Řemeslo mediální (tipy)

Mediální odbor působí v oblasti komunikace mezi stranou a veřejností, resp. sdělovacími prostředky; mediální odbor vydává tiskové zprávy a stanoviska strany, monitoruje média, propaguje akce strany atd.

Moderátor: Mediální odbor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Řemeslo mediální (tipy)

Příspěvek od Roman.Kucera »

Sem můžeme dávat užitečné odkazy pro mediální práci.

http://citarny.cz/index.php/media-a-kni ... -internetu

Kopíruji, kdyby odkaz přestal fungovat:
Masová mediální propaganda už není silnou stránkou jen americké zahraniční strategie. S rozvíjejícím se internetem se sofistikovaná propaganda objevuje v mnohem větší míře ve všech ideologiích a obchodních projektů. Úkolem částečné nebo úplné dezinformace je měnit mezi lidmi názory na určitou věc, událost a vytvářet názor, podmiňovat si s něčím souhlas.

Jak si tedy ověřovat správnost informací na internetu a nebýt jen poslušnou hlásnou troubou všeho, co si přečtu? Zde je pár možností.

Dohledávání a porovnávání fotografií z "archivu" internetu:
Google Images https://www.google.com/imghp
TinEye http://tineye.com/

Dohledávání autentičnosti videa. Kontrola, zda video bylo v minulosti zveřejněno a pokud ano, kdy.
YouTube DataViewer http://www.amnestyusa.org/citizenevidence/

Kontrola některých videí, fotografie na internetu,
pokud byla nahrána přímo digitální kamerou a smartphony pomoci tzv. Exchangeable Image File (EXIF), které jsou součástí každého takového souboru.
Jeffrey’s Exif Viewer http://regex.info/exif.cgi

Kontrola, zda snímek nebyl částečně upraven ve photoshopu nebo v jinem editovacím programu:
FotoForensics http://fotoforensics.com/

Kontrola, jaké bylo v daném období, na daném místě počasí:
WolframAlpha http://wolframalpha.com/

Kontrola lokalizace místa podle geografických údajů. Můžete porovnávat krajinu na snímku a ve skutečnosti.
Google Street View http://www.google.com/maps/streetview/
Google Earth https://www.google.co.uk/intl/en_uk/earth/
Wikimapia http://wikimapia.org/#lang=en&lat=51.51 ... 0&z=12&m=b
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://prtipy.wordpress.com/2016/03/07 ... razek-025/
E-mail je především text, pozvánky na tiskové konference se neposílají jako obrázek #025

Nemůže si víc uškodit, než když pozvánku na tiskovou konferenci (snídaní, ale obecně jakoukoliv aktivitu) vyrobíte jako obrázek a ten dáte do e-mailu. Ale vlastně můžete si uškodit ještě víc, když do toho mailu dáte jenom ten obrázek a do textu e-mailu žádné informace neuvedete. Je zvláštní, že některé „profesionální“ agentury něco takového ještě stále dokáží dělat.

Takže, prosím, přílohy jsou jenom přílohy, vložené obrázky jsou také jenom přílohy. Pokud není v e-mailu přímo text, tak si škodíte. Proč? Třeba proto, že

novinář nebude složitě řešit stahování obrázku do mobilu.
novinář se nebude snažit pomocí dvou prstů dosáhnout toho, aby ten obrázek přečetl.
bude z pozvánky potřebovat kopírovat údaje (adresu, atd) a z obrázku nic nezkopíruje
bude hledat kam to vlastně měl jít a bude potřebovat najít konkrétní e-mail, přes obrázek to nepůjde, v tom se hledat nedá.

Takže pamatujte, všechno podstatné musí být přímo v e-mailu. Platí to jak pro pozvánky, tak pro tiskové zprávy.

A na co ještě nezapomenout? Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie.
-------------------------------------------------------------------------------
Přidávám ještě skvělý souhrn dík Dali :-)

http://www.feedit.cz/wordpress/jak-psat ... ych-zprav/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Dalibor.Zahora, Marek.Necada
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Odpovědět

Zpět na „Mediální odbor“