Right-of-wayOndrej.Kalis píše: ↑13 říj 2019, 17:10 Tak mi čistě matematicky řekni, jak může být tramvaj rychlejší než autobus, když má o dvě zastávky navíc, ve městě jede stejnou rychlostí jako auta, mimo město jen 80 km/h, autobus jede 90 km/h.
Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 654
- Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
- Profese: Analytik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 448 poděkování
- Dostal poděkování: 1027 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
- Ondrej.Kalis
Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Namalovany vyhradni BUS pruh pro autobus je hezka vec, vymahat od ostatnich ridicu jeho dodrzovani je vec druha.
Obecne pro spojeni s vetsimi primestskymi centry resp. periferiemi je komfortnejsi, ekologictejsi drazni doprava(primestske vlaky pripad. vlakotramvaje(pri stejnem rozchodu tram/vlak koleji), ktere mohou zajizdet az do centra).
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...Nikezeus píše: ↑14 říj 2019, 11:11 Pokud je u tramvaje segregovana trat, tak je zde stale vyhoda plynulosti provozu. V primestkych oblastech Prahy bych si o rychlosti autobusu 80 km/h dovolil pochybovat.
Namalovany vyhradni BUS pruh pro autobus je hezka vec, vymahat od ostatnich ridicu jeho dodrzovani je vec druha.
Přínos tramvaje, pokud by jela až do města, tu nikdo nerozporuje. Je rozporován přínos tramvaje ukončené za Prahou v poli, kde nutím tisíce lidí přestupovat, s tím, že většina z nich pak stejně přestoupí na metro, protože tram z Kobylis do centra je pomalá jak šnek a pokud ti nejede bezprostředně k cíli, tak se nevyplatí.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Jak jsi prisel na to, ze to je hypoteza?Ondrej.Kalis píše: ↑14 říj 2019, 11:33 Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...
"Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou"
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/buspr ... zpravy_nuc
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Článek ovšem i přes novinářsky vzletný titulek neříká ani nenaznačuje, že by buspruhy nefungovaly. Ano, mají jisté rezervy, které si ROPID i dle vyjádření Filipa Drápala uvědomuje, a řeší se to častějšími kontrolami policie. Nicméně reálný dopad řidičských excesů je většinou spíš nespravedlnost vůči ostatním, kteří poctivě stojí v koloně a samozřejmě určité zdržení při připojování se, kdy autobus má na rozdíl od IAD na konci buspruhu přednost. Pár pitomců se z dopravního (nikoliv morálního) hlediska přežije, nesmí jich být mnoho. Tramvaj má zase nevýhody třeba při opravách a údržbě trati nebo kvůli náchylnosti na mimořádné události, kdy kvůli nehodě v úseku stojí obousměrně celá trať. V tomto si nevybereš.Nikezeus píše: ↑14 říj 2019, 11:41Jak jsi prisel na to, ze to je hypoteza?Ondrej.Kalis píše: ↑14 říj 2019, 11:33 Ano, v Praze máme mnoho případů buspruhů zahlcených osobními auty. Dej konkrétní příklad, ne hypotézu, že to nefunguje. A kdyby, stačí občasná kontrola policie a hned se situace zlepší, na tyhle případy funguje prevence velmi dobře...
"Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou"
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/buspr ... zpravy_nuc
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 622
- Registrován: 23 bře 2017, 10:12
- Profese: Logistika
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 520 poděkování
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Nechci to rikat, ale rikal jsem to , clanek z dneska:Nikezeus píše: ↑08 říj 2019, 15:13 U busu bych videl jeste jeden problem, zijeme v dobe, kdy je pro ne tezke najit ridice, jsou mesta, kde kvuli nedostatku ridicu rusi i linky MHD. Oproti tramvajim, kde autopilot nemusi byt u nas hudbou tak vzdalene budoucnosti, konecne tramvaje v castecne automatickem rezimu testovali I v Praze, zatim spise jako asistencni system pod dohledem ridice, sytem EMA myslim...
"Praze chybí řidiči autobusů. Proškrtá jízdní řád, za volant chce už 19leté"
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... zpravy_rsr
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
To víme dávno, nikdo to nepopíral.Nikezeus píše: ↑23 říj 2019, 17:34Nechci to rikat, ale rikal jsem to , clanek z dneska:Nikezeus píše: ↑08 říj 2019, 15:13 U busu bych videl jeste jeden problem, zijeme v dobe, kdy je pro ne tezke najit ridice, jsou mesta, kde kvuli nedostatku ridicu rusi i linky MHD. Oproti tramvajim, kde autopilot nemusi byt u nas hudbou tak vzdalene budoucnosti, konecne tramvaje v castecne automatickem rezimu testovali I v Praze, zatim spise jako asistencni system pod dohledem ridice, sytem EMA myslim...
"Praze chybí řidiči autobusů. Proškrtá jízdní řád, za volant chce už 19leté"
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... zpravy_rsr
Ti 19letí jsou velmi dobré řešení, pokud to dokážou nějak udělat, navrhuju to už hodně dlouho, ideálně (aby to nebylo riskantní) bych dlouhodobě směřoval k tomu, aby byly na dopravních školách specializované obory, kde by člověk byl důkladně připraven a získal by i řidičák na autobus (ale takové systémové řešení by pomohlo nejdřív za několik let. Důležité je, že nejde o pouhé zvýšení počtu řidičů o dva ročníky. Jeden z důvodů, proč chybí mladí řidiči je, že to zkrátka není povolání pro vysokoškoláky, a středoškolák končí školu obvykle v 19 letech, mezitím si najde práci (zejména v dnešní době) a nebude se hrnout do dráhy řidiče.
Sám vidím ve svém okolí, kolik je lidí, kteří se musí 2 roky nějak živit, i když stejně chtějí řídit tramvaj - pro tyhle by navíc byla možnost řídit dva roky autobus a pak přejít na drážní vozidlo.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 132
- Registrován: 07 úno 2012, 10:31
- Profese: elektrikář - manager
- Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
- Dal poděkování: 367 poděkování
- Dostal poděkování: 88 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Jinak se obávám že celé toto vlákno je mimo mísu spočítejte si kolik by to stálo. Pozemky, stavba, vozidla, měnírny, energie atd. To je projekt za miliardy pro několik tisíc možná desítek tisíc lidí. A když vydím jak jde Praze výstavba a plánování pod.staveb tak ať raději nic nestaví.
Nejdřív zajistěte, nepředražování rekonstrukce a výstavby metra, dostavbu malého okruhu a až vám to půjde můžete rozjet nový projekt.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec
Asi sis nepřečetl důkladně celé sdělení, pak bys pochopil, že to rozhodně není nelogické ani nebezpečné. Věk pro řízení drážních vozidel nikdo snižovat nenavrhuje, naopak jsem psal něco o tom, že právě řidičák na autobus pomůže překlenout hluché období těm, kteří chtějí řídit tramvaje.Hurvajz.jr píše: ↑17 úno 2020, 23:57 Řídit autobusy od 19 a drážní vozidla? Uvažuje se o ŘP na zkoušku pro mladé řidiče z důvodu vysoké nehodovosti/nespolehlivosti a tady spekuluje se snížením na 19let no nemám slov.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 110
- Registrován: 29 led 2019, 09:39
- Profese: Bloger, komentátor, jednomužné komando
- Bydliště: Červená skála 331, Husinec-Řež
- Dal poděkování: 34 poděkování
- Dostal poděkování: 105 poděkování
- Kontaktovat uživatele: