Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 202
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 437 poděkování
Dostal poděkování: 246 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Michal.Stepan » 15 zář 2019, 15:58

V návaznosti na na předchozí příspěvěk týkající se dopravy v severozápadní části Prahy zakládam vlákno na toto téma.

I.etapa Kobylisy-Bohnice

Navrhovaná TT(tramvajová trať) Kobylisy-Bohnice je vedena z oblasti Kobyliského náměstí ul. Čimickou; ve vlastním sídlišti Bohnice je trasována převážně na samostatném tělese komunikacemi Ústavní, Lodžská, Zhořelecká a K Pazderkám. Předpokládalo se ukončení dvěma tramvajovými smyčkami v ul. Zhořelecké a Mazurská, v místech stávajících autobusových obratišť. V aktuálním pojetí má TT délku cca 5,5 km, s 13 páry zastávek.
Hlavním přínosem je kvalitní dopravní obsluha kapacitního sídliště Bohnice kolejovou veřejnou dopravou o významná redukce autobusové dopravy (úspora autobusů, snížení ekologické zátěže území) o zajištění kapacitní kolejové návazné dopravy ke stanici metra Kobylisy, provázání tramvajových tratí s vytvořením přímých dopravních vazeb na Libeň, Vysočany i centrální části města o TT je klíčovou součástí cílového propojení MČ Praha 6 a Praha 8, tzv. severní tramvajové tangenty.

Územně-plánovací příprava úseku Kobylisy-Bohnice:
o JE v platném ÚP SÚ HMP.
o TT včleněna do konceptu nového ÚP HMP.
o TT byla v r. 1998 vyprojektována v úrovni DÚR; stavba trasy IV. C1 metra v oblasti Kobyliského náměstí však nakonec nebyla koordinována s projektem TT.
o Průchod TT Kobyliským náměstím byl studijně ověřen v r. 2007 – indikovány nezbytné demolice nárožních domů na křižovatce ul. Uzavřená x Trojská, stavební zásahy do vestibulu metra,doporučena var. C ze studie zpracované dle zadání Útvaru rozvoje HMP D-PLUS projektová a inženýrská a.s.
o Záměr nepodporuje vedení MČ Praha 8.
o TT je obtížně prosaditelná v záborech uliční zeleně – kácení stromořadí a umístěním smyček v zástavbě sídliště.

Celkové náklady úseku Kobylisy-Bohnice činí bez DPH cca 2100 mil. Kč

Provozní parametry úseku Kobylisy-Bohnice:
V severní větvi předpokládá DPP zatím provoz jedné tramvajové linky typu 2xT v polovičních intervalech (4-5-4) s celotýdenním rozsahem provozu a jedné tramvajové linky typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s provozem pouze v pracovních dnech. V jižní větvi se předpokládá se provoz dvou tramvajových linek typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s celotýdenním rozsahem provozu. V tramvajové dopravě činí roční nárůst provozních nákladů cca 96,2 mil. Kč. V rámci autobusové dopravy dojde k roční úspoře cca 72 mil. Kč.

Na přípravě úseku Bohnice-Podbaba se bohužel v§bec nepracuje, jsou úvahy o jeho nahrazení lanovkou. Pokud k tomu dojde, tak většina lidí radši pojede autem, než by dvakrát přestupovala.

Osobně bych byl rád, kdyby TT Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice byla v provozu dříve, než stavby 518 a 519 Pražského okruhu, aby si lidi trochu zvykli jezdit tramvají, zatížení okruhu by pak bylo výrazně nižší.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 3):
Mikulas.Ferjencik, Michal.Novak, Martin.Stanek

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 202
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 437 poděkování
Dostal poděkování: 246 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Lanovka Podbaba-Bohnice

Příspěvek od Michal.Stepan » 12 říj 2019, 07:56

V úterý se sejde výbor pro dopravu, který bude projednávat nahrazení části tramvajové trati lanovkou. Když pojedete tramvají z Kobylis do Dejvic, budete dvakrát přestupovat. Zatím je možné tento nápad zvrátit a postavit tramvajovou trať.

http://zastupitelstvo.praha.eu/ina/tedp ... 9&id=23803
Přílohy
9-PROGRAM jednání výboru ZHMP [TED].pdf
(121.92 KiB) Staženo 12 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 5):
Michal.Novak, Ondrej.Profant, Jitka.Novotna, Jan.Hamal.Dvorak, Martin.Stanek

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 812
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 801 poděkování
Dostal poděkování: 594 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanovka Podbaba-Bohnice

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 13 říj 2019, 17:02

Michal.Stepan píše:
12 říj 2019, 07:56
V úterý se sejde výbor pro dopravu, který bude projednávat nahrazení části tramvajové trati lanovkou. Když pojedete tramvají z Kobylis do Dejvic, budete dvakrát přestupovat. Zatím je možné tento nápad zvrátit a postavit tramvajovou trať.

http://zastupitelstvo.praha.eu/ina/tedp ... 9&id=23803
Souhlasím s Tebou. S lanovkou bych byl ochoten se smířit za předpokladu, že bude odůvodněna jako dočasné řešení a vyjde jako efektivní do doby, než je při nejrychlejším možném postupu možné postavit tramvajovou trať (z Kobylis přes Dunajeckou na Podbabu), včetně konkrétního návrhu, co se s lanovkou potom udělá. ROPID - Fafejta a spol. - tvrdí, že i tak se lanovka vyplatí; až tak moc tomu nevěřím, ale ať to tedy konkrétně a věrohodně prokážou, k tomu je ale nutné reálně začít prověřovat tramvaj ne jako kompletní obsluhu Bohnic, ale pouze jako jižní větev s napojením na Bohnice. Tím se totiž zatím nikdo konkrétně nezabýval a pořád se točíme na tom, že Bohnicím se nelíbí tramvaj jako náhrada všech autobusů (se dvěma větvemi atd...).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Michal.Novak, Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Jan.Kolator
Místní předsednictvo
Příspěvky: 19
Registrován: 24 bře 2018, 15:48
Profese: Knihovník
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Jan.Kolator » 13 říj 2019, 19:26

Jako Bohničák musím říci že toto téma vzbuzuje velké vášně, ale že tramvajová varianta která pouze projíždí podél Bohnic a pokračuje na Podbabu byla celkem akceptována. Lanovka si myslím že nic nevyřeší (nízký počet odbavených osob a nedopracované napojení na další dopravu) ale chápu že ji někdo tlačí jako rychlé řešení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Kolator za příspěvky (celkem 4):
Michal.Novak, Ondrej.Profant, Michal.Stepan, Pavel.Franc

Uživatelský avatar
Michal.Novak
Místní předsednictvo
Příspěvky: 76
Registrován: 28 črc 2017, 00:25
Profese: business konzultant
Dal poděkování: 180 poděkování
Dostal poděkování: 110 poděkování

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Michal.Novak » 14 říj 2019, 02:33

Lanovku nám na jaře na Praze 8 představili na dopravní komisi. Dali jsme k tomu stanovisko, které říká, že ji akceptujeme jen pokud to neovlivní stavbu TT z Bohnic do Podbaby. Pokud by si to někdo snad chtěl vykládat jako souhlas, tak vás chci ujistit, že je to myšleno jako nesouhlas s lanovkou. :-)

Bylo nám stále opakováno, že tramvaj nám tam nikdo nepostaví (ta trať je prý úplně poslední na seznamu možných staveb TT), že další tramvajové linky už například přes kulaťák stejně nejde dostat atd. atd... Opravdu by mě zajímalo, čí zájmy ti dva pánové (myslím, že byli za ROPID a magistrátní odbor, když tak dohledám, kdo to byl) vlastně zastupovali. Lanovku tlačili všemi možnými argumenty a tramvaj div ne pomlouvali.

U nás v Bohnicích vyrobí lanovka mimo jiné problém s parkováním. Kde budou parkovat auta a autobusy, které k lanovce (jako turistické atrakci) přivezou lidi? Bohnice jsou sídliště s omezenými možnostmi parkování. Na to neměli a nemají odpověď. U terminálu chtějí vytvořit celých cca 200 parkovacích míst, což je směšně málo. Jak chtěli řešit parkování na Podbabě si už nepamatuju.

Mám z toho dojem, že to s námi hrají salámovou metodou. Teď nám řekli, že TT na Podbabu se tím nezpozdí. Že se lanovka za pár let klidně dá rozebrat a odvézt jinam. až bude tramvaj. :-D Ale za pár let nám řeknou: Máte lanovku. Není to dokonalé řešení, ale je to tak nějak funkční, takže tramvaj nebude. Neumím si upřímně představit, že nám vedle stojící lanovky někdo bude chtít ještě postavit TT. Tramvaj prostě půjde do ztracena, pokud se lanovka prosadí.

Lanovka je navíc nekoncepční řešení, je to další nový prvek do MHD. A tak bych mohl pokračovat ...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Novak za příspěvky (celkem 6):
Ondrej.Kalis, Martin.Stanek, Michal.Stepan, Jan.Licka, Pavel.Franc, Jiri.Koudelka
Michal (Novák)

Uživatelský avatar
Martin.Stanek
Předseda místního sdružení
Příspěvky: 194
Registrován: 07 bře 2018, 11:05
Profese: geolog
Dal poděkování: 720 poděkování
Dostal poděkování: 289 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanovka Podbaba-Bohnice

Příspěvek od Martin.Stanek » 14 říj 2019, 12:47

Pro přehled udělám výtažek usnesení k lanovce - prosím doplňte mě, jsou-li vám známy další v tuto chvíli směrodatné formální dokumenty vyjadřující vůli orgánů samospráv ve věci lanovky P6-P8. (Zejména co MČ Praha Troja? Našel jsem jen informaci Starosty v zápise ze zasedání zastupitelstva 10/12/2013).
V materiálech na zítřejší Výbor pro dopravu ZHMP, konkrétně v pdf prezentaci je zmíněno
  • usnesení (v zápisu) Komise pro dopravu RMČP8 z 25/02/2019 ve znění:
    • "komise pro dopravu RMČP8 souhlasí se stavbou lanové dráhy Bohnice – Podbaba za splnění následujících předpokladů:
      • a) výstavba dostatečných kapacitních P+R parkovišť v lokalitě s přihlédnutím
        k dopadům na dopravní zátěž v uvažované lokalitě
      • b) stavba nesmí ohrozit výstavbu tramvajové trati spojující MČP8 s MČP6"
  • usnesení RMČP6 286/19 z 12/3/2019 vč. DZ
    • v něm se píše: "...RMČP6 Souhlasí s deklarovaným usnesením Komise dopravní při RMČP6 (z 19/02/2019. Pozn. MS), tzn. se záměrem přípravy stavby lanové dráhy Podbaba - Podhoří - Bohnice, za splnění následujících předpokladů:
      • a) výstavba dostatečných kapacitních P+R parkovišť v lokalitě;
      • b) stavba nesmí ohrozit výstavbu tramvajové trati do Suchdola a její realizaci;
      • c) stavba nesmí ohrozit plánovanou realizaci odbočky do ZOO z tramvajové tratě do Suchdola;
      • d) stavba nesmí ohrozit plánovanou realizaci mostu z Podbaby do Podhoří a Bohnic."
    • v pdf prezentaci v příloze jsou i některé výhody / nevýhody lanovky i TT
Z tohoto výtažku
  • vyplývá, že P8 se na úrovni Komise přihlásila k lanovce za podmínky neohrožení realizace TT P8-P6.
  • vyplývá, že P6 se na úrovni (Komise a) Rady přihlásila k lanovce za podmínky neohrožení realizace TT do Suchdola a do zoo.
  • , je-li kompletní ve smyslu úvodní věty příspěvku, výplývá, že žádná ze samospráv MČP8, MČP6 ani HMP nevyjádřila podporu lanovce na úrovni Zastupitelstva.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Stanek za příspěvek:
Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7731
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13738 poděkování
Dostal poděkování: 7441 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Ondrej.Profant » 14 říj 2019, 14:27

Michal.Novak píše:
14 říj 2019, 02:33
Lanovku nám na jaře na Praze 8 představili na dopravní komisi. Dali jsme k tomu stanovisko, které říká, že ji akceptujeme jen pokud to neovlivní stavbu TT z Bohnic do Podbaby. Pokud by si to někdo snad chtěl vykládat jako souhlas, tak vás chci ujistit, že je to myšleno jako nesouhlas s lanovkou. :-)
Jenže tohle je politicko-manažersky špatná úvaha. Pokud se postaví lanovka, tak se TT odloží neurčito (nikdy). Nikdo nepodpoří v krátkém čase dvě stavby na stejném místě. A co je ještě horší, tak to zabije stavbu mostu pro peší, cyklisty a MHD (ať slibují, co slibují).

Za mě:
  • Lanovka jsou 2 přestupy. Bohnickým to může vadit ještě méně, ale lidé, kteří by v budoucnu chtěli jet třeba ze Suchdola do Kobylis by pak měli o 2 přestupy víc.
  • Lanovka zabije stavbu mostu pro pěší, cyklisty a MHD. Ten most je třeba!
  • Lanovka si vyžadá hodně obsluhy a nové techniky (vyproštovací)
  • Nevěřím, že lanovka bude jezdit večer. Čili třeba pokud se chci vrátit v 11 večer, tak nejspíše budu mít smůlu
  • Náklady na lanovku moc nevíme. Osobně (ze zkušenosti ze ZHMP) bych jim nevěřil. Náklady TT jsou oproti tomu jasné.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Kalis, Michal.Stepan, Pavel.Franc, Michal.Novak
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 202
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 437 poděkování
Dostal poděkování: 246 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Michal.Stepan » 14 říj 2019, 14:37

tramvaj Škoda 15T 31,4m 61 sedadel 60 km/h interval 60s
tramvaj Stadler Tango 49,8m 122 sedadel 80 km/h interval 60s
největší oběžná lanovka- 3 lana 25 sedadel 28 km/h interval 21 s

Naložit lidi z tramvaje i do největší možné oběžné lanovky bude trvat minimálně 1,5 minuty. Nějaký čas zabere přesun lidí z jednoho nástupiště na druhé.

Pokud někdo tvrdí, že by tramvaj byla pomalejší a měla menší kapacitu, tak se zjevně mýlí. Rovněž pochybuji o tom, že třílanový oběžný systém s kabinami se 25 sedadly se dá pořídit za 1,5 miliardy. Nemělo by se argumentovat cenou levné lanovky a parametry nejdražší. Na ilustračních fotografiích jsou lanovky s kabinkami pro 4 sedící cestující, kabina pro 25 sedících bude mít rozměry podobné článku tramvaje.

Propagátoři lanovky porovnávají cenu TT z Kobylis do Podbaby s cenou lanovky z Bohnic do Podbaby.

Vůbec se nehovoří o systémovém propojení, kdy na levém břehu je naplněna kapacita ve vozovnách, zatímco Kobylisy jsou po výstavbě IV.C nevytížené. Přitom třeba na Suchdol by to bylo z Vokovic i z vozovny Kobylisy stejně daleko, čímž by se mohly optimalizovat nájezdové a zatahovací trasy.

Cena propojení by si zasloužila širší rozbor, nicméně DP nyní dokáže stavět (bohužel ne projednávat, ale to se týká i soukromých investorů a všech staveb v ČR) TT velmi rychle a efektivně. Cena je také silně závislá na ceně mostu, ovšem ten nebude jen pro tramvaj (tzn. porovnání nákladů by na straně lanovky mělo připočíst i lávku přes řeku pro pěší, cyklisty a IZS) a může být architektonicky pojat velkoryse, což navýší jeho cenu a opravdu to nebude kvůli tramvaji, nýbrž výhradně z estetických pohnutek nekterých lidí ve vedení města.

Pokud obyvatelé Bohnic zjistí, že pohon lanovky bude u polikliniky na Mazurské, bude to velký (až neprojednatelný) problém. Průsek ve svahu bude řádově větší zásah do zeleně, než jaký by znamenalo tramvajové propojení. Představa, že lanovka půjde postavit rychle, je zcela lichá. Příprava tramvaje fakticky tři roky stojí (od r. 2016, kdy byla dojednána poloha mostu přes řeku), zřejmě kvůli lanovce. Tramvaj tedy už mohla být v územním plánu. Pokud na dopravní komisi Prahy 8 někdo tvrdil, že lanovka přípravu TT neohrozí, vědomě nemluvil pravdu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 6):
Ondrej.Profant, Jan.Licka, Martin.Stanek, Ondrej.Kalis, Pavel.Franc, Jan.Hrebicek

Jan.Hrebicek
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 76
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 59 poděkování
Dostal poděkování: 108 poděkování

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Jan.Hrebicek » 15 říj 2019, 10:58

Lanovka ve vnitřním městě je atrakce, nikoliv kapacitní dopravní řešení. Naproti tomu tramvajová trať na první pohled zlepšuje síťovost tramvajové dopravy v Praze a prosazování lanovky mi přijde téměř jako něčí naschvál. Považuji za chybu, že dopravní komise P6 a P8 se tím vůbec zabývali jako dopravním řešením, měli to za sebe zamítnout a odkázat na komise kultury. :D

Pokud lanovka bude stavěna z rozpočtu na atrakce, nikoliv z rozpočtu na dopravu a dopravní rozpočet to neovlivní, tak jsem pro lanovku, je to pěkná atrakce. Ale o splnění těchto rozpočtových podmínek velmi pochybuji.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Profant, Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Člen KS Praha
Příspěvky: 984
Registrován: 17 lis 2012, 15:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1026 poděkování
Dostal poděkování: 1475 poděkování

Re: Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 15 říj 2019, 11:48

díky, že jsi sem dal tuto věc projednat. Psal mi Petr Šlegr z PRO ČEDOP. Jeho mail sem přikládám:
Ahoj/Dobrý den,

zaznamenal jsem na Pirátském fóru kritiku lanovky Podbaba - Bohnice,
která ale obsahovala nekolik neplatných tvrzení nebo nesprávných
předpokladů.

Chtěl jsem na fóru reagovat, ale teprve jsem se registroval a ještě
nejsem schválený :-)

Takže: píšu Vám jako spoluzpracovatel studie (za PRO CEDOP), jejíž větší
technickou část zpracovávala francouzská firma Egis Rail.

My PRO CEDOP bojujeme na českém trhu proti monopolu SUDOP a spol. a také
proti ohýbání studií. Mohu prohlásit, že studie nebyla nijak ohýbána.

Čísla jsou jasná:

lanovka 1-1,5 mld. je to včetně rezervy a je to počítáno ze západních cen

tramvaj 4-8 mld, s velkou neznámou a velkými riziky v podobě
mostu/tunelu přes/pod Vltavou a tunelu do Bohnic a tedy velkými riziky
víceprací - pro srovnání 4km tunel na Praze 6 má stát až 13 mld.!!!

jízdní doba lanovky 6 min, tram 10 min

spotřeba energie u lanovky více než poloviční oproti tram

potřeba personálu u lanovky výrazně menší než u tram

často je argumentováno potřebvou 2 přestupů - v případě Bohnic to nemusí
být pravda vždy - část sídliště v docházkové vzdálenosti. Přestup bude
komfortnější než většina současných přestupů mezi metrem a povrchopvou
dopravou. A co prokázal dopravní model - přestup cestující neodrazuje,
je totiž i částečně kompenzován podstatně kratším intervalem lanovky - a
co cestujícího zajímá je celková cestovní doba. Modelování přepravní
prognózy zpracovávalo pracoviště dopravního inženýrství na TSK na
modelu, který je používán i na dalších pražských projektech typu PUMP (P+).

CBA vyšla pro lanovku výrazně pozitivně ERR >> 5 % s využitím metodiky
MD/Evropské komise - ROPID jako zadavatel studie zveřejnil vše včetně
excelových tabulek, každý si může výpočty zkontrolovat., Nezahrnuli jsme
dokonce ani všechny přínosy, abychom byli na konzervativní (bezpečné) straně

vtipné jsou s prominutím kecy, jak by lanovka byla často v odstávce
kvůli větru apod. - systém umožňuje nejen bezpečný ale pohodlný provoz
do rychlosti větru cca 100 km/h, technologie lanovek přišla z hor, kde
je sníh, mráz a velké rozdíly teplot zima - léto

Ke vztahu k možné budoucí tram:

- podle nákladů až 8 mld za tram je velké riziko, že tram ekonomicky
absolutně nevyjde (logicky jedná se především o tangenciální vztah a
velmi složitý terén). Je tedy hloupost lanovku, která se dá postavit
rychle (doba výstavby 1 rok) odkládat "holubem na střeše" za mnoho let -
je potřeba být objektivní a říct, že priority rozvoje tram sítě jsou
především v centru a další tratě

- navíc lanovka lze postavit jako dočasná (viz projekt v Koblenz -
stanice pouze betonový základ, střecha z plátna) jsou to pouze 3 stanice
a několik podpěr, a až někdy přijde čas tramvaje, tak ji snadno
odstranit bez jizvy v krajině po odstraněné lanovce (je to víc bodová
než liniová infrastruktura)

https://www.seilbahn-koblenz.de/facts-and-figures.html

- my (PRO CEDOP) i Egis Rail se věnujeme i tramvajím, tedy nejsme v
žádném střetu zájmu jako "lanovkové firmy" - navíc dražší tram by pro
nás byla více sexy, protože bychom mohli očekávat dražší zakázky na
další přípravu (odměna koreluje s výší nákladů) :-)

Budete-li mít zájem o víc info neváhejte se na mě obrátit.)

Hezký den

Petr Šlegr
Naposledy upravil(a) Viktor.Mahrik dne 15 říj 2019, 12:22, celkem upraveno 1 x.
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy

tel: 602 767 298
E-mail: viktor.mahrik@pirati.cz

Together we stand, divided we fall!

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host