Omezení relace Palmovka - Prosek

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 722
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 750 poděkování
Dostal poděkování: 536 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 23 říj 2019, 16:36

Vážení Piráti,

dnes vyšla tato tisková zpráva: https://pid.cz/podzimni-zimni-zmeny-pra ... e-doprave/
zpráva píše: Linka 182 bude od letošního prosince nově jezdit na trase Opatov – Prosek – Vinoř, tj. bude prodloužena o úsek Prosek – Vinoř. V provozu zůstane i stávající linka 185, která jezdí do Kbel a na začátek Vinoře, bude nově zkrácena k metru Letňany. Prodloužením linky 182 bude lépe obsloužena i zbývající část Vinoře.
Jelikož jsem vedoucím dopravního týmu na Praze 9, musím toto téma otevřít a důrazně požádat o rychlé řešení a zastavení této úpravy. Piráti na Praze 9 měli ve volebním programu mimo jiné toto:
volební program píše: Spojení z Proseka k metru a tramvajím na Palmovce je zásadní a není přípustné jeho omezení. Budeme aktivně prosazovat zachování tohoto spojení v současných nebo kratších intervalech, ideálně s využitím ekologických parciálních trolejbusů.
Program byl poctivě konzultován s celoměstským týmem a odsouhlasen @Viktor.Mahrik, který tehdy vedl přípravu na úrovni města.

Řešení dopravní obslužnosti je z velké části v kompetenci města (jako objednatele). Spoléhali jsme na to, že budeme mít u vedení města plnou podporu. Přestože jsme na Praze 9 v opozici, nevyvazuje nás to ze závazků vůči voličům, zejména v bodech, které jsou v gesci města, protože tam jsou Piráti v radě.

Předpokládali jsme, že za vlády Pirátů bude samozřejmé, že důležité změny budou konzultovány jak s městskými částmi, tak s občany, a v neposlední řadě také s místními sdruženími strany. O této změně se ale občané dovídají až z finální tiskové zprávy!

Za místní sdružení Praha 9 žádám, aby naši zastupitelé okamžitě konali směrem k zastavení změny linky 185 a jejímu odložení na dobu, kdy bude zajištěna plnohodnotná náhrada!

Nepožadujeme za každou cenu zachování linky 185 jako takové. Nepřijatelné pro nás je omezení nabídky v úseku Letňanská - Prosek - Palmovka a rádi se budeme bavit o jiné náhradě.

Prosím o vyjádření PMS Praha 9 @Kornelia.Gottmannova, @Vaclav.Vislous, @Jan.Brandejs, @Denisa.Mala.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Michal.Stepan, Kornelia.Gottmannova, Ladislav.Kos

Martin.Chour
Člen KS Praha
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2018, 13:48
Profese: Student
Bydliště: Praha
Dostal poděkování: 10 poděkování

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Martin.Chour » 23 říj 2019, 20:03

Ahoj Ondro,

osobně si myslím, že aktuálně nejlepším řešením by bylo přesměrování linky 152, jak jsi sám psal, na Palmovku, která by zajistila plnohodnotnou náhradu linky 185, resp. mnohem vyšší. Samozřejmě negativem zde je omezení provozu na Harfu do obchodního centra, sem ale moc lidí zas nejezdí (a případně mohou využít OC Letnany, Čakovice). Pokud bude zajištěn proklad linek 151 a 375 z Vysočanské na Harfu, tak by problém myslím být nemusel z hlediska obsazenosti a frekvence spojů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Chour za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Jenda

Janek.Wagner
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 3136
Registrován: 26 úno 2012, 19:46
Profese: ICT konsultant, novinář
Dal poděkování: 3819 poděkování
Dostal poděkování: 4143 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Janek.Wagner » 23 říj 2019, 20:10

Při jednání ROPIDu se starosty Vinoře a Přezletic bylo konstatováno omezení provozu autobusů z Palmovky i od Českomoravské v důsledku tlaku developerů.

Pro Vinoř i Přezletice je důležité prodloužení 182 na konečnou zastávku Vinoř na kraji obce u nákupního střediska, kam dosud jezdí jen autobusy 3xx. Původně jsme chtěli prodloužení 185, ta ale bude nakonec končit na nové točně u kbelského hřbitova.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 722
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 750 poděkování
Dostal poděkování: 536 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 23 říj 2019, 20:16

Martin.Chour píše:
23 říj 2019, 20:03
Ahoj Ondro,

osobně si myslím, že aktuálně nejlepším řešením by bylo přesměrování linky 152, jak jsi sám psal, na Palmovku, která by zajistila plnohodnotnou náhradu linky 185, resp. mnohem vyšší. Samozřejmě negativem zde je omezení provozu na Harfu do obchodního centra, sem ale moc lidí zas nejezdí (a případně mohou využít OC Letnany, Čakovice). Pokud bude zajištěn proklad linek 151 a 375 z Vysočanské na Harfu, tak by problém myslím být nemusel z hlediska obsazenosti a frekvence spojů.
Ano, je to jedno z nejjednodušších řešení a jediné, které by nejenže nebylo navýšením, ale dokonce úsporou (protože vzdálenost Prosek - Českomoravská a Prosek - Palmovka je stejná), s Českomoravskou problém není, tam se prakticky vozí vzduch a 151 se 375 ještě doplněné o metro B opravdu bohatě stačí. Řešení s odklonem 152 má největší problém v tom, že neřeší zastávky Nový Prosek a Letňanská (i když ty mají přeci jen víc linek na Vysočanskou a Sídl. Prosek by získalo zpět dávno zrušenou 187 (která odtud jezdila na Palmovku), proti jejímuž zrušení byly velké protesty)).

Druhá možnost by byla vést 152 přes Českolipskou, což by bylo super, protože tato lokalita, kde je dnes hodně silná poptávka, má mizernou dopravní obslužnost (linku 201, která se hodí jen k popojetí 2 zastávky na metro Střížkov), by získala přímé spojení na metro B Palmovka a současně i do oblasti Kobylis a Bohnic, což by pro místní bylo velikým zlepšením - jenže pak bys musel nahradit 152 na Sídl. Prosek a Střížkov, což lze asi tak, že 182 nikam neodkloníš a naopak ji budeš provozovat celý týden aspoň v úseku Harfa - Střížkov (a uděláš proklad 177 se 182+183).

No a pak je možnost zachovat přibližně současný stav, který není ideální, ale jakš takš funguje. Reálně si holt lidi zvykli, že o víkendu se Palmovce vyhýbají, pokud nevědí, že jim zrovna jede 140 a nebudou čekat 15-20 minut. Horší je cestování ve špičce, kdy nyní je ráno teoreticky souhrnný interval 3 min, ale třeba dnes ráno jsem čekal na autobus 7 minut; při intervalu 6 min dle jízdního řádu se ti nárazově stane, že budeš čekat třeba 15 min, s tím, že jízdní řád je naprosto k ničemu, to tu linku udělá naprosto nepoužitelnou (člověk radši pojede o 5 min delší cestou než riskovat, že ti pak ujede příměstský spoj, protože jsi při intervalu 6 minut čekal 2,5krát tak dlouho). A tím dojde ke značnému snížení atraktivity MHD. Ano, v případě, že by spoje jezdily včas, byl by interval 6 minut celkem fajn (jenže to by tím jezdilo dvakrát víc lidí a bylo by to přeplněné). ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Michal.Stepan, Vaclav.Vislous, Jenda

Uživatelský avatar
Kornelia.Gottmannova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 86
Registrován: 20 lis 2017, 10:26
Profese: lektor a kouč
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 241 poděkování
Dostal poděkování: 186 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Kornelia.Gottmannova » 25 říj 2019, 10:04

Ondro,
díky za upozornění. Vzhledem k tomu, že autobusové propojení Proseka a Palmovky byl jedním z hlavních bodů našeho programu pro dopravu v komunálních volbách, předsednictvo MS Pirátů Prahy 9 plně podporuje tvoje stanovisko k zastavení změny linky 185 a jejímu odložení na dobu, kdy bude zajištěna plnohodnotná náhrada. O celé situaci budu informovat členy zastupitelského klubu MHMP Viktora Mahrika a Láďu Kose a předsedu PKS Jardu Beránka a požádám o stanovisko k celé situaci.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Kornelia.Gottmannova za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Michal.Stepan, Vaclav.Vislous

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 184
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 418 poděkování
Dostal poděkování: 225 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Michal.Stepan » 26 říj 2019, 13:23

Myslím, že není potřeba nějaké nové stanovisko, to je dáno volebním programem. Jenom musíme ten program prosadit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Kornelia.Gottmannova

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Člen KS Praha
Příspěvky: 976
Registrován: 17 lis 2012, 15:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1016 poděkování
Dostal poděkování: 1445 poděkování

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 08 lis 2019, 16:52

Ahoj,

volal jsem si k tomu s Scheinherrem. Prý se na to podívá. Byl přesvědčený, že omezení je jen do Vánoc, tak jsem mu musel dát další infomrace, aby se zorientoval. Věřím, že to Láďa probere příští týden s asistenty Scheinherra.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Mahrik za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Ladislav.Kos
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy

tel: 602 767 298
E-mail: viktor.mahrik@pirati.cz

Together we stand, divided we fall!

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 722
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 750 poděkování
Dostal poděkování: 536 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 10 lis 2019, 20:46

Podle informace zde - http://mhd86.cz/2019/11/06/od-prosince- ... azske-mhd/ (podotýkám, že informace na tom webu nemusí vždy odpovídat realitě) - dojde od prosince také k odklonění linky 302 z Palmovky na Českomoravskou.

Jestliže zkrácení linky 185 lze krátkodobě vysvětlit jako nějaké úsporné opatření, odklon 302 už vypadá opravdu jen jako schválnost! OFFTOPICNeřeším, že 302 jezdí po půlhodině, takže sama o sobě náš problém neřeší. Vzdálenost z Proseka na Palmovku nebo na Českomoravskou je totiž stejná. Navíc z Nového Proseka na Vysočanskou jezdí autobusů přehršel, na Českomoravskou bohatě stačí 151 a 375, protože se tam stejně vozí vzduch. Jak je možné, že se o takovéto věci dovídáme až z bulvárního webu?

A jak máme odklon 302 komukoliv vysvětlit, to teda absolutně netuším. Odjezdí se úplně stejná vzdálenost, jen místo užitečného místa to bude jezdit někam, kde to je úplně k ničemu...

Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Příspěvky: 94
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: SEO konzultant, vystudovaný dopravák
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 315 poděkování
Dostal poděkování: 201 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Ladislav.Kos » 12 lis 2019, 20:59

Ahoj. Bavil jsem se o tom v rámci v pravidelné týdenní schůzky s asistentem radního Scheinherra Kajprem. Ta 302 se odklání na Českomoravskou z důvodu synchronizace s ostatními příměstskými linkami, které už z Českomoravské jezdí. Konkrétně, aby ses nemusel rozhodovat, jeslti stihnes bude na Palmovce nebe na Českomoravské. Nejsem znalec místních relací (bydlím na Hájích), ale takto mi to dává logiku.

Snažím se na to koukat pohledem vás místních z Prahy 9. Casta z Palmovky na Prosek = 6 minut. Cesta z Českomoravské na Prosek = 6 minut. Dobře, beru v potaz, že na Českomoravskou je to o zastávku metrem delší, když se jede z centra a že Palmovka je lepší přestupní uzel vzhledem k tramvajím. Možná se na to koukám moc vzáleným pohledem, tak se omlouvám a rád se nechám do situace více zasvětit.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 722
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 750 poděkování
Dostal poděkování: 536 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení relace Palmovka - Prosek

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 12 lis 2019, 22:27

Ladislav.Kos píše:
12 lis 2019, 20:59
Ahoj. Bavil jsem se o tom v rámci v pravidelné týdenní schůzky s asistentem radního Scheinherra Kajprem. Ta 302 se odklání na Českomoravskou z důvodu synchronizace s ostatními příměstskými linkami, které už z Českomoravské jezdí. Konkrétně, aby ses nemusel rozhodovat, jeslti stihnes bude na Palmovce nebe na Českomoravské. Nejsem znalec místních relací (bydlím na Hájích), ale takto mi to dává logiku.

Snažím se na to koukat pohledem vás místních z Prahy 9. Casta z Palmovky na Prosek = 6 minut. Cesta z Českomoravské na Prosek = 6 minut. Dobře, beru v potaz, že na Českomoravskou je to o zastávku metrem delší, když se jede z centra a že Palmovka je lepší přestupní uzel vzhledem k tramvajím. Možná se na to koukám moc vzáleným pohledem, tak se omlouvám a rád se nechám do situace více zasvětit.
Ten argument s koordinací je úplný nesmysl. Na Českomoravskou jezdí z příměsta jen 375, a ta kromě Kbel jezdí úplně jinam než 302, navíc s ní není časově koordinována (ani by to nedávalo smysl), navíc do Kbel z Vysočanské teď bude jezdit i 182, takže už i padá argument, který jsem v minulosti slýchal od ROPIDu, že 375 musí jezdit na Českomoravskou, protože Vinoř chce spojení do Vysočan - to ale zajistí 182, takže 375 by se klidně dala odklonit na Palmovku. Poděkují nejen Prosečtí, ale taky lidi z oblasti Brandýsa, protože díky 375 tak získají spojení nejen na metro B a C, ale taky na tramvaje na Palmovce.

Ale co je hlavní, pokud se podaří vrátit 185 na Palmovku, bude naprosto nezbytné, aby tam jezdila i 302, protože na rozdíl od 375 vs. 302 jsou 185+302 silně provázány a jedna bez druhé jaksi nedává smysl (302 je totiž jen prodlouženou verzí ke 185 a v samotné 185 by chyběl každou půlhodinu jeden spoj). Navíc v porovnání s Českomoravskou je ujetá vzdálenost na Palmovku opravdu stejná.

Srovnání Vysočanské a Palmovky takto není přesné. Cesta na Palmovku je sice o 2 min delší, ale zejména je tam cca o 2 min kratší z metra (protože Vysočanská je velmi hluboká) a pak strávíš 4 min v metru, takže úplně zbytečně nutíš lidi cestovat o 4 min delší cestou (tomu říkáme preference MHD?), navíc jim bereš přestupy na tramvaj.

Asi bych se nedoporučoval pouštět do snahy argumentovat, proč Prosečtí nepotřebují spojení na Palmovku. Lidi ho tu chtějí, protože Palmovka je rychlejší, komfortnější a nabízí víc možností. Nemyslím si, že je vhodné přesvědčovat lidi, že to, co chtějí, vlastně nepotřebují. Měli jsme to v programu. Lidi nás i proto volili - schválně se koukni, že jsem měl dokonce o trochu víc preferenčních hlasů než kolega přede mnou, přitom mě tu vůbec nikdo nezná, jediné logické vysvětlení je, že si to lidi spojili právě s dopravním programem. Nemůžeme jim říct něco jako ,,hele, lidi, sice jsme to měli v programu, ale vy to vlastně nepotřebujete, vždyť Vysočanská vám stačí". Chceš sem přijít a říct jim to osobně, až 185 zruší? Klidně to můžeš zkusit...

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host