Doprava v Praze

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Michal.Novak
Místní předsednictvo
Příspěvky: 146
Registrován: 28 črc 2017, 00:25
Profese: business konzultant
Dal poděkování: 520 poděkování
Dostal poděkování: 326 poděkování

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Novak »

Ahoj vespolek!

Hlavně Ondru a Adama zdravím, s Honzou už (i) ohledně dopravy k kontaktu jsem.

Na Praze 8 mám na starost jako koordinátor zatím především rozvoj tramvaje, ale chápu se i dalších témat kolem dopravy. A mám dojem, že jsme k nám Ondru už jednou přes někoho zvali na pokec - nebo si pletu jména?

Anyway ... dnes (teda vlastně už včera) ve středu jsme se sešli na magoši s Viktorem nad 2 tématy. Viktor z toho udělal zápisy:

1) Silniční okruhy (vnitřní a vnější). Oba se "osmičky" velmi týkají, tak proto jsme tam participovali:
https://redmine.pirati.cz/issues/9445

2) Libeňský most ... co dodat, ten nám (zatím jako téma ;-) ) "spadl přímo do klína":
https://redmine.pirati.cz/issues/9446

Asi budou následovat další takové schůzky. A Viktor chce taky prostřednictvím našich poslanců interpelovat na téma vnější okruh ministra dopravy.

Organizačně: Nejjednodušší cesta k našemu seznámení bude, když si navzájem zajdeme na setkání MS, řekl bych. To naše se schází už teď v pondělí v 18:00 u metra Kobylisy v Rezidenci Rosa (ulice střelničná). Doprava bude jedním z hlavních témat. Pokud byste chtěli, můžete dorazit, budeme rádi! Jen mi dejte vědět, ať zamluvíme víc židlí. ;-)

Mějte se a smějte se! :-)
Michal
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Novak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Michal

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ahoj,

příští pondělí by mi to snad mělo vyjít. Pokud přijde vícero dopraváků, bude to ideální.

S těmi interpelacemi to zbytečně nepřehánějte. Ono vám MD zřejmě nenapíše nic nového, než co už bylo. Studie FD ČVUT vyšla docela jednoznačně, zatím nemáme k dispozici žádnou reálnou trasu okruhu v odsunuté variantě (ta, která byla předkládána v minulosti a posuzována studií, byla zpracována velmi povrchně, jsou tam body, které jsou technicky nebo umístěním zcela nereálné a těžko říct, zda by se našla realizovatelná varianta čistě z technického hlediska - asi jo, ale stálo by to už dost peněz). Pokud varianty vypracujeme, pořád jsme u toho, že tu bude velký odpor obcí a místních obyvatel, některé obce již odpor vyjádřily, celý proces bude navíc nutné zahájit od úplného začátku (zahrnutí do ZÚR, ÚP, EIA, ÚR...). Stanovisko MD je v této věci konzistentní.

Osobně na základě argumentů, které mi jsou známy, se stanoviskem rezortu souhlasím. Pokud chceme zejména stavbu 511 postavit během nejbližších 10 let, je jedinou možnou alternativou stávající trasa. Navíc odsunutím trasy pouze přesuneme tentýž problém jinam. Jasně, nebude tam problematický průjezd kolem Černého Mostu, ale bude dotčena zástavba v jiných lokalitách. A jedná se především o obchvat, který má vyřešit problémy Prahy (s tranzitní i lokální dopravou), takže vlastně řešení problému přesouváme k lidem, kterých se netýká.

Oddělení městské a tranzitní dopravy z dopravního hlediska není přínosem, jak tvrdí PzKDI, ale spíše problémem. Dálnice má být postavena jako kapacitní stavba, která bude v rámci možností maximálně šetrná k okolí a bude schopna zajistit jak tranzitní tak lokální dopravní vazby. Odebráním lokálních vazeb jen zbytečně omezíme část její funkce, takže by dálnice byla méně vytížená, ale současně by bylo nezbytné tuto funkci zajistit jinou stavbou. A vnitřní městský okruh (jakože tunelová soustava apod.) k tomu rozhodně není ideální - vede příliš hluboko vnitřní částí města, a proto by na ní měla být jen ta doprava, která má ve městě zdroj/cíl. Navíc čím dál od města bude vnější okruh, tím větší procento dopravy využije vnitřní městské komunikace, protože to bude k jejich cíli rychlejší, a sníží se tím efekt okruhu pro město.

Odvedení tranzitní (zejména nákladní) dopravy zcela mimo Prahu je tedy podle mého názoru sice bohulibý záměr, ale hlavním cílem by mělo být snížení dopravní zátěže v Praze, a tento efekt okruhu se snižuje tím víc, čím víc se okruh vzdálí od města. ;)

(zdůrazňuji, že tento příspěvek vyjadřuje jen a pouze můj osobní názor)

Co se týče komplexního řešení dopravy, k tomu se chci právě dobrat. Bude asi potřeba aby to někdo alespoň teď v době přípravy programu aktivně koordinoval na celoměstské úrovni, abychom se dohodli na nějakých globálních tématech a pak je mohli dále rozvíjet po jednotlivých MČ. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jiri.Koudelka

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2047
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Integration Developer
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2523 poděkování
Dostal poděkování: 2104 poděkování

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Ahoj Piráti,

vyjádřím se ke stavbě 511 neb se mě osobně týká ať už jako zastupitele na Praze 22 tak i jako zastupitele na HMP.

Regionální varianta ač vypadá velice hezky tak z mého pohledu nic neřeší. Za prvé bychom se vrátili o několik let na zpět. Kdy by se musel dělat EIA. Dále středočeské obce již avizovali, že budou proti. Takže by jsme se dočkali ne jedné žaloby. A tudíž celé kolečko znova. Dále by regionální varianta vůbec neřešila právě problém Prahy 22, která je momentálně velice přetížená jak osobní, tak tranzitní dopravou. Navíc nám Říčany nadělili dárek v podobě zákazu kamionů na silnicích druhé a třetí třídy. široko daleko jediná silnici první třídy je právě ta co vede přes Uhříněves.

Dále na stavbě 511 je závislá stavba hostivařské spojky, která má být obchvatem pro Uhříněves, Dolní Měcholupy, Štěrboholy a má propojit 511 s Jižní Spojkou tudíž by mohla zároveň ulehčit Spořilovu.

Jen podotknu, že můj dům stojí 800 metrů od plánovaného tělesa stavby 511, takže není to tak, že bych podporoval něco co se mě přímo osobně nedotýká, ale jsem schopen pochopit, že tato stavba tu je třeba. I z toho důvodu, že mě neskutečně štve jak individuální doprava hledá cestičky všude možně protože hlavní tahy stojí a tak denně pod oknem přímo v obci jezdí mnoho osobních automobilů, které právě kopírují trasu 511, ovšem přes obce.

Takže prosím pojďme podpořit stavbu 511, protože ač to není vidět podporuje jí mnoho lidí, kteří chápou potřebu této stavby, jen bohužel nejsou vidět a slyšet jako ti, co proti ní tak dlouze bojují. Regionální varianta se samozřejmě může připravit v návaznosti na ní, dle mě totiž je třeba postavit obě tyto varianty!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvky (celkem 4):
Jiri.Koudelka, Ondrej.Kalis, Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Jan.Mejsnar

Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3070
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4841 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Jan.Hora »

Pondělní setkání bohužel nestíhám, ale hodím to do naší FB skupiny a zjistím, jestli by se tam nedostal Vašek Kříž (zpracovává ten dokument z prvního příspěvku a z našeho MS je asi nejpovolanější v téhle problematice). Všechny tyhle příspěvky bude třeba projít a zapracovat (nebo nějak mergovat, ať nevyrábíme opakovaně tentýž dokument).

Jinak co se týká celopražských dopravních témat, tak se nabízejí následující:
- Dostavba okruhu (511 je označení té budoucí komunikace? přiznám se že nevím)
- Metro D
- Parkovací zóny (jednotná zóna)
- MHD jako celek
- Cyklodoprava a obecně ekologicky šetrná doprava a její podpora (s tímhle musíme opatrně, protože je to dost polarizující téma a praha je v kopcovaté krajině, takže to nejde řešit bez rozmyslu)

Ty bychom měli mít dobře pokrytá jak v celopražském programu, tak v místních programech. Budou se vyskytovat případy, kdy některé změny, které navrhneme, budou na konkrétních městských částech vnímány negativně, ale budou potřeba. V takovou chvíli vidím roli odpovídajícího MS v tom, že si to do programu dá a bude vysvětlovat, proč je to pro jejich městskou část dobré (a samozřejmě se domluvit s okolními MS, jak si navzájem pomoct, aby bylo možné už v kampani ukázat, že Piráty spravované městské části si budou navzájem pomáhat a hledat kompromisy).

Asi vás napadnou i další věci, tohle jsou ty, které nosím v hlavě já :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Kalis, Ondrej.Kallasch, Jiri.Koudelka, Ladislav.Kos

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2047
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Integration Developer
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2523 poděkování
Dostal poděkování: 2104 poděkování

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Honza.Hora píše:-- Dostavba okruhu (511 je označení té budoucí komunikace? přiznám se že nevím)
Stavba 511 je úsek mezi D1 a jižní spojkou u Běchovic.


Honza.Hora píše: -- Cyklodoprava a obecně ekologicky šetrná doprava a její podpora (s tímhle musíme opatrně, protože je to dost polarizující téma a praha je v kopcovaté krajině, takže to nejde řešit bez rozmyslu)
Na programu cyklistiky bych rozhodně oslovil automat, prahou na kole a pražského cyklistu. Já též rád přidám nějaké lokální návrhy tras které používám k přepravě do práce.

Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Rozhodně můžeme na cyklistiku spolupracovat s kolegy z automatu, vyznají se v ní. Otázka bude spíš to, v jaké podobě a s jakým důrazem cyklistiku do programu zapracovat. Jasně proti rozvoji cyklostezek těžko lze něco moc namítat, ale nemělo by to vyznívat tak, že Piráti chtějí tlačit lidi do používání dopravy do práce na kole. Konečně ona cyklodoprava je sice dobrou alternativou, ale není to všespásné řešení. Je použitelná jen do určité vzdálenosti a jen pro některé lidi (pro většinu asi s ohledem na počasí a roční období, ne každý je ochoten jezdit v zimě nebo za deště 10 km tam a zpět na kole ;) ).

Problém jak moc silně určitou formu dopravy prosazovat je obdobně důležitý u MHD. Ač sám jsem zastáncem preference VHD v maximální míře, uvědomuji si, že je to téma v dnešní době dosti kontroverzní. Budeme se tedy muset předem dohodnout, do jaké míry přednost VHD prezentovat.
Honza.Hora píše:Jinak co se týká celopražských dopravních témat, tak se nabízejí následující:
- Dostavba okruhu (511 je označení té budoucí komunikace? přiznám se že nevím)
- Metro D
- Parkovací zóny (jednotná zóna)
- MHD jako celek
- Cyklodoprava a obecně ekologicky šetrná doprava a její podpora (s tímhle musíme opatrně, protože je to dost polarizující téma a praha je v kopcovaté krajině, takže to nejde řešit bez rozmyslu)
Co se týče těchto bodů, Honzo, osobně s tebou souhlasím, myslím, že jsou v zásadě zmíněny v obou verzích programu a půjde o to dohodnout, jaká má být jejich konkrétní podoba. Případně bude fajn, když nalezneme další témata, kterým by se měl program globálně věnovat.

Zejména MHD/VHD a cyklodoprava jsou témata velice komplexní, kde by měly být v kapitolách pro jednotlivé MČ zmíněny i konkrétní problémy lokálního významu, které hodláme řešit. Jak už řekl Honza, s cyklodopravou by nám mohli pomoci lidé z automatu. S MHD klidně v rámci možností pomůžu i ostatním MČ, nejen severovýchodu. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3070
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4841 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Jan.Hora »

Tu cyklodopravu i MHD vidím stejně. Umožnit a lépe ji zpřístupnit ji těm, kdo o ni stojí, motivovat k jejímu užití tam, kde dává smysl, ale používat u toho mozek a necpat to všude za každou cenu :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Ondrej.dj-bobr.Ulehla

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tramvajová trať Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvice

Příspěvekod Michal. » 17 pro 2017, 10:37
V návaznosti na založení pracovní skupiny zakládam vlákno na toto téma.
Úvodem, co už bylo o tomto tématu napsáno:

http://www.trolejbusyvpraze.net/tram_bo ... uchdol.htm
http://www.trolejbusyvpraze.net/tram_bo ... uchdol.htm
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/praha ... 590604f2e/
https://www.novinky.cz/domaci/428010-pr ... icemi.html

I.etapa Kobylisy-Bohnice

Navrhovaná TT(tramvajová trať) Kobylisy-Bohnice je vedena z oblasti Kobyliského náměstí ul. Čimickou; ve vlastním sídlišti Bohnice je trasována převážně na samostatném tělese komunikacemi Ústavní, Lodžská, Zhořelecká a K Pazderkám. Předpokládalo se ukončení dvěma tramvajovými smyčkami v ul. Zhořelecké a Mazurská, v místech stávajících autobusových obratišť. V aktuálním pojetí má TT délku cca 5,5 km, s 13 páry zastávek.
Hlavním přínosem je kvalitní dopravní obsluha kapacitního sídliště Bohnice kolejovou veřejnou dopravou o významná redukce autobusové dopravy (úspora autobusů, snížení ekologické zátěže území) o zajištění kapacitní kolejové návazné dopravy ke stanici metra Kobylisy, provázání tramvajových tratí s vytvořením přímých dopravních vazeb na Libeň, Vysočany i centrální části města o TT je klíčovou součástí cílového propojení MČ Praha 6 a Praha 8, tzv. severní tramvajové tangenty.

Územně-plánovací příprava úseku Kobylisy-Bohnice:
o JE v platném ÚP SÚ HMP.
o TT včleněna do konceptu nového ÚP HMP.
o TT byla v r. 1998 vyprojektována v úrovni DÚR; stavba trasy IV. C1 metra v oblasti Kobyliského náměstí však nakonec nebyla koordinována s projektem TT.
o Průchod TT Kobyliským náměstím byl studijně ověřen v r. 2007 – indikovány nezbytné demolice nárožních domů na křižovatce ul. Uzavřená x Trojská, stavební zásahy do vestibulu metra,doporučena var. C ze studie zpracované dle zadání Útvaru rozvoje HMP D-PLUS projektová a inženýrská a.s.
o Záměr nepodporuje vedení MČ Praha 8.
o TT je obtížně prosaditelná v záborech uliční zeleně – kácení stromořadí a umístěním smyček v zástavbě sídliště.

Celkové náklady úseku Kobylisy-Bohnice činí bez DPH cca 2100 mil. Kč

Provozní parametry úseku Kobylisy-Bohnice:
V severní větvi předpokládá DPP provoz jedné tramvajové linky typu 2xT v polovičních intervalech (4-5-4) s celotýdenním rozsahem provozu a jedné tramvajové linky typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s provozem pouze v pracovních dnech. V jižní větvi se předpokládá se provoz dvou tramvajových linek typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s celotýdenním rozsahem provozu. V tramvajové dopravě činí roční nárůst provozních nákladů cca 96,2 mil. Kč. V rámci autobusové dopravy dojde k roční úspoře cca 72 mil. Kč
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jan.Hora
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kallasch píše:Ahoj Piráti,

vyjádřím se ke stavbě 511 neb se mě osobně týká ať už jako zastupitele na Praze 22 tak i jako zastupitele na HMP.

Regionální varianta ač vypadá velice hezky tak z mého pohledu nic neřeší. Za prvé bychom se vrátili o několik let na zpět. Kdy by se musel dělat EIA. Dále středočeské obce již avizovali, že budou proti. Takže by jsme se dočkali ne jedné žaloby. A tudíž celé kolečko znova. Dále by regionální varianta vůbec neřešila právě problém Prahy 22, která je momentálně velice přetížená jak osobní, tak tranzitní dopravou. Navíc nám Říčany nadělili dárek v podobě zákazu kamionů na silnicích druhé a třetí třídy. široko daleko jediná silnici první třídy je právě ta co vede přes Uhříněves.

Dále na stavbě 511 je závislá stavba hostivařské spojky, která má být obchvatem pro Uhříněves, Dolní Měcholupy, Štěrboholy a má propojit 511 s Jižní Spojkou tudíž by mohla zároveň ulehčit Spořilovu.

Jen podotknu, že můj dům stojí 800 metrů od plánovaného tělesa stavby 511, takže není to tak, že bych podporoval něco co se mě přímo osobně nedotýká, ale jsem schopen pochopit, že tato stavba tu je třeba. I z toho důvodu, že mě neskutečně štve jak individuální doprava hledá cestičky všude možně protože hlavní tahy stojí a tak denně pod oknem přímo v obci jezdí mnoho osobních automobilů, které právě kopírují trasu 511, ovšem přes obce.

Takže prosím pojďme podpořit stavbu 511, protože ač to není vidět podporuje jí mnoho lidí, kteří chápou potřebu této stavby, jen bohužel nejsou vidět a slyšet jako ti, co proti ní tak dlouze bojují. Regionální varianta se samozřejmě může připravit v návaznosti na ní, dle mě totiž je třeba postavit obě tyto varianty!
511 je vkompentenci MD, tak je tu zaprvé otázka, zda to patří do komunální politiky, za druhé otázka, proč podporovat zrovna 511 a ne Pražský okruh jako celek. Ondřej píše hodně o kamionech, pak se samozřejmě nabízí otázka o koncepci dopravy, dělby nákladní dopravy mezi železnici a silnici.....jestli bychom spíš neměli řešit přetíženou trať v Ječné ulici a katastrofální stav pražských mostů (z 13 mostů TSK přes Vltavu jeden spadnul, dva jsou zavřené a 6 dalších ve špatném stavu, který se může změnit v havarijní).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jan.Hora
Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3070
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4841 poděkování
Dostal poděkování: 6417 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Jan.Hora »

Ahoj, super že ses taky zapojil, minulý čtvrtek jsem tě nestihl odchytit a přizvat tě :) Jen pro pořádek - klidně můžeš komentovat přímo do toho dokumentu, případně navrhnout vlastní body, ať je to hezky na jednom místě :)

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“