Zápisy

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Blanka.Charvatova
Příspěvky: 785
Registrován: 20 črc 2018, 10:04
Profese: Na dovolené, nerušit.
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 719 poděkování
Dostal poděkování: 2176 poděkování

Zápisy

Příspěvek od Blanka.Charvatova »

Schůze KET DOPRAVA 9.9.2021 17.00 PiCe jitsi.pirati.cz/KETDoprava
Návrh programu:

Organizační záležitosti (Gábina/Blanka)
Místopředseda KETu - grilování G.Lněničkové / O. Kališe, případně dalších zájemců
Příprava programu do voleb 2022 - plán rozvrhu práce a organizace
Různé
Přítomni: Dan Mazur (odešel ca v 18:30), Zuzka Freitas (dorazila cca v 18:15), Ondřej Kališ, Eva Filipová (Magistrát), Gabriela Lněničková, Jiří Brůžek (všichni v Pice), online: Blanka Charvátová
Zapsala: Blanka Charvátová
Ověřil: Ondřej Kališ / Gábina Lněničková

Zahájení schůze (Dan Mazur)
schválení programu

Organizační záležitosti (Gábina/Blanka)
VIZE A STRATEGIE KETU DOPRAVA
Naší vizí je dobře fungující expertní tým založený na efektivní komunikaci a spolupráci uvnitř a vně KETu Doprava
Pravidelná a konstruktivní komunikace uvnitř KETu
Otevřenost vůči zájemcům z řad členů a příznivců Pirátů
Kvalitně zpracovaná odborná stanoviska k vybraným tématům
Kvalitní program pro komunální volby 2022
Odborná podpora pro pirátské zastupitele na magistrátu a městských částech
Efektivní komunikace s PKS
Spolupráce s dalšími KETy, RT Doprava, gesčními poslanci, externími odborníky a mediálním odborem
Organizace odborných seminářů pro Piráty, případně osvětových akcí veřejnost
Komunikační kanály:
Zulip (uzavřené vlákno https://zulip.pirati.cz/#narrow/stream/ ... ra.20Praha)
Forum viewforum.php?f=1262
E-mail

Základem každé komunikace je respekt!

K vybraným tématům v oblasti dopravy připravíme odborná stanoviska na základě konstruktivní diskuse v rámci KETu, v případě témat s přesahem do dalších oblastí zapojíme dotčené KETy či RT oficiálních a ověřitelných dat, odborných studiích a analýz, případně konzultacích s externími odborníky.
Budou sloužit jako podklad pro volební program, případně pro mediální výstupy pirátských politiků

Podpora pro zastupitele na magistrátu:
Příprava odborných stanovisek k vybraným tématům
Příprava vyjádření k tiskům do rady či ZHMP
Podpora pro zastupitele v městských částech
Příprava odborných stanovisek k jednotlivým tématům
Konzultace tisků do ZMČ

Průřezová témata: KET Územní rozvoj a Životní prostředí
Témata celostátního významu: RT Doprava, gesční poslanci
Odborná témata vyžadující detailní/specifické znalosti a zkušenosti: externí odborníci
Mediální výstupy pirátských politiků: mediální odbor

ORGANIZACE ODBORNÝCH AKCÍ
Interní pirátské semináře na vybraná témata (PirateCon, debaty s pozvanými odborníky)
Osvětové akce pro veřejnost
V průběhu jara 2021 proběhlo několik webinářů se zaměřením na vybrané oblasti dopravy (Pražský železniční uzel, Města krátkých vzdáleností, Stezky zboží – nákladní doprava)
Spolupráce s externími odborníky
Cílem je blíže seznámit veřejnost s vybranými tématy a zviditelnit Piráty např. v rámci předvolební kampaně

PLÁN ČINNOSTI 7-9/2021
Dořešit rozdělení rolí v rámci KETu 7/2021
Schůze KETu (osobní či online) – 8/2021
Diskuse organizačních záležitostí
Vize dopravy a strategické dokumenty
Projednání přípravy programu pro komunální volby
Oslovení místních sdružení ohledně spolupráce a členství v KET 7-8/2021
Oslovení dalších KETů a RT Doprava ohledně spolupráce 7-8/2021
Zahájení přípravy programu dle harmonogramu PKS 8-9/2021
Výběr zástupců KET pro širší programový tým 8/2021
Návrh témat pro programové body 9/2021

PLÁN ČINNOSTI 10/2021 – 9/2022
Schválení zpracovatelů jednotlivých bodů 10/2021
Zpracování programových bodů 12/2021
Finální verze programových bodů 1/2022
Pravidelné schůze KET 1x měsíčně
Pravidelné konzultace tisků k dopravě pro ZK na magistrátu a na MČ
Užší spolupráce se ZK a kandidáty pro komunální volby a mediálním odborem ve věci programu a mediálních výstupů 4-9/2022
Interní pirátské semináře na vybraná témata 9/2021 – 1/2022
Osvětové akce pro veřejnost v souvislosti s předvolební kampaní 4-9/2022

Místopředseda KETu - grilování G.Lněničkové / O. Kališe, případně dalších zájemců
představení kandidátů - každý dvě minuty

Ondra Kališ

specializace: veřejná doprava a dopravní obslužnost
pracuje 7 let na dopravní infrastuktuře na min.dopravy
vedoucí SČK KET Doprava (inspirace pro fungování pražského týmu)
vize místopředsedy KETu - podpůrná funkce (odborná stanovisko, zastupování vedoucí)
Gábina Lněničková

členka KETu od roku 2019
roli místopředsedkyně vnímá jako podpůrnou pro vedoucí KETu
absolventka VŠE, mezinárodní obchod (ekonomický růst a obchod zvyšují nároku na mobilitu, ekonomické zákonitosti v dopravě)
má zkušenosti s vedením týmu (projektová manažerka, zpracovávala odborné analýzy)
manažerka eropského projektu SMACKER (rozvoj veřejné dopravy a udržitelná mobilita)
neuvolněná radní v Praze - Suchdole
Dotaz Dan Mazur:
střet zájmů: Ondra (předseda KETu v SČK), Gábina (Suchdol proti výstavbě obchvatu)
Ondra - KET je odborný orgán, ale měl by vydávat rozhodnutí, doporučení, které je odborné. Naopak vnímá výhodu například při řešení příměstské dopravy

Gábina - podporuje řešení, jehož přínosy budou doloženy daty, odbornými studiemi a které bude v souladu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky ČR a EU (nejde jí o zájmy Suchdola, ale o vyšší princip)

Dotaz Blanka:
Jaké máte ambice týkající se blížících se voleb na Magistrát?
Ondra - je třeba mít silného kandidáta, který by se na Magistrát rozhodl kandidovat a který by zvládl mít v gesci dopravu. Plánuje, že by se do primárek přihlásil na volitelné místo

Gábina - chce kandidovat na Magistrát na volitelném místě (doprava, životní prostředí, územní rozvoj, strategický rozvoj).

Jirka Brůžek:
na Ondru - Jak si myslíš, že by mělo fungovat propojení Prahy a SČK v rámci územního rozvoje?
Odpověď - společné strategické dokumenty se tvoří náročně, naráží se i na problém v rozdílném funkčním období zastupitelstev. Každopádně by měl společný strategický dokument. Většina pracovních míst se nachází v Praze (centrum a širší centrum), vzniká velký tlak, aby se to nejdůležitější koncentrovalo do centra. S pomocí územního plánování jako je třeba lépší umístění pracovních příležitostí a míst pro bydlení (satelitní výstavba bez dopravní infrastruktury není dobrým řešením). Je třeba zajist plynulou dopravu, kvalitní pěší dopravu, v případě individuální dopravy je třeba zajistit různé možnosti, které sníží energickou náročnost celku.

Jirka Brůžek - územní rozvoj jsou věci na 10, 20, 100 let. A my to musíme řešit dneska. Napadá mě, jestli není cílem, aby doprava byla to nejlepší, ale aby se tvořili pracovní místa na kraji města nebo v SČK.

Dan Mazur - Jaké máte zkušenosti s vedením jednáních? Jak odstiňujete svoji odbornost, když vedete jednání, které řeší téma, které vás zajímá a chtěli byste se zapojit do diskuse?

Ondra - zkušenosti s vedením schůzí má. V KET doprava SčK k takovým situacím nedochází, mají 4 členy, kteří mají rozdělené svoje gesce. Pracovně je zástupce národního koordinátora projektu TEM při EHK OSN, zde se s podobnými situacemi z pozice předsedajícího setkal a řešil je bez problémů.

Gábina - má zkušenosti s vedením odborných seminářů. Pokud nastala situace, že vystupovali na akci lidé s rozdílným názorem, tak do jejich vystoupení nezasahovala.

Blanka
upozorňuje, že sama všechno zdaleka nestíhá a potřebuje opravdu podporu. Je třeba rychle reagovat, pokud přijde tisk z magistrátu a dát k němu připomínky (většinou přijde ve čtvrtek a v pondělí ráno už se projednává). Je třeba aktivizovat lidi, komunikovat, sama to neutáhne.

Jirka Bruzek - můžou být dva místopředsedové?

Debata - vedení ketu si může určit další funkce
Jirka - bude podporovat, aby byli dva místopředsedové. Navrhne to při případné volbě

Příprava programu do voleb 2022 - plán rozvrhu práce a organizace
Dan: dnes se jedná o jakési vykopnutí tématu. Z pohledu PKS je důležité, aby do konce října byly připraveny základní programové teze (claimy). Co by tam mělo být?

Ondra - energetická lenost (nástroj udržitelné dopravy). Vychází z celostátního programu

Dan - Jde si pod tím představit spolujízdu?

Gábina - Stanovit si vizi nejen v ketu doprava. Jaké město chceme. Budovat město, ve kterém se bude dobře žít. Podpora energeticky nenáročné dopravy (jízda na elektro/kole, chůze).

Blanka - důležité je si říct, že nechceme jít cestou restrikcí a zákazů (zakážeme vjezd aut do měst), ale že chceme lidi spíš pozitivně motivovat, aby využili hromadnou dopravu / kolo / šli pěšky

Zuzka - řekněte si, kdo je ten člověk, který tyhle věci sepisuje. Je třeba oslovit všechny členy ketu, udělejte sběr témat, pak se k nim sejdete. Druhá možnost odpoutat se od konkrétních témat a pak si zkusíte představit dopravu Prahy jako organický celek. Vymyslíte si k tomu celý příběh (příběh jednoho dne - z toho vypadnou věci, které jsou problémem).

Ondra - příběh máme

Zuzka - super. Příběh by se měl hodit na papír (Jirka souhlasí).

Ondra - to je důvod, proc si myslí, že je téma dopravy těžká disciplína. Protože to je strašně rozvitá záležitost

Zuzka - to je ale v každé oblasti. Kdo se toho ujme?

Gábina - otevřeme debatu na zulipu. Sdílený dokument na google. Ondra - na mraku.
Ondra v SČK nemá přístup na mrak. Následovala debata nad tím, kde má být sdílené uložiště. Vzhledem k nutnosti sdílet to i s externími spolupracovníky, byl vybrán google docs.

Ondra - pojďme se inspirovat celostátním programem, který obsahuje pět různých okruhů, není vyloženě bod doprava

Zuzka - anotaci pak vytvoří kopíci, tu netvořte. Vytvořte si dva dokumenty. První pro sběr témat, druhý zastřešující teze

Spíš rozpracovat nějaký text (větu), než braimstorming:

Město krátkých vzdáleností by mělo zajišťovat to, že nepotřebuješ jet často někam dál.

Vize - Doprava má umožnit města krátkých vzdálenosti
X
Vize: Město krátkých vzdáleností

Patnáctiminutové město

Odkazy na celostatni program
Odkaz na strategicky dokumenty

Pak vypsat body.

Gábina udělá google docs.

Pak Ondra zalozi zulipovy vlakno

Blanka pak pošle mail na všechny

Různé
Dopravní peklo v Praze podle Zemana a Havlíčka (Ondra) - diskuse i nad způsobem komunikování dopravních ne/úspěchů v Praze. Co se nám povedlo splnit z programu?
Diskuse na téma možností prezentace pražské dopravy do komunálních voleb, poučení mj. nynějších reakcí. Lze očekávat, že doprava bude významným tématem.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Blanka.Charvatova za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Na dovolené, nerušit.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“