Dálnice D3

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1799
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 4181 poděkování
Dostal poděkování: 3068 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

Protože se tu teď řeší D3 a protože se to hodně týká našeho kraje, nutně potřebujeme nějaké naše stanovisko k této plánované stavbě. Zachytil jsem v dopravním týmu anketu o prioritách dálnic, ale rád bych znal zhodnocení této konkrétní stavby.

Mluvil jsem o tom s Honzou Ličkou a vím, že se to řeší i na úrovni poslanců atd. Považuju ale za potřebné sledovat to i z pohledu kraje. Prosím tedy o váš názor sem + odkazy na případné související diskuze na jiných úrovních apod. Díky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Dalibor.Zahora, Roman.Moravek
Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1799
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 4181 poděkování
Dostal poděkování: 3068 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

K tématu můj report z dnešního jednání v Jílovém. Včera (sic!) jsem zjistil, že se u nás v Jílovém dnes chystá jednání ohledně D3 za účasti vlády a zainteresovaných starostů. Vyrazil jsem tedy monitorovat situaci.

Kolem muzea byl uzavřený prostor (možná trošku větší než by bylo potřeba), do kterého pak najelo pár limuzín, policejní auto a motorky a mikrobus s Babišem, Brabcem a několika dalšími lidmi. Zaparkovali tak, aby měli co nejblíže ke vchodu muzea, což bylo poměrně praktické, protože kolem opáskovaného prostoru měli asi sto "fanoušků". Ti měli různé transparenty s texty o D3 a velká část z nich byla zřejmě spojena s http://www.alternativad3.cz/. Nicméně tam bylo i dost místních.

Před odjezdem tam demonstrantům předával informace zřejmě jediný zástupce veřejnosti na jednání (za D3) a pak myslím (jestli jsem dobře odposlouchal) zastupitelka Jesenice, která informovala o tom, že na jednání prezentovala výhrady ke stavbě.

Při odjezdu jsem ještě zaznamenal Jermanovou na vlastní ose + další lidi, kteří byli pravděpodobně z KÚ.

Byly tam všechny větší televize a některé menší. Výstupy v TV jsem zatím nezaznamenal.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Jan.Licka, Josef.Kadlecek
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů
Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 376
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 998 poděkování
Dostal poděkování: 835 poděkování

Re: D3

Příspěvek od Jan.Licka »

Kopíruji z diskuse FB, aby se to dostalo i k ostatním :) Především, je oblíbeným tématem politiků říkat, že "doprava je problém" - aby se vyvinili z vlastní neschopnosti řešit problémy lokálně (a redukovat potřebu migrace obyvatel za lepším). Doprava je nástroj, síť propojující místa poptávky s místy nabídky. Čas a energie strávená v dopravě se ale do nákladů počítá.

V případě Prahy jsou problém spekulativně vyhnané ceny nemovitostí, metropolitní hype. Roste suburbanizace a nárůst dopravy je její důsledek. Dostavbou D3 se za nezměněných původních premis NESNÍŽÍ dopravní zátěž - ale ucpe se okruh D0 náplavou z okolí D3, kterým se tím zkrátí vzdálenost do Prahy natolik, že se jim vyplatí dojíždět (odborně se tomu říká dopravní indukce). Kdo na tom vydělá? Developeři, stavaři, majitelé pozemků (zde je i jádro pudla, proč se stále prosazuje kanál D-O-L)

Další rovinou problému jsou predikce toků z rukou ŘSD. Upřímně, být člověk, který je placen za stavbu nových silnic - jaký model budu používat? Ten srozumitelný, lineární, kde doprava roste donekonečna. Víc aut, víc práce, víc peněz. Ale to je taky fikce. Současné vytížení IAD je 1,6 osoby na auto. Cíl lidstva je snižování emisí, efektivnější přesuny lidí skrze hromadnou dopravu. Já bych byl s tím lineárním modelem "jeden člověk zadkem ve dvou autech" opatrnej.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 6):
Jiri.Snizek, Jan.Korbel, Zbynek.Janoska, Josef.Kadlecek, Jan.Caha, Jan.Prokop

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 376
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 998 poděkování
Dostal poděkování: 835 poděkování

Re: D3

Příspěvek od Jan.Licka »

Ještě jedna úloha, kterou by si měl podle mě v hlavě provést každý, kdo dojíždí. Současný stav dopravy je z velké části daň za to, že nejsme schopni ohodnotit náš neproduktivní čas.

Vlastní příklad: ročně najedu 50 000 km, s průměrnou rychlostí kilometr za minutu (zůstaňme optimisty). Můj pracovní čas generuje 300 korun za hodinu. Pokud by takovou hodnotu měl i můj čas strávený za volantem, spálím přesuny v autě ročně život za čtvrt milionu korun ...

Krysí kolečko hypotéky "na domeček snů" a jejího doživotního splácení skrze dojíždění za většími penězi, aby si člověk realizoval sen, který nemá kdy užít ... To je asi největší droga, v které současná společnost jede. Proto se osobně v osobní dopravě zasazuji o Nedopravu (zenový přístup :) ). Když nemusíš, tak nemusíš. Pracovat v docházkové vzdálenosti znamená žít déle, žít lépe, žít s rodinou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 4):
Josef.Kadlecek, Jana.Kabelova, Jan.Caha, Jan.Prokop

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2822
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7349 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: D3

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Já nestudoval ekonomii, ale není z ekonomického hlediska lepší, když se lidi sejdou na jednom místě a dohromady vytvoří vysokou přidanou hodnotu? Ruku na srdce, v Benešově nebo v Kolíně světová inovativní firma není a nevznikne, ale Praha má tento potenciál.

Nestěhují se a necestují lidé právě proto, že chtějí být na ostrovech inovací a podílet se na nich a nemusí to souviset s hypotékovou drogou, o které píšeš? Nejsou inovace (zvyšováni efektivity, snižování dřiny) s ohledem na udržitelnost dobré a žadoucí?
Naposledy upravil(a) Jiri.Snizek dne 18 črc 2019, 17:39, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 2):
Jan.Zavadil, Roman.Moravek

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34600
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: D3

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jan.Korbel píše: 17 črc 2019, 21:57 Protože se tu teď řeší D3
Čistě technická poznámka. Můžeš to vlákno ještě přejmenovat? Ono totiž fórum neumí hledat pouhé dva znaky. Třeba to pojmenuj "Dálnice D3"
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 3):
Jan.Korbel, Dalibor.Zahora, Josef.Kadlecek

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1799
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 4181 poděkování
Dostal poděkování: 3068 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

Petr.Vileta píše: 17 črc 2019, 23:41 Čistě technická poznámka. Můžeš to vlákno ještě přejmenovat? Ono totiž fórum neumí hledat pouhé dva znaky. Třeba to pojmenuj "Dálnice D3"
Honzo prosím přejmenuj to, já nemám práva.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvek:
Petr.Vileta
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů
Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 376
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 998 poděkování
Dostal poděkování: 835 poděkování

Re: D3

Příspěvek od Jan.Licka »

Jan.Korbel píše: 18 črc 2019, 10:48
Petr.Vileta píše: 17 črc 2019, 23:41 Čistě technická poznámka. Můžeš to vlákno ještě přejmenovat? Ono totiž fórum neumí hledat pouhé dva znaky. Třeba to pojmenuj "Dálnice D3"
Honzo prosím přejmenuj to, já nemám práva.
Nemůžu přejmenovat tebou založené vlákno, nebo jsem nepřišel na to kde...

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1799
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 4181 poděkování
Dostal poděkování: 3068 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

Koukam na moderátory, měl by to zvládnout @Martin.Polak.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Snizek, Martin.Polak
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2134
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1775 poděkování

Re: D3

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Jiri.Snizek píše: 17 črc 2019, 23:23 Já nestudoval ekonomii, ale není z ekonomického hlediska lepší, když se lidi sejdou na jednom místě a dohromady vytvoří vysokou přidanou hodnotu? Ruku na srdce, v Benešově nebo v Kolíně světová inovativní firma není a nevznikne, ale Praha má tento potenciál.

Nestěhují se a necestují lidé právě proto, že chtějí být na ostrovech inovací a podílet se na nich a nemusí to souviset s hypotékovou drogou, o které píšeš? Nejsou inovace (zvyšováni efektivity, snižování dřiny) s ohledem na udržitelnost dobré a žadoucí?
Udržitelný rozvoj si představuju i takhle (omlouvám se, je to kapánek reklama):

https://www.kyselove.cz/online-kurzy/koseni-pro-zivot

OFFTOPICNemusí se za všech okolností provádět údržba zeleně v obcích pomocí motorových kos a až na hlínu, ale jde to i "zeleně".
Akorát to není až tak úplně zářný příklad "snižování dřiny", o kterém se zmiňuješ :lol:
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
Jiri.Snizek
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“