Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Moderátor: Zahraniční
Pravidla fóra
International forum
International forum
- David.Wagner
- Příspěvky: 2273
- Registrován: 06 lis 2017, 23:35
- Profese: vykonavatel vůle
- Dal poděkování: 348 poděkování
- Dostal poděkování: 3856 poděkování
Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Vážení,
blíží se čas nominací do předsednictva PPEU (https://european-pirateparty.eu/). PPEU je evropská politická strana, která stála mimo jiné za společným politickým programem Pirátských stran.
Loni jsem poprvé vyhlásil otevřené primárky, na základě kterých jsem pak nominoval a vyjednával pozice v rámci PP-EU. Zatímco ve vyjednávání bylo dosaženo úspěchu - předseda PPEU Mikuláš Peksa, místopředsedkyně Markéta Gregorová, řadový člen předsednictva Lukáš Lev Červinka (později odstoupil a na základě výsledků hlasování v PPCZ jsem na jeho místo dotáhl Honzu Mareše).
Kde vidím silný nedostatek je množství zájmu. Velmi bych si přál o dost větší zájem jak o kandidatury, tak o hlasování samotné. Proč?
Protože PPEU je důležitá. Jako platforma má potenciál, dokáže shromažďovat feedback po celé Evropě a to ve chvíli, kdy chceme na europarlamentní a časem jistě i vládní úrovni dělat evropskou politiku je podstatný přínos.
A taky považuju tuhle změnu směrem k otevřenému internímu výběru a konfrontaci myšlenek za důležitou pro stranu do budoucna a chtěl bych, aby se z ní stal zvyk.
Jak budeme postupovat?
Kandidát zašle svou kandidátskou řeč do tohoto vlákna (viewtopic.php?f=185&t=53445).
V kandidátské řeči kandidát vysvětlí, proč je právě on dobrou volbou a doporučuji i specifikovat, jaké pozice jsou pro něj zajímavé (volí se předsedající, 2 místopředsedové, pokladník a 5 členů předsednictva).
Kandidáti, kteří získají alespoň 25 poděkování od členů strany budou navrženi do prvního kola nominací.
V druhém kole pak skrze hlasování v Heliosu vygenerujeme pořadí ve kterém budu dané kandidáty při podzimním vyjednávání prosazovat do funkcí.
Pokud i přes dostatek zájemců nedokážeme vygenerovat 3 nominanty (tj. hodně lidí odpadne na přijatelnost), budou probíhat další kola dokud nebudeme mít 3.
Pokud nebudeme mít aspoň tolik zájemců, budeme nominovat méně osob do PPEU. Pokud bude přípustných více, stanou se náhradníky.
Kandidáti si mezi sebou vyberou koordinátora, který bude odpovědný za komunikaci PPEU => strana (skrze ZO).
ZO si vyhrazuje právo stáhnout v případě závažného poškození strany nominaci člena.
Proč to funguje takhle?
Board má devět členů. Po konzultacích považuji za maximální rozumný dosažitelný počet členů 3. Více by ve skutečnosti spíše škodilo.
Počet poděkování je zvolen jako zlomek nutných hlasů členů k nominaci.
Chci, aby si svoje zástupce vybrala členská základna. Vzhledem k rostoucímu významu strany A PPEU považuji za nevhodné, abych kandidáty prostě jen nominoval, zároveň je nutné držet nějakou možnost takticky řešit vyjednávání o tom kdo vezme jaké funkce.
Upozornění
Práce v PPEU stojí čas. Drtivá většina jednání probíhá vzdáleně, ale je velmi vhodné se jich účastnit.
Práce v PPEU JE otevřená pro všechny. Udělám všechno pro to, aby i noví lidé s mezinárodními organizacemi dosud nepropojeni měli kde nabrat moudra a smysluplně se zapojit do práce.
ZO nebude kromě zcela výjimečných případů s jasným doložitelným přínosem pro stranu proplácet cesty na fyzická setkání PPEU.
Jednacím jazykem PPEU je angličtina. Nebudeme konat jazykové zkoušky, ale je třeba upozornit, že bez schopnosti v tomto jazyce plynně komunikovat nedává kandidatura smysl - doporučím se přidat k nějakému kandidátovi a pomáhat mu s věcmi, pokud se chcete určitě zapojit.
Letos také přibyde novinka - chci abychom naše nominanty před jednáním obdařili základním mandátem (jednu, dvě věty) jaký je záměr který mají v PPEU prosazovat. O tom povedeme otevřenou diskuzi po navolení pořadí kandidátů.
Diskuze obecné a kritiku zvoleného postupu prosím v tomto vlákně, otázky na kandidáty přímo v kandidátském vláknu. Pokud by se diskuze nějak strašlivě rozrostla, vydělím na ní každému kandidátovi vlákno, ale nepředpokládám to.
Kandidovat je možné do 15.9., pak zahájíme hlasování.
blíží se čas nominací do předsednictva PPEU (https://european-pirateparty.eu/). PPEU je evropská politická strana, která stála mimo jiné za společným politickým programem Pirátských stran.
Loni jsem poprvé vyhlásil otevřené primárky, na základě kterých jsem pak nominoval a vyjednával pozice v rámci PP-EU. Zatímco ve vyjednávání bylo dosaženo úspěchu - předseda PPEU Mikuláš Peksa, místopředsedkyně Markéta Gregorová, řadový člen předsednictva Lukáš Lev Červinka (později odstoupil a na základě výsledků hlasování v PPCZ jsem na jeho místo dotáhl Honzu Mareše).
Kde vidím silný nedostatek je množství zájmu. Velmi bych si přál o dost větší zájem jak o kandidatury, tak o hlasování samotné. Proč?
Protože PPEU je důležitá. Jako platforma má potenciál, dokáže shromažďovat feedback po celé Evropě a to ve chvíli, kdy chceme na europarlamentní a časem jistě i vládní úrovni dělat evropskou politiku je podstatný přínos.
A taky považuju tuhle změnu směrem k otevřenému internímu výběru a konfrontaci myšlenek za důležitou pro stranu do budoucna a chtěl bych, aby se z ní stal zvyk.
Jak budeme postupovat?
Kandidát zašle svou kandidátskou řeč do tohoto vlákna (viewtopic.php?f=185&t=53445).
V kandidátské řeči kandidát vysvětlí, proč je právě on dobrou volbou a doporučuji i specifikovat, jaké pozice jsou pro něj zajímavé (volí se předsedající, 2 místopředsedové, pokladník a 5 členů předsednictva).
Kandidáti, kteří získají alespoň 25 poděkování od členů strany budou navrženi do prvního kola nominací.
V druhém kole pak skrze hlasování v Heliosu vygenerujeme pořadí ve kterém budu dané kandidáty při podzimním vyjednávání prosazovat do funkcí.
Pokud i přes dostatek zájemců nedokážeme vygenerovat 3 nominanty (tj. hodně lidí odpadne na přijatelnost), budou probíhat další kola dokud nebudeme mít 3.
Pokud nebudeme mít aspoň tolik zájemců, budeme nominovat méně osob do PPEU. Pokud bude přípustných více, stanou se náhradníky.
Kandidáti si mezi sebou vyberou koordinátora, který bude odpovědný za komunikaci PPEU => strana (skrze ZO).
ZO si vyhrazuje právo stáhnout v případě závažného poškození strany nominaci člena.
Proč to funguje takhle?
Board má devět členů. Po konzultacích považuji za maximální rozumný dosažitelný počet členů 3. Více by ve skutečnosti spíše škodilo.
Počet poděkování je zvolen jako zlomek nutných hlasů členů k nominaci.
Chci, aby si svoje zástupce vybrala členská základna. Vzhledem k rostoucímu významu strany A PPEU považuji za nevhodné, abych kandidáty prostě jen nominoval, zároveň je nutné držet nějakou možnost takticky řešit vyjednávání o tom kdo vezme jaké funkce.
Upozornění
Práce v PPEU stojí čas. Drtivá většina jednání probíhá vzdáleně, ale je velmi vhodné se jich účastnit.
Práce v PPEU JE otevřená pro všechny. Udělám všechno pro to, aby i noví lidé s mezinárodními organizacemi dosud nepropojeni měli kde nabrat moudra a smysluplně se zapojit do práce.
ZO nebude kromě zcela výjimečných případů s jasným doložitelným přínosem pro stranu proplácet cesty na fyzická setkání PPEU.
Jednacím jazykem PPEU je angličtina. Nebudeme konat jazykové zkoušky, ale je třeba upozornit, že bez schopnosti v tomto jazyce plynně komunikovat nedává kandidatura smysl - doporučím se přidat k nějakému kandidátovi a pomáhat mu s věcmi, pokud se chcete určitě zapojit.
Letos také přibyde novinka - chci abychom naše nominanty před jednáním obdařili základním mandátem (jednu, dvě věty) jaký je záměr který mají v PPEU prosazovat. O tom povedeme otevřenou diskuzi po navolení pořadí kandidátů.
Diskuze obecné a kritiku zvoleného postupu prosím v tomto vlákně, otázky na kandidáty přímo v kandidátském vláknu. Pokud by se diskuze nějak strašlivě rozrostla, vydělím na ní každému kandidátovi vlákno, ale nepředpokládám to.
Kandidovat je možné do 15.9., pak zahájíme hlasování.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Wagner za příspěvky (celkem 15):
- Michal.Gill, Marketa.Gregorova, Lukas.Dolezal, Jan.Licka, Vojtech.Pikal, Jaromir.Slezak, Jan.Bednarik, Daniela.Weissova, Eva.Novakova, Jan.Zavadil, Frantisek.Kopriva, Zdenka.Liskova, Roman.Moravek, Ivor.Kollar, Radek.Cernohous
Podporuji myšlenky.
- Vojtech.Pikal
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 26952
- Registrován: 19 srp 2010, 23:45
- Profese: politik, informatik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 11364 poděkování
- Dostal poděkování: 9050 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Hele, nemohli by jsme tu volbu udělat zcela tak, jak se dělá na CF s výjimkou sníženého vstupu?
Počet obsazovaných pozic až tři, pokud se nepřihlásí nikdo s dostatečnou podporou, prodloužíme dobu, pokud ani po druhém prodloužení, potřebu nominace zrušíme.
Hlasování proběhne dvoukolově, v prvním kole o přijatelnosti, v druhém kole o preferenci.
Počet obsazovaných pozic až tři, pokud se nepřihlásí nikdo s dostatečnou podporou, prodloužíme dobu, pokud ani po druhém prodloužení, potřebu nominace zrušíme.
Hlasování proběhne dvoukolově, v prvním kole o přijatelnosti, v druhém kole o preferenci.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
- Jan.Zavadil
- David.Wagner
- Příspěvky: 2273
- Registrován: 06 lis 2017, 23:35
- Profese: vykonavatel vůle
- Dal poděkování: 348 poděkování
- Dostal poděkování: 3856 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Nejsem si jistý, jestli přijatelnost funguje dobře v takhle malých číslech. Jakože rád proces upravím, ale vidím spíš možné drobné nevýhody a nevidím ten zásadní bonus v tvém návrhu. V čem ho vnímáš ty?Vojtech.Pikal píše: ↑24 srp 2020, 19:25 Hele, nemohli by jsme tu volbu udělat zcela tak, jak se dělá na CF s výjimkou sníženého vstupu?
Počet obsazovaných pozic až tři, pokud se nepřihlásí nikdo s dostatečnou podporou, prodloužíme dobu, pokud ani po druhém prodloužení, potřebu nominace zrušíme.
Hlasování proběhne dvoukolově, v prvním kole o přijatelnosti, v druhém kole o preferenci.
Podporuji myšlenky.
- Vojtech.Pikal
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 26952
- Registrován: 19 srp 2010, 23:45
- Profese: politik, informatik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 11364 poděkování
- Dostal poděkování: 9050 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Zkušenost říká, že v malých číslech (hlasujících a kandidátů) funguje přijatelnost lépe než při velkých.
"Zásadní bonus" má být "děláme to furt stejným systémem", ale chápu, že v mezinárodní scéně hnutí to tak vlastně není.
"Zásadní bonus" má být "děláme to furt stejným systémem", ale chápu, že v mezinárodní scéně hnutí to tak vlastně není.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
- Jan.Zavadil
- David.Wagner
- Příspěvky: 2273
- Registrován: 06 lis 2017, 23:35
- Profese: vykonavatel vůle
- Dal poděkování: 348 poděkování
- Dostal poděkování: 3856 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Ok, jestli to je tvoje zkušenost tak já jsem klidně za předělání do větší konformnosti. Napíšu ti zítra.
Podporuji myšlenky.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1240
- Registrován: 19 čer 2014, 11:48
- Profese: divadelník
- Bydliště: Turnov, 5.května 26
- Dal poděkování: 1205 poděkování
- Dostal poděkování: 288 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Díky za oslovení, ale angličtinou nevládnu a svou práci vidím spíš v komunálu, či kraji 

- Tito uživatelé poděkovali autorovi Daniela.Weissova za příspěvky (celkem 2):
- Eva.Novakova, David.Wagner
Daniela Weissová
místopředsedkyně PKS Liberecký kraj a MS Turnovsko
- Jan.Zavadil
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 796
- Registrován: 04 lis 2017, 17:54
- Profese: Product Manager
- Bydliště: Praha 10
- Dal poděkování: 1636 poděkování
- Dostal poděkování: 575 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Ahoj @David.Wagner,
protože asi ne úplně každý má přesnou představu o práci boardu PP EU, nebylo by prosím možné dát nějaký krátký sumář, co přesně se od člena boardu PP EU očekává?
Mám na mysli například:
1) Kdo byl členem boardu (i za jiné země) dosud?
2) Jak často a o čem board jedná?
3) Očekávají se nějaké aktivity člena boardu PP EU mimo tento board a případně jaké, s jakou "časovou dotací"?
4) Má člen boardu PP EU nějaká zvláštní práva či povinnosti v rámci českých Pirátů?
atd.
Myslím, že větší množství informací by dovedlo dotáhnout do výběru více zájemců a kandidátů, věřím, že organizačně schopných lidí s angličtinou máme více než dostatek, je otázka, aby mohli a chtěli.
Díky
protože asi ne úplně každý má přesnou představu o práci boardu PP EU, nebylo by prosím možné dát nějaký krátký sumář, co přesně se od člena boardu PP EU očekává?
Mám na mysli například:
1) Kdo byl členem boardu (i za jiné země) dosud?
2) Jak často a o čem board jedná?
3) Očekávají se nějaké aktivity člena boardu PP EU mimo tento board a případně jaké, s jakou "časovou dotací"?
4) Má člen boardu PP EU nějaká zvláštní práva či povinnosti v rámci českých Pirátů?
atd.
Myslím, že větší množství informací by dovedlo dotáhnout do výběru více zájemců a kandidátů, věřím, že organizačně schopných lidí s angličtinou máme více než dostatek, je otázka, aby mohli a chtěli.
Díky
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Zavadil za příspěvky (celkem 3):
- Vojtech.Pikal, Roman.Moravek, Vit.Fux
“There are naive questions, tedious questions, ill-phrased questions, questions put after inadequate self-criticism. But every question is a cry to understand the world. There is no such thing as a dumb question.” Carl Sagan
- David.Wagner
- Příspěvky: 2273
- Registrován: 06 lis 2017, 23:35
- Profese: vykonavatel vůle
- Dal poděkování: 348 poděkování
- Dostal poděkování: 3856 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Ahoj,Jan.Zavadil píše: ↑30 srp 2020, 09:53 Ahoj @David.Wagner,
protože asi ne úplně každý má přesnou představu o práci boardu PP EU, nebylo by prosím možné dát nějaký krátký sumář, co přesně se od člena boardu PP EU očekává?
Mám na mysli například:
1) Kdo byl členem boardu (i za jiné země) dosud?
2) Jak často a o čem board jedná?
3) Očekávají se nějaké aktivity člena boardu PP EU mimo tento board a případně jaké, s jakou "časovou dotací"?
4) Má člen boardu PP EU nějaká zvláštní práva či povinnosti v rámci českých Pirátů?
atd.
Myslím, že větší množství informací by dovedlo dotáhnout do výběru více zájemců a kandidátů, věřím, že organizačně schopných lidí s angličtinou máme více než dostatek, je otázka, aby mohli a chtěli.
Díky
no, zkusím to velmi krátce a mimo tvoje otázky - abych odpověděl na jádro tvého dotazu.
Prvně, všechny informace o aktivitách boardu, zápisy a tak dále najdeš zde https://wiki.ppeu.net/doku.php?id=european_pirate_party a zde (https://european-pirateparty.eu/events/). Je pravda, že pokud někdo chce kandidovat, tak považuji za poměrně nutné aby si alespoň tu wiki a základní pravidla prolistoval, jsou to jednotky stránek. Stejně tak to, že zápisy jsou někde aktualizované a někde ne je holt odraz toho, že tam zjevně chybí nějaká administrativní síla. Shrnutí nejdůležitějších věcí co se stali bych asi nechal spíš na případných kandidátech, kdybych měl vybrat jedinou a zároveň špatně viditelnou tak je to pomalá a bolestná cesta k tomu stát se uznanou evropskou stranou z pohledu evropských institucí, což by výrazně posunulo další možnosti.
A abych byl upřímný - současný stav je neideální, byť to nepadá jenom na hlavu našich volených zástupců (ale taky zde neseme nějakou odpovědnost a věřím, že jí budou při případných opakovaných kandidaturách lidi nějak reflektovat).
Je také třeba vzít v potaz, že je to funkce politická. Dá se tak jen těžko odpovídat na otázky jako "jak často a o čem jedná" - jedná podle domluvy a podle toho, co zástupci prosadí na agendu. Stejně tak je to, jestli bude náš nominant dělat něco nad rámec nejnutnějších úkonů je něco, čím by se měl chtít blýsknout v nominační řeči, ale nikde samozřejmě neexistuje povinnost "bude dělat x".
Jediná vazba mezi členy boardu PPEU a PPCZ je v tom, že je může vedoucí ZO jako international coordinator jmenovat a na nezavazující úrovni členové boardu reportují zpět. Na "council meetings" pak hlasují i zástupci stran, což samozřejmě s našimi lidmi v předsednictvu nějak koordinujeme (byť můžeme dospět k jinému závěru).
V následujících dnech také snad už finálně zjistím detaily typu "kdo z našich zástupců chce vůbec kandidovat znovu" a rozjedeme také vlákno k tomu, co si od PPEU slibujeme.
Je tvůj informační hlad nasycenější nebo mohu ještě jinak pomoci?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Wagner za příspěvek:
- Jan.Zavadil
Podporuji myšlenky.
- Vojtech.Pikal
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 26952
- Registrován: 19 srp 2010, 23:45
- Profese: politik, informatik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 11364 poděkování
- Dostal poděkování: 9050 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
ad 4) Má právo účasti na jednáních republikového výboru (dle § 5 (1) g) JŘ RV)
Jinak nic.
Jinak nic.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 2):
- David.Wagner, Jan.Zavadil
- Jan.Mares
- Příspěvky: 722
- Registrován: 14 srp 2017, 19:48
- Profese: Spisovatel slevových letáků
- Dal poděkování: 147 poděkování
- Dostal poděkování: 1040 poděkování
Re: Primárky do předsednictva PP-EU 2020
Takže zároveň odpovím na jeden z dotatů a hodím improvizovanou kandidaturu.
3)V zatímním nastavení je to tak, že děláš kolik chceš a v zásadě co chceš. Minimálně se očekává účast na zasedáních, které jsou většinou 2x v měsíci
Jinak v Boardu jsem od konce května taky, nicméně začátkem července jsme si odhlasovali (resp. já u toho nebyl) letní pauzu. Další zasedání by mělo být teď v neděli. Na webovce je furt napsaný jako člen Boardu nicméně Lev Červinka.
Summa Summarum mě přijde, že ten Board funguje hodně zvláštně. Část lidí je v Boardu téměř od jeho založení, dobře si rozumí a pracujou na věcech i nad rámec jednoročního volebního období.
To má nějaké svoje výhody (kontinuita, předvídatelnost), ale taky se v tom nastavení úplně s nějakýma novýma lidma nepočítá.
Během posledního dýchánku ZOčka jsem podotkl, že Board nemá jednací řád, což jsem trochu moc zjednodušil faktickou situaci. On ji totiž má
https://wiki.ppeu.net/doku.php?id=documents:rop
Jenže jaksi neplatí, a to v podstatě všechny body, ačkoliv v zásadě jsou ty Rules of Procedure (ROP) napsaný poměrně dobře. Proč neplatí/nedodržuje se mi zatím nikdo nevysvětlil. Tím se ale možnost zapojení dost komplikuje, protože se jaksi nedá opřít o nějaké stálé předpisy. V reálu je to tak, že momentální většina na konkrétním meetingu boardu rozhoduje, co bude.
Čímž se dostávám k tomu, že docházka na zasedání je nic moc. Tady samozřejmě si trochu sypu taky popel na hlavu, moje momentální docházka na setkání je 2 ze 3.
Nicméně docházka je obecně nic moc.
Můj mandátový předchůdce se účastnil velmi úsporně a ze zbylých 8 členů plná docházka taky není. Průměrná účast je 5 členů z 9.
Naprostou prioritou je tedy podle mě napsání nového jednacího řádu, reaktivace/doplnění toho starého. Jinak se nám v tom případní nově zvolení členové ztratí. Nemám taky dobrý pocit z předsednického orgánu, který je v zásadě usnášeníschopný navzdory nepřítomnosti většiny členů.
Některé užitečné věci, které stávající neplatný ROP řeší:
(§ 1) Pokud je přítomno méně než polovina členů, může jednání pokračovat a lze i hlasovat. Je ale třeba umožnit "dovolbu" nepřítomných po následujících 72 hodin. Lze taky volit "dopředu".
(§ 2) program se má sestavit nejpozději 24 hodin předem. Mají o něm pak být vyrozuměni členové Boardu a také straničtí koordinátoři (tj. David). Lze ale přidávát body jednání i později ,ale
(§ 5) takové body musí odhlasovat většina Boardu, ne většina přítomných
Co ROP neřeší, ale řešit by měl (
:
1) Sestavování programu by optimálně mělo fungovat podobně, jako v našich KSkách - navrhující by ho měl stručně dopředu představit a taky dát odhad, jak dlouho bude třeba na projednání.
2) nějaké formální ukotvení týmů/funkcí. Zatím to podle § 7 a i v praxi funguje tak, že se složení týmů vyřešilo na prvním zasedání a to ale dost bizardně, protože Mikuláš a Markéta mají ve 3 týmech dohromady 4 funkce. Info o tom, co kdo dělá, lze vylovit pouze v zápisech ze zasedání. Ta se ale poslední dobou tak nějak nezveřejňují.
Tohle bude zákonitě masivní zdroj frustrace pro další garnituru, která bude dost marně lovit info o tom, co kdo kde dělal
3) Platforma pro zasedání. Přinejmenším dvakrát za tu dobu, co tam jsem, byl problém s platformou - oproti avizované platformě se zasedání konalo na jiné a část lidí to hned (nebo vůbec) nenašla. Ať si to mezi sebou IT-afinní členové Boardu vyříkaj třeba prostřednictvím zbraní, to mě je fuk. Jisti, Mumble, Zoom, Meet, nebo třeba kouřové signály. Ale hlavně jedna platforma a pokud možno nafurt. A do ROP dát, že změnu platformy musí odsouhlasit Board na zasedání.
Obecně vzato by prostě boardu prospěla čechizace jeho fungování.
Doufám, že se budeme moci tímhle teď v neděli zabývat a doberem se nějakého výsledku. Jakékoliv konkrétní body, které jsem chtěl někdy v boardu prosazovat, jsou oproti tomu sekundární.
Mám proto nejpodivnější důvod ke kandidatuře. Pročítáním materiálů, zápisů a obecně doháněním ujetého vlaku jsem strávil už nemálo času. Byl jsem kooptován, abych doklepal 5 měsíců za Lukáše Červinku. Z toho 2 byly "prázdniny". Takže ve finále mám v říjnu skládat účty za roční mandát, kde jsem ale fungoval jen 3 měsíce.
To mě moc nadšením nenaplňuje, protože si teda zamakám na vytvoření nějakého funkčního ROP a na věci, které jsem na tom boardu chtěl původně nějak řešit, nezbude asi žádný čas.
3)V zatímním nastavení je to tak, že děláš kolik chceš a v zásadě co chceš. Minimálně se očekává účast na zasedáních, které jsou většinou 2x v měsíci
Jinak v Boardu jsem od konce května taky, nicméně začátkem července jsme si odhlasovali (resp. já u toho nebyl) letní pauzu. Další zasedání by mělo být teď v neděli. Na webovce je furt napsaný jako člen Boardu nicméně Lev Červinka.
Summa Summarum mě přijde, že ten Board funguje hodně zvláštně. Část lidí je v Boardu téměř od jeho založení, dobře si rozumí a pracujou na věcech i nad rámec jednoročního volebního období.
To má nějaké svoje výhody (kontinuita, předvídatelnost), ale taky se v tom nastavení úplně s nějakýma novýma lidma nepočítá.
Během posledního dýchánku ZOčka jsem podotkl, že Board nemá jednací řád, což jsem trochu moc zjednodušil faktickou situaci. On ji totiž má
https://wiki.ppeu.net/doku.php?id=documents:rop
Jenže jaksi neplatí, a to v podstatě všechny body, ačkoliv v zásadě jsou ty Rules of Procedure (ROP) napsaný poměrně dobře. Proč neplatí/nedodržuje se mi zatím nikdo nevysvětlil. Tím se ale možnost zapojení dost komplikuje, protože se jaksi nedá opřít o nějaké stálé předpisy. V reálu je to tak, že momentální většina na konkrétním meetingu boardu rozhoduje, co bude.
Čímž se dostávám k tomu, že docházka na zasedání je nic moc. Tady samozřejmě si trochu sypu taky popel na hlavu, moje momentální docházka na setkání je 2 ze 3.
Nicméně docházka je obecně nic moc.
Můj mandátový předchůdce se účastnil velmi úsporně a ze zbylých 8 členů plná docházka taky není. Průměrná účast je 5 členů z 9.
Naprostou prioritou je tedy podle mě napsání nového jednacího řádu, reaktivace/doplnění toho starého. Jinak se nám v tom případní nově zvolení členové ztratí. Nemám taky dobrý pocit z předsednického orgánu, který je v zásadě usnášeníschopný navzdory nepřítomnosti většiny členů.
Některé užitečné věci, které stávající neplatný ROP řeší:
(§ 1) Pokud je přítomno méně než polovina členů, může jednání pokračovat a lze i hlasovat. Je ale třeba umožnit "dovolbu" nepřítomných po následujících 72 hodin. Lze taky volit "dopředu".
(§ 2) program se má sestavit nejpozději 24 hodin předem. Mají o něm pak být vyrozuměni členové Boardu a také straničtí koordinátoři (tj. David). Lze ale přidávát body jednání i později ,ale
(§ 5) takové body musí odhlasovat většina Boardu, ne většina přítomných
Co ROP neřeší, ale řešit by měl (

1) Sestavování programu by optimálně mělo fungovat podobně, jako v našich KSkách - navrhující by ho měl stručně dopředu představit a taky dát odhad, jak dlouho bude třeba na projednání.
2) nějaké formální ukotvení týmů/funkcí. Zatím to podle § 7 a i v praxi funguje tak, že se složení týmů vyřešilo na prvním zasedání a to ale dost bizardně, protože Mikuláš a Markéta mají ve 3 týmech dohromady 4 funkce. Info o tom, co kdo dělá, lze vylovit pouze v zápisech ze zasedání. Ta se ale poslední dobou tak nějak nezveřejňují.
Tohle bude zákonitě masivní zdroj frustrace pro další garnituru, která bude dost marně lovit info o tom, co kdo kde dělal

3) Platforma pro zasedání. Přinejmenším dvakrát za tu dobu, co tam jsem, byl problém s platformou - oproti avizované platformě se zasedání konalo na jiné a část lidí to hned (nebo vůbec) nenašla. Ať si to mezi sebou IT-afinní členové Boardu vyříkaj třeba prostřednictvím zbraní, to mě je fuk. Jisti, Mumble, Zoom, Meet, nebo třeba kouřové signály. Ale hlavně jedna platforma a pokud možno nafurt. A do ROP dát, že změnu platformy musí odsouhlasit Board na zasedání.
Obecně vzato by prostě boardu prospěla čechizace jeho fungování.
Doufám, že se budeme moci tímhle teď v neděli zabývat a doberem se nějakého výsledku. Jakékoliv konkrétní body, které jsem chtěl někdy v boardu prosazovat, jsou oproti tomu sekundární.
Mám proto nejpodivnější důvod ke kandidatuře. Pročítáním materiálů, zápisů a obecně doháněním ujetého vlaku jsem strávil už nemálo času. Byl jsem kooptován, abych doklepal 5 měsíců za Lukáše Červinku. Z toho 2 byly "prázdniny". Takže ve finále mám v říjnu skládat účty za roční mandát, kde jsem ale fungoval jen 3 měsíce.
To mě moc nadšením nenaplňuje, protože si teda zamakám na vytvoření nějakého funkčního ROP a na věci, které jsem na tom boardu chtěl původně nějak řešit, nezbude asi žádný čas.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Mares za příspěvky (celkem 12):
- Michal.Gill, Vit.Fux, Lukas.Dolezal, Vojtech.Pikal, Dalibor.Zahora, David.Wagner, Jana.Kolarikova, Jan.Zavadil, Marketa.Gregorova, Jan.Bednarik, Ivor.Kollar, Jan.Kotas