Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od David.Novak »

Ondrej.Kalis píše: 13 říj 2019, 17:10 Tak mi čistě matematicky řekni, jak může být tramvaj rychlejší než autobus, když má o dvě zastávky navíc, ve městě jede stejnou rychlostí jako auta, mimo město jen 80 km/h, autobus jede 90 km/h.
Right-of-way
OFFTOPIC
Samozřejmě, toto je odpověď, která funguje jen v čisté teorii. Souhlasím s tvými argumenty v této debatě. Aby bylo výhodné commutovat z P+R do centra tramvají, nelze jen vystavět jednu trať na periferii. Ta rychlá trať musí pokračovat až do cíle. Pokud je metro výrazně rychlejší, tak cestující logicky zvolí přestup na metro. A přidání dalšího přestupu mezi metro a příměstský autobus pohodlí cestujících nepřidá.
Marně přemýšlím nad nějakým světovým příkladem, který by toto ukázal v praxi. Tedy přidání dalšího článku do cesty z města na periferii, který by měl úspěch u cestujících.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Nikezeus »

Pokud je u tramvaje segregovana trat, tak je zde stale vyhoda plynulosti provozu. V primestkych oblastech Prahy bych si o rychlosti autobusu 80 km/h dovolil pochybovat.
Namalovany vyhradni BUS pruh pro autobus je hezka vec, vymahat od ostatnich ridicu jeho dodrzovani je vec druha.

Obecne pro spojeni s vetsimi primestskymi centry resp. periferiemi je komfortnejsi, ekologictejsi drazni doprava(primestske vlaky pripad. vlakotramvaje(pri stejnem rozchodu tram/vlak koleji), ktere mohou zajizdet az do centra).
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Nikezeus píše: 14 říj 2019, 11:11 Pokud je u tramvaje segregovana trat, tak je zde stale vyhoda plynulosti provozu. V primestkych oblastech Prahy bych si o rychlosti autobusu 80 km/h dovolil pochybovat.
Namalovany vyhradni BUS pruh pro autobus je hezka vec, vymahat od ostatnich ridicu jeho dodrzovani je vec druha.
Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. 8-) Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...

Přínos tramvaje, pokud by jela až do města, tu nikdo nerozporuje. Je rozporován přínos tramvaje ukončené za Prahou v poli, kde nutím tisíce lidí přestupovat, s tím, že většina z nich pak stejně přestoupí na metro, protože tram z Kobylis do centra je pomalá jak šnek a pokud ti nejede bezprostředně k cíli, tak se nevyplatí.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Nikezeus »

Ondrej.Kalis píše: 14 říj 2019, 11:33 Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. 8-) Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...
Jak jsi prisel na to, ze to je hypoteza?

"Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou"
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/buspr ... zpravy_nuc
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Nikezeus píše: 14 říj 2019, 11:41
Ondrej.Kalis píše: 14 říj 2019, 11:33 Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. 8-) Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...
Jak jsi prisel na to, ze to je hypoteza?

"Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou"
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/buspr ... zpravy_nuc
Článek ovšem i přes novinářsky vzletný titulek neříká ani nenaznačuje, že by buspruhy nefungovaly. Ano, mají jisté rezervy, které si ROPID i dle vyjádření Filipa Drápala uvědomuje, a řeší se to častějšími kontrolami policie. Nicméně reálný dopad řidičských excesů je většinou spíš nespravedlnost vůči ostatním, kteří poctivě stojí v koloně a samozřejmě určité zdržení při připojování se, kdy autobus má na rozdíl od IAD na konci buspruhu přednost. Pár pitomců se z dopravního (nikoliv morálního) hlediska přežije, nesmí jich být mnoho. Tramvaj má zase nevýhody třeba při opravách a údržbě trati nebo kvůli náchylnosti na mimořádné události, kdy kvůli nehodě v úseku stojí obousměrně celá trať. V tomto si nevybereš.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Nikezeus »

Nikezeus píše: 08 říj 2019, 15:13 U busu bych videl jeste jeden problem, zijeme v dobe, kdy je pro ne tezke najit ridice, jsou mesta, kde kvuli nedostatku ridicu rusi i linky MHD. Oproti tramvajim, kde autopilot nemusi byt u nas hudbou tak vzdalene budoucnosti, konecne tramvaje v castecne automatickem rezimu testovali I v Praze, zatim spise jako asistencni system pod dohledem ridice, sytem EMA myslim...
Nechci to rikat, ale rikal jsem to :-), clanek z dneska:

"Praze chybí řidiči autobusů. Proškrtá jízdní řád, za volant chce už 19leté"
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... zpravy_rsr
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Nikezeus píše: 23 říj 2019, 17:34
Nikezeus píše: 08 říj 2019, 15:13 U busu bych videl jeste jeden problem, zijeme v dobe, kdy je pro ne tezke najit ridice, jsou mesta, kde kvuli nedostatku ridicu rusi i linky MHD. Oproti tramvajim, kde autopilot nemusi byt u nas hudbou tak vzdalene budoucnosti, konecne tramvaje v castecne automatickem rezimu testovali I v Praze, zatim spise jako asistencni system pod dohledem ridice, sytem EMA myslim...
Nechci to rikat, ale rikal jsem to :-), clanek z dneska:

"Praze chybí řidiči autobusů. Proškrtá jízdní řád, za volant chce už 19leté"
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... zpravy_rsr
To víme dávno, nikdo to nepopíral. :P

Ti 19letí jsou velmi dobré řešení, pokud to dokážou nějak udělat, navrhuju to už hodně dlouho, ideálně (aby to nebylo riskantní) bych dlouhodobě směřoval k tomu, aby byly na dopravních školách specializované obory, kde by člověk byl důkladně připraven a získal by i řidičák na autobus (ale takové systémové řešení by pomohlo nejdřív za několik let. Důležité je, že nejde o pouhé zvýšení počtu řidičů o dva ročníky. Jeden z důvodů, proč chybí mladí řidiči je, že to zkrátka není povolání pro vysokoškoláky, a středoškolák končí školu obvykle v 19 letech, mezitím si najde práci (zejména v dnešní době) a nebude se hrnout do dráhy řidiče.

Sám vidím ve svém okolí, kolik je lidí, kteří se musí 2 roky nějak živit, i když stejně chtějí řídit tramvaj - pro tyhle by navíc byla možnost řídit dva roky autobus a pak přejít na drážní vozidlo.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Hurvajz.jr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 132
Registrován: 07 úno 2012, 10:31
Profese: elektrikář - manager
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Dal poděkování: 367 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Hurvajz.jr »

Řídit autobusy od 19 a drážní vozidla? Uvažuje se o ŘP na zkoušku pro mladé řidiče z důvodu vysoké nehodovosti/nespolehlivosti a tady spekuluje se snížením na 19let no nemám slov.
Jinak se obávám že celé toto vlákno je mimo mísu spočítejte si kolik by to stálo. Pozemky, stavba, vozidla, měnírny, energie atd. To je projekt za miliardy pro několik tisíc možná desítek tisíc lidí. A když vydím jak jde Praze výstavba a plánování pod.staveb tak ať raději nic nestaví.
Nejdřív zajistěte, nepředražování rekonstrukce a výstavby metra, dostavbu malého okruhu a až vám to půjde můžete rozjet nový projekt.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Hurvajz.jr píše: 17 úno 2020, 23:57 Řídit autobusy od 19 a drážní vozidla? Uvažuje se o ŘP na zkoušku pro mladé řidiče z důvodu vysoké nehodovosti/nespolehlivosti a tady spekuluje se snížením na 19let no nemám slov.
Asi sis nepřečetl důkladně celé sdělení, pak bys pochopil, že to rozhodně není nelogické ani nebezpečné. Věk pro řízení drážních vozidel nikdo snižovat nenavrhuje, naopak jsem psal něco o tom, že právě řidičák na autobus pomůže překlenout hluché období těm, kteří chtějí řídit tramvaje.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Marian_Kechlibar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 110
Registrován: 29 led 2019, 09:39
Profese: Bloger, komentátor, jednomužné komando
Bydliště: Červená skála 331, Husinec-Řež
Dal poděkování: 34 poděkování
Dostal poděkování: 105 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Marian_Kechlibar »

Sadu aktuálních PDF s detailnějšími informacemi k návrhu najdete na stránkách obce Zdiby: https://www.obeczdiby.cz/tramvaj-tt-kobylisy-zdiby/
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“