Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Děkuji za reakci od Petra, ale na úvod bych měl několik připomínek:

1) Proč nebyla posuzována také tramvaj? O lanovce tvrdíme, že vychází (což je jako fajn), ale o tramvaji říkáme, že by ,,asi těžko vyšla" bez jediného podkladu.

2) Srovnávat náklady tramvaje v úseku Kobylisy - Podbaba s lanovkou Bohnice - Podbaba je naprosto mimo realitu, jde o srovnání délkově různých úseků s rozdílnými benefity (tram řeší částečně i spojení Kobylisy - Bohnice, lanovka vůbec ne).

3) Součástí CBA jsou nejen náklady, ale také přínosy. Je nepochybné, že tramvaj by byla dražší, ale i laik na první pohled vidí, že by měla také větší přínos, jelikož by dokázala plnit více funkcí a mnohé z nich lépe než lanovka, která většině lidí přidá další přestup.

4) Z dlouhodobého pohledu je propojení pro MHD z oblasti Bohnic na Podbabu potřeba. Pokud akceptujeme tento předpoklad, je nutné považovat lanovku za vícenáklad nebo ji posuzovat jako dočasné řešení, které bude následně rozmontováno a využito jinde.

Neříkám, že jste udělali práci nesprávně, ale situace kolem lanovky mi dost zavání a hodně bych doporučoval obezřetnost.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Profant, Michal.Stepan

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Čas na tramvaje už přišel

Příspěvek od Michal.Stepan »

Na všem co jsem napsal trvám. Tramvaj má při použití vozidel Stadler rychlost 80 km/h, lanovka max. 28 km/h. Nástup lidí z tramvaje do lanovky bude trvat 1,5-2 min, k tomu ještě při přestupu budou cestující muse ujít pěšky 250 m. Můj táta měl od lékaře omezení, že může ujít maximálně 200m. Pro takové lidi by byla lanovka zcela nepoužitelná. Já to ujdu ja 4 minuty. 6 minut a sedím v lanovce. Prší, jsem promočený, ale sedím v lanovce. Petře, tvdíš, že jizdní doba lanovky je 6 min. Dobrá, za 12 minut jsem v Bohnicích. 2 minuty přesun na zastávku tramvaje, která odjede za dvě minuty. Za 16 minut pokračuji tramvají v Bohnicích. Podle tebe tam tramvají dojedu za 10 minut (podle mě za 6). Ale 10 minut je méně, něž 16. Tramvaj je tedy rychlejší. Nějak ti ti to nesedí. A za ty dvě minuty můžou přijet další dvě tramvaje. rezerva kapacity je tedy 100%, u lanovky 0.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Čas na tramvaje už přišel

Příspěvek od Michal.Stepan »

Petr pochyboval o reálnosti intervalu 1 minuta. V Ječné jezdí 54 spojů za hodinu, průměrný interval je tedy 1 min 7 s. Pokud by na trati nebylo úrovňové křížení s dálnicí, tak by se dalo na tu minutu dostat a to i s delšími soupravami.
majercik
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 40
Registrován: 25 zář 2020, 02:58
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 13 poděkování

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od majercik »

Jsem přesvedčen, že vést TT Dejvice - Kobylisy přes Bohnice je nebetyčný nesmysl, když v Trojské ulici dávno existuje TT, která není dostatečně kapacitně využita.
Ovšem zaještě nebetyčnější - nesmyslně drahý a neúčelný nesmysl považuji stávající plán vedení Prahy postavit mezi Podbabou a Bohnicemi dočasnou lanovou dráhu!


Dle mě provozně i stavebně, a tedy ekonomicky nejrozumnější je cca toto vedení uvažované nové TT:
Trojská (jižně od této stávající zastávky nové obousměrné tzv. blokové obratiště kolem nového P+R - resp. parkoviště pro ZOO s novou zastávkou Trojský most, které by ovšem běžně neprojížděly linky od severu a východu, ale mělo by sloižit pravidelně zejména pro obrat tzv. zkrácených spojů současné linky 17 prodloužených od výstaviště Holešovice přes Nádraží Holešovice =M=C) - Pod kazankou - Trojská lávka - ZOO - Podbaba (přestup na železniční linky eS do Roztok a Kralup nad Vltavou).

Při čemž kromě prodloužení např. stávající l.18 z Podbaby, a to nejlépe nejen do Kobylis =M=C, ale i dále po další nové TT až do Bohnic. Jinak novou TT Trojská - Podbaba si dokáži představit vhodnou i pro provozování příměstské tramvajové linky:
Kostelec nad Labem - Ďánlice - Ládví =M=C - (teoreticky Bohnice s návazností na lanovku do Podbaby)/Kobylisy =M=C - Trojská - (nová mnou preferovaná městská TT - https://mapy.cz/s/budecorehe) Trojská (jižně od této stávající zastávky nové obousměrné tzv. blokové obratiště s kolem nového P+R - resp. parkoviště pro ZOO s novou zastávkou Trojský most, kterou by ovšem příměstská linka běžně neprojížděla) - Pod kazankou - Trojská lávka - ZOO - Podbaba (přestup na železniční linky eS do Roztok a Kralup nad Vltavou) - (dále po stávajících TT směrem) Dejvická =M=A - Veleslavín (železniční linky eS přes Kladno a snad také letiště) - do obratiště Divoká Šárka, o níž píši ve vlákně ""TT Brandýs nad labem" pod Krajské expertní týmy - (KET)Středočeský kraj - Doprava a infrastruktura v příspěvku dále obsahujícím:
majercik píše: 14 bře 2021, 13:19 Ve vlákně TT z Prahy do SčK jsem uved i mou představu tří TT severně od Prahy:

ve Středočeském kraji severně od Prahy, dle mě dostupných informací, se mi nelíbí plánovaná podoba výstavby TT z Prahy-Kobylis do Zdib ( https://www.obeczdiby.cz/tramvaj-tt-kob ... G41z4mKmFk ), která zcela odporuje mé představě o jediném účelném způsobu vedení (maximálně možně mimo pozemní komunikace ma samostatných drážních tělesech, ale zajížděnící vozovkami co nejvíce do center větších obcí/menších měst) a následném fungování/provozu TT mimo Prahu, protože dle - https://www.obeczdiby.cz/formular/kozdi_2_prehledka.pdf mi zjevně nedává smysl nejen trasování té TT do Zdib, ale ani poloha MÚK plánovaného Velkého/Pražského okruhu k současné silniční síti a P+R u nich, protože podle mě jen totální dopravní ignorant může navrhnout:
1.) MÚK Ústeckou a přilehlé P+R mezi zastavěnými územími napojovanou na nepříliš kapacitní silnici, když nedaleko má okruh křížit kapacitnější silnici vedenou mimo zastavěná území
2.) TT v okrajových částech Prahy a na ně navazující příměstské úseky TT ve Sředočeském kraji, jako tramvajový pás, který je součástí pozemní komunikace - tzv. silnice)

Při čemž si dokáži představit spíše následující trasování TT v okolí severní hranice Prahy (tedy i u Zdib),které považuji za jediné praktické směrování/vedení TT cca 3 jejich tras napojených na současnou tramvajovou síť Prahy v obratišti Sídliště Ďáblice - viz https://mapy.cz/s/jejelugeke :

1.) (Ďáblice) - Letňany (OC, Sídliště, Staré, terminál) - Kbely - Vinoř - Brandýs-Stará Boleslav

2.) Ďáblice - Líbeznice - Kostelec nad Labem

3.) (Ďáblice) - Zdiby - Klecany - Odolena voda - Veltrusy

Dodávám, že dle mě TT Ďáblice - Letňany - Kbely - Vinoř je potřebná pro prodloužení městské linky (dnes č. 10), a proto si ji má postavit a zafinancovat Praha Navíc DP hl.m.Prahy si tím může na síť TT napojit areál své dceřiné společnosti Pražská strojírna, která pro něj vyrábí zejména právě kolejové konstrukce (křížení, výhybky apod.), které by so potom mohl přepravovat na plošinových vozech za tramvajemi a nikoliv na návěsech siličních tahačů.
A proto je nesmysl do Brandýsa-Staré Boleslavy uvažovat o příměstské/středočeské TT z jiného místa než z Vinoře.
Pro zajištění co nejspolehlivějšího intervalu preferuji:
1.) jednu středočeskou linku Strará Boleslav - Veltrusy s návazností/přestupy na/z =M=C Letňany (+ tamtéž nejvíce BUS linek MHD i PID) a na druhou TRAM tzv. příměstskou linku.
..........
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“