Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 201

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

David.Witosz píše:Jako moderátor sekce Doprava dávám panu Kališovi tímto napomenutí.
Odůvodnění:
ondrej.kalis píše: Navíc budeme kandidovat také v městských částech.
...a díky tomu by si u nás každý občan mohl najít aspoň jedno to svoje téma, které ho zajímá. ;)
Pane Kališ co myslíte tím "budeme" a tím "u nás"? Jestli mám správné informace tak nejste členem strany a co vím dokonce ani registrovaným příznivcem. Tak prosím Vás přestaňte se tady oslovovat v množném čísle. Toto fórum čtou i lidé zvenčí, novináři atd. a Vy tyto osoby přivádíte v omyl tím, že se vyjadřujete jako člen strany. Vám pořád nedochází, že my nejsme žádná partička hej počkej, tak to prosím berte na zřetel a podle toho se zde vyjadřujte.

Tímto končím tento offtopic, jakákoli reakce na něj pouze do SZ.
Tak to se omlouvám, Davide, domníval jsem se, že když jsem si podal písemnou přihlášku k členství a jsem registrovaný na fóru, že jsem registrovaným příznivcem, pokud je to nutné, vyplním příležitostně konkrétní přihlášku, s tím nemám žádný problém, otázka je, zda z toho fakticky vlastně něco vyplývá. Nicméně u svého už. jména vpravo mám jasně uvedené, že nejsem členem Pirátů, takže bych neměl nikoho uvádět v omyl.

Pokud jde o citovaný úryvek, zde musím Tvému názoru oponovat. Aktuálně plánuji, že bych kandidoval na Praze 9 na nějakém nižším místě kandidátky, pokud se tedy nenajde dostatek lepších kandidátů než jsem já, tudíž slova budeme resp. u nás, byla myšlena vážně s ohledem na tuto realitu, členové Pirátů na Praze 9 mě v tom v tuto chvíli podporují. Navíc se chystám podílet na přípravě programu v rámci Prahy a předpokládám, že k tomu mám podporu příslušných lidí z Prahy.

Pokud s tím máš konkrétní zásadní problém, tak si myslím, že už by bylo nutné, abys ho řešil asi skrze vedení a oficiální stanovisko, zda a proč tomu tak je. Prozatím to beru jako tvůj osobní názor. Jsi sice garant dopravy, ale myslím, že Pirátská strana není založena na absolutismu a že nejsi pánbůh.

OFFTOPICVzhledem k tomu, že dosud ses vyhýbal soukromé komunikaci se mnou a vše jsi řešil veřejně, domnívám se, že by ses toho měl již držet, můžeme se s tím případně vrátit do tématu ohledně mé přihlášky. Nicméně předem říkám, že nemám chuť nadále reagovat na osobní invektivy. Řekl jsem Ti věci, které Tě naštvaly, podle mě sis je vzal zbytečně osobně, protože osobně myšleny nebyly, ale myslím si, že už bychom to mohli nechat být a jít dál.

Na druhou stranu je fakt, že bych byl docela rád, kdybys mně klidně soukromou zprávou vysvětlil, co proti mě ve skutečnosti máš, protože tuto míru averze mi opravdu hlava nebere...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
David.Witosz

Uživatelský avatar
Tobias.Esner
Administrativní odbor
Příspěvky: 7811
Registrován: 22 čer 2013, 12:03
Profese: člen Oblastní výkonné rady ČČK Praha 7
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 5022 poděkování
Dostal poděkování: 3755 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 201

Příspěvek od Tobias.Esner »

David.Witosz píše:Jako moderátor sekce Doprava dávám panu Kališovi tímto napomenutí.
Odůvodnění:
ondrej.kalis píše: Navíc budeme kandidovat také v městských částech.
...a díky tomu by si u nás každý občan mohl najít aspoň jedno to svoje téma, které ho zajímá. ;)
Pane Kališ co myslíte tím "budeme" a tím "u nás"? Jestli mám správné informace tak nejste členem strany a co vím dokonce ani registrovaným příznivcem. Tak prosím Vás přestaňte se tady oslovovat v množném čísle. Toto fórum čtou i lidé zvenčí, novináři atd. a Vy tyto osoby přivádíte v omyl tím, že se vyjadřujete jako člen strany. Vám pořád nedochází, že my nejsme žádná partička hej počkej, tak to prosím berte na zřetel a podle toho se zde vyjadřujte.

Tímto končím tento offtopic, jakákoli reakce na něj pouze do SZ.
Oznámení moderátora:
Byl bych velmi rád, aby se napomenutí udělovala na základě porušení pravdiel fora, ne na základě osobních empatií, nebo nedejbože pokusu o censorství
tuto záležitost předávám vedoucímu AO, aby rozhodl, za mne je toto zcela zcestné napomenutí.
a mimoto, napomínaný je RegP.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tobias.Esner za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kallasch, Ondrej.Kalis, Jitka.Nazarska
778 7O2 713,
___
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. Jan Werich

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ahoj, fórum je extrémně nevhodný nástroj na vytváření programu
Některé programové body se tu diskutují už několik let (parkování, tramvaje na Václaváku,cena jízného) a bylo by škoda někde jinde opakovat to samé. Některé body jsme tu nově otevřeli (Libeňák, tangenciální tramvajové tratě, sezení v tramvajích). je tu dost místa si vše vysvětlit. Finalizace programu bude muset proběhnout jinak, ale základní materiál díky fóru máme. Diskusi o dopravě jako volebním tématu tady odstartoval Adam Zábranský 30.9.2014, za jeho příspěvěk jsem mu udělil poděkování.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
David.Witosz, Jan.Hora

Uživatelský avatar
Karel.Kovarik
Člen KS Praha
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2017, 00:20
Profese: ekonom, právník
Bydliště: PRAHA 1 - Nové Město
Dal poděkování: 37 poděkování
Dostal poděkování: 16 poděkování

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Příspěvek od Karel.Kovarik »

Nechám stranou odbornost politiků, ale nemůžu souhlasit s názorem, že předat dopravní agendu výhradně do rukou dopravních inženýrů vše vyřeší. Jde o multidisciplinární obor. Dopravní inženýři jsou poslední, realizační článek. Musí předcházet vstup urbanistů, sociologů, investorů, …
Když někdo chce postavit (nebo přestavět) dům, také si nepozve projektanta se slovy: „Něco mi tady naprojektujte“. Zadavatel musí stanovit rozpočet, říct, jestli jen přízemní stavba nebo na patro, počet místností, koupelen a kuchyní, …
To už nemluvím o tom, když jde o projekt v řádu stamilionů nebo miliard a jde o vícezdrojové financování. Dopravní inženýr nezpracovává prospekt pro investory, ale připravuje technickou část.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal.Stepan »

Michal.Stepan píše:
13 úno 2018, 20:21
V naší zemi je 30 tisíc stavebních inženýrů, mezi kterými se najde spousta vynikajících mostařů a dalších specialistů, které bouhužel vedení města nepustí ke slovu. Jaká ke cesta ke zlepšení? Je potřeba, aby se ke slovu dostali odborníci, kteří spočítají, kolik je potřeba do Prahy pustit aut, kolik je potřeba míst k parkovaní, jak zjepšit propustnost tramvajové sítě. Politici by v tom měli pomáhat a kontrolovat, ne odborníky suplovat.
Nesouhlasit s angažováním odborníků je naprosto legitimní požadavek. Ale pak se musíme smířit s tím, že nám občas spadne nějaký most a na Žižkově bude dopravní situace taková, jako je v posledních dnech.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

KAKO píše:
12 bře 2018, 18:37
Nechám stranou odbornost politiků, ale nemůžu souhlasit s názorem, že předat dopravní agendu výhradně do rukou dopravních inženýrů vše vyřeší. Jde o multidisciplinární obor. Dopravní inženýři jsou poslední, realizační článek. Musí předcházet vstup urbanistů, sociologů, investorů, …
Když někdo chce postavit (nebo přestavět) dům, také si nepozve projektanta se slovy: „Něco mi tady naprojektujte“. Zadavatel musí stanovit rozpočet, říct, jestli jen přízemní stavba nebo na patro, počet místností, koupelen a kuchyní, …
To už nemluvím o tom, když jde o projekt v řádu stamilionů nebo miliard a jde o vícezdrojové financování. Dopravní inženýr nezpracovává prospekt pro investory, ale připravuje technickou část.
Naprosto souhlasím, že doprava ani zdaleka není jen technický obor, přesněji řečeno, on to vlastně není vůbec technický obor, pouze s tou technikou a stavařinou úzce souvisí. Na druhou stranu, ať už jde o jakoukoliv problematiku, měli by se jí podle mě věnovat zejména odborníci. Osobně budu souhlasit i s tím, že dopravní vzdělávání má velmi zásadní rezervy právě z toho humanitního hlediska, protože se doprava vyučuje prakticky výhradně na technických školách; osobně bych byl rád, kdyby se toto změnilo, a doprava byla vyučována skutečně jako multidisciplinární obor, kterým je. Souhlasím i s tím, že by určitě neměla být dopravákovi či jinému odborníkovi ponechána zcela volná ruka a ani mu ponechávána není už proto, že prostředky zpravidla schvaluje někdo jiný než on.

Na druhou stranu narážíte na to, že by dopravní inženýr, lépe řečeno nějaký kvalifikovaný dopravák, neměl zpracovávat projekt jako celek, ale pouze technické řešení. Jenže to by znamenalo, že místo dopraváka v tu chvíli stačí pouze stavař, příp. strojař, atd. Dopravák se musí zapojit naopak daleko před tím, než bude zpracovávána samotná technická část, kterou pak může víceméně předat tomu stavaři. Dopravák neurčuje konkrétní technické řešení, ale jeho prací je právě to, jak daný projekt bude fungovat z dopravního hlediska, a to se zohledněním jak přísně exaktních, tak sociologických, psychologických a dalších faktorů.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Příspěvek od Michal.Stepan »

Doprava se vyučuje na VŠE a i když se to nezdá, tak dokonce i na architektuře. Řízení dopravy vyžaduje celý tým odborníků, je potřeba, aby odborníci fungovali a ne hledat slovíčka, jak je pojmenovat. Všichni víme, že práce v Ropidu, v DPP a IPR vyžaduje různé specialisty, hlavně je potřeba, aby pracovali pod veřejnou kontrolou, aby mezi sebou komunikovali, aby dokázali přiznat svoje chyby, protože i odborník se někdy splete (nebo je nucen se splést). Pražská doprava hlavně potřebuje, aby ji přestali řídit odborníci na pohřebnictví.
Naposledy upravil(a) Michal.Stepan dne 04 dub 2018, 20:52, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jan.Hora

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava-koncept prog. bodu pro komunální volby Praha 2018

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše:
04 dub 2018, 15:42
Doprava se vyučuje na VŠE a i když se to nezdá, ta dokonce i na architektuře. Řízení dopravy vyžaduje celý tým odborníků, je potřeba, aby odborníci fungovali a ne hledat slovíčka, jak je pojmenovat. Všichni víme, že práce v Ropidu, v DPP a IPR vyžaduje různé specialisty, hlavně je potřeba, aby pracovali pod veřejnou kontrolou, aby mezi sebou komunikovali, aby dokázali přiznat svoje chyby, protože i odborník se někdy splete (nebo je nucen se splést). Pražská doprava hlavně potřebuje, aby ji přestali řídit odborníci na pohřebnictví.
Je fajn, že nějaký dopravní předmět je třeba i na VŠE a na jiných školách, kamarád dokonce dělal na VŠE diplomku na dopravní téma, takže jasně, že se tam s dopravou můžeš potkat, na takové ČZU je dokonce celý dopravní obor. Podle mě je právě výuka dopravy jako všeobecného přehledu hodně zásadní, z určitého pohledu zásadnější než samotné dopravní obory. Protože teprve když má ve společnosti dost lidí přehled o tom, jak daný obor funguje, jaké tam jsou souvislosti, principy, zákonitosti, tak je možné, aby vznikala nějaká smysluplná veřejná diskuse, ze které pak vychází právě i ta veřejná kontrola. Není-li takové povědomí ve společnosti, projde vládnoucím prakticky cokoliv - a že je na tom Praha ještě dobře. Zkus si v Pardubickém kraji prosadit úplnou dopravní blbost a uvidíš, co ti lidi nejen skousnou, ale ještě to vezmou jako naprosto normální věc (nebo se podívej, co tam v dopravě skutečně prošlo :) ).

Takže jo, i bych souhlasil, ale řeč byla myslím o tom, jestli dopravák má přijít k projektu v té či oné fázi a co to vlastně doprava jako obor je. A odpověď na tuto otázku podle mě je, že doprava není technický obor, a dopravák musí být součástí týmu zejména v počátečních fázích, kdy se určuje kudy nová dopravní stavba povede, kde budou zastávky/křižovatky, jaká bude kapacita, napojení na ostatní/dosavadní infrastrukturu atd. A pak má samozřejmě dopravák zásadní roli ve fázi provozu a jeho přípravy, pokud se jedná o veřejnou dopravu, nicméně na špatně postavené infrastruktuře už se dopravními opatřeními moc nezachrání.

Typickým příkladem z dopravního hlediska špatně navržené infrastruktury je třeba metro C na Letňany. V případě, že by byl při přípravě tohoto projektu jakýkoliv dopravák a byl by vyslyšen, pravděpodobně by nic takového nevzniklo. Přitom z technického hlediska je tento úsek metra v pohodě funkční. ;)

A prosím o vysvětlení těch odborníků na pohřebnictví, protože v současnosti dopravu v Praze řídí především ROPID, a netroufal bych si takto mluvit o Tomčíkovi nebo Šubrtovi. Myslím, že problém není v tom, že by nebyli odborníci na svých místech, ale spíš v tom, že jim politické vedení často nenaslouchá...

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 208
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 439 poděkování
Dostal poděkování: 259 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Doprava a ROPID

Příspěvek od Michal.Stepan »

Něco o těch odbornících na pohřebnictví: https://michalstepan.blog.idnes.cz/b ... 637071 ROPID pracuje velmi dobře, ale to je dílo především Procházky, který ho do toho stavu dostal. Martin Šubrt o dopravě dost ví https://subrt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=145407 , takže doufám, že na Procházku dobře naváže. Koncepčně dopravu řídí především IPR, tam se občas nějaká ta chybička vloudí, ale pořád jsou to odborníci, kteří ledacos umí.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 855
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 845 poděkování
Dostal poděkování: 645 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava a ROPID

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše:
04 dub 2018, 20:51
Něco o těch odbornících na pohřebnictví: https://michalstepan.blog.idnes.cz/b ... 637071 ROPID pracuje velmi dobře, ale to je dílo především Procházky, který ho do toho stavu dostal. Martin Šubrt o dopravě dost ví https://subrt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=145407 , takže doufám, že na Procházku dobře naváže. Koncepčně dopravu řídí především IPR, tam se občas nějaká ta chybička vloudí, ale pořád jsou to odborníci, kteří ledacos umí.
Promiň, Michale, ale s tím Procházkou opravdu nemůžu souhlasit. Myslím si, že za vedení Jareše a Procházky fungoval ROPID v mnoha ohledech nesprávně - ne co do odbornosti, ale zejména z hlediska přístupu k městským částem, kterým byly změny (např. září 2012) prezentovány stylem - tady to máte a koukejte to schválit. Názor zastupitelů nikoho nezajímal. Ve Středočeském kraji tento radikální přístup nebyl až tak použitelný, protože obce na dopravu v PID hodně přispívají, navíc ROPID měl v té době špatné vztahy s KÚSK - jistě vinou některých tamních pracovníků jako např. Ing. Mráčka - ale také arogantním přístupem ROPIDu. Krom jiného i změny v r. 2012 vedly k tomu, že bylo o 2 roky později konečně vypsáno výběrko na ředitele ROPIDu (Procházka nesplňoval formální požadavky) a Procházka i Jareš odešli (byť Procházka působil jako náměstek na ROPIDu nadále).

To říkám i s vědomím faktu, že po následujících peripetiích se pánové Procházka a Jareš objevili ve vedení IDSK a jsem přesvědčen, že jejich působení na IDSK je perfektní a dopravě v regionu přinášení obrovská zlepšení, ale také proto, že se poučili, všechny změny jsou podrobně projednávány s obcemi, snaží se vyslyšet přání obcí a pomoci jim, jak to jde. Je to úplně jiné než před lety na ROPIDu. Jareše si velice vážím jako odborníka, ale to nemění nic na faktu, že na ROPIDu postupoval většinou velmi radikálně a změny prosazoval násilím bez snahy jednat a bez nějaké sebereflexe. To považuji za nesprávné.

Za článek dík. Je to moc pěkně napsané. ;)

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host