákladech řízení, zejm. o jejich náhradě dle § 4 odst. 1 písm. c) Rozhodčího řádu. Jelikož měl odpůrce úspěch ve většině předmětu stížnosti, přiznává se odpůrci náhrada nákladů řízení ve výši 2/3 nákladů. Odpůrce uplatnil toliko náklad na právní zastoupení ve výši 21 450 Kč plus DPH. Tento náklad RK neuznává, neboť jej nelze považovat za užitečně vynaložený náklad ve smyslu § 18 odst. 3 Rozhodčího řádu. Pravidla pro hospodaření v § 2 odst. 1 stanoví, že plnění úkolů se zajišťuje přednostně dobrovolnicky. Řešení toliko vnitrostranických sporů nepředstavuje záležitost takové intenzity, aby pro jejich řešení bylo přípustné poptávat služby advokátů za komerční sazby, neboť účast na rozhodčím řízení je konstruována jako povinnost každého člena ve smyslu § 2 Rozhodčího řádu. Přestože není bezpodmínečně nutný osobní výkon této povinnosti, jen těžko to znamená, že se rozhodčí řízení smí stát kolbištěm placených advokátů.
Na okraj se RK musí vyjádřit k uplatněným nákladům stěžovatelky. Cestovné a náklady na ubytování se poskytují pouze v případě cest na oficiální zasedání, popř. v zájmu provedení důkazu, neboť RK vychází z toho, že mimoto mohou členové konzultovat pomocí videokonferencí nebo jiným vzdáleným způsobem. Proto by nebylo možné uznat za náklad cestu M. Skokanové za J. Novákem 15. – 16. 11. 2019, jelikož je zřejmé, že daná cesta nebyla učiněna v zájmu konání zasedání. Rovněž by nebylo možné uznat náklady na cestu J. Nováka na zasedání RV v Praze 1. – 6. 11. 2019, protože z daného zasedání nebyl učiněn protokol ve smyslu § 17 odst. 1 Rozhodčího řádu, a tedy v důsledku dané cesty nemohl být proveden žádný důkaz. Stravné taktéž není možné uznat za užitečně vynaložený náklad – na činnost členů orgánů strany se neuplatňuje zákoník práce, přičemž lze vycházet z toho, že by daný člen tento náklad učinil v obdobné výši, i kdyby nejel na žádné zasedání.
Jelikož nejsou RK známy další náklady, přiznává se tudíž odpůrci náhrada nákladů řízení ve výši 2/3 paušální náhrady nákladů ve smyslu § 18 odst. 3 Rozhodčího řádu, tj. náhrada ve výši 200 Kč. Rovněž se RK přiznává paušální náhrada nákladů řízení ve výši 300 Kč. Povinnost nahradit tyto náklady má stěžovatelka, neboť v řízení byla převážně neúspěšná.
Hlasování
* Pro přijetí rozhodčího nálezu: Derka, Lejčko, Springinsfeld, Ručka, Daďourek
* Hlasování se nezúčastnil: Matušková
Poučení
Každý člen České pirátské strany může ve lhůtě 14 dnů od právní moci tohoto nálezu iniciovat jeho mimořádný přezkum Celostátním fórem České pirátské strany na základě čl. 8 odst. 5 písm. h) Stanov.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Springinsfeld za příspěvek:
- Vojtech.Pikal
Petr Springinsfeld
zastupitel Jihomoravského kraje a městské části Brno-střed
608 366 554, petr.springinsfeld@pirati.cz
- Petr.Springinsfeld
- Republikový výbor
- Příspěvky: 2023
- Registrován: 29 srp 2015, 23:41
- Profese: Zastupitel JmK
- Bydliště: Brno-střed
- Dal poděkování: 2697 poděkování
- Dostal poděkování: 3190 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
Petr Springinsfeld
zastupitel Jihomoravského kraje a městské části Brno-střed
608 366 554, petr.springinsfeld@pirati.cz
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 680
- Registrován: 04 dub 2016, 21:13
- Dal poděkování: 1004 poděkování
- Dostal poděkování: 1146 poděkování
Re: Rozhodčí nálezy
- Tito uživatelé poděkovali autorovi MarianB za příspěvky (celkem 2):
- Dalibor.Zahora, Martina.Urbankova
If we have data, let's look at the data.
If all we have is opinions, let's go with mine.
- Jan.Lejcko
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 623
- Registrován: 02 čer 2017, 18:33
- Profese: Student práv, "ajťák".
- Bydliště: Praha 6
- Dal poděkování: 1328 poděkování
- Dostal poděkování: 804 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
Záznam o hlasování bude vyhotoven podle § 7 JdŘ RK ve spojení s § 4 odst. 6 JdŘ RK ihned poté, co se ostatní členové vyjádří k vyhotovenému nálezu:
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Lejcko za příspěvky (celkem 3):
- Frantisek.Kopriva, Vojtech.Pikal, Michal.Stepanik
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 680
- Registrován: 04 dub 2016, 21:13
- Dal poděkování: 1004 poděkování
- Dostal poděkování: 1146 poděkování
Re: Rozhodčí nálezy
- Tito uživatelé poděkovali autorovi MarianB za příspěvky (celkem 2):
- Jan.Kunc, Vojtech.Pikal
If we have data, let's look at the data.
If all we have is opinions, let's go with mine.
- Viktor.Derka
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1389
- Registrován: 04 kvě 2017, 17:49
- Profese: Právník
- Bydliště: Praha 4
- Dal poděkování: 853 poděkování
- Dostal poděkování: 2240 poděkování
Re: Rozhodčí nálezy
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Derka za příspěvek:
- Petr.Springinsfeld
Viktor Derka
MS Praha 4
Doktorand na Universität Bayreuth
Doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK
Profil na lide.pirati.cz
Vrchní ministerský rada na Ministerstvu spravedlnosti
- Petr.Springinsfeld
- Republikový výbor
- Příspěvky: 2023
- Registrován: 29 srp 2015, 23:41
- Profese: Zastupitel JmK
- Bydliště: Brno-střed
- Dal poděkování: 2697 poděkování
- Dostal poděkování: 3190 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozhodčí nálezy
Rozhodčí nález v řízení o stížnosti #24182
Rozhodčí komise České pirátské strany ve složení: Ondřej Ručka jako zpravodaj případu, dále pak Viktor Derka, Jan Lejčko, Petr Springinsfeld, Marian Babic, František Navrkal a Tomáš Pastirčák ve věci Stížnosti #24182 – Stížnost ve věci porušení předpisů o hospodaření, maření transparence a poškození dobrého jména strany podané dne 10. 3. 2020 tímto vydává následující
Rozhodčí nález:
1) Odpůrce Jaromír Beránek, porušil svým jednáním ustanovení § 13 odst. 3 Podmínek pro placené úkoly, a dále pak porušil §4 odst. 3 Pravidel hospodaření, na základě čehož se dopustil závažného porušení stanov a v souladu s § 8 písm. a), Rozhodčího řádu se mu tímto zakazuje nakládat s majetkem pirátské strany po dobu 24 měsíců a pak dále v souladu s § 8 písm. a), Rozhodčího řádu se odpůrci zakazuje zastávat jakékoliv volené funkce v České pirátské straně po dobu 12 měsíců, čímž zároveň zaniká výkon stávajících volených funkcí.
2) Odpůrce je povinen uhradit náklady řízení ve výši 300,-- Kč k rukám Kontrolní komise, a dále pak 300,-- Kč k rukám Rozhodčí komise, oboje do 5 dnů od doručení rozhodčího nálezu.
Odůvodnění
Stížností Ivana Hrůzy ze dne 1. 11. 2019 podané k rukám Kontrolní komise výše jmenovaný jako stěžovatel označil odpůrce Předsednictvo krajského sdružení Praha a Jaromíra Beránka, kteří dle jeho tvrzení svým jednáním porušili ustanovení § 13 odst. 3 Podmínek pro placené úkoly, §4 odst. 3 Pravidel hospodaření a nakonec pak §5 odst. 2. písm. e) Rozhodčího řádu.
Podaná stížnost byla po projednání Kontrolní komisí vyhodnocena jako důvodná a dne 10. 3. 2020 byla předána k vyřízení Rozhodčí komisi, kdy Kontrolní komise po doplnění dalších skutků a důkazů konstatovala, že vynecháním ustanovení ohledně způsob evidence vykonané práce pro zadavatele v některých zadávacích listech byl porušen § 4 odst. 6 Pravidel pro placené úkoly. Dále pak dle Kontrolní komise došlo k porušení § 13 odst. 1 a odst. 3 Pravidel pro placené úkoly a také k porušení § 4b odst. 2 Prováděcí vyhlášky k hospodaření a rozpočtům. Zpětným doplácením rozdílu ve slíbených mzdách byl dle Kontrolní komise také porušen § 3 odst. 2 Pravidel hospodaření. Dále byl tímtéž jednáním porušen § 16 odst. 3 písm. d) Pravidel hospodaření a medializací zpětného doplácení poradců došlo též k poškození dobrého jména strany ve smyslu § 5 odst. 2, písm. e) Rozhodčího řádu. Nakonec pak Kontrolní komise konstatuje, že vzhledem ke všem výše popsaným pochybením došlo k porušení § 4 odst. 3 Pravidel hospodaření. Kontrolní komise pak jako stěžovatel navrhuje, aby Rozhodčí komise konstatovala, že odpůrce porušil výše zmíněné předpisy České pirátské strany, na základě čehož mu má být udělen trest v podobě dvouletého zákazu nakládání se stranickými prostředky a v podobě úhrady paušálních nákladů řízení ve výši 300,-- Kč.
Rozhodčí komise považuje danou stížnost za přijatelnou.
Z předložených důkazů považuje Rozhodčí komise za jednoznačně prokázané, že odpůrce Jaromír Beránek jako hospodář schválil dne 5. 8. 2019 vyplacení částky ve výši 21.000,-- Kč, dále pak dne 8. 8. 2019 vyplacení částky ve výši 147.000,-- Kč, dne 8. 8. 2019 schválil vyplacení částky ve výši 21.000,-- Kč a nakonec pak dne 9. 9. 2019 částky ve výši 21.000,-- Kč, vše k rukám paní Veroniky Kubíčkové. Na základě vyjádření paní Veroniky Kubíčkové i na základě přímého vyjádření odpůrce považuje Rozhodčí komise za prokázané, že zmíněné částky byly vyplaceny bez řádného právního důvodu a rovněž tak bez řádné evidence plnění úkolů v systému Redmine, jak bylo stanoveno v Zadávacím listu ze dne 30. 7. 2019. Na základě těchto skutečností Rozhodčí komise konstatuje, že odpůrce jako hospodář porušil svou povinnost uvedenou v §4 odst. 3 Pravidel hospodaření, tzn.:
„Hospodář a ten, kdo se podílí na rozhodování o hospodaření strany, má postupovat hospodárně, s nezbytnou loajalitou, v souladu s vnitřními předpisy i s potřebnými znalostmi a pečlivostí.“
Rozhodčí komise rovněž konstatuje, že odpůrce svým jednáním porušil ustanovení §13 odst. 3 Podmínek pro placené úkoly:
„Zadavatel do 14 dnů od konce období provede kontrolu plnění úkolů tím, že posoudí, zda byly řádně splněny a vykázány, a rozhodne o odměně, případně též o změně v odměňování.“
Ačkoliv Rozhodčí komise shledává etický prvek v rozhodnutí odpůrce jako částečně pochopitelný, vážným porušováním předpisů České pirátské strany nelze nahrazovat administrativní nedostatky a opomenutí při výběru a využívání dodavatelů služeb České pirátské straně. Využívání peněžních prostředků má přesná pravidla, musí být uvážené a hospodárné. Není možné, aby předchozí nedbalost zúčastněných vedla k nakládání s peněžními prostředky způsobem, který nemá oporu v příslušných vnitrostranických normách, byť by k tomu vedly pozitivní úmysly.
Je zjevně zcela nepřijatelné, aby z prostředků České pirátské strany byly fakticky navyšovány platy zaměstnanců Magistrátu hl. m. Prahy, zároveň je nepřípustné, aby se výběrových řízení na pozice ve veřejné správě účastnili zástupci Pirátské strany a zájemcům o takovéto pozice slibovali jakákoliv plnění jménem strany. Takovýmto ani obdobným příslibům plnění od České pirátské strany nelze vyhovět.
Stran dalších tvrzení o skutečnostech v podobě plateb panu Tomáši Vovsíkovi, paní Adéle Cinkaničové, paní Martině Vackové, panu Petru Přenosilovi, paní Michaele Krausové, panu Ondřeji Kallaschovi a paní Alice Hamalové, je nutno konstatovat, že předkládané informace jsou pouze útržkovité, proto nejsou Rozhodčí komisí považované za prokázané a tato se jimi nebude dále zabývat.
Rozhodčí komise se domnívá, že odpůrci nemůže být kladeno za vinu poškození dobrého jména České pirátské strany, neboť ačkoliv došlo k medializaci projednávaných problémů, ze strany odpůrce při jeho jednání zcela jistě nešlo o úmysl, či dokonce jen nedbalost, na základě které by bylo možné odpůrci přičíst medializaci popisovaných skutečností.
V závěru Rozhodčí komise konstatuje, že si je vědoma procesního zdržení na své straně, a tak navzdory závažným proviněním odpůrce výrazně zmírnila jeho postih, neboť časový odstup od skutků projednávaných v rámci rozhodčího řízení by tvrdší postih odpůrce činil méně spravedlivým a předvídatelným.
Z důvodu úspěchu stěžovatele v rámci merita stížnosti a v souladu s ustanovením §18 odst. 3 Rozhodčího řádu je odpůrce povinen stěžovateli uhradit náklady řízení ve výši 300,-- Kč a dále pak náhradu nákladů Rozhodčí komise ve výši 300,-- Kč.
Poučení o opravném prostředku:
Toto rozhodnutí je přezkoumatelné na základě žádosti o nápravu, kterou může posoudit Rozhodčí komise, pokud to navrhne kterýkoli člen rozhodčí komise. Každý člen strany může ve lhůtě 14 dnů od doručení tohoto rozhodnutí získat podporu skupiny členů strany pro mimořádný přezkum tohoto rozhodnutí celostátním fórem.
Záznam o hlasování:
Pro nález: Ručka, Derka, Springinsfeld, Lejčko, Babic
Proti nálezu: 0
Zdržel se: 0
Nehlasoval: Navrkal, Pastirčák
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Springinsfeld za příspěvek:
- Jakub.Dedek
Petr Springinsfeld
zastupitel Jihomoravského kraje a městské části Brno-střed
608 366 554, petr.springinsfeld@pirati.cz
- Viktor.Derka
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1389
- Registrován: 04 kvě 2017, 17:49
- Profese: Právník
- Bydliště: Praha 4
- Dal poděkování: 853 poděkování
- Dostal poděkování: 2240 poděkování
Re: Rozhodčí nálezy
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Derka za příspěvky (celkem 4):
- Petr.Springinsfeld, MarianB, Bohdan.Vanek, Dalibor.Zahora
Viktor Derka
MS Praha 4
Doktorand na Universität Bayreuth
Doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK
Profil na lide.pirati.cz
Vrchní ministerský rada na Ministerstvu spravedlnosti