Libeňák

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Michal.Stepan »

ondrej.kalis píše: 25 dub 2018, 11:41
Michal.Stepan píše: 25 dub 2018, 10:33 Nejvyšší rychlost závisí na rychlosti vozidel, svršek má dostatečnou rezervu.
V tom případě mi prosím vysvětli, z čeho konkrétně vychází Tvůj předpoklad úspory 2 min (mimochodem tramvaj v minuslosti zvládla za 2 min bez problémů úsek Libeňský most - Maniny, což je více než délka mostu, dnes tam jsou problémy plynoucí ze stavebního stavu - ten odstraní každá rekonstrukce). Sám říkáš, že přímý vliv svršku zde nebude, v obou případech je tram schopna jet 50 km/h. Vyšší rychlost by byla možná jen v případě, že by opravdu jednalo o dva oddělené mosty, jinak nemůže jet tramvaj rychleji než souběžně jedoucí auta.

Mimochodem, pokud bych tupě spočítal rozdíl jízdní doby na kilometrovém úseku rychlostí 50 km/h a 80 km/h (za předpokladu konstantní rychlosti), vyjde mi úspora pouhých 0,45 min.
Dnes to jezdí asi 5 min, záleží, jestli bude čekat jedna tramvaj na druhou. Je pravda, že jízdu zrychlí každá rekonstrukce, ale každá trochu jinak. Pokud bude umožněn vjezd aut na koleje, tak můžeme donekonečna diskutovat jaká bude rychlost průjezdu, protože každá tramvaj pojede jinak rychle, podle toho, jestli se jí tam připlete auto, nebo ne. Pokud bys to potřeboval vědět přesně, dala by se změřit rychlost na OKS S49 na Evropské a porovnat jí s průměrem mostů, kde jezdí na jedné vozovce tramvaje i auta. Spíš než 50 až 80 bych uvažoval 20 až 60, to jsou reélné hodnoty tramvajové dopravy. Na OKS 49 by se dalo jezdít 80 i více, ale musela by na to být konstruovaná i tramvaj (je to hlavně otázka brzdné dráhy).

Ono to nelze přesně porovnat, protože není porovnat co. TSK připravila zajíce v pytli, vůbec není jasné, v čem varianty spočívají. Komunikace "Libeňský most" není jedním mostem, ale komunikací, na které je 6 mostů ze dvou období, mosty jsou 4 různých konstrukčních provedení a každá z těchto 4 skupin ma jíné problémy. Není jasné, zda chce TSK zbořit vše a nahradit to jedním kilometrovým mostem, nebo co vlastně chce. TSK by měla vyhotovit variantní studii, ze které by byl jasný rozah bourání u jednotlivých variant, parametry tramvajové tratě,existence cyklostezky, předpokládáné náklady a vzhled.Pak můžeme srovnávat i přesnější doby průjezdu. Je zřejmé, že kdyby se nebouralo nic, tak by to bylo neslučitelné s tramvajovou dopravou a provoz tramvají by se musel časem zastavit. Kdyby se zbořilo vše a udělal se tam nový most přes kilometr dlouhý, vznikla by nákladná megalomanská stavba. To optimum je asi někde mezi, neco zbourat a něco nechat. Myslím, že ty extrémy nikdo nechce, mělo by se konečně začít hledat to optimum.12 let uběhlo a nic. Tramvajová trať se blíží k havarijnímu stavu.
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Michal.Stepan »

Michal.Novak píše: 24 dub 2018, 01:36 Za Piráty z Prahy 8: Jsme JEDNOZNAČNĚ za opravu mostu dle projektu resp. doporučení Kloknerova ústavu. Říkali jsme to již mnohokrát. Už proto že na projektech novostavby se snáze "prolije" spoustu "korupčního betonu".
Posudky Kloknerova ústavu nejsou ani projektem, ani doporučením. Kloknerův ústav provedl zejména diagnostiku a zjistil, že z původních dvou obloukových mostů lze zachovat dvanáct obloukových nosných segmentů, dvanáct poprsních zdí a osm pilířů (jedná se tedy o fragmenty původní konstrukce), pokud to prokáže další diagnostika provedená po odstranění nadnásypu. Výše uvedené konstrukce jsou z roku 1928, beton vykazuje vlastnosti v té době obvyklé, tedy nestejnoměrnou hustotu a pevnost. Je dále degradován dlouhodobým zatékáním. Nesplňuje normové hodnoty pro mrazuvzdornost. Je dosti možné, že další podrobné diagnostika neumožní zachování všech výše uvedených součástí, nebo je bude nutné nákladně injektovat nebo jinak zpevňovat. Bude to drahé a s nejistým výsledkem, každý odborník, který pod to dá svoje kulaté razítko, bude velmi opatrný. Autorizovaný inženýr totiž na rozdíl třeba od soudce nese za svoje rozhodnutí plnou odpovědnost, ne každý má takoví štěstí, jako kolegové ve Studénce. Ono stačí podmíněný trest a ztráta toho razítka a člověk může být vyřízený. Znám takové případy. Myslím, že kolega Kolísko je velmi odvážný a balancuje na samé hranici možného. Kdo to razítko nemá, tak se nebojí a napíše o tom cokoliv. To je logické. Zachované fragmenty původní konstrukce lze podle původního projektu doplnit novými konstrukcemi (dalších 12 nosných segmentů, nadnásypy, mostovky, izolace, vozovky, schodiště) a vytvořit tak repliku mostů. Repliku mostů lze provést i bez zachování fragmentů původní konstrukce, nebo se zachováním jenom některých (třeba 2 unikátních nosných segmentů).

Diagnostické zprávy Kloknerova ústavu nijak neřeší osud dalších 4 mostů v soumostí.

Replika mostů, ať už s použitím fragmetů původní konstrukce, nebo bez nich, bude výrazně těžší, než by byl nový lehký trámovy most (jako u Hlávkova mostu). Je docela pravděpodobné, že při replice se prolije mnohem více korupčního betonu, než u lehkého trámového mostu. Replika mostů opravdu nemá jiný význam, než zachování historické hodnoty, ve všech ostatních parametrech vychází moderní lehká tramová konstruce mnohem lépe. U nové konstrukce lze především snáze sestavit položkový rozpočet a podle něj provézt výběrové řízení a kontrolovat náklady stavby. Je trochu zarážeřející, že levné, rychlé a transparentní provedení stavby prakticky nikdo nepožaduje. TSK se zjevně chystá zopakovat pro velký úspěch systém řízení použitý u Trojského mostu, kde výsledná cena dosáhla trojnásobku nejlevněší varianty.
Uživatelský avatar
David.Witosz
Republikový výbor
Příspěvky: 339
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 359 poděkování
Dostal poděkování: 858 poděkování

Re: Libeňák

Příspěvek od David.Witosz »

Michal.Stepan píše: 02 kvě 2018, 14:49 Autorizovaný inženýr totiž na rozdíl třeba od soudce nese za svoje rozhodnutí plnou odpovědnost, ne každý má takoví štěstí, jako kolegové ve Studénce.
Protože průběžně sleduji tuto diskusi a líbí se mi jak ji vedete, aneb má úroveň, nevstupuji do ní. Ale nyní musím, sic ano, je to trochu mimo téma, ale rád bych abys tuto větu Michale upřesnil. Mohl by si ji totiž některý čtenář špatně vyložit - špatně vysvětlit np tak že 8 mrtvých lidí je něčí "štěstí".
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Witosz za příspěvky (celkem 2):
Jaroslav.Nemec, Michal.Stepan
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Michal.Stepan »

Rozsudek ve Studence se zcela vymyká judikatuře, většinou bývají stavbyvedoucí odsouzeni i za úrazy, kteří si lidé zavinili sami. Omlouvám se za neobratnou formulaci, hledám slova, jak popsat situaci, když je někdo osvobozen, zatím co jiný jde za menší pochybení do vězení? Porotekce? Korupce? Špatný soudce?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
David.Witosz, Karel666
Uživatelský avatar
zbynekholub
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 28
Registrován: 12 led 2018, 10:47
Profese: projektový manažer
Bydliště: Biskupcova 1865/83, Praha 3
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 11 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od zbynekholub »

https://auto.idnes.cz/libensky-most-lib ... tomoto_fdv


Podle České komory autorizovaných inženýrů a techniků je neopravitelný.
Tito uživatelé poděkovali autorovi zbynekholub za příspěvek:
Rostislav.Reha
Uživatelský avatar
Jaroslav.Nemec
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 1894
Registrován: 24 dub 2009, 08:47
Profese: výtvarník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 3120 poděkování
Dostal poděkování: 2192 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Jaroslav.Nemec »

zbynekholub píše: 16 kvě 2018, 17:08 https://auto.idnes.cz/libensky-most-lib ... tomoto_fdv
Podle České komory autorizovaných inženýrů a techniků je neopravitelný.
Jde o lidi, kteří dlouhodobě prosazují demolici.
Demolínek "prosazuje zbourání mostu s odkazem na experty ze své technické rady. Jenže se obklopil pouze těmi, kdo zbourání už dlouhodobě podporují."
"Ministr kultury Ilja Šmíd na popud své rozkladové komise zvažuje, že zruší rozhodnutí o neprohlášení mostu kulturní památkou."
viz https://domaci.ihned.cz/c1-66139080-lib ... tr-kultury

K tématu:
Demolínek & Ministerstvo kultury... "Loni v prosinci v mé kanceláři pan Dolínek seděl, byl to můj úplně první kontakt s problematikou mostu. Byl u toho můj náměstek pro památky Vlastislav Ouroda. Dolínek před námi prohlásil, že chce jen to, abychom hodně rychle udělali rozhodnutí, ať už bude jakékoliv, tedy abychom prohlásili či neprohlásili Libeňský most kulturní památkou. A řekl, že slibuje - a to cituji téměř doslova -, že Praha bude ten most opravovat jako památku, i když to památka nebude. Toto řekl v prosinci pan Dolínek u mě v kanceláři ministra kultury za přítomnosti náměstka pro památky."
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/dolin ... 1526551962

Jindřich Šídlo: BÉMŮV MOST, 16. 8. 2009, https://www.respekt.cz/tydenik/2009/34/bemuv-most
"Osmdesát let starý most, mimochodem nejdelší v Praze, je vážně v hrozném stavu: kdyby po něm projela jednička o něco rychleji, zřejmě se zřítí. Takže když už se povedlo nechat ho tak pěkně zchátrat, je potřeba to teď vzít z gruntu: z mostu má zůstat nejspíš jen název a celý se pak postaví pěkně znovu. To má svou logiku, protože jinak by to bylo zbytečně levné. No, a když už se bude betonovat, je prý potřeba rozšířit současný jeden jízdní pruh na dva – a ubrat kus chodníku, po němž teď vede cyklistická stezka. Já tedy vážně nejsem dopravní expert, ale viděl někdo z vás někdy na Libeňském mostě zácpu? (Snad kromě povodní v roce 2002.) "
předseda zastupitelského klubu Piráti Praha 2 / výtvarník, kurátor architektonických výstav
https://praha2.pirati.cz/lide/jaroslav-nemec/ / http://jarnemec.cz
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Michal.Stepan »

Opravu Libeňského mostu projedná výbor pro dopravu 8.9.2020.
L1.pdf
(10.46 MiB) Staženo 50 x
L 2.pdf
(11.96 MiB) Staženo 43 x
L3.pdf
(13.41 MiB) Staženo 51 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Viktor.Mahrik
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Libeňák

Příspěvek od Michal.Stepan »

Na včerejším zasedání výboru byl materiál projednán. Dokumenace bude dopracována na základě připomínek, včetně rozpočtové dokumentace. Zatím ředitel TSK hovoří o částce kolem 2 miliard korun.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“