Vyjasneni pravidel na foru

Administrativní odbor vede seznam členů a spravuje členské příspěvky, administruje a moderuje webovou diskuse včetně předsedání jednáním na Internetu.

Moderátor: Administrativní odbor

anonym72078
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2945
Registrován: 10 říj 2011, 22:43
Dal poděkování: 5496 poděkování
Dostal poděkování: 3646 poděkování

Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od anonym72078 »

V souvislosti s nedavnymi udalostmi, ktere nemohu nazvat jinak nez pubertalni az detinske chovani nekolika clenu strany predkladam AO ke zvazeni navrh na zmenu pravidel fora.

Cil tohoto navrhu: jasne oddeleni, co je pracovni moderovana cast a co je tlacharna. Jasne definovani pravidel pro moderovanou cast s tim, ze tato pravidla musi vest ke konstruktivni diskusi (tedy s hmatatelnymi vysledky). Jasne definovani toho, ze tlacharna nebude moderovana.
  • lide/petr_kopac/pravidla_fora
  • lide/petr_kopac/pravidla_moderovani_fora
  • lide/petr_kopac/navod_pro_uzivatele_fora
  • lide/petr_kopac/navod_pro_moderatora_fora
Prosim o soucinnost, doplneni vasich vlastnich navrhu apod. Pri vytvareni jsem se snazil o strucnost. Specialne vedouci AO zadam o vyjadreni ve smyslu toho, jestli je tato pravidla ochotna prijmout, pripadne s jakymi upravami, resp. proc ne.

Vecne zduvodneni: Michani vecne politicke diskuse ci pracovnich vlaken s prispevky mimo tema a urazkami, navic pokud je toto verejne, skodi strane vic, nez kdyz se dotkneme prebujeleho ega nekolika labilnich jedincu. To nemuze nikdo smysluplne uvazujici povazovat za cenzuru. Nesmime pripustit, aby nekolik aktivnich dobrovolniku, kteri se snazi pohybovat v ramci slusneho chovani, bylo tyranizovano nekolika vulgarnimi otrapy. Jinak brzo nebudeme mit dobrovolniky zadne, pouze ty otrapy opojene vlastni moci tyranie. Nemusim snad zduraznovat, ze tito odrazuji i budouci mozne dobrovolniky.

Toto nepodavam pouze jako zastupce vedouciho PO, jenz se ma starat o to, aby lidske zdroje byly ve strane ucelne vyuzity. Podavam to predevsim jako Pirat Petr Kopac, kteremu je lito, ze strana, do ktere vklada nadeji na obrodu politickeho marasmu, se nedokaze vyrovnat s nekolika malo kriklouny.

Dekuji
EDIT: pridan seznam na vice wikistranek. Potreba rozdeleni pravidel tak jak jsou ted, je celkem jasna.
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26170
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36934 poděkování
Dostal poděkování: 30069 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Děkujeme za podnět, zásadně jsem do toho zasáhl po stylistické i obsahové stránce:
https://www.pirati.cz/lide/petr_kopac/p ... =revisions

Většinou se snahou hlavně o přesnost, úplnost a přehlednost.
Zásadně nesouhlasím s úvodními návrhy na úpravu struktury, je to daleko složitější.

Ve věci bude otevřena diskuze v AO, (či spíše několik diskuzi - jedna věc jsou pravidla moderování a přispívání, jiná formální koncepce fóra - tedy jak v souladu s předpisy nastavíme či upravíme oprávnění.)
Věřím, že každý kdo se do ní bude chtít konstruktivně zapojit do diskuzí je v AO vítán.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 2):
Gabriela.Antosova, Ivan.Sirko

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Vaclav.Malek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 8118
Registrován: 12 čer 2009, 01:32
Profese: filozof času, meta-politik
Dal poděkování: 4877 poděkování
Dostal poděkování: 8528 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vaclav.Malek »

Mohu vědět jaké jsou celkové změny oproti aktuálním pravidlům? Kromě toho, že se upozorňuje na přesun vláken apod.?
Mě to totiž přijde skoro stejné, to co platí teď.
Může být někdo tak hodný a shrnout mi to?
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26170
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36934 poděkování
Dostal poděkování: 30069 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Když to procházím, tak kromě oněch drobných formálních vylepšení nacházím tyto rozdíly:
1) Tento bod v původním moderování zmizel. To je zejména tím, že příslušném orgánu je moderátorem jeho vedoucí či členové a povinnosti zamykání tedy vyplívají z ostatních ustanovení. AO bude nadále moderátorem (skoro) všude.
Speciální fóra odborů a komisí se moderují jen v případě, že vedoucí orgánu (který je lokálním moderátorem pro toto fórum) neplní povinnosti podle pravidel fóra (zamykání vláken, upozornění a přesun OT atd.).
2) Tohle chybí:
Psaní soukromých zpráv velkým skupinám lidí přes skupiny typu Celostatni forum a Registrovani priznivci nebo velké množství různých skupin je vyhrazeno členům republikového předsednictva a vedoucím odborů a zprávy se zasílají jen v odůvodněných případech. Ani hromadná odpověď na takto zaslané zprávy se nepřipouští. Zneužití této funkce se považuje za hrubé porušení pravidel fóra.
Což je imho chyba, sice na to máme speciální vyhlášku ale měli by jsme na ni nějak odkázat.
3)Tohle
Ve věcech útoků na moderátory rozhoduje hlavní moderátor, ve věcech útoku na hlavního moderátora rozhoduje vedoucí administrativního odboru.
je taky pryč. Imho by to v nějaké formě mělo zůstat, aby se veškeré stížnosti na moderátory netahali k AO. Tedy - moderátor by neměl mít možnost varovat či banovat rpo úrok na sebe, stížnosti na moderátory by měli podléhat subordinaci. To v Petrově verzi také chybí.
4) Petrova verze je daleko striktnější v likvidaci offtopiců než původní a popravdě mě se nechce kvůli každému příspěvku, který bude totálně OT se přidávat a odebírat z podpalubí.
5) Petr také prosazuje, aby jsme na 24 hodin mohli BANovat všichni, což mi nepřijde OK. Ban na vychladnutí je na 1-2 hodiny, max na 6. Víc už je vskutku zabránění v činnosti a mělo by se s tím zacházet opatrně. Také bych BAN dával až po druhém varování (s výjimkou zásadních porušení.)
6) zmizelo
Záměry o nasazení nových MODů nebo změně existujících a o významných změnách struktury fóra se oznamují veřejně ve fóru administrativního odboru.

Což je v pořádku, protože to se fóra moc netýká a IMHO by se to mělo dělat jinde, třeba ve svodce AO, nebo nevím. (protože fórum AO by si měl mít každý možnost vypnout.)

Navíc jsou doplněny pravidla a specifikace jak přesouvat a kaj moderovat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Vaclav.Malek

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34638
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31593 poděkování
Dostal poděkování: 25701 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Petr.Vileta »

Podávám zcela vážně míněný návrh.

Aby se v Podpalubí mohlo i normálně pracovat, pokud se nějaká skupina rozhodne, že jim drobné vtípky a offtopicy při práci nevadí a moderátor jim do toho nemá kecat. Takové vlákno v Podpalubí by mělo obsahovat i časově neohraničenou anketu s možností změnit hlas, a když by tato anketa dosáhla určitého počtu hlasů, téma by se přemístilo na vhodné místo na palubě.

Praktický příklad: S Rojem jsme se dohodli, že v Podpalubí připravíme aplikaci pro tvorbu a tisk pirátských vizitek. Fakt nechceme, aby nám tam kdokoliv moderoval příspěvky typu "Ale dělat to takhle je totální kravina" jen proto, že použijeme sprosté slovo. Proto pracujeme v Podpalubí. Až to budeme mít hotové, nebo těsně před dokončením, a pokud by to získalo dost hlasů v anketě, mohlo by se to přehodit třeba do fóra MO.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 3):
Ivan.Sirko, Dalibor.Zahora, Roman.Kucera

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Vaclav.Malek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 8118
Registrován: 12 čer 2009, 01:32
Profese: filozof času, meta-politik
Dal poděkování: 4877 poděkování
Dostal poděkování: 8528 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vaclav.Malek »

Petr Vileta píše:Podávám zcela vážně míněný návrh.

Aby se v Podpalubí mohlo i normálně pracovat, pokud se nějaká skupina rozhodne, že jim drobné vtípky a offtopicy při práci nevadí a moderátor jim do toho nemá kecat. Takové vlákno v Podpalubí by mělo obsahovat i časově neohraničenou anketu s možností změnit hlas, a když by tato anketa dosáhla určitého počtu hlasů, téma by se přemístilo na vhodné místo na palubě.

Praktický příklad: S Rojem jsme se dohodli, že v Podpalubí připravíme aplikaci pro tvorbu a tisk pirátských vizitek. Fakt nechceme, aby nám tam kdokoliv moderoval příspěvky typu "Ale dělat to takhle je totální kravina" jen proto, že použijeme sprosté slovo. Proto pracujeme v Podpalubí. Až to budeme mít hotové, nebo těsně před dokončením, a pokud by to získalo dost hlasů v anketě, mohlo by se to přehodit třeba do fóra MO.
Tam to ale můžete zkopírovat kdykoliv, když v podpalubí dojdete k něčemu co má smysl. Pochybuji, že by to pak MO zavrhlo/zamklo nebo přeneslo do Podpalubí. Na to nepotřebuješ anketu...
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26170
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36934 poděkování
Dostal poděkování: 30069 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Podmiňování přesunu vlákna z podpalubí na palubu anketou se rovná moderaci. Je to oximorón. Nikomu nebráníme pracovat v Podpalubí, nikomu nebráníme tam dělat ankety a nikomu nebráníme výsledku práce z podpalubí vytáhnout na palubu, pokud je pro ně na palubě místo. (Což pro vizitky určitě je.)

Tím považuji tento návrh za vyřízený.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 2):
Vaclav.Malek, anonym72078

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

anonym72078
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2945
Registrován: 10 říj 2011, 22:43
Dal poděkování: 5496 poděkování
Dostal poděkování: 3646 poděkování

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od anonym72078 »

Vojtech Pikal píše:2) Tohle chybí: Psaní soukromých zpráv velkým skupinám... Celostatni forum a Registrovani priznivci
Ani jednu skupinu jsem v odesilacim formulari nenasel. Jsi si jisty, ze k tomu ma skutecne nekdo pristup, kdo by to nemel delat? Jeden radek s odkazem na vyhlasku urcite neuskodi :)
3)Tohle Ve věcech útoků na moderátory rozhoduje hlavní moderátor, ve věcech útoku na hlavního moderátora rozhoduje vedoucí administrativního odboru.
je taky pryč. Imho by to v nějaké formě mělo zůstat, aby se veškeré stížnosti na moderátory netahali k AO. Tedy - moderátor by neměl mít možnost varovat či banovat rpo úrok na sebe, stížnosti na moderátory by měli podléhat subordinaci. To v Petrově verzi také chybí.
Predevsim by to ale mela resit kontrolni komise kvuli deleni moci jako nezucastneny clanek.
Vojtech Pikal píše:4) Petrova verze je daleko striktnější v likvidaci offtopiců než původní a popravdě mě se nechce kvůli každému příspěvku, který bude totálně OT se přidávat a odebírat z podpalubí.

Uprimne, pokud chces byt moderator, musis byt i v Podpalubi, bohuzel :( Nevim, jak bys to chtel resit lepe a zaroven odstranit offtopic. Je tam zminena ale i druha moznost - skryti pomoci OT.
Vojtech Pikal píše:5) Petr také prosazuje, aby jsme na 24 hodin mohli BANovat všichni, což mi nepřijde OK. Ban na vychladnutí je na 1-2 hodiny, max na 6. Víc už je vskutku zabránění v činnosti a mělo by se s tím zacházet opatrně. Také bych BAN dával až po druhém varování (s výjimkou zásadních porušení.)
Jedno varovani je podminka nutna. Ano, i na wikipedii bylo potreba varovat alespon 2krat a teprve potom dostal clovek ban na hodinu. Proc je tam 24hodinovy ban pro vsechny moderatory? Protoze moderator prece neni kde kdo a dokaze se snad zodpovedne rozhodovat. Nerikej mi, ze hlavni moderator bude 24 hodin v pohotovosti, nebude jezdit na dovolene apod. Mysli prosim prakticky.
<del>Každý člen Pirátů může za 24 hodin založit maximálně dvě vlákna, kromě těch v Podpalubí. O oprávnění založit více vláken rozhoduje vedocí Administrativního odboru.</del> <- to je hovadina ve chvíli kdy působíš aktivně na vce místech, navíc to nepatří do moderování
To je mysleno jako pojistka proti lidem, kteri zakladaji denne tunu stiznosti, podani vsem organum, hlasovani o tom, jestli "mi nebylo ukrivdeno" atp. Jestli vis, jak to lepe osetrit... ja osobne malokdy potrebuju zalozit vic nez dve temata, ale nerikam, ze to nenastava. V takovem pripade jiste ale nebude nikdo prudit pracujici lidi, ale kriklouny ano. Nevim, nemusi to tam byt, uvedomuji si, ze aplikace by byla slozita.

Ad Petr Vileta: fakt nevim, co Ti brani domluvit si co chces kde chces a pak to dat jako clensky podnet (dnes ci s novymi pravidly). Klidne to muzes domlouvat v hospode, nebo v Podpalubi, to je fakt putna.

Diky za pomoc.
Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym72078 za příspěvek:
Vojtech.Pikal
Uživatelský avatar
Marek.Necada
Administrativní odbor
Příspěvky: 3425
Registrován: 05 lis 2009, 22:44
Profese: silozpytec
Bydliště: Helsinki
Dal poděkování: 9678 poděkování
Dostal poděkování: 6754 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Marek.Necada »

Zrušení vnitrostranické diskuse má svá značná úskalí. Cítím potřebu oddělit (dle možností věcnou) politickou diskusi od debat, zda je sexualita nemoc.
Petr Kopač píše:Jasne definovani pravidel pro moderovanou cast s tim, ze tato pravidla musi vest ke konstruktivni diskusi (tedy s hmatatelnymi vysledky).
Co jsou to hmatatelné výsledky? Diskuse dle mého názoru nemusí vést k nějakému zřejmému výstupu, přesto může být užitečná. Už jen proto, že si účastníci vyjasní své názory (k danému tématu – to ale vyžaduje určitou úroveň moderace, kterou bys tímto zrušil).

Na návrhu se mi líbí povinnost vytvářet wiki stránky pro dlouhá témata. Přesně nad tímhle jsem již nějakou dobu uvažoval. Taky souhlasím s odstraněním změn ze září, které vznikly při ustanovení Martina Brože hlavním moderátorem.

Moc jsem nepochopil účel změny pořadí odstavců v pravidlech.

Udělal jsem pár drobných jazykových úprav a odstranil formulaci „není-li to z příspěvky zjevné“ u uvádění důvodů porušení pravidel. Pokud někdo porušuje pravidla, mělo by se implicitně předpokládat, že s nimi není dobře seznámen.

Taky se mi z dikce navrhovaných změn zdá, že směšuješ pravidla fóra a jakousi „moderátorskou příručku“. Podle mého názoru nemá v pravidlech co dělat informace o tom, kterým tlačítkem se přesouvají příspěvky. Zvláště pokud chceme, aby si ta pravidla přečetl i někdo jiný než moderátoři. (Teď je to takový legislativní off-topic. :D) Polopatický návod k moderaci klidně můžeš udělat, ale zvlášť.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Marek.Necada za příspěvek:
Ivan.Sirko
Místopředseda finských Pirátů
Долой царя!
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26170
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36934 poděkování
Dostal poděkování: 30069 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

S připomínkou není-li to zjevné dávám za pravdu, zase ji odeberu.

A asi by se opravdu měla oddělit "Pravidla moderace" do samostatného dokumentu od "Pravidel fóra".

Připomínkujte dále.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Dalibor.Zahora

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Odpovědět

Zpět na „Administrativní odbor“