Dnes to jezdí asi 5 min, záleží, jestli bude čekat jedna tramvaj na druhou. Je pravda, že jízdu zrychlí každá rekonstrukce, ale každá trochu jinak. Pokud bude umožněn vjezd aut na koleje, tak můžeme donekonečna diskutovat jaká bude rychlost průjezdu, protože každá tramvaj pojede jinak rychle, podle toho, jestli se jí tam připlete auto, nebo ne. Pokud bys to potřeboval vědět přesně, dala by se změřit rychlost na OKS S49 na Evropské a porovnat jí s průměrem mostů, kde jezdí na jedné vozovce tramvaje i auta. Spíš než 50 až 80 bych uvažoval 20 až 60, to jsou reélné hodnoty tramvajové dopravy. Na OKS 49 by se dalo jezdít 80 i více, ale musela by na to být konstruovaná i tramvaj (je to hlavně otázka brzdné dráhy).ondrej.kalis píše: ↑25 dub 2018, 11:41V tom případě mi prosím vysvětli, z čeho konkrétně vychází Tvůj předpoklad úspory 2 min (mimochodem tramvaj v minuslosti zvládla za 2 min bez problémů úsek Libeňský most - Maniny, což je více než délka mostu, dnes tam jsou problémy plynoucí ze stavebního stavu - ten odstraní každá rekonstrukce). Sám říkáš, že přímý vliv svršku zde nebude, v obou případech je tram schopna jet 50 km/h. Vyšší rychlost by byla možná jen v případě, že by opravdu jednalo o dva oddělené mosty, jinak nemůže jet tramvaj rychleji než souběžně jedoucí auta.Michal.Stepan píše: ↑25 dub 2018, 10:33 Nejvyšší rychlost závisí na rychlosti vozidel, svršek má dostatečnou rezervu.
Mimochodem, pokud bych tupě spočítal rozdíl jízdní doby na kilometrovém úseku rychlostí 50 km/h a 80 km/h (za předpokladu konstantní rychlosti), vyjde mi úspora pouhých 0,45 min.
Ono to nelze přesně porovnat, protože není porovnat co. TSK připravila zajíce v pytli, vůbec není jasné, v čem varianty spočívají. Komunikace "Libeňský most" není jedním mostem, ale komunikací, na které je 6 mostů ze dvou období, mosty jsou 4 různých konstrukčních provedení a každá z těchto 4 skupin ma jíné problémy. Není jasné, zda chce TSK zbořit vše a nahradit to jedním kilometrovým mostem, nebo co vlastně chce. TSK by měla vyhotovit variantní studii, ze které by byl jasný rozah bourání u jednotlivých variant, parametry tramvajové tratě,existence cyklostezky, předpokládáné náklady a vzhled.Pak můžeme srovnávat i přesnější doby průjezdu. Je zřejmé, že kdyby se nebouralo nic, tak by to bylo neslučitelné s tramvajovou dopravou a provoz tramvají by se musel časem zastavit. Kdyby se zbořilo vše a udělal se tam nový most přes kilometr dlouhý, vznikla by nákladná megalomanská stavba. To optimum je asi někde mezi, neco zbourat a něco nechat. Myslím, že ty extrémy nikdo nechce, mělo by se konečně začít hledat to optimum.12 let uběhlo a nic. Tramvajová trať se blíží k havarijnímu stavu.